Troja/TAIF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Troja/Taif

Taif
31
42%
Troja
42
58%

Antal röster : 73

Troja/TAIF

Inläggav serra » fre okt 21, 2005 11:10 am

Om ni MÅSTE välja, vilket lag ser ni helst gå upp i Allsvenskan nästa år mellan Troja och Taif?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lembit25 » fre okt 21, 2005 3:00 pm

Samma skit, olika förpackningar :lol:
Användarvisningsbild
Lembit25
Forumproffs

Inläggav KyriakoS » fre okt 21, 2005 3:05 pm

egentligen hoppas jag dom stannar där dom är nu=)
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav serra » fre okt 21, 2005 3:08 pm

EKI EKI STIN B-ETHNIKI,,MAZI ME TIN TYRINGE KE TIN OSBY!!!!! :)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Cilla » fre okt 21, 2005 3:09 pm

QUE!!!!!!!!!!
Lakers now and forever

Cilla
Användarvisningsbild
Cilla
Forumentusiast

Inläggav Musicman » fre okt 21, 2005 3:13 pm

Han skrev brev på grekiska till Skelefteå. Han har inte ställt om till Svenska än :lol: :wink:
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Inläggav KyriakoS » fre okt 21, 2005 3:15 pm

mouahaha
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Herr Oberst » fre okt 21, 2005 3:17 pm

Hoppas att BÅDE Tingsryd och Troja går upp, gärna tillsammans med antingen Tyringe eller Jonstorp. Så kan poplagen Halmstad och Växjö försvinna.
Ser hellre gamla klassiska fina lag än sånna som er, Hammers och även skitgäng som Linköping och Gökboet
Senast redigerad av Herr Oberst fre okt 21, 2005 3:18 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav serra » fre okt 21, 2005 3:18 pm

Herr Oberst skrev:Hoppas att BÅDE Tingsryd och Troja går upp, gärna tillsammans med antingen Tyringe eller Jonstorp. Så kan poplagen Halmstad och Växjö försvinna.
Ser hellre gamla klassiska fina lag i än sånna som er, Hammers och även skitgäng som Linköping och Gökboet

4-3...fniss
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » fre okt 21, 2005 3:25 pm

det svider va?

vi e här för att stanna...svälj det!
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav buck » fre okt 21, 2005 3:37 pm

Herr Oberst skrev:Ser hellre gamla klassiska fina lag än sånna som er, Hammers och även skitgäng som Linköping och Gökboet

Så att nivån på allsvenskan sänks så att ni kan vinna lite mer eller?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » fre okt 21, 2005 3:40 pm

Jag tror varken Troja eller TAIF är riggade för att klara av att hävda sig i Hockeyallsvenskan ännu. Om de jobbar hårt kan de kanske bli det, men jag har lite svårt att tro på det. Gissningsvis omsätter TAIF ungefär lika mycket som Troja (9-10 millar). Lakers är i en helt annan division med sina 17 millar (som kanske blir 18-20 millar i år).

Personligen tror jag det dröjer tills Hockeyallsvenskan skrotas och återgår till 2 Allsvenskor (som tidigare upplägg) innan vi möts igen. Då är det inte omöjligt att Troja, TAIF och Lakers kan återfinnas i samma division.

Skrotning av Hockeyallsvenskan i nuvarande tappning kommer gissningsvis äga rum senast 1/6 2008.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » fre okt 21, 2005 4:01 pm

buck skrev:Så att nivån på allsvenskan sänks så att ni kan vinna lite mer eller?

6 vunna och 1 förlorad, fortsätter det så så räcker det rätt långt.

KyriakoS: Mja, egentligen är jag nog rätt likgiltig, men när jag ser frågan framför mig så kan jag inte låta bli.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav C70T5 » fre okt 21, 2005 4:04 pm

Det är ju dock kul att det är aktivitet på Vårt forum, med supporters från hela svea rike. på Rögles forum är det ju lika svalt och dött som i graven. En och annan Hatande supporter fäller en och annan kommentar, till en annan Hatande supporter, kul?
Nja...

Förövrigt så betackar jag mig både Tomtelaget och Tvi-laget i HockeyAllsvenskan. Dom hör hemma i gärsgårdsserien med Knäckebröhult och de övriga Benknäckargängen.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 21, 2005 4:19 pm

Troja tycker jag.
''gillar'' troja mer än Taif.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav cmb » fre okt 21, 2005 5:21 pm

taif
Lakers mot 3dje place.
Användarvisningsbild
cmb
Forumentusiast

Självmål i hatandet?

Inläggav Patrik_AIA » fre okt 21, 2005 6:04 pm

c70t5 skrev:Det är ju dock kul att det är aktivitet på Vårt forum, med supporters från hela svea rike. på Rögles forum är det ju lika svalt och dött som i graven. En och annan Hatande supporter fäller en och annan kommentar, till en annan Hatande supporter, kul?
Nja...
Förövrigt så betackar jag mig både Tomtelaget och Tvi-laget i HockeyAllsvenskan. Dom hör hemma i gärsgårdsserien med Knäckebröhult och de övriga Benknäckargängen.
/T5!!

Man vet inte om ska skratta eller gråta när man läser dina inlägg, där du på alla möjliga och omöjliga sätt försöker få utlopp för din aversion mot röglesupportrar. Samma gäller dina förklenande omdömen om andra lag och fans. Är det någon som ger uttryck för hat så är det du själv.
Jag tycker självklart att det är ett bra forum ni har, eftersom jag ibland deltar i diskussionerna, men anser samtidigt att AIA:s forum håller en hög nivå. Aktiviteten i dessa båda fora skiljer sig nog inte nämnvärt, även om jag inte har statistikt belägg för detta.
Som sagt - du får gärna besöka AIA:s forum, men om du bara mår dåligt av det och bara försöker hitta fel på andra, så är det nog bäst att låta bli.

För att återgå till ämnet: Både Troja och Taif är anrika lag på bekvämt avstånd, så jag hoppas på båda!
Senast redigerad av Patrik_AIA fre okt 21, 2005 6:09 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre okt 21, 2005 6:08 pm

Patrik_AIA skrev: Som sagt - du får gärna besöka AIA:s forum, men om du bara mår dåligt av det och bara försöker hitta fel på andra, så är det nog bäst att låta bli.

Absolut, det gör jag med, jag halkar ibland av misstag in där, men ingen är väl felfri. På tal om skratta eller gråta över inlägg, kan man göra annat än gråta och skaka på skallen när man läser inläggen på Ert forum angående Växjö Lakers? Precis, tänkte väl det. MEN jag tycker också att de från AIA som är och skriver på detta forumet är ena riktigt bra skribenter och höjer debattnivån avsevärt i de trådar där dom är med och diskuterar. Hofnar, Mygel, Belix och för all del, du själv med... :wink:

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Patrik_AIA » fre okt 21, 2005 6:18 pm

c70t5 skrev:kan man göra annat än gråta och skaka på skallen när man läser inläggen på Ert forum angående Växjö Lakers? Precis, tänkte väl det.
/T5!!

Jag förstår inte logiken. Om man tycker att någon uttrycker sig tarvligt mot sitt favoritlag, så är den rätta medicinen att försöka uttrycka sig ÄNNU mer tarvligt tillbaka, eller? Är det inte ett slags nedåtgående spiral i sandlådan som är lika intressant att bevittna som att se på när målarfärg torkar?
Nä, sluta upp att tycka illa om allt och alla så bidrar Du till ett bättre supportklimat. Det är ingen konst att älska dom som är likadana som du själv, men att acceptera och visa respekt mot meningsmotståndare är en konst som alla borde öva sig på lite mer!
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav Patrik_AIA » fre okt 21, 2005 6:20 pm

c70t5 skrev:MEN jag tycker också att de från AIA som är och skriver på detta forumet är ena riktigt bra skribenter och höjer debattnivån avsevärt i de trådar där dom är med och diskuterar. Hofnar, Mygel, Belix och för all del, du själv med... :wink:
/T5!!

Tack för den feedbacken, som tillkom medan jag höll på att skriva mitt närmast föregående svar.
Det finns hopp för mänskligheten! :lol:
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre okt 21, 2005 6:22 pm

Patrik_AIA skrev:Om man tycker att någon uttrycker sig tarvligt mot sitt favoritlag, så är den rätta medicinen att försöka uttrycka sig ÄNNU mer tarvligt tillbaka, eller? Är det inte ett slags nedåtgående spiral i sandlådan som är lika intressant att bevittna som att se på när målarfärg torkar? Nä, sluta upp att tycka illa om allt och alla så bidrar Du till ett bättre supportklimat. Det är ingen konst att älska dom som är likadana som du själv, men att acceptera och visa respekt mot meningsmotståndare är en konst som alla borde öva sig på lite mer!

Jag håller med dig till fullo - bra sammanfattat Patrik. Jag har inget emot Rögle eller AIA, men jag blir så trött på att det alltid ska skrivas en massa skit om Växjö Lakers, jag menar det finns ju ingen anledning till det.

Over and Out - hockeykamrat!

Patrik, du har pm...

/T5!! :wink:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre okt 21, 2005 6:46 pm

Kan inte välja, jag är ledsen, men det går inte.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Patrik_AIA » fre okt 21, 2005 6:46 pm

Jag är administratör på AIA:s forum och försöker sköta den sysslan efter bästa förmåga. Självklart innebär detta att man ibland måste ta folk i örat om de går över gränsen. Visst kan jag själv bli irriterad över företeelser och attityder, inte minst mot att vi människor har ett behov av att placera in meningsmotståndare i fack.
T.ex. blev jag upprörd över att SMP var tvungna att lägga in brasklappen om att "det finns rötägg bland Rögles fans", när det inte förekom det minsta tillstymmelse till bråk. Ungefär som att säga "i morse när chefen kom till jobbet så var han nykter". Bah!
DÄREMOT måste jag såklart samtidigt visa någon slags självbehärskning och inte börja hata folk för att jag iofs tycker att de har helt galen verklighetsuppfattning. Ungefär som nu, när ni fullt förståeligt är upprörda över Skellefteå, men samtidigt inte får trilla dit och börja hata skelleftebor eller ens deras supportrar, som ju är helt oskyldiga.
Man måste skilja på sak och person.
På samma sätt skall man nog se "moraltantsdiskussionen". Jag tror inte att det är så att man hatar dessa "moralens väktare". Däremot är det en tacksam sak att skämta om. Sak samma om trumdebatten.
Debatter med glimten i ögat är bara kul, men när det kantrar och handlar om att man vill demonisera den andra parten på ett personligt plan så är det inte kul.
Här måste vi alla rannsaka oss själva och medverka till en god supporterkultur.
Slutligen: jag känner personligen några av dem som på skoj börjat använda det hjärndöda uttrycket "hata allt, utom ...", just för att visa på uttryckets inneboende dumhet. Detta är alltså sagt med en stor portion ironi, och en passning till våldsbenägna typer som på fullt allvar har den inställningen. Jag kan lova att den sistnämnda kategorin inte skulle få för sig att skriva i AIA:s forum.

Detta får bli min slutpunkt i tråden, som ju skall handla om Troja/Taif och inget annat 8)
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » fre okt 21, 2005 11:59 pm

Herr Oberst skrev:Hoppas att BÅDE Tingsryd och Troja går upp, gärna tillsammans med antingen Tyringe eller Jonstorp. Så kan poplagen Halmstad och Växjö försvinna.
Ser hellre gamla klassiska fina lag än sånna som er, Hammers och även skitgäng som Linköping och Gökboet

Ja vad säger man, tredje året i allsvenskan och fortfarande hatade av vissa :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 22, 2005 12:03 am

Lev i nuet snälla . Man kan inte leva hela sitt liv på sin historik ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » lör okt 22, 2005 1:32 am

Nä, så kan ju somliga se det.
Bort med Toronto Maple Leafs, in med Texas Cowboy Bears Hunters, bort med Montreal och in med Haiawata Tomahawks och skicka iväg Boston Bruins och låt istället Harvard Piglets lira.

Kultur och tradition är viktig...nuff said
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 22, 2005 10:10 am

Herr Oberst skrev:Nä, så kan ju somliga se det.
Bort med Toronto Maple Leafs, in med Texas Cowboy Bears Hunters, bort med Montreal och in med Haiawata Tomahawks och skicka iväg Boston Bruins och låt istället Harvard Piglets lira.

Ja men herregud detta är Allsvenskan och inte något NHL.
Lite skillnad på om lag kommer in i Allsvenskan och om något lag kommer in i NHL.
Tycker jag iaf :roll: :lol:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Toby » mån okt 24, 2005 3:22 pm

Tingsryd!
Användarvisningsbild
Toby
Forumamatör

Inläggav Baloo » mån okt 24, 2005 3:33 pm

Herr Oberst skrev:
buck skrev:Så att nivån på allsvenskan sänks så att ni kan vinna lite mer eller?

Börjar dala nu eller?
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Flanders » mån okt 24, 2005 5:47 pm

Herr Oberst skrev:Nä, så kan ju somliga se det.

En otroligt svår diskussion att ge sig in på. I grund och botten (och om man hade haft neutrala opartiska glasögon) håller jag med dig i dina åsikter om tradition. Troja och Tingsryd har ett större berättigande än Växjö Lakers om man ser till tradition och hockeykultur. Men, det är en sak när det gäller stora finansiellt starka organisationer såsom Original Six-lagen i NHL och en helt annan när det gäller små klassiska lantortslag i Sverige.

Vissa av de klassiska svenska lagen har en relativt trygg framtid i och med att de ligger nära större städer eller har en enormt stark tradition. Men inte ens "hela Sveriges lag", Leksand, känns som en bombsäker självklarhet i framtidens hockeyfinrum. Idag har elithockeyn en helt annan finansiell uppbackning än förr i tiden, och därmed måste det finnas intresse från såväl privatpersoner (publik) och företag (sponsorer).

Växjö Lakers är fortfarande ett ungt lag, fortfarande en popfluga, ett nyhetens behag, vilket till viss del kan förklara lagets höga publiksiffror och attraktionskraft i jämförelse med mer traditionella, klassiska lag. Men vad är värt mest, 500 personer med många hockeyminnen att berätta eller 3.000 blondiner som tycker att "nummer 15 i det vita laget är rätt gullig"?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Malul » mån okt 24, 2005 5:57 pm

Toby skrev:Tingsryd!

lite motsägelsefullt men men :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » mån okt 24, 2005 5:57 pm

Förstår inte riktigt din jämförelse med blondinerna, menar du att ni/växjö är blondinerna och troja/taif är de 500 övriga? Skitsamma, har svårt att välja. 3000 blondiner säger man aldrig nej till, men jag vill inte se dem i en hockey-hall, där föredrar jag hockeynördarna. :wink:

Leksand är i och med sin nya arena och alla de miljoner den bär med sig självskrivna i Eliten. Skulle de på nåt otroligt sätt hamna i kvalserien och inte klara av den så har dem ändå en storsatsning med en budget på 50-60 miljoner utan tvekan för att snabbt ta sig tillbaka igen.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » mån okt 24, 2005 5:59 pm

Baloo skrev:
Herr Oberst skrev:

Börjar dala nu eller?

Klipper in denna från en annan tråd, orkar inte skriva samma skit en gång till.
Er ruttna stil passar inte särskilt bra in på er.. "sveriges trevligaste supportergäng" som ni gärna vill kalla er. Den stilen passar fan inte ens in på oss elaka och hemska AIA

Herr Oberst skrev:Verkar blivit synonymt med Lakers att häckla sin motståndare EFTER matcherna. Att dra upp citat från besvikna bortasupportrar och sedan skratta gott åt dem Bild
Njut istället av er fina form och låt era besvikna rivaler få deppa i fred. För ni borde trots allt vara så pass ödmjuka och realistiska så att ni förstår att det trots allt vänder med tiden.
Sjung, hata och älska men låt oss, lövenfans och SkAIK m.fl. få sörja i fred.
Att sparka på en besegrad motståndare tjänar ingenting till.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Flanders » mån okt 24, 2005 6:28 pm

Det jag menar är hur mycket är ett anrikt lag värt när det knappt finns nåt folk som kan berätta hur klassiskt laget är. Lakers har ännu inget berättigande, hur det ser ut på publikfronten om fem år är det ingen som vet. Eldsjälar i utbygden vet man kommer att gå på hockeymatcherna så länge benen bär dem, blondiner hittar snabbt nån annat roligt att göra när hockeyn inte längre är lika kul eller helt enkelt inte "nytt" längre.

Men lika lite som inbitna Troja- eller Tingsrydsfantaster skulle sätta sig i en bil och köra in och titta på Växjö Lakers, lika lite sätter sig busslaster med blondiner och åker ut på landsbygden för att se denne gullige #15. Leksand har lyckats med något unikt, att bygga upp en tillräckligt stor supporterbas av fans som är galna nog att ligga på vägarna halva dagarna för att se sitt favoritlag.

Jag tror att upptagningsområdet som Lakers har i jämförelse med nån av de lokala klassiska konkurrenterna är en viktigare faktor för framtiden (i kombination med ett ständigt jobb att attrahera marginalåskådare) än småsamhällenas tradition och anekdotskatt. Givetvis är inte Växjö nån metropol, och det är just därför jag är osäker på Lakers framtid också, men likväl tror jag att Växjös chanser är större än landsbygdslagens. Man kan inte leva på traditionen enbart, eller tro att den självmant kan lyfta ett lag, däremot kan kultur vara ett trumfkort som i rätt händer kan rädda ett krympande lag (alternativt ett lag som vill expandera).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav #54 » mån okt 24, 2005 9:53 pm

Ta upp Tingsryd det bästa laget, 0-2 igår.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Nästa

Återgå till Off-Topic