Hockeyspelare åtalas efter storbråk

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hockeyspelare åtalas efter storbråk

Inläggav Minon » tis aug 23, 2005 12:45 pm

Då var det tydligen dags och det verkar inte vara vakterna som farit med osanning.. 8O
http://www.sr.se/kronoberg/nyheter/arti ... kel=678040
http://www.smp.se/article.php?args=565977,101;0;0;0

"Växjö Lakers-spelare åtalas

En av ishockeyklubben Växjö Lakers spelare åtalas nu efter ett bråk med tre ordningsvakter utanför ett av Växjös nöjesställen i december förra året. Spelaren åtalas för våldsamt motstånd, misshandel och våld mot tjänsteman. En av ordningsvakterna begär ett skadestånd på 11 000 kronor. Om spelaren anses skyldig till brott riskerar spelaren böter eller fängelsestraff."

SR har en utförligare artikel. Det är nästan så man skäms för att vara Lakers-fan.
Minon
Forumamatör

Inläggav anderzon » tis aug 23, 2005 1:37 pm

Alla åtal leder till fällande dom, eller? Så bara för att media rapporterar att åklagaren tror på åtal, så måste spelaren vara skyldig... jag skäms ingenting över att vara Lakersfan.

Allt som skrivs på SR.se är ju lika den rätta versionen av sanningen, eller? Det ligger inget nyhetsvärde i att skriva som de gör?
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » tis aug 23, 2005 1:50 pm

vakterna på grace är ett stort skämt, precis som alla andra vakter runt om i svearike. Kom ihåg, vakter är bara en massa misslyckade poliser.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » tis aug 23, 2005 1:54 pm

Polarens farsa är polis i växjö och han säger att vakterna på grace inte är pålitliga för fem öre. Tror nog att rättvisa skipas och den åtalade lakers spelaren slipper åtal. (från en som såg händelsen).
Bara så att ni vet, det vakten påstår stämmer inte för fem öre.
Vakten borde åtalas för mened.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis aug 23, 2005 2:00 pm

kul för Minon att skriva sitt 1:a inlägg....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Esselle » tis aug 23, 2005 2:10 pm

Instämmer i att vakterna på Grace är patetiska. Har själv blivit utsatt för detta patetiska försök till att leka storstadspolis...tror de jobbar för spybar eller nått... det är så man skäms :oops:
~Ooh, des fouf!~
Användarvisningsbild
Esselle
Forumentusiast

Inläggav PutteA » tis aug 23, 2005 2:13 pm

Jag dömmer ingen efter vad en artikel säger, framförallt inte när den undertecknas av SVR Kronoberg. Säger som Anderzon, I´m so f**ing proud to be a Lakers Fan!!!!!!! :headbang:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Minon » tis aug 23, 2005 2:18 pm

serra skrev:kul för Minon att skriva sitt 1:a inlägg....

Det tackar jag för, efter att ha hängt här ett tag tyckte jag det var på tiden. Eller vad insinuerar du? :roll: Just ja, man kanske inte får skriva något som även om det inte är negativt inte är tudelat positivt?
Minon
Forumamatör

Inläggav serra » tis aug 23, 2005 2:28 pm

nädå..
tycker bara det är tråkigt att efter Lakers 5 lyckossamma år, så blir ditt första inlägg något negativt.
att du sedan skulla skämmas som Lakers fan efter en sådan grej tycker jag med är tråkigt...
tänk vad stolt en annan har varit under 5år istället :)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Trojan 1 » tis aug 23, 2005 2:31 pm

I det eventuella åtalet och proceduren därefter lär det väl komma fram vilka som har gjort sig skyldig till olika saker. Det är ganska skrämmande att se att så många tar för givet att lakers spelaren är oskyldig. Jag tycker personligen att det är viktigt att man som hockey spelare sköter sig då man är en förebild för många yngre. Min erfarenhet är också att vissa hockey spelare tror att de kan göra lite som man vill när man är ute på krogen. Många vakter kan man också tycka beter sig dåligt många gånger.

Därför tycker jag att man ska vänta och se innan man tar för givet vem som gjort rätt och fel. Detta hade varit min åsikt även om spelaren hade tillhört kronobergs stolthet IF Troja/ljunby.
Troja kommer tillbaka!
Trojan 1
Forumamatör

Inläggav C70T5 » tis aug 23, 2005 2:37 pm

Lugn i stormen...
Bara för att åklagare Hansson anser sig ha så pass på fötterna att han väljer att dra spelare 'X' inför rätta - så betyder ju inte det i sin tur per automatik att spelare 'X' på något sätt är skyldig till detta horribla övervåld som han sägs ha tillskansat TRE stycken hjälplösa, vettskrämda och chockade dörrvakter på nattklubben Grace. Som plåster på såren för alla de hemska mardrömmar som en av vakterna uppenbarligen drabbats av efter denna traumatiska händelsen i december så kräver denne elva tusen kronor i vite. Stackars, stackars lilla dörrvakt...

Ett gott samvete är den bästa huvudkudden - det lär man nog bli varse när detta dras till sin spets.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis aug 23, 2005 2:41 pm

Enligt artikeln har ju en av vakterna anmält spelaren och begärt 11000 kr i skadestånd. Vad jag hörde förra gången detta var på tapeten så hade även spelaren anmält vakten..........??
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Per Carlsson » tis aug 23, 2005 2:47 pm

PutteA skrev:Enligt artikeln har ju en av vakterna anmält spelaren och begärt 11000 kr i skadestånd. Vad jag hörde förra gången detta var på tapeten så hade även spelaren anmält vakten..........??

Ja det var det sista man hörde.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Minon » tis aug 23, 2005 2:51 pm

serra skrev:nädå..
tycker bara det är tråkigt att efter Lakers 5 lyckossamma år, så blir ditt första inlägg något negativt.
att du sedan skulla skämmas som Lakers fan efter en sådan grej tycker jag med är tråkigt...
tänk vad stolt en annan har varit under 5år istället :)

När man är inflyttad har man det inte i blodomloppet på samma sätt :D

PutteA skrev:Enligt artikeln har ju en av vakterna anmält spelaren och begärt 11000 kr i skadestånd. Vad jag hörde förra gången detta var på tapeten så hade även spelaren anmält vakten..........??

Mm, det gjorde han om jag minns rätt men det har väl blivit nerlagt nu för båda historierna kan inte gå vidare.
Minon
Forumamatör

Inläggav Bizon » tis aug 23, 2005 3:22 pm

Ville bara tacka Markus Malmström för att inte dra alla vakter över en kant :321: och dessutom så skulle jag inte skämma för Lakers för att en spelare går ut och möjligen gör ett misstag det kan ju hända vem som helst som går ut på Grace enligt min personliga åsikt, men förövrigt tror jag inte att Lakersspelaren har varit någon duvunge direkt men jag tror inte heller att det som vakterna beskriver det.
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav Roggan » tis aug 23, 2005 3:50 pm

Det är inte ens fel när två träter..

Det hela började på ett ganska oskyldigt sätt med lite klassiskt munhuggning men utvecklades till en ganska tråkig historia för båda parter.

Hockeyspelaren var inte speciellt snäll i sina uttalanden ( vilket en vakt borde kunna tåla ) Spelaren gjorde sig definitivt inte skyldig till något våld initialt. Vakterna var de som började handgemänget och spelaren försvarade sig, vilket även jag hade gjort.

Övervåldet stod definitivt en av vakterna för, då det tryckte ner spelarens huvud mot asfalten med sitt ben på ett brutalt och onödigt sätt.

Men det går väl som vanligt när det är vakter inblandade, de har en bricka på sig och är i stort sett oantastbara. Tråkigt men sant.

( Detta är den version som jag hört från mer än en källa )
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Räven » tis aug 23, 2005 4:01 pm

Eftersom jag inte var på plats, så ska jag knappast tycka något heller. Det rättsliga får ha sin plats och göra sina beslut.

Sedan kan jag ha en åsikt om vakter på olika nöjesställningar och dessa åsikter varierar mellan himmel och helvete. Men har inget att göra med detta specifika fall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » tis aug 23, 2005 4:42 pm

Tycker det är överdrivet med böter på 11000....spelarn fick ju matchstraff räcker inte det?
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav PutteA » tis aug 23, 2005 4:44 pm

#54 skrev:Tycker det är överdrivet med böter på 11000....spelarn fick ju matchstraff räcker inte det?

:eyecrazy:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakejer115 » tis aug 23, 2005 5:01 pm

teddy skrev:vakterna på grace är ett stort skämt, precis som alla andra vakter runt om i svearike. Kom ihåg, vakter är bara en massa misslyckade poliser.

Jag håller med dig fullständigt.De är verkligen ett stort jävla skämmt.Dessutom är många av de rasister.Det kan jag bevisa.

För det hände mig och 6st till i lördags kväll när vi skulle gå in på det här stället som heter LOFT eller vad det nu kallas.Vi fick helt enkelt inte komma IN för att vi var av en annan religion.För att vi är muslimer.

En av kompisarna frågade vakten varför vi inte fick komma in.då skulle vakten ta in honom in i källaren och förklara.Då sa min kompis,jag är kristen,fast han egentligen inte är det.Då sa VAKTEN....Du kan gå in men inte de andra.

En stor fet jävla vakt var det.....ca 2meter lång.

Dessutom sa han.....för att förnedra oss ännu mer.....är ni från BAGDAD då eller...?Efter att kompisen sagt att vi är muslimer.
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav Åryd Lakej » tis aug 23, 2005 5:08 pm

Ja tycker vi kan låta detta vara för vi kommer att få veta hur det går så småningom så istället så kan vi ge han ett gädrans stöd ikväll istället så kom igen nu så far vi till nybro å skriker på vår lille Andreas..
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » tis aug 23, 2005 5:09 pm

Andreas... hmm....hehe :roll: :lol:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tis aug 23, 2005 5:20 pm

Vi kan väl bara konstatera att det finns personer som inte är byxade sin uppgift inom flera yrken... vakter, poliser, hockeyspelare OCH hockeyfans!!! Som någon nämnde gäller det att vara en förebild för ALLA nämnda grupper. Tyvärr finns det ett antal rötägg som inte fattat det. Men man är inte skyldig förrän motsatsen är bevisad, så låt oss avvakta den ev. domen.

En tankeväckare om förebilderiet... tänk på vad du skriker under nästa match för din lille son som står bredvid kommer garanterat att ta efter ditt beteende. För du är OXÅ en förebild.

En f.d. domarjävel som kan intyga att den absolut värsta sorten är föräldrar på läktaren... utan jämförelse!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav LasseMaja » tis aug 23, 2005 6:02 pm

Det är väl klart att vakterna ljuger, å spelaren är helt oskyldig!!!! :lol:
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Lakejer115 » tis aug 23, 2005 6:08 pm

LasseMaja skrev:Det är väl klart att vakterna ljuger, å spelaren är helt oskyldig!!!! :lol:

Det visste ju fan vem som helst att det var han.Det är väll ingen nyhet.Det har jag vetat sen första kvällen.....

Men var du tvungen att nämna han..???Vad tjänar du på det..??
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav Dragkampslakej » tis aug 23, 2005 6:10 pm

Vill bar inlägga om att det finns många bra vakter som inte jobbar på Grace! Som är tillmötesgående trevliga även när de avisar folk. Vi får väl se hur historien slutar, själv har jag slutat gå till Grace för länge sedan!

Roger
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav LasseMaja » tis aug 23, 2005 6:14 pm

Spela roll om jag nämnde killen vid namn?!!! Om nu alla redan visste det, varför tassar ni då runt namnet som katten runt het gröt eller vad det heter??!! :D
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » tis aug 23, 2005 6:15 pm

Han talade själv ut i radion idag så det är inget vi behöver orda om!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Lakejer115 » tis aug 23, 2005 6:36 pm

Dragkampslakej skrev:Vill bar inlägga om att det finns många bra vakter som inte jobbar på Grace! Som är tillmötesgående trevliga även när de avisar folk. Vi får väl se hur historien slutar, själv har jag slutat gå till Grace för länge sedan!

Roger

Bästa vakten jag vet...och trevligaste....är LASSE J. som även jobbar på LAKERS matcher.....
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav jek » tis aug 23, 2005 7:07 pm

När det gäller skuldfrågan så har jag ingen åsikt om den eftersom jag inte var där, men när ass.trän. Henrik Evertsson säger citat"spelaren ifråga hade match dagen efter" slut citat kan man undra, för det första. är det lämplig uppladdning inför match att gå på nattklubb, för det andra, mej veterligen var det endast Lakers J-18 som spelade denna söndag, så vilken match skulle spelaren delta i ?
Användarvisningsbild
jek
Forumentusiast

Inläggav serra » tis aug 23, 2005 7:26 pm

det var en J-match han skulle spela...
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav jek » tis aug 23, 2005 7:48 pm

Vilken J-match ??
Användarvisningsbild
jek
Forumentusiast

Inläggav serra » tis aug 23, 2005 7:52 pm

j-20 tro jag det var..eller j18..finns väl inga mer?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav jek » tis aug 23, 2005 8:06 pm

J-18 spelade DM den söndagen, men där är han för gammal, J-20 spelade ej enl. nyhetsark. H.Evertsson kan väl tala om vilken match det gällde.
Användarvisningsbild
jek
Forumentusiast

Inläggav PutteA » tis aug 23, 2005 10:48 pm

jek skrev:J-18 spelade DM den söndagen, men där är han för gammal, J-20 spelade ej enl. nyhetsark. H.Evertsson kan väl tala om vilken match det gällde.

Spelar rol.....??
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Nästa

Återgå till Off-Topic