oskarshamn på fredag?!

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » fre sep 23, 2005 9:25 pm

..och detta var (bara) IKO's andra förlust på säsongen...
IKO har tidigare spelat lika mot Frölunda och skorpat ut Rögle. Växjö Lakers är förhoppningsvis på G!

...i natt så sover c70t5 gott...

/T5!! 8)
Senast redigerad av C70T5 fre sep 23, 2005 9:27 pm, redigerad totalt 2 gånger.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Skjut mer ger fler mål !! » fre sep 23, 2005 9:25 pm

HELT ENKELT GÖÖÖÖR GÖÖÖTTTT !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Skjut mer ger fler mål !!
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 23, 2005 9:26 pm

c70t5 skrev:..och detta var (bara) IKO's andra förlust på säsongen...
Dom har spelat lika mot Frölunda och skorpat ut Rögle tidigare - i natt så sover c70t5 gott...

/T5!! 8)

Amil sover också gott.

Lika gott på onsdagskvällen med hoppas jag.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre sep 23, 2005 10:33 pm

Det var hur som helst mycket bra gjort att ta upp ett 0-3 underläge mot Oskarshamn på deras hemmaarena, själv trodde jag att det skulle rasa iväg efter första perioden.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav viktoriko » fre sep 23, 2005 11:21 pm

Hm.. jag var där o jag måste faktist säga att IK var klassen bättre än Lakers ikväll.. Men svagt att falla igenom i sista.. stark kämpainsats av Lakers..Men tro inte att ni ägde matchen
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör

Inläggav buck » fre sep 23, 2005 11:24 pm

Tror inte att nån påstår att VLH dominerade matchen igenom, men faktum kvarstår, 4 mål är fler än 3. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre sep 23, 2005 11:29 pm

Vilka var det som vann?

Har jag missat något?

Hämtar IKO sitt dricksvatten från Hallandsåsen?

Var domare Persson urkass? (Meeennnnn HAAALÅÅÅÅ DOOMMMAREN måste ju läsa regelboken...)

Naken-Janne, extraknäcker han som reporter på IKO's webbradio?

Rööda Guulaaaa Blååå...

/T5!! :headbang:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav viktoriko » fre sep 23, 2005 11:42 pm

ja 4 är mer än 3, men i träningsmatcher spelar inte vinst stor roll,, spelet såg i alla fall bra ut.. Men på onsdag gäller det att göra mer mål än motståndaren..
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör

Inläggav Slemklump » lör sep 24, 2005 1:36 am

Ja, jag får väll grattulera... Jag var på matchen och resultatet var inte rättvist, men ni har rätt.. flest mål vinner...
För övrigt så måste jag säga att Växjö var totalt utspelade de 2 första perioderna, sedan så tacklade IKO av rejält och Fagerwall kastade om flitigt i kedjorna...
2 snabba skitmål till Växjö räddade kvitteringen, som sedan utökades...

Så jag får bara grattulera till vinsten och beklaga förlusten på Onsdag :twisted:

Förövrigt så kan jag kommentera lite av det ni skrev om kommentatorerna.
Jag hörde inte på dem ikväll, då jag var och såg matchen, så jag kan inte yttra mig så mycket, men lite måste jag nog försvara dem.
Detta är IK entusiaster som lägger ner sin själ i detta för att man ska kunna följa matcherna, klart som F-n att de vinklas då.
Sedan så ska man väl inte klaga när lyssningen var GRATIS! En annan femma om man betalat för det eller? :wink:
Sedan så var det en träningsmatch, kommentatorerna snackade säkert mer avslappnat än vanligt...
Sedan så måste jag tillägga.. ni klagade över att de sa att IK dominerar totalt etc.. det var ingen lögn.. i de 2 första perioderna så visste knappt Växjöspelarna vart de höll på med. de fick aldrig känna på pucken...

Sedan så kan jag också tillägga att första säsongen vi hade webradio så kallades de för piff och Puff, då de pratade varandra i munnen konstant. Hörde ni på dem DÅ, så låter de faktist som proffs i dagsläget. Webradion är ny, och det är mycket att öva på för dem. men personligen så tycker jag att den är skitbra - nästintill oavsett hur de rapporterar!

Väl mött på Onsdag - då börhjar allvaret!
Jag skiter i om laget spelar dåligt-bara vi vinner
Användarvisningsbild
Slemklump
Forumamatör

Inläggav buck » lör sep 24, 2005 4:36 am

Slemklump skrev: Växjö var totalt utspelade de 2 första perioderna,

Även träningsmatcher spelas väl i 3 perioder?
Trots att det bara är en träningsmatch så tycker jag att detta borde ge bra självförtroende för VLH.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » lör sep 24, 2005 9:57 am

Slemklump skrev:Ja, jag får väll grattulera... Jag var på matchen och resultatet var inte rättvist, men ni har rätt.. flest mål vinner...
För övrigt så måste jag säga att Växjö var totalt utspelade de 2 första perioderna, sedan så tacklade IKO av rejält och Fagerwall kastade om flitigt i kedjorna...

Så jag får bara grattulera till vinsten och beklaga förlusten på Onsdag :twisted:

Förövrigt så kan jag kommentera lite av det ni skrev om kommentatorerna.
Jag hörde inte på dem ikväll, då jag var och såg matchen, så jag kan inte yttra mig så mycket, men lite måste jag nog försvara dem.
Detta är IK entusiaster som lägger ner sin själ i detta för att man ska kunna följa matcherna, klart som F-n att de vinklas då.
Sedan så ska man väl inte klaga när lyssningen var GRATIS! En annan femma om man betalat för det eller? :wink:
Sedan så var det en träningsmatch, kommentatorerna snackade säkert mer avslappnat än vanligt...
Sedan så måste jag tillägga.. ni klagade över att de sa att IK dominerar totalt etc.. det var ingen lögn.. i de 2 första perioderna så visste knappt Växjöspelarna vart de höll på med. de fick aldrig känna på pucken...

Sedan så kan jag också tillägga att första säsongen vi hade webradio så kallades de för piff och Puff, då de pratade varandra i munnen konstant. Hörde ni på dem DÅ, så låter de faktist som proffs i dagsläget. Webradion är ny, och det är mycket att öva på för dem. men personligen så tycker jag att den är skitbra - nästintill oavsett hur de rapporterar!

Väl mött på Onsdag - då börhjar allvaret!

Jag tyckte dom var skitroliga å allvarligt talat om vi nu haft webbradio så hade vi nog inte varit bättre :D som du säger är deras osk allt för dom så då blir det bara så,väl mött på onsdag för då börjar allvaret
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav dolitle » lör sep 24, 2005 10:10 am

Slemklump skrev:Ja, jag får väll grattulera... Jag var på matchen och resultatet var inte rättvist, men ni har rätt.. flest mål vinner...

Jag såg oxå matchen.

Resultatet efter 1:a perioden var inte rättvist. Ik var bättre men inte 3 mål bättre. Dessutom var 1:a och 3:e målet skitmål. Det 2:a var mycket snyggt.

Lakers var inte totalt utspelade i de 2 första, men IK var bättre.

Fagervall kastade inte om i kjedjorna, det var samma som från start. Dom enda ändringarna var i PP och BP, men det är rätt så naturligt.

Vilka mål var skit mål?
Tycker du att det 2:a som J. Andersson gjorde var ett skitmål??? Det var så snyggt som det kan bli.
3:e var lite turligt men det sista ett rappt stenhårt handledsskott som satt i krysset.

Väl mött på Onsdag.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » lör sep 24, 2005 8:26 pm

"Ja fast träningsmatch är alltid träningsmatch"

Om man ska gå tillbaka till citat från tidigare matcher.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav erok » sön sep 25, 2005 12:07 am

På onsdag får vi alla svar.Tränigsmatcherna har väl inte rosat marknaden precis.Gött med en seger som kan stärka självförtroendet hos spelarna :twisted:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Slemklump » sön sep 25, 2005 1:14 am

tYvärr så tror jag att Växjös vändning gynnade växjö mer än IKO... Växjö vet nu att det går att vända ett underläge på 3 mål... de har en possitivare inställning till Onsdagens match, då de kunde gå lyckliga ut från planen..

Och som någon innan skrev - en match spelas i 3 perioder... jo vi vet, det tragiska var bara att IKO glömmde bort det sist...
Men på Onsdag gäller det! då SKA iko lira i 3 PERIODER :wink:

men.. en träningsmatch är alltid en träningsmatch.. tyvärr så¨säger de inte så mycket om serien.. skulle de göra det, så skulle IKO vara svenska mästare, efter att tappat vinsten mot frölunda med endast 19 sekunder kvar att lira... så.. på onsdag gäller det. Upp tilöl bevis då. Hopas att IKO inte klappar igenom i sista då och att växjö bjuder upp till lite mer spel i första :wink:

Väl mötta - men IKO kommer att vinna med 3 mål... acceptera eller flytta till Nybro :lol:
Jag skiter i om laget spelar dåligt-bara vi vinner
Användarvisningsbild
Slemklump
Forumamatör

Föregående

Återgå till Matchsnack