Nya idrottsarenor för 285 miljoner Värendsvallen - Ishallen

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Piff » mån dec 12, 2005 11:43 pm

Vilken lysande idé Räven!!! Biltema samma typ av dragningskraft som IKEA och dessutom ett lysande ställe att aktivera alla uttråkade äkta hälfter. Ett riktigt "jättedagis" för vuxna män.
En sak som förvånar mig är alla ni (ja, nu drar jag er över en kam) män som så snällt följer med sambo, hustru bara för att köra varuvagn och bil - är det för familjeron skull?
Nej, handla kan jag göra utan bihang.
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav puff » mån dec 12, 2005 11:44 pm

vi bildar hockeypartiet med Wikegård som partiledare och Bork som vice och du räven som rådgivare
puff
Forumdemon

Inläggav Piff » mån dec 12, 2005 11:45 pm

puff skrev:vi bildar hockeypartiet med Wikegård som partiledare och Bork som vice och du räven som rådgivare

och Piff & Puff tjattrande i örat......
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav alfax » mån dec 12, 2005 11:49 pm

:cry: :cry: Jag vill vara med :evil: :evil:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piff » mån dec 12, 2005 11:50 pm

alfax skrev::cry: :cry: Jag vill vara med :evil: :evil:

visst du kan sälja halva potten lotter
kanon med din servicekänsla
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav puff » mån dec 12, 2005 11:55 pm

alfax, du får vara språkrör utåt- Du har visat att du har en fantastisk förmåga att tala med folk. Men du får hitta ett annaT namn än språkrör så att vi inte förväxlas med ett annat parti. tex kommunikations minister (ursäkta, vi regerar inte ännu) byt ut minister mot person. (kommunikation ej resor)
puff
Forumdemon

Inläggav Piff » mån dec 12, 2005 11:57 pm

jag tror vi skulle kunna knipa röster - kan man bilda Junilista eller sjukvårdsparti så borde väl ett "lakersparti" komma långt.
Men kommer Wikegård och Bork lyssna på rådgivaren eller tjattret
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav buck » mån dec 12, 2005 11:58 pm

puff skrev:Men du får hitta ett annaT namn än språkrör så att vi inte förväxlas med ett annat parti.

Urinrör?

;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tis dec 13, 2005 12:01 am

det var bra buck. jag tänkte annars på stuprör för det är ju som att tala i en megafon.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » tis dec 13, 2005 12:09 am

Det var väldigt vad ni har kommit på medans jag satt och tittade lite på fotboll :wink: Det låter väl intressant, tror dock inte att det går att påverka Wikegård och Boork en endaste millimeter och tyvärr kommer de väl inte överrens heller. Men vi har många lysande ideér här inne, särskilt de som värnar om "vårat Lakers" :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tis dec 13, 2005 12:13 am

Jag tror också att du får det svåraste jobbet Räven. Att var rådgivare till dessa herrar är nog inte lätt. De kör sitt eget race. Men jisses vad vi kan tjattra då. Ett hockeyparti tror jag skulle få många röster. En av parollerna får väl bli "vi kräver is året runt"
puff
Forumdemon

Inläggav Piff » tis dec 13, 2005 12:39 am

.... och håll huvudet kallt
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav Anders L » tis dec 13, 2005 9:31 am

buck skrev:
Urinrör? ;)

Tror mer på hockeyrör.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Inläggav erok » tis dec 13, 2005 11:51 am

serra skrev:Erok..
kan du sluta tjata om att Lakers skulle åka ut till diö för att träna!!!

Dey är inte jag som tjatar om det.Det är Lakers som tjatar på Diö för att de behöver mer Istid.

Och vi som sitter här inne tjatar om att egna prudukter i viktigt.

Tingsryd ovch Troja leder över Lakers med hästlängder när det gäller ungdomsverksamheten.

Och kommer så att göra ett bra tag framåt när 400 ungdomsspelare,ett damlag och A-lag ska slåss om 1 isyta de första tre till fyra månader innan man kan spola uterinken

Glömde ju Lakejhockyn :oops:
Senast redigerad av erok tis dec 13, 2005 12:09 pm, redigerad totalt 1 gång.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » tis dec 13, 2005 11:52 am

fan ni är ju kriminellt insnöade på att det är en enorm livsmedelsbutik som ska byggas. livsmedelsbranschen må vara välrepresenterad i Växjö, men att säga att Växjö i övrigt är en överetablerad handelsplats kan knappast vara en korrekt bedömning. Växjös shoppning håller ganska låg kvalitet om du frågar mig, så utrymme finns nog.

vad gäller antalet invånare inom en radie av 10-15 mil vet jag inte exakt, det är hörsägen jag bildade min uppfattning på. men om det bor dryga 700 000 personer i småland borde väl inte 1 000 000 personer vara orimligt inom en radie av 15 mil iaf, då stora delar av halland, blekinge och även skåne kan räknas in.

i frågan om hockeypartiets vara eller icke vara lägger jag ner min röst 8)
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Räven » tis dec 13, 2005 12:13 pm

Fröken Svår: Klart du måstre stödja ett bildande av ett hockeyparti, som kommer att bli något alldeles extra både i försvarsfrågor och anfallssfrågor, för att inte glömma vår tanka på just ett krav på ständig vintersäsong, med sol och bad på ost och västkusten :wink:

Angående handelssidan, så är det väl ganska överetablerat på de flesta områden, även om man undantar livsmedel. Man får nog komma med ett helt nytt koncept i så fall, så kanske. Jag fattar inte hur radio/tv och elektronikhandeln krarar sig idag, så där finns väl inga möjligheter för att etablera nytt där. På bygghandelssidan är det också kört, men om man bryter mönstret på något sätt, så skulle det säkert gå.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis dec 13, 2005 12:21 pm

IKEA ska ha påbörjat ett försök med att sälja storbildstv.De två tvhandlarna här nere är inte possitiva till detta.Första försöket är på ett hundra tvapparater och det är nästan lika mycket som de två tvhandlarna säljer per år tillsammans.Priset ska ligga på 9999 kr
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » tis dec 13, 2005 12:43 pm

erok skrev:IKEA ska ha påbörjat ett försök med att sälja storbildstv.De två tvhandlarna här nere är inte possitiva till detta.Första försöket är på ett hundra tvapparater och det är nästan lika mycket som de två tvhandlarna säljer per år tillsammans.Priset ska ligga på 9999 kr

nä de tro fan att de inte är positiva, men vad har de själva gjort för att bryta nya marker de senaste åren! radio/tv-handlare är, om jag tillåts generalisera grovt, de mest inkompetenta och lismande krämarfolk som någonsin satt fot på denna jord. Jag skulle aldrig någonsin köpa minsta pryl på elgiganten, onoff eller ännu värre: siba.

nä tacka vet jag bygg- och järnhandel, där finns kompetent folk som fler branscher borde snegla på. 8O
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Räven » tis dec 13, 2005 12:44 pm

Erok: Jag är ingen expert på tv, men det är väl en djungel, när man ska jämföra pris och kvalité. Jag eller vi köpte en för ett par månader sedan, klart häftigt får jag lov att säga.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis dec 13, 2005 12:49 pm

Fröken Svår: Jag tror att du generaliserar för mycket nu, Vi handlade vår på Elgiganten av en försäljare som var helt enorm, förklarade, fixade ut tv, lånade oss släp, vi hann ej tillbaka innan de stängde inga problem, han satt kvar i sin bil och tog emot släpet och var glad som en speleman. Så det kan nog vara llte mellan himmel och jord, den var dessutom 1000 kr billigare än på ett annat ställe och för en gångs skull samma produktnummer, vilket inte brukar vara vanligt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » tis dec 13, 2005 12:59 pm

Angående överetablering: Det behöver ju inte vara nyetableringar utan också omlokalisering för vissa. Steen & Ström bör ha ganska stora finansiella muskler som säkert gör att ett antal näringsidkare omlokaliserar dit.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav Fröken Svår » tis dec 13, 2005 12:59 pm

Räven skrev:Fröken Svår: Jag tror att du generaliserar för mycket nu, Vi handlade vår på Elgiganten av en försäljare som var helt enorm, förklarade, fixade ut tv, lånade oss släp, vi hann ej tillbaka innan de stängde inga problem, han satt kvar i sin bil och tog emot släpet och var glad som en speleman. Så det kan nog vara llte mellan himmel och jord, den var dessutom 1000 kr billigare än på ett annat ställe och för en gångs skull samma produktnummer, vilket inte brukar vara vanligt.

hehe, ja det är klart att jag gör. det finns säkerligen många bra exempel på kompetenta och trevliga försäljare. Lite krämarstämpel är det dock, de är den nya tidens häst- och bilhandlare tror jag. :wink:
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Räven » tis dec 13, 2005 1:08 pm

Fröken Svår: Jag håller med dig, men frågan är vad som kan vara aktuellt
att öppna om det nu blir ett shoppingcentra på Värendsvallen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis dec 13, 2005 2:29 pm

En sjuhelvetes massa Souvenirshoppar :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » tis dec 13, 2005 2:35 pm

ja frågan är vad som ska vilja etablera sig. kanske ska det gå i "idrottens" tecken vad vet jag, eller kanske kan begreppet "relokering" som någon antydde tidigare, vara aktuellt, vilket skulle kunna innebära att de olika affärscentran som finns i Växjö skulle kunna få lite mer olika profil.

Dessutom kan en intressant tanke vara att platsen som avses faktiskt inte är så väldans långt ifrån nuvarande gränsen för samarkand.....
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav alfax » tis dec 13, 2005 3:11 pm

En fin vinbutik med stort sortiment skulle jag satsa på ,för jag tror när detta centrum blir klart så har också vin och ölförsäljning släppts fri.
Och det är något som vi i hockeypartiet ska se till att det görs.
(eller är vi inte eniga där).
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » tis dec 13, 2005 3:29 pm

alfax skrev:En fin vinbutik med stort sortiment skulle jag satsa på ,för jag tror när detta centrum blir klart så har också vin och ölförsäljning släppts fri.
Och det är något som vi i hockeypartiet ska se till att det görs.
(eller är vi inte eniga där).

en butik som säljer portvin med lakerslogga och en schyrrans lager med lakejloggan! :D
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav alfax » tis dec 13, 2005 3:46 pm

Fröken Svår skrev:
en butik som säljer portvin med lakerslogga och en schyrrans lager med lakejloggan! :D

Så där jag ,nu börjar vi redan diskutera vilket sortiment som ska finnas.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis dec 13, 2005 4:02 pm

Skulle vilja se en flaska Absolut elitserien :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Piff » tis dec 13, 2005 4:08 pm

Räven skrev:Angående handelssidan, så är det väl ganska överetablerat på de flesta områden, även om man undantar livsmedel. Man får nog komma med ett helt nytt koncept i så fall, så kanske. Jag fattar inte hur radio/tv och elektronikhandeln krarar sig idag, så där finns väl inga möjligheter för att etablera nytt där. På bygghandelssidan är det också kört, men om man bryter mönstret på något sätt, så skulle det säkert gå.

Du verkar så tvärsäker, vad har du för belägg på att det är överetablerat? Stilla min nyfikenhet.

Alfax - vilken lysande idé! Jag kommer bli kund i sådan butik och berätta för alla mina vänner långt bortifrån
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav puff » tis dec 13, 2005 5:53 pm

Hatt affären i city lade ju ner för ett tag sedan. Där finns ingen överetablering. Öppna en hattbutik jämte vinaffären. Då kan man ju bli lite ihatten när man har köpt vin
puff
Forumdemon

Inläggav erok » tis dec 13, 2005 5:55 pm

Även en skobutik om man nu skulle bli rund under fötterna :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tis dec 13, 2005 6:00 pm

Errok: Om du blir rund under fötterna så tycker jag att du skall lägga dej. Det behövs en affär som säljer hästens sängar. Ni märker, behovet av affärer är otroligt stort. Jag håller på rävens tes anfall är bästa försvar, Bygg ett affärscentrum så kommer kunderna
puff
Forumdemon

Inläggav erok » tis dec 13, 2005 6:03 pm

Om jag nu skulle behöva gå och lägga mig så behöver jag en pyamas
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis dec 13, 2005 6:04 pm

Vi har ju snart fyllt centrumet med affärer,större yta behövs :wink:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic