Lakers-Färjestad 1/4 Semifinal #1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers-Färjestad 1/4 Semifinal #1

Inläggav Niles » tor mar 27, 2014 10:32 pm

Välkomna till sjöslag nummer 1 i Orangeriet :twisted:
Tufft men jag tror ändå Färjestad passar oss bättre än Frölunda skulle gjort. Hemmafördel är gott att ha.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Re: Lakers-Färjestad 1/4 Semifinal #1

Inläggav singapore » tor mar 27, 2014 10:58 pm

Nu ska vi inte ropa hej än, men på förhand hoppades jag givetvis på Färjestad med tanke på hemmaplansfördel och att vi har haft lite lättare mot dem. Dock lägger jag ingen större vikt vid det sistnämnda och det hoppas jag inte spelarna gör heller. Färjestad känns lite hetare nu än vad de gjorde under serien, men det tycker jag även att vi gör. Samtidigt ställdes de aldrig på något större prov mot Brynäs som var riktigt usla.

Det borde bli utsålt samtliga matcher och jag tror vi vinner med totalt 4-2 i matcher.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast

Inläggav Talismanen » tor mar 27, 2014 11:23 pm

Du ropar ju mer hej än Niles :)
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » fre mar 28, 2014 12:08 am

Saxat från Färjestads forum:

"Då är vi i final. Vi är sjukt höga favoriter mot Växjö. Nyckelmatch första matchen. Förlust för Växjö i första matchen och allt pekar på 4-0 i matcher. Vi är bättre på alla punkter jämfört med dem. Finns verkligen inte en enda position som de är bättre på. Att de vunnit mot oss i seriespelet talar enbart för oss. Känns nästan patetiskt att ens nämna hur det gått i serien.

Finalen kommer att spelas mellan SAIK och Färjestad, allt annat vore en enorm skräll. Har ni pengar, sätt allt på SAIK och FBK. Då dubblar nu."

"Har full koll på att Växjö har + på oss, men dom är fortfarande laget jag skulle välja först av dom som blir semiklara..."

"Växjö är supertråkiga som klubb där de knappt når en majoritet av svenskar vs ickesvenskar i laget. Man pratar väl tom Engelska på i praktiken allt som har med laget att göra också. Ett riktigt plastgäng." (Kommer från rätt käft *host*)

"SAIK - FBK i final. 110% säkert."

Underbar läsning om inte annat!
Känns riktigt gött med FBK. Är inte ens nervös om man jämför med att möta Luleå!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre mar 28, 2014 12:26 am

Haha, ett hatlag sen länge passar som handsken. Ska bli riktigt kul att köra brallorna av dom :)
Komsi komsi :twisted:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Skinnsoffa » fre mar 28, 2014 12:42 am

Svartvadet skrev:Saxat från Färjestads forum:

"Då är vi i final. Vi är sjukt höga favoriter mot Växjö. Nyckelmatch första matchen. Förlust för Växjö i första matchen och allt pekar på 4-0 i matcher. Vi är bättre på alla punkter jämfört med dem. Finns verkligen inte en enda position som de är bättre på. Att de vunnit mot oss i seriespelet talar enbart för oss. Känns nästan patetiskt att ens nämna hur det gått i serien.

Finalen kommer att spelas mellan SAIK och Färjestad, allt annat vore en enorm skräll. Har ni pengar, sätt allt på SAIK och FBK. Då dubblar nu."

"Har full koll på att Växjö har + på oss, men dom är fortfarande laget jag skulle välja först av dom som blir semiklara..."

"Växjö är supertråkiga som klubb där de knappt når en majoritet av svenskar vs ickesvenskar i laget. Man pratar väl tom Engelska på i praktiken allt som har med laget att göra också. Ett riktigt plastgäng." (Kommer från rätt käft *host*)

Underbar läsning om inte annat!
Känns riktigt gött med FBK. Är inte ens nervös om man jämför med att möta Luleå!
Vilket forum? Jag måste läsa, älskar sånt här :clap:
Skinnsoffa
Forumamatör

Inläggav Svartvadet » fre mar 28, 2014 1:12 am

Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav ollebolle » fre mar 28, 2014 7:18 am

Fast lite respekt finns det ju:

"Vinner Frölunda så blir det Skellefteå. Tuffaste möjliga motstånd. 90/10 till Saiks favör. Finns absolut en chans men då gäller det att varenda spelare spelar på topp från minut 1 tills det är över. Minsta dipp i spelet så gör ju Saik 2-3 mål. Men ser nästan större chans att slå Saik än att slå Växjö."
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Bestil » fre mar 28, 2014 12:31 pm

Vilka jävla nötskal till supportrar! Skrattretande att de målar upp sig som att de vore bättre på ALLA positioner. Jag kommer inte på någon position de ens kommer i närheten av? Plockar vi bara bort Hildings kedja, så har de inget att komma med.
Bestil
Forumamatör

Inläggav JAL » fre mar 28, 2014 2:01 pm

Hej. Är en nyregistrerad färjestadssupporter som tänkte dela med mig lite av intrycken från den "andra sidan" av semifinalen. Hoppas man är välkommen.

Får väl börja med att gratulera till både ert första slutspel och semifinalplats. En riktigt stark säsong redan nu.

Ser att några hänvisar till FBK:s forum där en del tror att FBK kommer att vinna relativt enkelt. Detta är ju ett ganska vanligt fenomen i supporterkretsar, att man överskattar det laget man håller på alltså. Det är bara att titta på inläggen i denna tråden så inser man ju att det låter likadant här, fast tvärtom... Här har jag inte sett ett enda inlägg som tror att motståndaren vinner, det finns det dock ett flertal av på FBK:s forum.

Själv tycker jag att Växjö är ganska klara favoriter. Bättre resultat i grundserien, speciellt mot FBK, hemmafördel, en publik i ryggen som är galet entusiastisk över att vara med om något de aldrig upplevt förut är bara några saker som gynnar smålandsklubben. FBK har dock en hyfsad chans.

Vi hörs.
JAL
Forumamatör

Inläggav Jck » fre mar 28, 2014 2:06 pm

Alltid trevligt när andra supportrar kommer in och bidrar till stämningen på ett bra sätt :)

Är enkelt att dra för stora växlar av vad några få supportrar skriver/tycker.

Hur som helst blir det en otroligt spännande kamp och jag önskar att jag kunde önska dig/er lycka till men det går tyvärr inte, får istället säga må bästa lag vinna :D
Jck
Forumamatör

Inläggav Härmapan » fre mar 28, 2014 2:14 pm

Svartvadet skrev:Saxat från Färjestads forum:

Haha, ironin flödar! Jag antar att det är någon lakej som varit inne och dummat sig på färjestads forum!
Bara det obestridliga faktum att Färjestad har 16 importer på sin roster i år mot våra 12 säger väl det mesta om inlägget :D
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav utep » fre mar 28, 2014 3:56 pm

Aftonbladet frågar just nu:

Vilket lag VILL du se som svenska mästare?

Växjö 35.45% (1,459 röster)
Skellefteå 31.51% (1,297 röster)
Färjestad 19.78% (814 röster)
Linköping 13% (546 röster)
Antal röster: 4,116

Plastlaget utan hockeykultur - folkets favorit! :twisted:
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast

Inläggav JAL » fre mar 28, 2014 6:23 pm

Bestil skrev:Vilka jävla nötskal till supportrar! Skrattretande att de målar upp sig som att de vore bättre på ALLA positioner. Jag kommer inte på någon position de ens kommer i närheten av? Plockar vi bara bort Hildings kedja, så har de inget att komma med.

Haha. Ja, det finns några som har väldigt hög tilltro till sitt lag. Lite intressant ändå att du tycker att de färjestadssupportrar som tycker att laget är bättre på alla positioner är "jävla nötskal" men samtidigt tvekar du inte att säga samma sak om ditt eget lag. Dessutom spä på det med ett "inte ens i närheten av".

Själv tycker jag att Pettersson-Wentzel iaf är i närheten av Lassilas kapacitet.
JAL
Forumamatör

Inläggav DeLarge » fre mar 28, 2014 7:09 pm

JAL skrev:
Bestil skrev:Vilka jävla nötskal till supportrar! Skrattretande att de målar upp sig som att de vore bättre på ALLA positioner. Jag kommer inte på någon position de ens kommer i närheten av? Plockar vi bara bort Hildings kedja, så har de inget att komma med.

Haha. Ja, det finns några som har väldigt hög tilltro till sitt lag. Lite intressant ändå att du tycker att de färjestadssupportrar som tycker att laget är bättre på alla positioner är "jävla nötskal" men samtidigt tvekar du inte att säga samma sak om ditt eget lag. Dessutom spä på det med ett "inte ens i närheten av".

Själv tycker jag att Pettersson-Wentzel iaf är i närheten av Lassilas kapacitet.

Jag har varit aktiv på erat forum ett bra tag, och jag vet att majoriteten av folket där är genuint trevliga och pålitliga. Men du vet lika väl som jag att det är väldigt lät att överdriva vissa synpynkter och tankar med hjälp av olämpliga uttryck. Ingen är värre än den andra!

Ska bli en extremt kul matchserie! Helt övertygad om att den kommer svänga fram och tillbaka.

Väl möt
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav JAL » fre mar 28, 2014 8:08 pm

DeLarge skrev:Jag har varit aktiv på erat forum ett bra tag, och jag vet att majoriteten av folket där är genuint trevliga och pålitliga

Kul. Skriver du där också? Kan inte minnas att jag sett någon växjösupporter där. Tyvärr har forumet gått ner sig rejält sedan det bytte plattform. Framförallt så har aktiviteten och antalet inlägg minskat kraftigt. Många duktiga skribenter försvann i samband med flytten. Förut var det även väldigt många supportrar från andra lag där och det tycker jag gör ett forum mycket mer intressant. Såvida det inte bara är troll som dyker upp. De dyker givetvis upp då och då, framförallt under slutspel...
JAL
Forumamatör

Inläggav Bestil » fre mar 28, 2014 9:26 pm

JAL skrev:

Ja, det tycker jag fortfarande att de är också. För även om man har störst tilltro till sitt eget lag (vilket jag också har) så finns det något som heter ödmjukhet. Men beter man sig som ett arrogant rövhål, så har jag inget problem med att berätta den hårda sanningen, att de faktiskt inte slår oss på någon position alls.
Bestil
Forumamatör

Inläggav DeLarge » fre mar 28, 2014 10:33 pm

JAL skrev:
Kul. Skriver du där också? Kan inte minnas att jag sett någon växjösupporter där. Tyvärr har forumet gått ner sig rejält sedan det bytte plattform.

Gjorde det av och till på eran föregående sida. Men i dagsläget endast läsning
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav Leyker » fre mar 28, 2014 11:53 pm

I Växjö är det Lakers som bestämmer!

ajabaja.jpg
ajabaja.jpg (193.5 KiB) Visad 13510 gånger
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav Talismanen » lör mar 29, 2014 1:26 am

Haha såååå grymt att du tog upp denna bild. Underbart. :clap: :clap:

Den vore bästa OH:n i världen. Tänk att dunka upp den på VS och en banderoll längst ner med din text: I VÄXJÖ ÄR DET LAKERS SOM BESTÄMMER!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Mackan75 » lör mar 29, 2014 6:56 am

Hahaha fy fan vad Klockrent det hade varit :D :D :D
Mackan75
Forumamatör

Inläggav Aleks » lör mar 29, 2014 10:34 am

"I VÄXJÖ ÄR DET LAKERS SOM BESTÄMMER", den är ju helt klockren. Måste bara göra en ramsa på den som akn rulla nästa säsong.
Aleks
Forumdemon

Inläggav ollebolle » lör mar 29, 2014 12:14 pm

Det är nästan så man önskar att Sören Persson ska döma. :D
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Thelemakos » lör mar 29, 2014 7:54 pm

Självklart är Växjö favoriter, annat vore ju korkat att påstå.

Färjestads forum skrattar/suckar nästan alla grönvita åt, lika hjärndöda därinne som vanligt. Är bara troll som skriver, alla andra har lämnat för längesen o skriver på andra medier istället.

Att få Växjö eller Saik var ju som pest eller kolera med tanke på hur bra båda spelat i serien och mot oss.

Enda som talar för oss är våra 16 semifinaler på 20 år lr vad det är nu mot erat första slutspel, samt om Tollefsen har vaknat på rätt sida. Om inte så är han en fördel för er. Sen måste ni få bort Nygga också vilket Brynäs lyckades med fullständigt.

Det positiva med den här matchserien är att det efter detta kanske blir lite mer glöd i matcherna mot er. Just nu är Växjö de överlägset gråaste och tråkigaste matcherna att gå på. Både läktarmässigt o spelmässigt sett då ni är så nya.
3 av de 5 sämsta publiksiffrorna sen hallen byggdes 2001 är mot er.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav nature » lör mar 29, 2014 8:19 pm

En riktig supporter går på matcherna för att se och stötta sitt eget lag, inte beroende vilka de möter.

Men ja, ni vill hellre spela mot HV som ni gjort 10 miljoner ggr tidigare och stänga SHL med enbart de gamla klubbarna i ligan som ni spelat minst 1 miljon ggr mot.
nature
Forumdemon

Inläggav Thelemakos » lör mar 29, 2014 8:45 pm

Självklart men det kommer ALLTID finnas matcher som är roligare o matcher som är tråkigare, så är det. För varje år ni är i SHL o för varje slutspel ni spelar så blir det förhoppningsvis roligare.

Klart att HV hade skapat mer känslor däremot har jag ännu inte träffat en enda fbkare som vill stänga ligan. Då ryker säskortet direkt för 99% av alla på läktarn är känslan.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Niles » lör mar 29, 2014 8:46 pm

Färjestad har väl mest betraktare på matcherna, inte supportrar. Klart som tusan det är intressantare att gå på matcher där dom känner igen och kan heja på båda lagen :lol: De 16 slutspelen är väl det som jag är räddast för, hur fan ska vi tackla ett lag med såna killar? :)
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav JAL » lör mar 29, 2014 9:05 pm

Talismanen skrev:Haha såååå grymt att du tog upp denna bild. Underbart. :clap: :clap:

Den vore bästa OH:n i världen. Tänk att dunka upp den på VS och en banderoll längst ner med din text: I VÄXJÖ ÄR DET LAKERS SOM BESTÄMMER!!!

Förstår inte riktigt...

Bilden visar väl mer att "I Växjö är det domaren som bestämmer"? Hade det varit en Växjöspelare istället för en domare som håller i Holtet så hade det varit roligt. Nu känns det mer som att ni måste ha domarnas hjälp för att bestämma över motståndarna. Förstår verkligen inte hur denna bild kan lyfta fram Växjös pondus. Dessutom var väl alla överens om att domaren betedde sig som en idiot vid detta tillfälle...

En sån här bild hade varit roligare

Bild
JAL
Forumamatör

Inläggav Thelemakos » lör mar 29, 2014 9:23 pm

Niles skrev:Färjestad har väl mest betraktare på matcherna, inte supportrar. Klart som tusan det är intressantare att gå på matcher där dom känner igen och kan heja på båda lagen :lol: De 16 slutspelen är väl det som jag är räddast för, hur fan ska vi tackla ett lag med såna killar? :)

16 semifinaler på de 20 senaste säsongerna :roll:

JAL: får heller inte ihop logiken med Persson-bilden. Kanske är det en bekräftelse på att Sören var köpt den matchen :wink:
Därav att Växjö bestämmer?
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Niles » lör mar 29, 2014 9:52 pm

Thelemakos skrev:16 semifinaler på de 20 senaste säsongerna :roll:

Ja, då blir jag ännu mer skrämd. Hur ska vi kunna tackla ett sånt lag? Enda fördelen är väl att medelåldern måste vara runt 45 :lol:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör mar 29, 2014 10:23 pm

Skulle jag välja bort någon match i seriespelet ,vilket jag inte gör ,men i så fall skulle det vara Färjestad något tråkigare lag får man leta efter, deras gnäll mot domaren vid varenda domslut som går dem emot äcklar mej och då framförallt primadonnan Vallin han gråter ju så fort någon vidrör honom.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » lör mar 29, 2014 10:45 pm

JAL skrev:
Talismanen skrev:Haha såååå grymt att du tog upp denna bild. Underbart. :clap: :clap:

Förstår inte riktigt...

Bilden visar väl mer att "I Växjö är det domaren som bestämmer"? Hade det varit en Växjöspelare istället för en domare som håller i Holtet så hade det varit roligt. Nu känns det mer som att ni måste ha domarnas hjälp för att bestämma över motståndarna. Förstår verkligen inte hur denna bild kan lyfta fram Växjös pondus. Dessutom var väl alla överens om att domaren betedde sig som en idiot vid detta tillfälle...

En sån här bild hade varit roligare

Bild

Är ju så att i Växjö är det Lakers som bestämmer. Vare sig domarna vill annat eller inte. Vi tar över allt. Fast i det nämnda fallet va det ju så solklart att vi inte behövde gå in och bestämma. Domarna fixade det själva på ett bra sätt. Annars hade vi tagit över såklart. :bash: :clappy:
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Thelemakos » lör mar 29, 2014 10:59 pm

Niles skrev:
Thelemakos skrev:16 semifinaler på de 20 senaste säsongerna :roll:

Ja, då blir jag ännu mer skrämd. Hur ska vi kunna tackla ett sånt lag? Enda fördelen är väl att medelåldern måste vara runt 45 :lol:

Ja Loob, Rundqvist, Granqvist, Carlsson, Clabbe, Wallin och company har för många guld och finaler för att jag ska kunna hålla räkningen är jag rädd.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav DeLarge » lör mar 29, 2014 11:07 pm

Man får ju inte glömma:

https://www.youtube.com/watch?v=viNcLkIqnEQ

"VILKET JÄVLA MÅL!"

Men framförallt han som skriker "FÖR HELVETE" vid 0:28, ler varje gång!
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav JAL » lör mar 29, 2014 11:16 pm

Talismanen skrev:Är ju så att i Växjö är det Lakers som bestämmer. Vare sig domarna vill annat eller inte. Vi tar över allt. Fast i det nämnda fallet va det ju så solklart att vi inte behövde gå in och bestämma. Domarna fixade det själva på ett bra sätt. Annars hade vi tagit över såklart. :bash: :clappy:

Så den bilden tillsammans med den texten vore "världens bästa" för att bilden visar ett skeende som om det INTE hade inträffat så hade det kanske skett något annat som hade beskrivit texten bra...

Onekligen ett nytt sätt att påvisa att man kung i sin egen borg, som annars är ett väldigt vanligt tema.
JAL
Forumamatör

Nästa

Återgå till Matchsnack