av Flanders » tis sep 13, 2005 2:36 pm
Idag tycker jag formationerna ser intressanta ut, hoppas att detta är mer eller mindre som FagEvert tänkt spela laget i premiären (med byte Rosén mot Dalle).
Förstafemman är jag fortsatt tveksam till, där finns inte tillräcklig tyngd och kämpa-inställning, men vi vet ju alla att både the Torrst och Ninjan höjer sig när det gäller nåt, så jag ska inte gnälla. Ejdepalm och Sundbom tillsammans med Capitano bör kunna ge stabilitet bakåt så att Jacobsson och Andersson kan fokusera på att anfalla och göra mål. Detta är ju våra tänkta snipers.
Andrafemman ser riktigt intressant ut, utan att säga för mycket innan man sett Calder spela. Jani och Aki borde passa bra ihop, två finnar, en defensiv en offensiv, en stor en liten, etc. Andrée bidrar med tyngd till en kedjeformation som annars ser relativt komplett ut. Jag tror både Andrée och Calder kan vinna puck, Aki och Ville kan leverera passningar, och förhoppningsvis kan alla tre forwards hitta nätet.
Romö, Markusson, Jarno är en fin defensiv formation, de ska inte behöva släppa in många mål, därför blir det extra intressant att se hur de klarar sig ikväll mot riktigt tufft motstånd. Är det tänkt att Messa ska ha en relativt defensiv roll i denna femman, eller ska Kustemo trolla fram en helt ny sida av sig själv på gamla dar, som "mr. inga-bakåtmål"?
Jag gissar att Selander kommer att fortsätta sakna Dalle, Rosén är tyvärr lite för liten. Gärys stabila spel kan kanske smitta av sig på Christoffer Persson, och Selanders aggressiva spelstil tända Jonathan Persson. Detta är en formation full med framtidslöften, sätt inte för stor press på dem.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)