Lakers nya forward

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » mån dec 05, 2005 8:56 pm

Stackars Mogge, men du menar väl knappast allvar med det numera.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Toby » tis dec 06, 2005 7:54 am

Efter psykologhjälp klarar jag mig numera ganska bra .
Användarvisningsbild
Toby
Forumamatör

Inläggav Räven » tis dec 06, 2005 8:54 am

Hä, hä, jo men det behövs hjälp ibland :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön dec 11, 2005 10:12 pm

Ok då kör vi igen. 3 timmar tills fönstret öppnar. Är det verkligen ingen som hört något rykte? :roll: Jag kan ärligt säga att jag inte vet någonting alls. Tysnaden skulle kunna innebära att ingen kommer. Med Yngve har vi följande trupp:

* 2 målvakter varav det är osäkert med Åkerströms axel.

* 9 backar där jag inte vet hur Berggrens kontrakt med VLH ser ut. 3 gubbar på skadelistan. Hur länge skall Custe och Messa vara borta?

* 4 centrar

* 8 forwards. Markusson verkar vara på ingång.

23 spelare
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » sön dec 11, 2005 11:01 pm

Efter vad Custe tror själv är han tillbaks till nästa seriematch ,kanske han spelar också mot Taif.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » sön dec 11, 2005 11:34 pm

Johan Berggren är lånad från SSK fram till transferfönstret öppnar 12/12.
Vad händer sedan? Ny back, ny forward :?:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön dec 11, 2005 11:56 pm

Backsidan, ser jag nog som nummer ett att se över, med tanke på dagens skador. Sedan får vi väl avvakta rapport från Åkerströms skada.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis dec 13, 2005 11:54 pm

Ok nu har vi fått bekräftelse om att Åkerströms skada inte var allvarlig, Berggren hemskickad och avses inte ersättas. 50% chans att en ny forward kommer under detta fönster...två dagar har gått nu...undrar om det betyder att chansen ökat eller minskat?

Det som är bra är att agenter och tilltänkta forwards vet att VLH inte har någon panik med att värva, men ju längre vi kan ha spelaren hos oss resten av säsongen desto större är chansen att han kan åstadkomma något. Lite besviken blir jag nog allt om hockeytomten inte levererar en ny spelare under detta fönster.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » ons dec 14, 2005 9:22 am

Varanen skrev:Ok nu har vi fått bekräftelse om att Åkerströms skada inte var allvarlig, Berggren hemskickad och avses inte ersättas. 50% chans att en ny forward kommer under detta fönster...två dagar har gått nu...undrar om det betyder att chansen ökat eller minskat?

Det som är bra är att agenter och tilltänkta forwards vet att VLH inte har någon panik med att värva, men ju längre vi kan ha spelaren hos oss resten av säsongen desto större är chansen att han kan åstadkomma något. Lite besviken blir jag nog allt om hockeytomten inte levererar en ny spelare under detta fönster.

Skulle giss att det kommer senare under veckan, typ Fredag
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons dec 14, 2005 11:58 am

Bygger du den gissningen på någonting eller går du bara på en känsla?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons dec 14, 2005 12:30 pm

Jag är kluven i om man ska skaffa mer nu .Laget har visat trots skador vi haft sista tiden att man kan ta poäng av topplagen och räcker till att försvara sin plats i tabellen och till och med klättra uppåt.Med tanke på att det är inte lätt att hitta en spelare som höjer laget nu och någon utfyllnadsspelare behövs inte så anser jag nu när vi blivit av med lönekostnader på några spelare är bättre att spara dessa pengar för framtida(nästa säsong)behov .Om vi ligger i ingemansland när det återstår några omg .Så in med Rosen, Yngwe och kanske någon mer junior och låta de spela ,tror vi har stor nytta av detta i framtiden.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » ons dec 14, 2005 12:42 pm

alfax skrev:Jag är kluven i om man ska skaffa mer nu .Laget har visat trots skador vi haft sista tiden att man kan ta poäng av topplagen och räcker till att försvara sin plats i tabellen och till och med klättra uppåt.Med tanke på att det är inte lätt att hitta en spelare som höjer laget nu och någon utfyllnadsspelare behövs inte så anser jag nu när vi blivit av med lönekostnader på några spelare är bättre att spara dessa pengar för framtida(nästa säsong)behov .Om vi ligger i ingemansland när det återstår några omg .Så in med Rosen, Yngwe och kanske någon mer junior och låta de spela ,tror vi har stor nytta av detta i framtiden.

jag håller med dig alfax, det kan vara bra att spara stålarna, beroende på vad man har för målsättning med den kvarvarande delen av serien. finns det någon mer junior som står och knackar på dörren?
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Flest mål vinner » ons dec 14, 2005 12:47 pm

alfax skrev:Jag är kluven i om man ska skaffa mer nu .Laget har visat trots skador vi haft sista tiden att man kan ta poäng av topplagen och räcker till att försvara sin plats i tabellen och till och med klättra uppåt.Med tanke på att det är inte lätt att hitta en spelare som höjer laget nu och någon utfyllnadsspelare behövs inte så anser jag nu när vi blivit av med lönekostnader på några spelare är bättre att spara dessa pengar för framtida(nästa säsong)behov .Om vi ligger i ingemansland när det återstår några omg .Så in med Rosen, Yngwe och kanske någon mer junior och låta de spela ,tror vi har stor nytta av detta i framtiden.

Håller med till 100%!

