Stöd Växjö Lakers ungdomar!!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Stöd Växjö Lakers ungdomar!!

Inläggav Per Carlsson » tis nov 12, 2002 10:00 am

Vid varje hemmamatch har Lakers Lakejer satt ut 3 st röda brevlådor var i folk har kunnat skänka pengar för att stödja Lakers Lakejers verksamhet.

Nu har vi beslutat att de pengar som skänks till oss vid nästa hemmamatch mot Mariestad går till Lakers Lakejers ungdomsfond till förmån för Växjö Lakers ungdomar.

Så vill du stödja Växjö Lakers framtid, skänk en slant till ungdomarna!
Det finns en brevlåda vid varje ingång, vid sarghörnan. Det finns även en låda vid informationsdisken.

Summan på de skänkta pengarna presenteras här på sidan på torsdag.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön okt 30, 2005 1:56 pm

Hur gick det med dessa lådor.Har för mig att det inte kom in så där jättemycket pengar i dem och har inte sett dem häller på ett bra tag.Kanske dax att plocka fram dem igen men att det ska gå till någon annan grupp innom Lakers.Varför inte damlaget.Ungdomarna får hela inkomsten från halvapottenlotterna som för övrigt har gett 31.625 kr på fem hemmamatcher :clap:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » sön okt 30, 2005 3:27 pm

borttaget
Senast redigerad av alfax tis sep 25, 2007 8:01 pm, redigerad totalt 1 gång.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Dame E » mån okt 31, 2005 3:26 pm

EROK!
Tack för att du vill stötta Ladies! Det gör ni Lakejer bäst genom att komma och heja fram tjejerna på hemmamatcherna!! :ok:

F ö kan jag påpeka att Ladies faktiskt tillhör ungdomsverksamheten, så den hjälp som lämnas till ungdomsverksamheten kommer även Ladies till del...

Sen får vi återkomma ang ekonomiska bidrag när det blir dags för resorna till SM-kvalen, :hbang: de kostar liksom lite mer...
Dame E
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » mån okt 31, 2005 4:01 pm

Går inte Lakejerna på damlagets matcher?!! Finns kanske en gräns även för Lakejernas fanatism. :wink:
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav erok » mån okt 31, 2005 4:05 pm

Nu är vi här igen.Vänta med de ekonomiska bidragen.Varför i helvete vänta???????Bara för att folk ska behöva jobba röven av sig den sista veckan för att få in pengar????Bättre då att jobba lite varje dag och sen ta det lungt sista veckan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis nov 01, 2005 3:41 pm

borttaget
Senast redigerad av alfax tis sep 25, 2007 7:58 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons nov 02, 2005 4:11 pm

borttaget
Senast redigerad av alfax tis sep 25, 2007 7:59 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis sep 25, 2007 4:39 pm

Fattar det inte.Vad gör lakers för fel.Jag menar, en hall med över 2500 mot hammarby så blir vinstsumman 3750 kr medans troja som har en publik på 980 personer å halvapottenvinsten ligger på otroliga 4840 kr 8O
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tis sep 25, 2007 4:45 pm

höga odds på att du skulle dra upp den här tråden erok...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis sep 25, 2007 4:47 pm

Förklara istället vad det är som gör det så svårt för oss att sälja Halvapottenlotter.Är ju dock lakers ungdommar som får överskottet vilket de med all sannorlighet behöver.Diskutionerna går ju varma här inne om att ungdommarna ska vi vara rädda om.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tis sep 25, 2007 7:43 pm

jag kan dra några exempel på varför det inte säljs lika många lotter i växjö som i ex.vis ljungby.

för det första.
De som säljer lotterna står oftast i direkt anslutning till entreerna. när det väller in folk som mest är det snudd på omöjligt att sälja nånting. personligen är mina priorieringar kaffe och ett matchprogram så jag försöker tränga mej fram till dessa faciliteter först o främst.

i pauserna är det ett liknande scenario. de ställen där det ÄR folk är det helt enkelt för jävla trångt. att stå i gångarna o försöka kränga nåt är varken smidigt eller speciellt populärt.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis sep 25, 2007 8:04 pm

Har tagit bort mina inlägg ,eftersom de var aktuella 2005 och inte idag!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis sep 25, 2007 8:28 pm

Ok buck Kanske skulle ta å snacka med ledningen för halvapottenlotterna + styrelsen i lakers.Kanske skulle kunna ta betalt för parkeringen till VLHs matcher.En 20a å så får man en halvapottenlott.Skulle det vara värt en 20 att parkera om man vet om att man kan vinna ca 5000 eller mer???
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis sep 25, 2007 8:36 pm

Erok vid Ridande Polisen :lol:
Betala för att parkera tror jag inte på. Däremot kan HalvaPotten-killarna låta högre och gärna en bit ut från entrén.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 25, 2007 10:22 pm

Låt spelarna i ett U-Lag sälja lotter i varje match, blir ca 3 matcher per säsong. Sprid ut dessa i 20-talet aggressiva säljgrupper runt hela Lakerdooom, vid köer och pauser, innan match.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav franz » ons sep 26, 2007 2:31 pm

Måste bara kommentera detta! Det spekuleras och gnälls i olika trådar här på forumet, både om "halva potten-försäljare, speakerbås, musik och korvköer. Vill att ni, innan gnället, tänker på att dessa människor är ideellt arbetande personer som sliter och ställer upp varje hemmamatch för sitt favoritlag. Lönen är en kopp kaffe och en korv! En stor eloge till alla Er! Och för er andra, Lakers behöver mer frivilliga krafter i hallen. Det är alldeles för få. Säg till Dennis Greip så hittar han en uppgift till er!
franz
Forumamatör

Inläggav erok » sön feb 10, 2008 6:59 am

erok skrev:Nu är vi här igen.Vänta med de ekonomiska bidragen.Varför i helvete vänta???????Bara för att folk ska behöva jobba röven av sig den sista veckan för att få in pengar????Bättre då att jobba lite varje dag och sen ta det lungt sista veckan.

Ok skrevs 2005 men idag jobbar många röven av sig även jag
men hoppas vi blir än fler som ställer upp nu.
Många kan göra lite för att det ska bli jävligt bra. Om alla hade som mål att hitta en lottförsäljare ja då jävla hade det varit lätt att vara lottförsäljare :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » sön feb 10, 2008 10:17 am

Erok! Jag ser till att få tag i minst en lott. Det gör jag för VLH och inte mig själv. Men jag vet att jag har fått leta ibland :wink:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav franz » tis feb 12, 2008 4:37 pm

Det står ALLTID minst tre halva potten-säljare vid västra ingången och två vid östra ingången. De står där en och en halv timme fram till matchstart. Tycker inte det går att missa dessa orangefärgade killarna (och tjejen). Jag tror istället det har med vilja att göra.......
franz
Forumamatör

Återgå till Off-Topic