av Flanders » fre dec 09, 2005 11:57 am
Med risk för att senaste matchen mot Malmö har förblindat en något skulle jag vilja hävda att det inte är en omöjlighet att det är Markusson som får sitta på bänken. Jacobsson är en helt otrolig spelare, kul att se honom i topp av målligan år efter år, Bois har kommit igång senaste matcherna, JPersson såg het ut mot Malmö och känns också som att han är på G, Niinikoski gör mycket nytta över hela isen, Andrée har varit vår bäste forward så här långt i år, och så var det då Jarno.
Jag skulle vilja hävda att det kan finnas en anledning till att Romös kedja var den starkaste i början av säsongen, och att Villes kedja varit den jämnaste sett över den sista månaden (givetvis inte fullt ut, men en viktig del som lätt glöms bort). Jarno är, som jag ser det iallafall, en mycket duktig lagspelare som skapar såväl ytor som avlastning åt sina kedjekompisar. Sättet han täcker upp mittzon utan puck tror jag är en nyckel till att andra spelare trivs ihop med honom.
Markusson däremot har inte varit den fysiska kraft som jag hade väntat mig (ont i en axel, eller vad det nu beror på). Därför ser jag inte vem han skulle kunna byta ut med ett bättre resultat som följd.
Senast redigerad av
Flanders fre dec 09, 2005 12:06 pm, redigerad totalt 1 gång.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)