Kollade på
"Mitt stora feta grekiska bröllop" ikväll och det var länge sen jag skrattade så
Underbar!!!
- Kan bara konstatera att allt tydligen har sitt ursprung i grekiskan... säg ett ord och ursprunget finns i grekiskan! Känns skönt att veta att alla fula ord jag lärt mig kommer därfrån. Gott att ha ngt att skylla på.
- En grekiska ska gifta sig med en grek!! Har ni börjat kolla hemgiftena Serra och Kyrre?
- När ngt är fullständigt obegripligt säger man... "Det är låter som rena grekiskan". Självklart... det enda som funkar är Ouzo eller hur? Då blir även grekiskan begripligt. Rena översättningsdrickat!!! Yasso!
- "Det finns bara två sorters människor... greker och dom som vill vara greker". Narcissus ni vet... han som blev förälskad i sin spegelbild... har var grek
- "Äter du inte kött??? Då lagar jag lamm!!!". Härlig nonchalans. Måste anamma den
- Måste säga att jag är j-igt glad att slippa alla hundratals... tusentals kusiner... alla gapar, skriker och pratar i mun på varandra. Huvva
- Måste OXÅ säga att jag är lite nyfiken på grekiska kvinnor... "Vi må vara lamm i köket, men i sängen är vi tigrar"
- Och inte ett ord om hockey i filmen!?!? Inget om Athens Flyers... inget om Thessaloniki Black Hawks? Hallå? Hallå? VLH!! (kan vi ju sjunga när Lakers slumrat in
)
I alla fall... härlig självironi i filmen... vill vi även se hos våra grek-Lakejer. Oppa!!!