Nytt tänk.....

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Nytt tänk.....

Inläggav vlk » ons feb 29, 2012 9:29 am

Hela säsongen har det trummats in i spelarnas huvud att det hela ska avgöras i sista omgången. Denna mening har sagts av Janne och spelarna i åtskilliga intervjuer. Kroppen och hjärnan är förunderliga mekanismer. Dom ställer in sig och fixar det vi tänker, om vi tänker en tanke tillräckligt länge och tillräckligt ofta. Hjärnan säger och kroppen utför. Allt detta sker i det undermedvetna utan att vi behöver göra speciellt mycket åt saken. Till och med när Växjö hade 9 poäng ner till kvalserieplatsen i slutet av serien så fortsatte man från Växjös sida att trumma ut detta mantra. Vad gör en kropp när den fortsatt får denna order eller tanke, jo den säger, "det ska vi fixa".

Detta låter kanske en smula konstigt men alla som någon gång har sysslat med coaching eller kognitiv terapi vet vad jag pratar om. Tanke - känsla - handling, hänger ihop. Varken sig vi vill det eller ej.

Om vi tänker som vi alltid har tänkt, så gör vi som vi alltid har gjort och då blir det som det alltid har varit. Min förhoppning inför de sista matcherna är "TÄNK ANNORLUNDA". Då blir det kanske annorlunda.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Re: Nytt tänk.....

Inläggav erok » fre mar 02, 2012 8:34 pm

Ja det går ju inte som säljare att tänka. Idag säljer jag inget. Tänker man jag ska bli fatig så blir man det. Samma gäller med idrottare. Skulle vilja se carro ligga i sängen dan innan tävlingen å tänka. I morgon förlora jag. ASG
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Återgå till Matchsnack