Växjö Lakers - Frölunda 1/3 16:00

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers - Frölunda 1/3 16:00

Inläggav teddy » tor feb 13, 2014 10:16 am

Vet att det är ett par matcher i mellan. Men måste pusha just den här lite mer än övriga.
Som alla vet så hade vi ett väldigt lyckat event på premiären hemma mot Modo.

Nu är det dags igen. Operation Invasion går ett steg längre fram och blir.
OPERATION INVASION VOLYM 2.

Åter igen samlas vi under gemensam fana på Stars and Stripes för att ladda inför sista lördagsmatchen hemma. Och för att ladda upp inför slutspelet.
Vi startar 12:00. Och givetvis kommer vi att köra en marsch igen.

Matchen kommer bli kanon. Topp möte och en härlig inramning.

http://www.youtube.com/watch?v=K0l1oRecU48
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Re: Växjö Lakers - Frölunda 1/3 16:00

Inläggav DontFightMeIrlBro » tor feb 13, 2014 9:37 pm

Ska sitta fint med lite pyroteknik :lol:
Vi hatar Håve.
Användarvisningsbild
DontFightMeIrlBro
Forumamatör

Inläggav teddy » tis feb 25, 2014 7:54 am

Nu finns det info uppe på startsidan.
http://www.lakerslakejer.se/operation-invasion-2/
ALLA TILL STARS AND STRIPES.

KAAOOOZZZZZZZZ
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » ons feb 26, 2014 1:26 pm

På "Operation Invasion Volym 2" på lördag så gäller följande.

Matchens ÖL för 55:- (ord pris 68:-)
Matchens drink för 75:- (ord pris 89:-)
Samt en hockeymeny bestående av Nachos, Burgare och Revben.
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons feb 26, 2014 3:00 pm

En fråga är det i LL:s regi detta anordnas? Om inte tycker jag VI lakejer samlas på POSEIDON.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » ons feb 26, 2014 3:05 pm

Alfaxar :ok:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons feb 26, 2014 3:30 pm

Piggelin du har PM.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » ons feb 26, 2014 3:40 pm

alfax skrev:En fråga är det i LL:s regi detta anordnas? Om inte tycker jag VI lakejer samlas på POSEIDON.

Vad spelar det för roll vem som håller i det?
Så länge det är god stämning och gott hockeysnack så spelar det väl kvitta vem eller vilka som arrangerar det?
Chansen finns att samla gardet, att sluta upp och gemensamt stärka oss som supportförening inför det stundande slutspelet.
Sjunga ihop oss. Styra upp vissa riktlinjer, få en mer struktur på klacken inför Lakers första Sm-slutspel.

Då LL inte har tänkt på detta eller lagt ner energi på att försöka få ihop något liknande så har jag tagit på mig att följa upp premiärens succé.
Om LL hade funderat på att fixa något så hade det ju skett uppe på Poseidon. Och eftersom alla inte är medlemmar så hade vi inte fått ihop lika mycket folk. Dessutom missar man ju hela charmen med en marsch där vi visar upp oss för Växjöborna att vi finns. En marsch mellan Poseidon och Vida känns ju meningslöst då man bara marscherar på en parkering 300 m.
Annars blir det ju bara att alla sitter hemma innan matchen, och enda chansen att se LL är om man går på matchen.
Dessutom vill vi ju inte att Växjö Centrum ska ljuda av en massa göteborgare. Växjö Centrum är VÅRT Centrum.
Varför klaga eller irritera sig när man istället kan se möjligheterna?
LL kan ju sälja medlemskap-resor-tröjor mm på detta event om man nu känner att man missar chansen nu när det inte är lagt på Poseidon.
PCT kan skramla med tifohinkar.
LL är inte arrangör men med på idén. Annars så skulle det ju inte stå med på startmenyn som nyhet, samt ha en massa flygblad om det på senaste hemmamatchen.
Hockey och storsamlingar är TOKSKOJ.

ALLA TILL STARS AND STRIPES
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons feb 26, 2014 3:45 pm

En fråga bara är du medlem i LL teddy ?
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » ons feb 26, 2014 3:52 pm

Varför undrar du? Och vad har det med "nästa match" att göra?
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons feb 26, 2014 4:08 pm

För att du skriver härovan "för att gemensamt stärka OSS som supporterförening".
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » ons feb 26, 2014 4:16 pm

Och? Menar du att jag skulle ha skrivit "klack" istället?
För klacken är ju alla på västra stå som sjunger och klappar. Medlemmar som inte medlemmar.

Det enda jag vill är att västra stå blir den bästa ståplatsen i SHL. Och att ha en fest där man bjuder in icke medlemmar kan i slutändan betyda fler medlemmar till LL.
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons feb 26, 2014 4:33 pm

Tack! Jag har fått svar på mina frågor.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » ons feb 26, 2014 4:49 pm

Kanon.
Då syns vi på lördag Alfax :-)
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons feb 26, 2014 4:53 pm

På VIDA ja :!: :lol:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » ons feb 26, 2014 5:16 pm

Jävla dravvel. Är väl skitkul att det ordnas nått. Men ni som tycker det är bra som det är kan ju ses på Poseidon innan. What ever. Heja Lakers!

Jag är medlem i LL och ser det som bra mycket roligare att ladda upp nere i city för att sen gemensamt knata till Vida. Sjunga. Visa upp oss. Vår stad. Våra gator. Vårt lag.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav steve_saviano_theking » tor feb 27, 2014 8:58 am

Riktiga gnällspikar det finns, det är väl jättekul att någon anordnar något nere på stan! Jag vill verkligen ge tummen upp till detta initiativ!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs

Inläggav Power Play » tor feb 27, 2014 10:53 am

Jag förstår faktiskt inte riktigt jag heller...? Vad händer? Vad är detta?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav rawspont » tor feb 27, 2014 12:01 pm

Det hela är mycket enkelt. Det är hockeymentalitet.

Ni förstår. Ishockeyföreningar bygger på att det finns en sandlåda. Det är väldigt viktigt att det är EN sandlåda. Inte två, eller tre. Det måste vara en. Då vet alla vilken sandlåda som gäller. För det finns ju bara en. Hockeysupporterns kognitiva kategoriseringsprocesser urholkas gradvis och successivt och i vissa asymptotiska fall innebär det att bara tanken på mer än en sandlåda skapar mental kortslutning. Det är ungefär som ett första möte mellan Homo Sapiens och Homo Neanderthalensis.

Uppenbarligen finns det två sandlådor.

Jag ämnar nu sätta in dödsstöten genom att deklarera att det finns TRE sandlådor. Det borde skapa totalt neuronkaos i den inbitne hockeysupporterns degraderade hjärna. Den tredje sandlådan är Forumet! Här får man ta med egen sprit, man kan skrika hur mycket man vill, och man svarar i egen takt på det man finner relevant. Så, jag förfäktar härmed en tredje linje. Den tredje sandlådan. Det tredje riket. Forumet!

Alla till forumet på lördag! Alla!
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast

Inläggav Härmapan » tor feb 27, 2014 12:13 pm

Jag är själv inte inblandad och kan tyvär inte närvara, men vad i detta arrangemang är det som är så svårt att förstå?
Det är väl en förfest/uppladdning modell större (i samma anda som premiären), som enligt min tolkning annordnas för att bidra till ökad stämning och upplevelse både innan och under matchen...

Det kanske finns någon dold komplexitet i detta som inte jag uppfattar men jag (i min tur) förstår inte vad det är ni inte förstår?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » tor feb 27, 2014 12:34 pm

Härmapan, om det är min fråga du syftar till så rörde det sig inte om det, utan att det tycks (jag betonar: tycks) finnas motsättningar om man utgår ifrån inläggen ovan. Litegrann som det Rawspont spånar vidare i. Men det är säkert inte så. Eller?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav teddy » tor feb 27, 2014 12:36 pm

Jag förstår inte heller.
Men ska försöka.
Så fort någon utanför kärngruppen eller styrelsen beslutar för att göra eller hitta på något så möts det alltid av skeptis och motarbetning. Det är lite som en La familia. När jag arrangerade premiärfesten så möttes den med mycket stor skeptis och förundran och motvilja. Det tog lång tid innan det godkändes och till och med under festen så fanns det irritation. För att LL inte var dom som arrangerade.
Det är lite jantelagen. Vem tror du att du är liksom?
Det bevisas ännu en gång då vi ska köra ytterligare en fest.
LL bestämmer att ha Poseidon öppet istället för att vara med på denna fest. Dom vill inte vaea med och skapa en bra stämning. Dom motarbetar allt som inte är deras eget. Dom vill inte se möjligheterna.

Det handlar om två tillfällen av 28 hemmamatcher. Inte mycket. Men tillräckligt för att dom ska bli förbannade. Och helt bojkotta tillställningen. Barnfarsoner och rent av löjligt.
Varför inte vara glad över att fler tar initiativet att skapa trevliga event? Utnytja det och ga trevligt.

