Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
c70t5 skrev:I matchen mot Arboga har jag ingenting emot om Rosén får chansen att lufta sina vingar.
Något målvaktsbyte tycker jag däremot inte ska vara aktuellt. Åkerström dominerade i Skellefteå, absolut, men att börja flippa med målisar nu anser jag inte det finns någon anledning till. Grotnes ska stå.
/T5!!
c70t5 skrev:I matchen mot Arboga har jag ingenting emot om Rosén får chansen att lufta sina vingar i några byten. Jag tycker inte att Selander gjort bort sig på något vis hittills faktiskt. Han river, sliter och triggar motståndarna, guld värt!
Något målvaktsbyte tycker jag däremot inte ska vara aktuellt. Åkerström dominerade i Skellefteå, absolut, men att börja flippa med målisar nu anser jag inte det finns någon anledning till. Grotnes ska stå.
/T5!!
c70t5 skrev:Challe - Selandér anser jag är riktigt viktig att ha i PP och BP. Med fullt manskap på isen så är jag böjd att hålla med dig, de offensiva kvalitéerna är aningen sviktande. Summarum, värd sin vikt i guld i Växjö Lakers i PP och BP - fullt manskap på isen så kanske han inte är så förbannat kreativ. Men jag anser definitivt att han har en plats i laget.
/T5!!
Famera skrev: Att Augustin skulle ta en plats från Sundbom, Honkanen eller Persson som Dolitel skrev är ju bullshit.
Det skiljer ljusår!!!!!!!!!
Famera skrev:Det verkar som om alla glömt hur det var att möta Mariestad för några år sen! Det var en viss målvakt som gjorde att det var så svårt att vinna.
Personligen tycker jag att våra målvakter i det närmaste har samma klass. Kanske med något plus för Grotnes fortfarande.
I denna typ av match bör Rosen få mycket istid,i alla fall om matchen utvecklar sig som vi tror. Annars bör han lånas ut till ett bättre lag än Osby. Visserligen är det bra att lära sig försvarsspel, men jag tror att Rosens kvaliteer ligger i det offensiva. Och att inte låta Rosen spela men ha Augustin i en startuppställning borde betyda att vi inte har bra backar, men så är ju inte fallet. Nej, Rosen borde ha större möjligheter att få en forwadsplats, då jag tycker att han är en betydligt större talang, dessutom ligger han betydligt närmare en tolfte plats bland forwads än Augustin en sjätte plats bland backarna. Att Augustin skulle ta en plats från Sundbom, Honkanen eller Persson som Dolitel skrev är ju bullshit.
Det skiljer ljusår!!!!!!!!!
Tack för ordet.
PS. Jag håller än en gång med Charlamov.DS.
Vi ska kanske bilda en egen klubb för dina åsikter tycker jag är sunda.
Stå på dig.
Skönt att du skriver så mycket, för då slipper jag!!!!!!!!!!!
alfax skrev:Jag tar för givet att Åkerström står imorgon.
#54 skrev:Det är väl ingen som säger att vi måste bänka någon bara för att Rosén ska få lite istid...låt honom hoppa in i matchen om vi leder med ett par kassar.
Jocke Fagervall och Henrik Evertsson gör en ändring efter matchen mot AIK. Pär Åkerström gjorde en strålande insats borta mot Skellefteå och får förtroendet från start i eftermiddag.
PutteA skrev:Hoppas bara att FagEvert är ordentligt tydliga inför matchen. När man gör sådana här byten, är det lätt att spelarna omedvetet får en känsla av att detta vinner vi på en skridsko, och då finns risken för en ganska otrevlig afton i Lakerdome. Man vinner inga matcher i denna serie på en skridsko.
puff skrev:Jag kan inte annat än notera att ni verkar ta lättvindigt på matchen imorgon. Plötsligt så vill ni inte ha bästa laget utan anser att matchen är vunnen ändå. Det borde väl för alla numera stå klart att det inte finns några lätt matcher.
Jag anser att fagervall bör spela med det lag, innehållande de individer som han anser vara bäst. Vad skulle det ge för signaler om han redan i laguttagningen skickar en signal till spelarna att detta är redan vunnet.
Nej, dettaa kommer att bli en utomordentligt svår match.
Varanen skrev:Det visste de inte mot Nyköping hemma. 100% fokusering, annars åker vi på en rejäl omgång!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster