Pyroteknik

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Pyroteknik

Inläggav Bortsprungen Lakej » fre okt 28, 2005 11:25 am

Ombyggnaden av Växjö Ishall är ännu inte helt klar. Växjö Lakers får arrangera publika evenemang, men ishallen är fortfarande under ombyggnad och alltså inte att betrakta som helt klar ännu.

Eftersom ombyggnaden är av så stor omfattning kommer ishallen att betraktas som ett nybygge. Av den anledningen krävs även en omfattande besiktning och utredning av brandsäkerheten i alla utrymmen under ishallens tak. Den utredningen går genom flera instanser och tar därför lite tid.

Ni som tidigare besökt Växjö Ishall i någon av de heta matcherna i Hockeyallsvenskan vet att vårat matcharrangemang inte varit så bra som det brukar. Vi har inte kunnat köra ett intro värt namnet på grund av ovan nämnd anledning. Växjö Lakers har därför beslutat att inte ha något intro alls tills detta är klart.

Ha ha ha. Tur att vi har ett lag som är av det rätta virket. Det verkar ju vara si och så när det gäller övriga ansvarsområden. Snälla Öman kom tillbaka!
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Re: Pyroteknik

Inläggav Daniel » fre okt 28, 2005 11:47 am

Bortsprungen Lakej skrev:
Ombyggnaden av Växjö Ishall är ännu inte helt klar. Växjö Lakers får arrangera publika evenemang, men ishallen är fortfarande under ombyggnad och alltså inte att betrakta som helt klar ännu.

Eftersom ombyggnaden är av så stor omfattning kommer ishallen att betraktas som ett nybygge. Av den anledningen krävs även en omfattande besiktning och utredning av brandsäkerheten i alla utrymmen under ishallens tak. Den utredningen går genom flera instanser och tar därför lite tid.

Ni som tidigare besökt Växjö Ishall i någon av de heta matcherna i Hockeyallsvenskan vet att vårat matcharrangemang inte varit så bra som det brukar. Vi har inte kunnat köra ett intro värt namnet på grund av ovan nämnd anledning. Växjö Lakers har därför beslutat att inte ha något intro alls tills detta är klart.

Ha ha ha. Tur att vi har ett lag som är av det rätta virket. Det verkar ju vara si och så när det gäller övriga ansvarsområden. Snälla Öman kom tillbaka!

frågan är om Lakers har något ansvar att hallen inte är klar
skullle vilja ge den passningen till kommunen :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Räven » fre okt 28, 2005 10:46 pm

Precis det är kommunen, men framförallt är det väl byggföretaget som inte orkat med att slutföra det hela enligt avtal.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » lör okt 29, 2005 1:20 pm

Räven skrev:Precis det är kommunen, men framförallt är det väl byggföretaget som inte orkat med att slutföra det hela enligt avtal.

Så som jag fattat det så har det hela tiden kommit in mer saker som ska fixas än de som var uppgjorda och då tar det ju längre tid helt automatiskt
jag tycker det är bättre att det tar lite längtre tid och allt blir bra än det blir lite halvgjort
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Räven » lör okt 29, 2005 1:29 pm

Jo, klart att det är bättre att det tar lite längre tid och blir bra. Men handikappläktaren tycker jag inte kom som någon överraskning att den skulle finnas. Som jag uppfattar det så händer inte så mycket i hallen just nu, eller har jag fel? Frågan är snart om den blir färdig innan våren?

Men sedan ska jag vara ärlig och det har jag sagt tidigare också, det blev riktigt bra och om det bara blir färdigt någon gång så är det kanon, sedan kan man som vanligt önska lite mer. Det är viktigt att aldrig vara riktigt nöjd, det har jag som ett signum. :wink:
Senast redigerad av Räven lör okt 29, 2005 2:06 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör okt 29, 2005 1:53 pm

Håller helt med Räven. Handikappläktaren var ju med från början, liksom utbyggnaden av ståplatsläktaren. Det kan väl inte vara så förbannat mycket jobb med den. Sista dagen innan premiären var det ju hur mycket byggfolk som helst i hallen. Var tog dom vägen? :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » lör okt 29, 2005 1:56 pm

Piggelin skrev:Håller helt med Räven. Handikappläktaren var ju med från början, liksom utbyggnaden av ståplatsläktaren. Det kan väl inte vara så förbannat mycket jobb med den. Sista dagen innan premiären var det ju hur mycket byggfolk som helst i hallen. Var tog dom vägen? :?

Gick visst på artistkontrakt... :twisted:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav dolitle » lör okt 29, 2005 4:41 pm

Piggelin skrev:Håller helt med Räven. Handikappläktaren var ju med från början, liksom utbyggnaden av ståplatsläktaren.

Enligt vem då?

Att handikappläktaren blir flyttad är mkt pga önskemål från lakejerna.
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » lör okt 29, 2005 4:46 pm

Jag har inget emot att handikappsläktaren flyttad (är en av dem som nyttjar den), däremot tycker jag det är dåligt att man gör den nya läktaren så pass liten!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Återgå till Off-Topic