av C70T5 » tor okt 20, 2005 10:50 pm
Svenska spel ger oddsen...
Björklöven - Växjö Lakers, 1.60 - 4.30 - 2.55
Banken blir nog;
Rögle - Västerås, 1.45 - 4.55 - 2.95
Ganska så säker tvåa. Efter Rögles spel i Lakerdome igår, där dom var totalt utspelade i tredje perioden, så ger jag inte mycket för Rögle. Helsike vilka lätta poäng dom måste ha fått innan. Även fast man på Rögles hemsida anser att Rögle var det bättre laget sett över hela matchen. Att Rögle hade mer press i andra perioden berodde ju på att (hockeyallsvenskans bästa lag i PP) hade PP i SEX minuter på raken - utan tillstymmelse till målchans knappt.
Växjö Lakers var helt klart det bättre laget. Men jag förstår att det svider för Armysupportrarna att förlora mot, Laget som inte drar någon publik, Moraltanterna, Turlaget, Jippolaget och det BÄTTRE laget.
Ett Rögle utan Kenny Jönsson är ett sargat Rögle - utan Kenny på isen så är Rögle ett medelmåttigt lag, definitivt. Men ändå så verkar AIA säkra på ett kvalspel - jag är det verkligen inte. Och det kan man se i min tippning inför denna säsongen. Om Rögle skulle missa kvalserien, hugaligen - då blir det nog flyttkartonger utdelade till både höger och vänster...
Men det är ju viktigt för Rögle att man har en stöttespelare och mockasinlirare i laget, rosa sådana, vid namn Mikael Gath - värre isprinsessa på isen har jag då inte skådat, bedrövligt att se.
/T5!!
Senast redigerad av
C70T5 tor okt 20, 2005 11:02 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER