Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Sportfånen skrev:Till alla Er som redan har jublat över Selanders friande dom så kan jag tyvärr säga att den är överklagad till hovrätten. Jag var själv på rättegången och det var klart olika uppgifter som framkom.
Själv sitter jag på "dubbla stolar" i det här ärendet. Har vänner i båda lägrena. Är dessutom facklig representant för ordningsvakterna centralt, dock inte i Växjö.
Jag har själv precis skrivit en saklig överklagan i ärendet och det kommer
att kallas många nya vittnen. Har inget emot André Selander men det har framkommit en del andra fakta i ärendet som måste utredas av jurister
och inte som i Tingsrätten "vanliga" medborgare.
Ordningsvakter har ett så kallat förstärkt rättsskydd och det har ej åberopats i ärendet. Dessutom ger den här domen fel signaler till folk.
Det är i och med det här helt ok att puckla på vakter för det är därför dom står där. Kan hålla med en del skribenter och även André själv om att många vakter är rötägg men långt ifrån alla.
Är själv ordningsvakt men har jobbat främst i STHLM och GBG. Klimatet där är betydligt värre än i Växjö. Där ser polisen och rätten mycket hårt på våld samt hot om våld mot ordningsvakter.
Jag skulle bli mycket förvånad om Selander blir friad även i hovrätten.
Tyvärr är det så att André hamnar lite i kläm nu. Det här handlar inte om
honom nu utom om fortsatt säkerhet för ordningsvakterna. André är säkert en snäll och bra kille men det måste bli en fällande dom för att skapa trygghet för yrkesgruppen ordningsvakter.
Tack för mig!
Sportfånen skrev:Till alla Er som redan har jublat över Selanders friande dom så kan jag tyvärr säga att den är överklagad till hovrätten. Jag var själv på rättegången och det var klart olika uppgifter som framkom.
Själv sitter jag på "dubbla stolar" i det här ärendet. Har vänner i båda lägrena. Är dessutom facklig representant för ordningsvakterna centralt, dock inte i Växjö.
Jag har själv precis skrivit en saklig överklagan i ärendet och det kommer
att kallas många nya vittnen. Har inget emot André Selander men det har framkommit en del andra fakta i ärendet som måste utredas av jurister
Ordningsvakter har ett så kallat förstärkt rättsskydd och det har ej åberopats i ärendet. Dessutom ger den här domen fel signaler till folk.
Det är i och med det här helt ok att puckla på vakter för det är därför dom står där. Kan hålla med en del skribenter och även André själv om att många vakter är rötägg men långt ifrån alla.
Är själv ordningsvakt men har jobbat främst i STHLM och GBG. Klimatet där är betydligt värre än i Växjö. Där ser polisen och rätten mycket hårt på våld samt hot om våld mot ordningsvakter.
Tyvärr är det så att André hamnar lite i kläm nu. Det här handlar inte om
honom nu utom om fortsatt säkerhet för ordningsvakterna. André är säkert en snäll och bra kille men det måste bli en fällande dom för att skapa trygghet för yrkesgruppen ordningsvakter.
Tack för mig!
Sportfånen skrev:Har inget emot André Selander men det har framkommit en del andra fakta i ärendet som måste utredas av jurister
Tyvärr är det så att André hamnar lite i kläm nu. Det här handlar inte om honom nu utom om fortsatt säkerhet för ordningsvakterna. André är säkert en snäll och bra kille men det måste bli en fällande dom för att skapa trygghet för yrkesgruppen ordningsvakter.
Tack för mig!
Sportfånen skrev:
Cilla skrev:Det är väl i Högsta domstolen dom tar upp prejudicerande fall....
Cilla skrev:Du "Sportfånen" jag vet inte hur mycket du är inne på det här forumet och följer debatten.
Men när det gäller vakten i fråga som är Selander sk motståndare. Hans trovärdighet ger jag inte så mycket som ett ruttet lingon för. Jag VET från säker källa att just den här vakten i fråga är ofta förekommande och dessa sammanhang. Där han väljer ut lämpliga offer som han kan anmäla. och ofta får dommen dömd till sin fördel och följdakligen och tilldömd sig en del skadeståndspengar. Jo men då säger du att Ordningsvakter är vanligt förekommande i dessa sammanhang...jo jag vet men just den här vakten det rör sig om mer på tapeten än andra. Och med tanke på dom skadeståndpengar som han får tilldömt sig har han nog tjänat en rejäl hacka på dessa anmälningar.
Hmm Min absoluta åsikt är att vakten i fråga ska nog ta sig en rejäl funderare på om just Orningvakt är ett yrke som passar honom och om det är så särskilt lämpligt extraknäck att anmäla överförfriskade gäster till Grace.......????
För mej luktar det här inte rumsrent. Och jag tror på Selanders version till 3000%
Jag vet att jag sticker ut hakan när jag säger att vakten gör detta för egen vinning.......
Buck skrev:Jag skulle bli mycket förvånad om hovrätten tar upp detta målet.
Jag menar... det är ju knappast första gången det är en misshandelsrättegång med vakter inblandade...
Prejudicerande? Knappast!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster