Lakers-Bofors

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers-Bofors

Inläggav Malul » sön nov 20, 2005 8:57 pm

om man tänker på dagsform så lär vi stryk med 0-10 av bofors som jag anser vara klart bättre än nybro,men hur skall vi ändra på detta?

vi har ju en omgångs vila vilket kan behövas för att få killarna att glömma den senaste formsvackan!

åkerström bör få ta över tills grotnes hittar tillbaka till den form han var i ett tag!

målskyttet måste komma igång,det är väl ganska lugnt om vi släpper in 3-4 mål om vi själva gör 5-6!

J Persson har gjort ett mål på 14 matcher,markusson 2 assists bara!
j andersson tre assists,honkanen 2+1 och pikkarainen enbart 4 assists!

in med en träningsmatch mot lakejerna så dom minns hur man gjorde mål i en match!!;)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

1 vecka

Inläggav Skacke » mån nov 21, 2005 11:17 am

det har ju faktiskt varit en veckas vila mellan det 2 senaste matcherna för Lakers del och det hade nog varit bättre att det varit match på onsdag än att man står över....
Känns som det behövs rejält med matcher så grabbarna kommer igång....
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav calle73 » mån nov 21, 2005 11:53 am

Bara att ta nya tag, tror att det kommer att bli vinst eller sämst en delad poäng!
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Räven » mån nov 21, 2005 4:09 pm

Sett från gårdagens match så kan åtminnstonne inte jag tro på vinst, men visst det är en ny match på söndag, så osvuret är nog bäst.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » mån nov 21, 2005 5:26 pm

Vi vann mot dom i en träningsmatch. Vi vann mot dom borta. "Hattricket" är inte fullbordat än.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav king_vlh » mån nov 21, 2005 7:25 pm

NU SKA DOM FAN VINNA
MOT ELITSERIEN!
king_vlh
Forumamatör

Inläggav dolitle » mån nov 21, 2005 7:31 pm

Lakej Hockey ställer gärna upp på en träningsmatch. Vi lovar att inte lägga några fingrar emellan, utan det är 100 % som gäller :twisted:

Blir lite kluvet för klacken bara kanske :wink:
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » mån nov 21, 2005 11:09 pm

Ja tror vi kommer igen,för det är ny match med nya förutsättningar å tror nog både spelare å tränare är revanchsugna.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Räven » tis nov 22, 2005 12:07 am

Jag hoppas åtminstone på att det blir en vändning, men det gäller att komma fram till var låsningen sitter, är det menatalt, så jobbar man med det, har det varit för mycket idiotträning, så hittar man en annan träningsform under övergången. Men där ligger det lite fingertoppskänsla hos tränarna att avgöra vad som behövs för att bryta trenden, om det nu är det som är problemet. Men mer inlevelse behövs nog, för att spelarna och även tränarna ska tycka att hockey är det roligaste som finns.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Skacke » tis nov 22, 2005 9:49 am

Räven skrev:Jag hoppas åtminstone på att det blir en vändning, men det gäller att komma fram till var låsningen sitter, är det menatalt, så jobbar man med det, har det varit för mycket idiotträning, så hittar man en annan träningsform under övergången. Men där ligger det lite fingertoppskänsla hos tränarna att avgöra vad som behövs för att bryta trenden, om det nu är det som är problemet. Men mer inlevelse behövs nog, för att spelarna och även tränarna ska tycka att hockey är det roligaste som finns.

Visade bra fingertoppskänsla med att beordra idioten mitt i natten efter IKO matchen-förmodar att det kan ligga lite agg mellan spelare och tränare nu efter detta....helt sjukt!
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » tis nov 22, 2005 2:02 pm

En seger i den här matchen är ett måste om vi inte ska halka efter katastrofalt mycket :?
Tilsammans ska vi bärga hem 3 poäng, så det sa :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis nov 22, 2005 5:52 pm

Plötsligt är jag inte lika sugen på hockey.
men på ett eller annat sätt står man ändå där på söndag.
Lakers spelar alldeles för dåligt och vi kommer tappa ''marginalåskådarna '' för 3-6 på hemmaplan ska egentligen inte vara möjligt.
Och absolut inte i ett derby mot Nybro 8O

Nä skärpning nu lakers.
Fagervall GÖR NÅGOT
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tis nov 22, 2005 6:05 pm

Lakersfan_03 skrev:Plötsligt är jag inte lika sugen på hockey.
Lakers spelar alldeles för dåligt och vi kommer tappa ''marginalåskådarna '' för 3-6 på hemmaplan ska egentligen inte vara möjligt.

Nä skärpning nu lakers.
Fagervall GÖR NÅGOT

Nä då är det fan bara att stanna hemma :evil:
Nu vill ja djävla se lite positiva vibbar här :evil: Nu får det vara slut på att vara så negativa!!Nu är det dags att vara positivt :D Vi har ju för fan inte spelat matchen än!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav alfax » tis nov 22, 2005 6:18 pm

Åryd Lakej skrev:
Lakersfan_03 skrev:Plötsligt är jag inte lika sugen på hockey.

Nä skärpning nu lakers.
Fagervall GÖR NÅGOT

Nä då är det fan bara att stanna hemma :evil:
Nu vill ja djävla se lite positiva vibbar här :evil: Nu får det vara slut på att vara så negativa!!Nu är det dags att vara positivt :D Vi har ju för fan inte spelat matchen än!

Så rätt Åryd lakej ! Jag är medlem i Lakejerna och på mitt medlemskort står det :att jag ska stötta Lakers i både med och motgång ,och det tänker jag att göra.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tis nov 22, 2005 7:02 pm

Jo men det ja menar är!Tisdag kväll å fortfarande gnälls det!Visst fan är vi besvikna!men vi måste väl börja ladda om för vi kan ju inte sitta å deppa tills söndag kl1600????
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tis nov 22, 2005 7:10 pm

Klart jag ska kolla på hockey i helgen är inte bara lika sugen just nu.
Tycker inte heller 2700 är bra i ett derby men nu ska jag inte gnälla mer.
Nu tar vi våra 3 första poäng på söndag.
Lakejerna var mer än godkända i helgen tycker jag vi gjorde bra ifrån oss.
Nu är det våran tur att vinna.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » ons nov 23, 2005 10:46 am

Så mycket tjafs :P :roll:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkan » ons nov 23, 2005 1:49 pm

Bara att kriga vidare och hoppas det släpper och lyckan vänder till
våran fördel....
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Räven » ons nov 23, 2005 1:53 pm

Jo, det kan vi väl hoppas på.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkan » ons nov 23, 2005 1:57 pm

Det kommer att vända snart spelet finns ju där, bara man
har fart på rören och inte tar en massa onödiga utvisningar så.
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Linkan » ons nov 23, 2005 2:30 pm

Vem tror ni vaktar kassen på Söndag? Jag tror och hoppas
på Grotnes.....
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav serra » ons nov 23, 2005 2:51 pm

Hoppas på Åkerström
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons nov 23, 2005 2:54 pm

Hoppas på ÅKERSTRÖM !!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

nä men

Inläggav Skacke » ons nov 23, 2005 4:22 pm

jag tror det blir Grotnes han behöver matchas rejält nu Åkerström har inte visat något tycker jag, och helt plötsligt kände jag att vi kommer vinna rätt säkert mot Bofors men det kommer vara heta känslor och väldigt mycke gruff....men vinst det blir det....f-n va skönt att det har vänt igen!!!! :P :D :clap: :lol:
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Re: nä men

Inläggav Fredrik R » ons nov 23, 2005 4:49 pm

Skacke skrev:jag tror det blir Grotnes han behöver matchas rejält nu Åkerström har inte visat något tycker jag, och helt plötsligt kände jag att vi kommer vinna rätt säkert mot Bofors men det kommer vara heta känslor och väldigt mycke gruff....men vinst det blir det....f-n va skönt att det har vänt igen!!!! :P :D :clap: :lol:

Nej in me Åkerström nu, han är faktist en väldigt bra målvakt när han är på topp. :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Baker » ons nov 23, 2005 5:16 pm

Det ändrar sig fort, var det inte så att Åkerström förra säsongen var en riktig comming man. Är han en av dessa som blir sämre när man kommer till VLH? Knappast men hur fan skall han kunna bli den toppmålvakt många trodde förra året om man inte får chansen? Är Grotnes bra skall han stå allt och är kan kass behöver han mycket matchträning. Det är inte lätt att heta Åkerström och hur skall han utvecklas? Titta i ES och konstatera att i stort sett alla lagen varvar sina MV.
Baker
Forumproffs

Inläggav alfax » ons nov 23, 2005 5:20 pm

Baker skrev:Det ändrar sig fort, var det inte så att Åkerström förra säsongen var en riktig comming man. Är han en av dessa som blir sämre när man kommer till VLH? Knappast men hur fan skall han kunna bli den toppmålvakt många trodde förra året om man inte får chansen? Är Grotnes bra skall han stå allt och är kan kass behöver han mycket matchträning. Det är inte lätt att heta Åkerström och hur skall han utvecklas? Titta i ES och konstatera att i stort sett alla lagen varvar sina MV.

YES!! Mitt i prick!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Baker » ons nov 23, 2005 5:27 pm

alfax skrev:
Baker skrev:Det ändrar sig fort, var det inte så att Åkerström förra säsongen var en riktig comming man. Är han en av dessa som blir sämre när man kommer till VLH? Knappast men hur fan skall han kunna bli den toppmålvakt många trodde förra året om man inte får chansen? Är Grotnes bra skall han stå allt och är kan kass behöver han mycket matchträning. Det är inte lätt att heta Åkerström och hur skall han utvecklas? Titta i ES och konstatera att i stort sett alla lagen varvar sina MV.

YES!! Mitt i prick!

Tack för stödet, och det jag menar är allt detta är en färskvara för givetvis kan det vara så att Grotnes är i grunden en bättre MV men nog måste man göra vissa ändringar om spelet går i baklås. Vårt problem är att truppen är tunn och liten (som en avlöning) och det gör att utrymmet att "bänka" vissa som inte gör sitt jobb är minst sagt begränsat (tyvärr).
Baker
Forumproffs

Inläggav Charlamov » ons nov 23, 2005 5:58 pm

Är övertygad om att Åkerström står mot Bofors. Grotnes är just nu inte den heta kamin han var i början av serien. Har gått från att vara en vägg till att vara ett pärldraperi. Jag lider med honom...

Åkerström var enormt bra när han spelade i Mariestad. Kom hit och var OXÅ bra. TROR att hans självförtroende fick sig en liten knäck förra säsongen när Lakers vid två tillfällen tog hit andra målisar och inte gav honom förtroendet. Detsamma gäller Ville K... gjorde ett par plattmatcher och sen var han ute i kylan. Sitter det i huvvet eller i huvvet??
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav KyriakoS » ons nov 23, 2005 6:04 pm

Charlamov skrev:[b]TROR att hans självförtroende fick sig en liten knäck förra säsongen när Lakers vid två tillfällen tog hit andra målisar och inte gav honom förtroendet.

Dom andra 2 ansågs va bättre och då tycker jag ett lag ska ta det tillfället. Hadelöv va ju lätt några klasser bättre...den andra minns jag inte äns namnet på :oops:
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Charlamov » ons nov 23, 2005 6:30 pm

KyriakoS skrev:
Charlamov skrev:[b]TROR att hans självförtroende fick sig en liten knäck förra säsongen när Lakers vid två tillfällen tog hit andra målisar och inte gav honom förtroendet.

Dom andra 2 ansågs va bättre och då tycker jag ett lag ska ta det tillfället. Hadelöv va ju lätt några klasser bättre...den andra minns jag inte äns namnet på :oops:

GT.. alltså inte Gin Tonic, utan Gusten Törnqvist.

Hadelöv bättre visst, men med förtroende kommer prestationerna :wink:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Lakersfan_03 » tor nov 24, 2005 7:30 am

Pär Åkerström bör få sin chans i helgen.
Tycker Grotnes fått alldeles för mycket speltid och vi har släppt in en hel del mål på senaste.

Prova med Pär Åkerström vi vet att han är riktigt grymm när han är i form. För just nu är inte Grotnes i form.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor nov 24, 2005 9:57 am

tabellen är snäll mot oss just nu för skulle vi vända på trenden o vinna så kan vi närma oss övre gänget och lämne bakre bakom oss,hoppas vi fortsätter inslagen väg vill säga mot bofors och kniper alla poäng mot dom i vinter :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tor nov 24, 2005 2:15 pm

Malul skrev:tabellen är snäll mot oss just nu för skulle vi vända på trenden o vinna så kan vi närma oss övre gänget och lämne bakre bakom oss,hoppas vi fortsätter inslagen väg vill säga mot bofors och kniper alla poäng mot dom i vinter :lol:

Vi hade flyt med resultaten igår, vi kunde likaväl legat på 13e plats nu........ men nu komer vi igen. :twisted:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

bara inte

Inläggav Skacke » fre nov 25, 2005 10:12 am

bara inte Messa och Custe spelar ihop igen...nu när Honka är avstängd....
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Nästa

Återgå till Matchsnack