Alfax. Hade du gått om LL arrangerade festen?

Det motståndet har funnits så länge jag kan minnas. Varför tror ni att det hela tiden dyker upp små grupperingar? Folk är inte nöjda med hur LL sköter vissa saker. Tex hur man bemöter intiativ och hockeyglädje. Viljan att vilja utvecklas som klack
LL måste sänka garden och våga bemöta idéer och intiativ från fler folk än styrelsen.
Våga göra fel. Våga ha kul. Våga mer.
Man känner ett ont öga i nacken hela tiden. Man ses ner på när man kommer med förslag.
Hoppas på en förändring
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor feb 27, 2014 1:11 pm

På vilket sätt motarbetar LL detta? Att vår poseidongrupp vill ha Poseidon öppet för att det finns dom som vill gå dit kan ju knappast anses som motarbetning. Jag har inte uppfattat nått negativt från styrelsehåll gällande varken premiären, som vi samarbetade fullt ut med, eller denna gång. Att sedan medlemmar och andra tycker olika i frågan ör ju inget LL ska behöva gå i försvarsställning för. Sedan måste vi kunna ta separata beslut för varje sak som uppkommer. Och väljer vi då att stå utanför när det gäller arrangemanget så behöver ju inte det betyda att vi motarbetar, eller?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Talismanen » tor feb 27, 2014 1:19 pm

Nä klart Poseidon ska ha öppet. Första hemmamatchen denna säsongen va? Eller va det öppet i tisdags med? Som sagt, det ska ju givetvis va öppet. Alfax och piggelin kommer ju och tokladdar. Mot slutspel. Nu kör vi. Uppladdning på Stars från 12 med mat, öl och sång. Ses där!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » tor feb 27, 2014 1:23 pm

Bara det att man väljer att ha Poseidon öppet bevisar att det finns en motvilja.
Obegripligt beslut. Där bevisar man att man inte vill vara med på eventet och att man anser att det inte värt LL:s uppmärksamhet.
Varför har man Poseidon öppet överhuvudtaget?
Varför väljer man att separera fansen?
Varför inte lägga ner kraften och energin på en samling?
Poseidon har ju knappt haft öppet på hela säsongen och helt plötsligt så väljer man att ha det nu.
Känns som en käftsmäll.
Och ett direkt bevis på att man inte står bakom initiativet. Visst det behöver man inte. Man man behöver inte motarbeta det genom att bojkotta det och ha en egen fest.

Varför svider det så i vissas ögon att detta event arrangeras? varför vill man inte gå? Varför väljer man att ha öppet Poseidon? varför inte vara glad att detta arrangeras? Och utnyttja det. Se det som en möjlighet att stärka banden och utvecklas.
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Cobra » tor feb 27, 2014 1:37 pm

Jag förstår inte heller denna reakion angående LL och håller med i det Putte skriver.

Styrelsen i LL jobbar med ganska långsiktiga planer för aktiviteter, privata initiativ har uppmuntrats och kommer fortsätta att uppmuntras. Det är dock så att vi inte alltid kan vara med och arrangera dem då det handlar om hur mycket tid vi har till förfogande. Får vi reda på aktiviteter tidigt så finns det bättre chans för oss att kunna stötta fullt ut. Vi vill inte säga att vi ska hjälpa till om vi inte tror att vi faktiskt kommer kunna hålla det löftet. Detta är inte samma sak som att vi försöker motarbeta. Så har någon en bra idé är tipset att kontakta LL i god tid, går aktiviteten inom ramarna för våra stadgar så hjälper vi gärna till om vi kan.

Gällande att Poseidon är öppet så handlar det, precis som Putte skriver, om att vi har medlemmar som förutsätter att det ska vara öppet där och dessa ska vi givetvis tillmötesgå. Att Poseidon är öppet "visar" inte på något och det ligger inga baktankar kring detta mer än att vi alltid brukar ha öppet på lördagsmatcherna. Sedan kan inte jag hindra någon utifrån från att bygga upp jävulstankar och konspirationsteorier, jag kan bara berätta hur det faktiskt är.

Anledningen till att vi skrev att en eldsjäl fixat förfesten på S&S är inte för att vi vill ta avstånd från det (då hade vi inte lagt upp någon nyhet alls) utan för att vi inte vill ta eventuellt beröm för denna goda idé då den inte var vår.

Styrelsen ser ingen prestige i att andra hittar på roliga och bra saker för supporters och VLH. LL finns till för att stötta VLH i med och motgång, det är där vi lägger fokus och det är också där jag föreslår att vi alla försöker lägga fokus. Slopa denna tråkiga och meningslösa diskussion och ladda inför en rolig kväll är mitt tips.
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Daste » tor feb 27, 2014 1:38 pm

Zomg teh drama.
Sluta fjanta er pojkar. Gråta kan ni göra i er ensamhet, så slipper internet ta del av det.

Själv tänkte jag ta en öl på stars.
Daste
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » tor feb 27, 2014 2:01 pm

Jag kommer också ta mig ner till stars denna gången och tycker att det är kanon att du tar tag i detta malmström för det är du bra på!

Men sen får du också leva med att folk har olika uppfattningar och tankar gällande detta.
Vissa kanske vill hänga på Poseidon innan ( ja, Poseidon har varit öppet på alla helgmatcher under hela säsongen ) vilket är kanon bra och en bra möjlighet för dem som vill ha närheten till hallen genom att hänga på poseidon innan.

Men för de övriga som vill vara på Stars innan ( där jag är inräknad ) så är det hur bra som helst att du tar tag i det som sagt, då Styrelsen eller annat folk inom ledningen i LL inte har tiden och möjligheten att anordna något av detta.

Sen de där snacket om att vi motarbetar dig? Förstår inte varför det snacket ens kommer upp?
Vi har lagt ut en notis om detta på Hemsidan där vi visar att vi tycker det är en kanon grej att du styr upp det ta! Och precis som Cobra skrev så har vi markerat arrangemanget med " en eldsjäl " för det är precis vad du är, och framför allt för att vi inte skall ta något ifrån dig då det är just en tvättäkta eldsjäl som har dratt igång detta!! vilket uppskattas från LLs sida!

Summa summarum så får man ändå se det som så att det är fantastiskt att det finns valmöjligheter för all växjö publik som vill stötta laget att samlas på antingen det ena eller andra stället för att tillslut sluta upp och hjälpa laget till historiska framsteg!!

Jag vet att på lördag kommer vi tillsammans bli helt klara för Lakers första slutspel någonsin, och det är vår uppgift tillsammans att hjälpa laget med detta. varesig man varit på Poseidon innan eller stars för vi står ändå alltid på samma läktare och håller på samma lag!

På Lördag skall det vara en försmak på vad som komma skall i ett slutspel!

VI ÄR DET BÄSTA SMÅLÄNDSKA LAGET!!

TOGETHER WE MAKE HISTORY!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Talismanen » tor feb 27, 2014 2:05 pm

Och nu är allt utrett och alla nöjda och glada!!!

Krossa allt!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » tor feb 27, 2014 2:08 pm

Ska vi hoppa in i hallen på Lördag? :P
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav teddy » tor feb 27, 2014 2:11 pm

Kanon Coffe.
Kändes bara lite tokigt att ha Poseidon öppet när man lagt ner tid och kraft på att skapa ett event. Men nu vet jag och förstår LL: synpunk och inställning. Kanon.

Vi ses på lördag och jag tycker självklart att vi ska hoppa in i hallen ala Huddinge borta :-)

ÄLSKA LAKERS.
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » tor feb 27, 2014 2:39 pm

Precis, ta det lugnt innan man brusar upp de brukar alltid finnas svar på frågorna ;)

haha Ja jääävlar Huddinge borta fantastiskt jävla roligt!! :D hahaha Favorit i Repris på lördag! YEAH!
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav teddy » tor feb 27, 2014 2:45 pm

Nån har stulit våean trumma.
Kan det vara AIA....
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » fre feb 28, 2014 4:28 pm

Tråkigt att det som har hänt har hänt.
Frågan är hur det kommer att se ut imorgon?
Folk pratar om protester mot VLH. Att stanna kvar ute i gångarna tills det gått tio min. Eller vara helt tysta dom första tio. Får se vart det bär av.
Man pissar inte på sina egna fans på det sätttet som Öman gjort.
Sina egna fans ska man ju älska och hylla. Bortafansen däremot ska man spy galla på ;-)

Att en person gjort något dumt som inte ens är med i PCT ska drabba 11 andra helt oskyldiga är helt horribelt. Bla en kille som enbart var taggad i en status på Facebook. Obegripligt.
Tänk om det var du som blev drabbad. Hur hade du kännt?
Du råkar vara på fel plats vid fel tillfälle.
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Jck » lör mar 01, 2014 12:17 pm

För någon som inte är så insatt, vad är det som har hänt?
Jck
Forumamatör

Nästa

Återgå till Matchsnack