Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jocke86 skrev:Inget att förlora för oss. Vi har redan kört ut Luleå. Är i semi i vårt första slutspel all press på FBK. Bara att spela med ett leende och kämpa!
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
JAL skrev:Jocke86 skrev:Inget att förlora för oss. Vi har redan kört ut Luleå. Är i semi i vårt första slutspel all press på FBK. Bara att spela med ett leende och kämpa!
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Press och press... Jag inbillar mig att pressen utifrån är ungefär lika stor (liten) för bägge lagen. Tror egentligen att bägge är relativt nöjda med att ha tagit sig till semifinal. Växjö för att det är deras första slutspel och FBK med tanke på hur säsongen sett ut. Sedan vill givetvis bägge lagen vinna och spela final ändå.
Själv är jag oerhört stolt över att, och inte minst hur, FBK tog sig ur "krisen". Det räcker ju att FBK spelar dåligt i en halv säsong för att det ska skrivas om storlagets ras, dinosauriernas dödsdans och stormaktens förfall. Man greps ändå inte av panik utan satt relativt lugnt i båten och såg på när hv, som var i en liknande position, öppnade både plånboken och skattkistan för att köpa ett helt gäng dyra toppspelare under kort tid. FBK skruvade lite på några knappar, gjorde sig av med lite importerat dökött och fick hem en spelare med extremt FBK-hjärta i Nygren och en kapabel målgörare i Gulas. Sedan ändrade man något i ledarstaben och tog in ersättare som redan fans i klubben.
Hv slutade tia men fick ändå "hjälp" av det nya systemet och fick spela ett kort slutspel ändå medans vi är två matcher från att spela final vilket är långt över förväntan om man ser hur det såg ut innan jul. I mina ögon är semifinal alltid godkänt, oavsett hur mycket favorit man än är innan säsongen.
Angående denna match så ska det bli mycket intressant att se vart den tar vägen. Jag förutsätter att FBK inte gör en lika blek insats som förra hemmamatchen, men det krävs betydligt mer än att bara låta bli att göra det dåligt... Att tippa hur det ska gå känns både omöjligt och meningslöst. Vi får helt enkelt se.
Läktarexperten skrev:Någon där upp gillar Lakers som ger laget en vinst man inte riktigt förtjänar idag......
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster