av C70T5 » ons nov 02, 2005 3:18 pm
Jag vill inte ta ifrån Arbogas deras insats i matchen överhuvudtaget, dom spelade efter sina resurser och gjorde det bra. Utan det är Växjö Lakers insats i matchen som jag INTE tycker att Fagervall gör en korrekt analys av. Hur fan kan man säga att Växjö Lakers spelade bra och följde de riktlinjerna som man satt upp inför matchen? Jag vet att det är två lag på isen, men jag vill ändå påstå att Arboga ska man bara slå, inget snack om saken.
Mongo - de sakerna som du så fint spaltar upp, det är väl inga bra saker.
- Lakers sköt riktigt dåligt.
- Lakers tvekade i avgörande lägen om passning eller skott skulle komma.
- Åkerström skulle ha tagit minst ett av målen.
- Arbogas backar gjorde inga direkta misstag. Det gjorde bland annat Heino och Sundbom, vilket resulterade i mål.
Jag vill dock tillägga ytterligare en sak.
- Aggressivitet och tacklingar.
Förekom det något sådant överhuvudtaget i söndags? Laget gled ju runt som en hoper isprinsessor och gick inte in i en enda närkamp. I matchen mot AIK så small det jeflar i planket direkt från början - man pissade in reviret som det så fint heter. Arbogas tränare sa ju t.o.m på presskonferansen att han blev oerhört överraskad över att Växjö Lakers INTE spelade fysiskt.
Om ALLT detta inträffar under en och samma match - hur kan man då ha mage att påstå att Växjö Lakers spelade bra och följde riktlinjerna som man stakat ut. DET är för mig en gåta.
Men nu tar Vi nya tag och trycker till Vikarna ikväll - förutsatt att spelet i söndags INTE förekommer ikväll...
/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER