Fotoll eller Hockey.

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fotoll eller Hockey.

Inläggav sven-mikael » ons aug 03, 2005 9:54 pm

En fråga, Vilket är den största sporten i Växjö för tillfället?
Hockey eller Fotboll?
some might say they don't believe in heaven.
go and tell it to the man who lives in hell.
sven-mikael
Forumamatör

Inläggav Daniel » ons aug 03, 2005 10:40 pm

personligen tycker jag dom är lika stora :D
Daniel
Forumterrorist

Inläggav buck » ons aug 03, 2005 10:57 pm

med tanke på att det är sommar så bör väl fotbollen rankas som störst för tillfället.

tycker dock inte att det snackas vidare mycket om det "på stan", men jag kanske rör mej i fel kretsar för det.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » tor aug 04, 2005 12:31 am

Borde inte vara någon stor fråga eftersom det är olika säsong.

Hockey är definitivt den största vintersporten i Växjö.
Handboll är nr 2
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav T48 » tor aug 04, 2005 12:44 am

Fotboll är och förblir nr 1 i Växjö oavsett säsong!
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav PutteA » tor aug 04, 2005 1:08 am

Håller med Bucken, beror nog mycket på vilka kretser man rör sig i. Jag hör väldigt sällan någon prata Öster och fotboll, men det beror nog troligtvis på att jag mest umgås med hockeyintresserade. Men det är nog väldigt många Österfans som vill tro och hoppas på att fotbollen är nr. 1, och det kanske det är, men jag är tveksam..... :dontknow:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Ambassador » tor aug 04, 2005 8:51 am

Växjö Lakers drar mycket folk och genererar mycket snack.
Men ser man i stort så kan man aldrig förneka att Öster har en lång historia, tillhör toppen i landets nästa högsta serie och fotboll är ju faktiskt sveriges största sport, både publik och utövarmässigt.
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav erok » tor aug 04, 2005 10:02 am

Öster är störst. Den som säger något annat har helt fel.Finns folk i hela kronoberg som håller tummarna för detta lag.Men undra om inte Lakers har den största supporterklubben i antal betalande medlemmar
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor aug 04, 2005 12:40 pm

En liten fråga då bara: Hur mäter vi vilken av de två sporterna i Växjö, hockey eller fotboll som är störst allmänt sett? Är det antal utövare, eller publikt?? Är det antal utövare, JA DÅ är det tveklöst fotbollen som är störst, och kommer alltid at förbli. Då är en sport som innebandy t.ex också större än hockeyn här. Med en ishall i kommunen kommer hockeyn aldrig ifatt antalet föreningar och därmed antalet utövare. Pratar vi publikt, JA DÅ kan vi nog konkurrera på allvar om titeln!! :wink:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » tor aug 04, 2005 12:47 pm

Snackar vi publik så ligger Lakers nog ganska bra till.Men snackar vi om medgångsupportrar som vill att Öster ska gå upp bara för att fotbollen behöver ett smålänskt lag i Allsvenskan så kan lakers kasta sig i väggen.Tveklöst är det fler som vill Öster mer väl än Lakers.Öster har ju anhängare från både taif, troja och Lakersfans som exempel
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor aug 04, 2005 1:29 pm

SANT, eftersom Öster är ett lag för hela regionen, och arbetar mer eller mindre utan konkurrens, medan Lakers har konkurrens från i stort sett alla grannkommuner i länet. Men som jag skrev tidigare, så beror det nog mycket på vilken krets man rör sig i när det gäller vem som känns störst för den enskilde.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » tor aug 04, 2005 1:37 pm

Ja Här på forumet är Lakers tveklöst störst och i denna kretsen rör jag mig i :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor aug 04, 2005 5:52 pm

erok skrev:Ja Här på forumet är Lakers tveklöst störst och i denna kretsen rör jag mig i :lol:

:lol: :ok:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » tor aug 04, 2005 6:29 pm

För att få reda på det exakta svaret får man väl ringa till statistiska centralbyrån och fråga :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor aug 04, 2005 6:32 pm

Ja du Erok, tror du dom har gjort nån undersökning ifrågan, och undrar hur det skulle gå till!! :lol: :wink:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav T48 » tor aug 04, 2005 10:09 pm

För att få reda på det exakta svaret får man väl ringa till statistiska centralbyrån och fråga

Finns ju ingen statistik att gå tillbaka på när det gäller Lakers :roflol:
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav PutteA » tor aug 04, 2005 10:45 pm

T48 skrev:
För att få reda på det exakta svaret får man väl ringa till statistiska centralbyrån och fråga

Finns ju ingen statistik att gå tillbaka på när det gäller Lakers :roflol:

Nä, Öster har ju haft sen 1931 på sig att ordna till sin statistik, så kom tillbaka nån gång 2070, så kan vi snacka statistik. Tur dom inte hade internet på 30-talet, för då hade Östersupparna fått samma sak till sig, ingen statistik, ingen tradition.... :lol: :lol: :dontknow:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » tor aug 04, 2005 10:57 pm

Jag kommer ihåg när jag såg Troja-supportrarna lyfta upp skylten med "Ingen statistik", resten ("ingen tradition") uppfattade jag inte. Jag funderade febrilt under matchen på varför de dissade vår statistik-grupp. Efter matchen förklarade Daniel för mig att det var något hippt de snappat upp från den kungliga huvudstaden och inte alls riktat mot statistikerna. :lol: :clappy:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor aug 04, 2005 11:09 pm

Varanen skrev:Jag kommer ihåg när jag såg Troja-supportrarna lyfta upp skylten med "Ingen statistik", resten ("ingen tradition") uppfattade jag inte. Jag funderade febrilt under matchen på varför de dissade vår statistik-grupp. Efter matchen förklarade Daniel för mig att det var något hippt de snappat upp från den kungliga huvudstaden och inte alls riktat mot statistikerna. :lol: :clappy:

:roflol: :roflol:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav #54 » fre aug 05, 2005 11:02 am

Hört att Boule utmanar fotboll på allvar nu...det byggs ju en ny bana på varje bakgård......
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Malul » fre aug 05, 2005 12:09 pm

jag trodde platespotting var störst!

nu är jag på jakt efter 010,på gatan står en 011 därhemma!

Inte många bilar uppe i kiruna så jag hoppas kunna avverka en del registreringsskyltar innan ja drar upp:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » lör aug 06, 2005 8:11 am

Rent generellt brukar fotbollsarenor ta in mer publik än ishallar. Det är nog ungefär lika mycket publik på värendsvallen som i Växjö ishall (lakerdoom) om man bortser från de riktiga publiklagen. Dock känns det som mer folk i ishallen, men där är ju inga löparbanor i vägen heller.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Daniel » lör aug 06, 2005 9:28 pm

ja och vi har oftast 3 matche på en vecka
fotbollen orkar bara med en :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Dave » lör mar 14, 2009 11:59 pm

Nu känns det dock som Växjö är en hockeystad för tillfället i och med avancemang till Kvalserien och att Öster nu i princip lirar på grus..
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav erok » sön mar 15, 2009 3:55 pm

Gämför man vissa andra städer med Växjö som hockeystad när sersongen är över så ligger Växjö hästlängder efter. Är förtillfället uppe i Umeå å deras sersong är absolut över för denna gång men likförbaskat ser man Umeåsupportrar på stan som informera om målsättningar å försöker tjäna en slant på olika lotterier å korvförsälning på stan vissa helger
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » sön mar 15, 2009 4:29 pm

Skit bra Erok..det är ju det du alltid har drömt om.
Så det är bara att följa med dom och hjälpa dom
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön mar 15, 2009 4:40 pm

hahaha serra var jag än bor så är det Växjö jag håller på. Ger Lakers en hundring i månaden året om vilket betyder att man kan stötta var man är befinner sig. Men korv är gott. :lol: Å snacka lite hockey är kul fast man inte är på hemma plan.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön mar 15, 2009 5:27 pm

Hockey eftersom det saknas Fotboll i Växjö :roll:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lalin » sön mar 15, 2009 5:50 pm

Öster och VLH krockar inte. Så det är perfekt!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 08, 2009 10:13 am

Lakers-Öster å IFK Växjö ska sammarbeta för att få igång Arenestaden så fort som möjligt. Vilka som är stört nu har jag ingen aningom men ett sammarbete mellan klubbarna även på gräsrotsnivå tror jag skulle öka intresset än mer för idrotten i växjö. Tänk er Lakers å Östertröjor sida vid sida på stan å sträva efter samma mål. Att sätta dessa två klubbar på sverigekartan en gång för alla. Öster i AS å Lakers i ES.
Har aldrig gillat Öster eller fotboll men se även den tjurigaste fotbollshataren kan ändra sig för att rida på en gemensam våg mot fantastiska höjder.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/oster-l ... ng(1259587).gm#comments
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons apr 08, 2009 11:22 am

Det är nog inga problem mellan styrelser och ledare mellan Lakers och Öster utan det är mellan hängivna supporters som det finns problem. Jag bedömmer det som om det är fottbollssupporters som har mest negativt att säga om hockyn än tvärtom. Det sista är dock min personliga åsikt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » ons apr 08, 2009 11:39 am

Räven skrev:Jag bedömer det som om det är fotbollssupporters som har mest negativt att säga om hockyn än tvärtom. Det sista är dock min personliga åsikt.

DET ÄR MIN PERSONLIGA ÅSIKT OCKSÅ! Kan bli så vansinnig på vissa Öster-anhängare som lever på gamla meriter och fortfarande tror dom är störst, bäst och vackrast. Problemet är att dom är så avundsjuka.. Det trycket som är runt hockeyn och inne i Lakerdome har väl aldrig Värendsvallen upplevt? Man känner sig ikappsprungen och måste hitta minsta lilla möjlighet och hävda sig helt enkelt. "Fotboll är världens största sport", "Öster är Växjös största varumärke", "Bollen är rund" osv..

Tyvärr är det inte bara fotbollssupportrar utan även kommunfolk som har ett ont öga till Lakers. Mycket tråkigt!
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » ons apr 08, 2009 12:00 pm

Absolut så har öster svårare att gå ihop med lakers supportrar än tvärtom , lite synd faktiskt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 08, 2009 10:45 pm

Just detta jag menar. Tänk om vi tillsammans kunde arbeta för en starkare idrottsrörelse än vad vi har idag. Såg i ett annat inlägg att lakers hade dragit in över 234.000 kr på halvapotten. Nu kommer tyvärr detta inlägg med handla om ekonomi. Ber om ursäkt men är bara tvungen. Tänk tanken att vi skulle få lika mycket till under sommarhalvåret. Istället för halvapotten så döper vi om den till dela lika. Öster och Lakers hjälps åt att sälja lotter året om. Vi när det är fotboll å dom när det är hockey. 5 kr till Lakers å 5 kr till Öster. Å en tia per lott till vinnaren. Vi skulle nå ut till betydligt fler lottköpare å förhoppningsvis kommer potterna att landa på runt 30.000 till en ensam vinnare. På så sätt kan vi hjälpas åt för att få en stark ungdomverksamhet i både fotboll å hockey. Men framförallt skulle vi visa Växjöborna att vi verkligen vill föda upp bra ungdommar i bägge sporterna oavsett om det är Lakers eller Öster som ligger oss varmast om hjärtat.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor apr 09, 2009 10:14 am

Skall tilläggas att jag mailat Lakers och Öster om detta med lotterna.
Hoppas det kommer upp som en punkt på respektive årsmöte.
erok
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Off-Topic