MODO-VLH, 23/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

MODO-VLH, 23/1

Inläggav Flanders » tor jan 23, 2014 9:02 am

Är det match idag???

Satt och kikade på lite statistik så här på morgonkvisten, och dels kan noteras att Rasmussen och Welch jagar ett sista streck i statistiken för att notera sina poängmässigt bästa säsonger i Växjö (Rasmussen har 28p, Welch 17p i dagsläget).

Men mest fastnar jag för Rakhshanis +17 i +/--statistiken. Näst bäst är Murphy, Lajunen och Welch på +10, rätt stor skillnad med andra ord. Vad är det som Rakhshani gör som visar sig så tydligt i denna statistikform? Han toppar tid på is per mål framåt (20:28 minuter), och ligger fyra i tid på is per mål bakåt (43:40 minuter; efter Lundgren, Strömwall och AJohansson), men vad är det i hans spelstil som gör att han sticker ut från resten av laget?

Om vi ska titta på den dystra sidan av samma statistikform så har vi kapten Markusson på ohotad sistaplats med -6 (Gråhns har -5, i övrigt är ingen sämre än -1). Är det så att gobben börjar få för svårt att hänga med?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Re: MODO-VLH, 23/1

Inläggav Anfall » tor jan 23, 2014 9:27 am

Kul läsning men hade den inte passat bättre i en statistiktråd? :wink:

Hoppas vi kan trycka till MODO så de stannar på sin plats i tabellen. Ska bli spännande att se hur laget formeras och hur de agerar med tanke på att RR är borta.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav Niles » tor jan 23, 2014 10:15 am

Rassmussen, Kallio och Rakshani lär väl vara intakt. Alex går in som center i 2:a linan. Borde inte Berglund vara tillbaka snart? Vi lär väl få vänta då SHL verkar ha major problems med tekniken. Nån som sett backupen? :wink:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Swiss » tor jan 23, 2014 11:26 am

Oerhört viktig period vi kommer in i nu. Ska Modo, FBK och Brynäs gå göra Tabellen mycket tätare genom att vinna mot oss? Vi börjar med Modo och detta blir riktigt tufft ikväll och ja tror tyvärr att Modo är FÖR STARKA för oss ikväll tyvärr :-(
Swiss
Forumamatör

Inläggav Flanders » tor jan 23, 2014 1:18 pm

Niles: Det viktigaste är att inte CMORE eller CSports har några tekniska problem, så att en kan se matchen ikväll i teve-soffan.

Anfall: Mitt förra inlägg hade absolut passat bättre i en statistiktråd, men jag tyckte det var allvarligare att det inte fanns nån matchtråd på matchdagens morgon, och då jag inte kom på något bättre att skriva fick det bli ett gammalt kärt ämne. :wink:

En eller helst två vinster i veckan hade ju gjort så att tabellen är lite bekvämare att ögna på, två förluster så närmar sig strecken med raketfart.

Dags för Lasch och Armstrong att näta snart igen...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Anfall » tor jan 23, 2014 3:15 pm

Sant Flanders, det borde vara mer drag här inne men jag tycker det verkar som att intresset för detta forum har svalnat lite. Lasch och Armstrong får gärna näta men jag ser hellre att Murphy håller samma målsnitt som senast. :D

Tänk om vi vunnit mot AIK och LIF, då hade vi varit på andra plats i tabellen med mycket luft ner till plats 7.
Anfall
Forumproffs

Inläggav Härmapan » tor jan 23, 2014 4:53 pm

Hoppas innerligt att spelarena kommit ner på jorden och insett att de inte är odödliga längre!

Vi kan absolut förlora mot modo, men jag vill inte se en match där vi inte ens försöker vinna!

Sex bortkastade poäng helt i onödan förra veckan!

Jag vill se 100% inställning idag och inte 75%!

Nu studsar vi tillbaka och spelar så som vi vet att vi kan! Då vinner vi 9 av 10 mot modo!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Mackan75 » tor jan 23, 2014 4:55 pm

Tänk om Gud varit en kvinna eller ännu bättre jag hade varit rik...Inget att tänka på nu, så ikväll gäller you don't get what you wish for you get what you work for.....
Mackan75
Forumamatör

Inläggav singapore » tor jan 23, 2014 8:38 pm

Tycker att vi vi spelat upp oss sista 10 minuterna men ser inte direkt bra ut med alla lägen som vi bjuder på. Riktig skogshuggarhockey där klubborna mer används som vapen än till att spela med. När vi väl skapar tryck så är det otroligt farligt varje gång. Frågan är bara hur fan Alex inte lyckades göra mål i det läget som han hade.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast

Inläggav Power Play » fre jan 24, 2014 11:20 am

Anfall skrev:Sant Flanders, det borde vara mer drag här inne men jag tycker det verkar som att intresset för detta forum har svalnat lite.

Och anledningen till det stavas i huvudsak personliga påhopp samt mästerskap i smutskastning, gnäll och otrevliga inlägg.

Knappast något som lockar folk.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Power Play » fre jan 24, 2014 11:21 am

Och detta är inte ställt till varken dig Anfall, eller Flanders.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Anfall » fre jan 24, 2014 2:15 pm

Det är lugnt Power Play, jag tog inte åt mig men jag vet att du har rätt i det du säger. Stundtals har det varit lite väl mycket pajkastning här inne, vilket är tråkigt. Tyvärr finns det sorgliga människor som förstör mer än de tror.

Men Lakers forum på Svenska Fans är om möjligt i en ännu djupare koma.
Anfall
Forumproffs

Återgå till Matchsnack