Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
LAKEJ89 skrev:Ja da, serien fortsätter trots en förlust kom igen lakejer och deppa inte ihop för gårdagsdebacklet.
Nu kör vi!
Lakersfan_03 skrev:Riktigt viktig match mot Nybro på söndag.
Vi måste bara ha 3 poäng där annars halkar vi efter riktigt mycket.
Om man kollar tabellen är vi ''endast'' 6 p från nedflyttningsplatsen vilket inte bådar gott.
Skacke skrev:Lakersfan_03 skrev:Riktigt viktig match mot Nybro på söndag.
Vi måste bara ha 3 poäng där annars halkar vi efter riktigt mycket.
Om man kollar tabellen är vi ''endast'' 6 p från nedflyttningsplatsen vilket inte bådar gott.
....eller 5p upp till 4:e platsen
Åryd Lakej skrev:Tycker vi tar en match i taget!!Nu gäller det att fixa en 3 poängare!!för mig gäller inget annat å ngn annan också Annars SORG Kom igen nu grabbar å tjejer så skriker vi oss hesa på söndag.
alfax skrev:Åryd Lakej skrev:Tycker vi tar en match i taget!!Nu gäller det att fixa en 3 poängare!!för mig gäller inget annat å ngn annan också Annars SORG Kom igen nu grabbar å tjejer så skriker vi oss hesa på söndag.
En 3-poängare mot Nybro är bara ett måste
Vill inte ha något telefonsamtal från Nybro på måndag morgon ,tycker det är roligare om det är jag som ringer upp
Charlamov skrev:Både Oskarshamn och Nybban ÄR derbyn!!! Personligen känner jag att Nybro bara MÅSTE vinnas... vi ska vara bättre än dom.
När det gäller Oskarshamn så är det ju som så att ni varit i en högre division en längre tid... och det är inte samma skam att förlora en match mot er som mot Nybban. Dom ska bara KROSSAS!!! Missuppfatta mig rätt nu... vi vinner mer än gärna ÄVEN mot er!!!
OBS!!! Strikt personlig åsikt.
viktoriko skrev:Måste bara fråga.. Varför är det derby när ni möter Nybro och inte mot Oskarshamn? Känns som att Oskarshamns matcherna borde vara hetare eftersom det är två mer jämna lag som möts, eller har jag fel?
I Oskarshamn ses i alla fall matcherna mot Växjö som derbymatcher, men jag vet inte hur det är för er..?
Viktor666 skrev:viktoriko skrev:Måste bara fråga.. Varför är det derby när ni möter Nybro och inte mot Oskarshamn? Känns som att Oskarshamns matcherna borde vara hetare eftersom det är två mer jämna lag som möts, eller har jag fel?
I Oskarshamn ses i alla fall matcherna mot Växjö som derbymatcher, men jag vet inte hur det är för er..?
Anledningen är nog att vi har tampats med Nybro sedan division 1 och är nog det lag vi har mött flest gånger i seriesammanhang...
Sen är det ju dessutom betydligt närmre till Nybro men jag har lite dålig koll på den exakta gränsen för ett derby...
alfax skrev:Viktor666 skrev:viktoriko skrev:Måste bara fråga.. Varför är det derby när ni möter Nybro och inte mot Oskarshamn? Känns som att Oskarshamns matcherna borde vara hetare eftersom det är två mer jämna lag som möts, eller har jag fel?
Anledningen är nog att vi har tampats med Nybro sedan division 1 och är nog det lag vi har mött flest gånger i seriesammanhang...
Sen är det ju dessutom betydligt närmre till Nybro men jag har lite dålig koll på den exakta gränsen för ett derby...
Precis så är det Viktor ,vem kommer inte ihåg hur dåtidens forumskrivare ,Kungen och HAG...(kommer inte ihåg var det nu var han hette ) med flera skrev, att Lakers var en 3-årssaga,dem om några blev att Nybro blev mitt hatkärlekslag ,att jag skriver kärlek också beror på att jag har vänner i deras organisation,som jag beundrar för att hålla Nybro kvar ,när man ser Troja ,Tingsryd fallit bort.
LAKEJ89 skrev:
Menar du Hagbard Handfaste från Nybro
erok skrev:kan någon se till att ställa till ett jävla bråk efter matchen så att alla poliser är kvar i växjö så att jag kan köra utahelvete till artbetet utan att behöva vara rädd för att åka dit för fortkörning
Varanen skrev:20 Grotnes (33 Åkerström )
34 Sundbom – 3 Berggren
27 Messa – 6 Heino
23 C.Persson – 44 Custemo
2 Augustin –
21 Rosén – 15 Niinikoski – 25 Calder
43 Hirvonen – 65 A.Persson – 55 Pikkarainen
12 Yngveson – 32 Andersson – 16 Jacobsson
71 Romö – 38 Markusson – 91 J.Persson
Intressanta formationer. På backsidan är Heino - Messa tillsammans igen. Jag gillar inte riktigt det. Jag hade fortsatt spela Berggren med Messa och Sundbom med Heino.
Yngvesson får den omgivning han vill ha. Leverera nu!
Tagteamet Hirvonen - A.Persson får tillbaka Jarno som tredje länk. Nybro får se upp!
Grovjobbarna från Oskarshamn får en finurlig lirare vid sin sida. Kan det leda till något framåt?
Roséns line ser onekligen spännande ut. Ninjakoski kan säkert kompensera en del av Calders smygande. Kanske Rosén är centern som kan väcka Calders sniper-instinkt till liv ordentligt?
Jag är TOKTAGGAD!
Räven skrev:När är Honkanen tillbaka?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster