Lakers - HV 71

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav puff » tis sep 13, 2005 11:55 pm

Jag envisas med att påstå att christoffer persson har förbättrat sig jämfört med tidigare matcher. Jag var rädd för att han inte alls skulle hänga med idag men jag tycker faktiskt att han har blivit rappare på skridskorna utan att för den skull vara någon superåkare.
puff
Forumdemon

Inläggav Niles » tis sep 13, 2005 11:57 pm

Gretzky skrev:Oroande är att Ejdepalm fortsätter vara ett rundningsmärke.

Tycker Ejdepalm utstrålar klass och har tyckt så hela tiden, vi kan inte alla tycka lika. Sundbom vet man var man har, och Messa är en härlig lirare när han vill. Tycker egentligen vi har bättre backsida i år och hoppas det kommer visa sig också vad det lider.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons sep 14, 2005 12:01 am

puff skrev:Jag envisas med att påstå att christoffer persson har förbättrat sig jämfört med tidigare matcher. Jag var rädd för att han inte alls skulle hänga med idag men jag tycker faktiskt att han har blivit rappare på skridskorna utan att för den skull vara någon superåkare.

Håller med dig fullständigt. Önskar bara innerligt att han lär sig trycka till lite ibland. Han har ju storleken för att bli lite tuffare, ytterligare en med framtiden för sig.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav *Jenna* » ons sep 14, 2005 12:11 am

:cry: :cry:
Användarvisningsbild
*Jenna*
Forumentusiast

Inläggav puff » ons sep 14, 2005 12:15 am

Visst borde christoffer persson använda kroppen mera, men detta delar han med flera av backarna. När jag såg honom första gången mot , var det tingsryd??? så undrade man hur han skulle klara AS men nu tror jag faktiskt att han kommer att lyckas ganska bra. Han har ju gjort framsteg. Det är kanske de positiva sakerna som vi skall ta tillvara, de framsteg som görs.
puff
Forumdemon

Inläggav LasseMaja » ons sep 14, 2005 12:20 am

"Det har ju trots allt varit jämnt mot Bofors och Västerås samt några uddamålsförluster mot Nybro och Almtuna. Och då spelar lakers ändå inte bra!"

Tror du verkligen att dessa lagens tränare tycker att deras respektive lag har gjort kanonbra matcher då? :lol:
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » ons sep 14, 2005 1:11 am

Nej det skrev jag inte heller! Jag skrev att lakers spelat jämnt mot de allsvenska kollegorna trots att de inte spelat bra! Sen har väl inte lagen de mött gjort sina bästa matcher heller, det kan jag hålla med om. Dock kan ju inte Lakers spela så visset om man ser till resultatet! Fagerwall är ju inte nöjd han heller, vilket torde tyda på att bättre spel är förväntat!

Om Bofors är tippat på övre halvan och enligt min mening även Nybro så är dom ju inte oslagbara om det spelas jämnt i träningsmatcher när båda lagen spelar dåligt, borde det kunna bli jämnt i serien om båda lagen spelar bra. 3 poäng ger vind i ryggen och så kan det mesta hända!

Liksom Tingsryd i ettan borde vinna serien men med fel inställning i några matcher kan halka ner några pinnhål!

Vad det hela handlade om var att tänka positivt! Lägga energi på rätt saker! :dontknow: :ok:
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Abbelabbe » ons sep 14, 2005 8:38 am

Det är väl bra att vi inte har alltför höga förväntningar på Lakers i år. Serien är grymt tuff, och vi kommer få kämpa (eller sämpa, som min finske kollega skulle sagt) i varje match! Det kommer i alla fall inte som en överraskning för oss. Om man ser till egna supportrarnas tro på laget kanske överraskningen blir större för till exempel AIK eller Björklöven.

En realistisk plats är i mitten, men några placeringar över nedre kvalstrecket. Se nu till att engagera och entusiasmera så att vi behåller publiktrycket och stämningen i hallen oberoende av hur det går! :clap:

Ps. Jag var och såg HV mot Djurgårn i Globen för en fem-sex år sen. Då var HV fullständiga statister och förlorade med 8-2. Ungefär samma siffror som igår, eller hur? Vi har ju sett att HV:s taktik att bygga långsiktigt funkade bra, så varför skulle den inte funka bra för oss?
Det finns mer hockeykultur i Växjö än i Stockholm, byt huvudstad nu!
Användarvisningsbild
Abbelabbe
Forumamatör

Inläggav calle73 » ons sep 14, 2005 9:21 am

Bra srivet Abbelabbe!!
Jag tycker att Lakers spelade riktigt bra i första, men sedan la HV i ett antal växlar till och spelade ut oss - och de spelade riktigt bra hockey!

Så jag tycker att vi ska använda oss av den här matchen och lära oss av den!

Rosén var riktigt bra igår! Calder verkade ha lite jet-lag i kroppen. Den enda som jag inte var riktigt nöjd med var Custe som tog lite mycket tid på sig.

Men det är bara att kämpa på!
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Bizon » ons sep 14, 2005 9:29 am

calle73 skrev: Den enda som jag inte var riktigt nöjd med var Custe som tog lite mycket tid på sig.

Oh fan det var oväntat...
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav Räven » ons sep 14, 2005 1:40 pm

Custe kommer att bli den klasslirare som han är. även denna säsong. Här snackar vi blick för spelet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons sep 14, 2005 4:01 pm

Jag är beredd att hålla med dig Räven! jag tror att Custe kommer göra en mycket bra säsong. Kolla på hur grym han var förra...tycker jag åtminstone.
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Baker » ons sep 14, 2005 5:28 pm

Räven skrev:Custe kommer att bli den klasslirare som han är. även denna säsong. Här snackar vi blick för spelet.

du var mig en riktig "ironiker"
Baker
Forumproffs

Inläggav Flanders » ons sep 14, 2005 5:57 pm

Niles skrev:Tycker Ejdepalm utstrålar klass och har tyckt så hela tiden, vi kan inte alla tycka lika.

Jag tycker faktiskt också att Ejdepalm långa stunder håller hög klass och ser säker ut på isen, men sen går han bort sig något otroligt ett par gånger per match. Vissa gillar spelare med hög högstanivå, andra gillar spelare med låg lägstanivå (jag tillhör nog de senare).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav ruppo » ons sep 14, 2005 6:02 pm

Gretzky skrev:Jag tycker faktiskt också att Ejdepalm långa stunder håller hög klass och ser säker ut på isen, men sen går han bort sig något otroligt ett par gånger per match. Vissa gillar spelare med hög högstanivå, andra gillar spelare med låg lägstanivå (jag tillhör nog de senare).

Där håller jag med dej! Jag ser ju hellre att man slår sarg ut nån gång för mycket som back än att man ska försöka driva upp pucken som exempel o försöka med nåt man inte är tillräckligt duktig på, för att på det viset sätta sig i en situation som leder till ett onödigt baklängesmål!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Räven » ons sep 14, 2005 6:16 pm

Nu är det så och det vet ni som varit med här länge, att jag har alltid hållit Custe högt och förra säsongen var hand outstanding.

Jag hörde från våra egna igen igår, kommentarer, att klart att inte Custe fick passet för han hade bara schabblat bort det, eller Custe dräll inte med pucken hela tiden. Men när andra gör fel, så är det tämligen tyst, varför har Custe blivit den ständige "hackkycklingen" kan man undra?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » ons sep 14, 2005 6:31 pm

Räven skrev:Men när andra gör fel, så är det tämligen tyst, varför har Custe blivit den ständige "hackkycklingen" kan man undra?

Rätta mej om jag har fel, men var han inte rätt dålig typ förr förra säsongen och så har det väl hängt med därifrån? Tycker oxå det är konstigt, för finns ju många som är betydligt sämre än honom!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Räven » ons sep 14, 2005 7:08 pm

Jo, precis. Han kan göra tre/fyra kanonpassningar som öppnar upp motståndarnas försvar, eller ett sidopass i anfallszon som friställer en spelare, han kan läsa spelet i försvarszon och vara rätt placerad. Men gör han ett enda felpass, så gnälls det så förbannat på läktaren.

Visst jag håller med att säsongen 2003/2004 inte var hans bästa, men att inte kunna se sanningen som förra säsongens spel är inget annat än svagt, tycker jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » ons sep 14, 2005 7:42 pm

Finns ingen i Lakers som har den blicket för spelet som cutte har sen att han inte är så bra tacklare får man ta sen vet ja inte vad det har tagit åt vissa på forumet för verkligheten är ju så att vi spelar i näst högsta divisionen å har kommit dit i raketfart å nu gäller det ju att stötta laget i alla väder för att se till att vi kan stanna kvar där,,,Måste ju bara vara den största målsättningen,,,Kritik kan alla ta om den skrivs eller sägs på ett riktigt sätt,sen kan man ta fram positivitet ur allting mer eller mindre så för fan kom igen nu!!! de är vårat stöd dom behöver å tillsammans kan vi göra både det ena å det andra
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav C70T5 » ons sep 14, 2005 9:34 pm

Det mest bedrövliga på detta forumet i vissa avseenden är just att allt ska vara så förbannat positivt - även om det egetligen är skit. Varför ska man vara så förbannat fin i kanten och behöva 'passa sin tunga' när det är befogat med negativ kritik. Det finns inget värre än folk som slickar uppåt och sparkar neråt. Detta är ju trots allt ett forum där det är fritt (inom lagens gränser) att kritisera och ge ros. Självklart så är vi väl alla rörande överrens om att Växjö Lakers behöver vårat stöd på läktarna runt om i svea rike - men laget måste ju lika väl ge tillbaka. Alla skriver vi och uttrycker oss på olika sätt, och det är ju förbannat tur det. Tänk om alla skulle se så förbaskat positivt på precis allt som Växjö Lakers presterar på isen, satan i gatan vad tråkigt det skulle vara då. Är det bättre att hela tiden ta fram det positiva ur det negativa och skriva det istället - och kanske också skriva vad andra vill läsa? Nope, det är inte min kopp kaffe iaf.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » ons sep 14, 2005 9:52 pm

Det är ju så att vissa har dagdrömt under sommaren att VLH skall ta en KS plats och på så sätt byggt upp sådana fantastiska förväntningar som inte är helt realistiska. När verkligheten inte lever upp till dessa visioner är det mesta skit. Var lite mer realistiska från början istället.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » ons sep 14, 2005 10:05 pm

Det är ju tur att det finns realister på forumet som inte går omkring och dagdrömmer, och som inte har några som helsta förhoppningar på den kommande säsongen. Nu är det ju inte så att det har klagats på just den delen - utan det är väl mest vad som hittills har presterats på isen. För vad som presterats på isen stora delar denna försäsongen från defensiven till offensiven kan jag inte tänka mig är vad herr 'FagEvert' hade i åtanke när dom drog igång försäsongsmatchandet. Det finns med all säkerhet personer som ser försäsongen som lyckad - jag gör det definitivt inte, och jag har sett alla (undantaget Karlskoga matchen) matcher hittills. Jag vill drar mig till minnes att herr Fagervall har sagt i smp att Växjö Lakers med dagens spelarmatrial både ska bli tyngre och bättre är Oskarshamn - nu blir det två matcher på raken mot just dessa, och det ska bli oerhört spännande och se om han får rätt...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons sep 14, 2005 10:39 pm

Bara för att en del råkar vara realister innebär det ju inte att man saknar förhoppningar på nåt sätt. Jag är både realist och positiv i grunden, jag tror också säsongen blir lyckad i förhållande till vad jag förväntar mig. Jag tror vi gör en bättre säsong än förra året vilket skulle kunna innebära en mittenplacering vilket vore kanon. Jag ser heller inget som skulle hindra att det kan bli bättre än så, då laget i mina ögon växer så sakteliga hela tiden. Utmaningen att slå sig uppåt tilltalar mig alldeles oerhört. Gå omkring och vara orolig för ditten och datten är i alla fall inte min grej. Kör hårt, ha kul och njut av hockey hela kalla vintern och glöm för all del inte att stötta laget efter bästa förmåga så blir det så bra det kan bli. Kritik är också helt ok, om man backar upp det på realistiska förväntningar. Jag älskar hockey och årstiden passar bättre än någon annat för det.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » ons sep 14, 2005 10:53 pm

Niles: Mitt i prick
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav puff » tor sep 15, 2005 12:03 am

Jag vet inte om ni känner till Alfons Åberg. Alfons var en liten grabb som bodde med sin pappa. alfons tyckte att allt var tråkigt eftersom han inte hade något att leka med. När Alfons beklagade sig för sin pappa så svarade pappan -- "det är bra att du har tråkigt ibland för då märker du när det blir roligt"
Man skulle i vårt fall kunna säga likadant. Hur skulle det vara om det bara vore framgångar. till slut så skulle vi inte glädjas åt dem utan ta för givet att vi alltid skall vinna. Var lugna, som det är nu så kommer ni att märka när vi börjar vinna och då blir det desto roligare eftersom vi har känt av hur tråkigt det är att förlora.
puff
Forumdemon

Inläggav sweet » tor sep 15, 2005 2:01 pm

enligt Thörnberg så tyckte inte HV om matchen för det var inte mycket till motstånd.
de fann ingen 100% energi eftersom det inte fanns anledning till det.
men vad hade de väntat sig egentligen!!
sweet
Forumamatör

Inläggav jek » tor sep 15, 2005 4:57 pm

Gretzky skrev
Jag tycker faktiskt också att Ejdepalm långa stunder håller hög klass och ser säker ut på isen, men sen går han bort sig något otroligt ett par gånger per match. Vissa gillar spelare med hög högstanivå, andra gillar spelare med låg lägstanivå (jag tillhör nog de senare).

Jag för min del föredrar spelare med hög lägstanivå!
Användarvisningsbild
jek
Forumentusiast

Inläggav Åryd Lakej » tor sep 15, 2005 5:54 pm

Nog är det väl så att dom flesta här vill å har förhoppningar att det ska gå bra å helst till kval men sen om det nu inte går bra å man är trött å besviken på Lakers för att dom inte presterar vad dom egentligen skulle kunna så är ju inte alla av den typen(jag)att skrika ut min illska eller besvikelse här på bordet ngt lite kanske utan man skakar av sig det å tänker,,,nä nu djävlar nästa match då ska ni få se å osv,så visst vi är olika å skit vore det om alla tyckte lika dant(kunde vi ju stänga forumet)men ibland tycker ja personligen att det går lite för långt.
Sköt om er!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Flanders » fre sep 16, 2005 3:07 am

jek skrev:
Gretzky skrev:Jag tycker faktiskt också att Ejdepalm långa stunder håller hög klass och ser säker ut på isen, men sen går han bort sig något otroligt ett par gånger per match. Vissa gillar spelare med hög högstanivå, andra gillar spelare med låg lägstanivå (jag tillhör nog de senare).

Jag för min del föredrar spelare med hög lägstanivå!

Ojdå, det råkade visst bli lite fel, givetvis ska det vara hög lägstanivå. :D :D :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Föregående

Återgå till Matchsnack