alfax skrev:En fråga är det i LL:s regi detta anordnas? Om inte tycker jag VI lakejer samlas på POSEIDON.
Vad spelar det för roll vem som håller i det?
Så länge det är god stämning och gott hockeysnack så spelar det väl kvitta vem eller vilka som arrangerar det?
Chansen finns att samla gardet, att sluta upp och gemensamt stärka oss som supportförening inför det stundande slutspelet.
Sjunga ihop oss. Styra upp vissa riktlinjer, få en mer struktur på klacken inför Lakers första Sm-slutspel.
Då LL inte har tänkt på detta eller lagt ner energi på att försöka få ihop något liknande så har jag tagit på mig att följa upp premiärens succé.
Om LL hade funderat på att fixa något så hade det ju skett uppe på Poseidon. Och eftersom alla inte är medlemmar så hade vi inte fått ihop lika mycket folk. Dessutom missar man ju hela charmen med en marsch där vi visar upp oss för Växjöborna att vi finns. En marsch mellan Poseidon och Vida känns ju meningslöst då man bara marscherar på en parkering 300 m.
Annars blir det ju bara att alla sitter hemma innan matchen, och enda chansen att se LL är om man går på matchen.
Dessutom vill vi ju inte att Växjö Centrum ska ljuda av en massa göteborgare. Växjö Centrum är VÅRT Centrum.
Varför klaga eller irritera sig när man istället kan se möjligheterna?
LL kan ju sälja medlemskap-resor-tröjor mm på detta event om man nu känner att man missar chansen nu när det inte är lagt på Poseidon.
PCT kan skramla med tifohinkar.
LL är inte arrangör men med på idén. Annars så skulle det ju inte stå med på startmenyn som nyhet, samt ha en massa flygblad om det på senaste hemmamatchen.
Hockey och storsamlingar är TOKSKOJ.
ALLA TILL STARS AND STRIPES