Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Daniel skrev:Bryan McCabe är ju för visso en av dom bätre backarna i hela NHL
så fet nej
bra ja
om han själv vill tror han tog lite lätt på elitserien och trorde man kunde komma hit och åka på en skridsko
när inte så var fallet och han blev bänkad så pallade inte egot och han åkte hem
Xiphoid skrev:Lyckades inte i HV!!!!!!!! Vet du hur länge han jobbade i föreningen???
Snälla spara på dina kommentarer.
Joo han verkar ju vara den typen av spelere vi behöver, någon som är stor, stark och kan smälla på rejält.
Toppspelare?
I vilken liga? Nej, det här håller inte!!!
Trodde nog i min vildaste fantasi att det skulle bli något bättre.
Det blir bra det här! Nu slipper man fantisera om platserna 1-4 iaf.
Sen behöver man inte lägga ut något på playoffspel heller, bara
luta sig tillbaka och njuta! Fast bara nu inte halmstad kommer före
i tabellen, då tror jag t o m JPP skäms lite iaf!!
Nu när Kenny kom hem och vi har den nya serien så trodde jag verkligen Rögle skulle satsa på att bli ett topplag och JPP har lovat länge i HD, att de spelarna som ska fylla de sista platserna i truppen, verkligen skulle vara toppspelare.
ajajajajj kom igen nu håller med er vad händer Rögle ska vi börja varva från TEG! nu också
Norra Västerbotten skrev:Peo Larsson väntar också på klartecken från en NHL-back.
- Jag väntar besked vilken dag som helst. Jag fick ett svar där han ville få in en NHL-klausul i kontraktet, men det godkände vi inte. Tydligen har han också godkänt detta varför jag väntar på ett positivt svar.
Mygel skrev:Visst det kommer bli intressant och se vem det är. Men man ska komma ihåg att i media och i Sverige så inbegriper ordet "NHL-spelare" mer eller mindre varje person som har spelat minst 5 sekunder på en NHL rink.
c70t5 skrev: En indikation på detta är ju att han möjligen är nästintill ordinarie i ett av de många lagen över pölen. /T5!!
Mygel skrev:
Det är det väl inte. En sådan klausul tror jag flera spelare vill ha som en möjlighet OM en klubb på andra sidan vattnet skulle bli intresserad. Killen sägs ha spelat i NHL tidigare självklart vill han hålla dörren öppen om nu någon skulle vilaj testa honom igen.
Sen håller jag inte med dig om att en spelare som har lirat ett skär eller två i NHL inte kan vara dussinlirare. Om vi skulle räkna ihop alla de spelare som fortfarande är aktiva och som har provats i NHL så kommer vi nog att komma till en siffra som överstiger antalet senior spelare i Sverige. Europeiska spelare ok, dessa är ofta välscoutade innan de tas över och de tas ofta över till att bli stjärnor om de kommer direkt från Europa. Däremot alla de otaliga collegespelare eller farmarlags spelare som då o då testas i NHL är inte per automatik spelare som skulle ta en plats i ett allsvenskt lag eller för den delen i ett div1. Det finns olika anledningar till att de testas t.ex. killen har lirat i farmarklubben som polis för 5 år och plötsligt i en match så slänger han in 4 pytsar, NHL klubben plockar upp honom o han får visa upp sig i x antal matcher med kanske 1 eller 2 minuters istid. I statistiken är denna kille en NHL spelare och i media blir han en före detta NHL stjärna när han skickas ner till farmarlaget igen när det visar sig att killen inte håller mer än svensk div3 klass. Det finns massvis av dessa exempel.
NHL kan säga mycket om en lirare , men det kan oxå säga absolut NADA.
furioso skrev:är klar för Värnamo Tigers, ännu en förlust för Troja.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster