fr12 skrev:Som jag sa i ett annat tråd: Var vi hamnar i tabellen efter 55 omgångar beror inte på enstaka matcher. Det har att göra med poängsnittet
------------
Om Hallams poängsvit håller så missar vi slutspel på en poäng.
Vi måste alltså:
- Höja snittet med 0,1, då hamnar vi högre än Brynäs
- Hoppas att NHL startar så att Steen och Duchene lämnar ES
[/i]
Det du säger är att var vi hamnar i tabellen efter 55 omgångar beror
- inte på en match för sig, eller två, eller tre
- på poängsnittet (för alla matcher)
- på alla enstaka matcher tillsammans.
Jag vet inte vad poängen är exakt. Att vi inte kommer vinna alla matcher? Att slutresultatet är en summering av antalet poäng i alla enstaka matcher? Jag tror vi är med på det.
Det blir väldigt intetsägande för min del att se det enligt snittstatistik som du levererar ovan. Det är berömvärt att du ställer samman och resonerar, men det säger ingenting direkt användbart. Vad ska han säga Hallam?
- För Fan Gossar, ut och höj snittet i kväll nu!
- Ok Sam! Med hur mycket?! Och räknat över hur många matcher? Vad fan blir det i aggressionsprocent och lyckade uppspel??
Dom får ju sitta med miniräknare i båset.
Ligger man efter i tabellen med samma antal matcher så är det ju givet att man har ett sämre snitt och extrapolerar du den tendensen så förändras inget. Med andra ord, man måste höja snittet för att gå förbi. Sen är du ju lite selektiv med att utgå från Hallams snitt men att behandla de andra lagen som att inga förändringar har skett i deras lag under säsongen. Du får väl föra in ett Eldebrinksnitt nu också då, som inte är så bra än så länge i o f s.