Vi måste satsa på att utveckla spelarna i J20/J18. Det kommer att sporra de yngre spelarna och bäddar för att vi på sikt kommer att kunna producera mer egna produkter.
Flest mål vinner

Inläggav erok » ons dec 14, 2005 12:53 pm

Hekt rätt.In med juniorer som ör sugna på att visa upp sig och är berädda att offra sitt liv för att få sitt namn känt i hockeysverige.
Vet inte hur det är med betalningen för en junior som spelar för A-Laget.
Men en bonus kunde han väl få om han gör en bra match.Och givetvis ska detta vara vita pengar
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » ons dec 14, 2005 12:57 pm

erok skrev:Hekt rätt.In med juniorer som ör sugna på att visa upp sig och är berädda att offra sitt liv för att få sitt namn känt i hockeysverige

Shit, offra livet.............! Det känns som att antalet junisar som är beredda att anta den blodiga utmaningen är klart begränsat. Eller har Lakers J-20 lag kamikaze-ynglingar i bakfickan?
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav erok » ons dec 14, 2005 1:00 pm

Det vet i katsingen om lakers har.Men att slänga sig för att täcka ett skott ser ibland livsfarligt ut :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » ons dec 14, 2005 1:20 pm

Varanen skrev:Bygger du den gissningen på någonting eller går du bara på en känsla?

Nej, det är fakta! Fredag är i slutet av veckan! 8O

Förlåt... :oops:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Baker » ons dec 14, 2005 2:15 pm

erok skrev:Hekt rätt.In med juniorer som ör sugna på att visa upp sig och är berädda att offra sitt liv för att få sitt namn känt i hockeysverige.
Vet inte hur det är med betalningen för en junior som spelar för A-Laget.
Men en bonus kunde han väl få om han gör en bra match.Och givetvis ska detta vara vita pengar

den sista meningen kunde du ha sparat. För detta är väl självklart.
Baker
Forumproffs

Inläggav erok » ons dec 14, 2005 2:22 pm

De flesta bonussystem är svarta tyvärr innom idrotten.Kollade för ett tag sen på kallafakta och det var skrämmande siffror som kom fram.Allt detta var klubbar på lägre nivå.Jag bara visade min ståndpunkt att jag är imot detta :wink: Så självklart är det tyvärr inte
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons dec 14, 2005 2:25 pm

Ska fan inte ha in någon junis i a-laget, finns ingen som håller måttet ,,,tyvärr
så in med en som tar plats direkt eller skit i att värva någon
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons dec 14, 2005 2:28 pm

Nu har jag inte följt J20 J18 så någon uppfattning om de platsar eller ej har jag inte.Men det är bra serra att du håller koll på Juniorerna :wink:
Men vad jag hört så skall det vist finnas ett par som står och knackar på dörren
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons dec 14, 2005 2:43 pm

Dom kan knacka hur mycket dom vill..
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons dec 14, 2005 3:33 pm

Tycker inte vi ska ta någon ny forward, vi har fyra fulla line och det räcker... in med Rosen och Yngwe istället....Om vi ska ta någon så ska det vara för att tänka framtid med honom, annars ingen mening. Vi kommer inte kunna vara med och sloss om fjärdeplatsen, och som det känns trillar vi inte heller ner i botten...så....?? men visst rätt gubbe kanske kan tänka sig att stanna denna säsongen och kanske även några säsonger till :D Då kan det vara en idé!!!!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav serra » ons dec 14, 2005 3:42 pm

Rebecca skrev:Tycker inte vi ska ta någon ny forward, vi har fyra fulla line och det räcker... in med Rosen och Yngwe istället....Om vi ska ta någon så ska det vara för att tänka framtid med honom, annars ingen mening. Vi kommer inte kunna vara med och sloss om fjärdeplatsen, och som det känns trillar vi inte heller ner i botten...så....?? men visst rätt gubbe kanske kan tänka sig att stanna denna säsongen och kanske även några säsonger till :D Då kan det vara en idé!!!!

Det är just 4 fulla line vi inte har!!!!
Rosen och Yngve håller inte för en 4.line
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons dec 14, 2005 3:47 pm

serra skrev:
Rebecca skrev:Tycker inte vi ska ta någon ny forward, vi har fyra fulla line och det räcker... in med Rosen och Yngwe istället....Om vi ska ta någon så ska det vara för att tänka framtid med honom, annars ingen mening. Vi kommer inte kunna vara med och sloss om fjärdeplatsen, och som det känns trillar vi inte heller ner i botten...så....?? men visst rätt gubbe kanske kan tänka sig att stanna denna säsongen och kanske även några säsonger till :D Då kan det vara en idé!!!!

Det är just 4 fulla line vi inte har!!!!
Rosen och Yngve håller inte för en 4.line

Jag kan hålla med dig om att i vissa matcher kanske de inte håller, men varför inte köra på tre line och sen släppa in Rosen och Yngwe när det känns rätt... Det klart Markusson är ju i fjärde också, men han ska ju helt klart lira... nja lite svårt detta, men håller fast att vi inte ska ta någon forward, bättre att spara de pengarna...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav serra » ons dec 14, 2005 3:50 pm

Ska det komma något så ska det vara något bra som tar plats direkt.
Annars håller jag med.
Spara dom pengarna till nästa år
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons dec 14, 2005 4:00 pm

serra skrev:Ska det komma något så ska det vara något bra som tar plats direkt.
Annars håller jag med.
Spara dom pengarna till nästa år

Precis! Inget grisen i säcken... Jag hoppas att de vet vad de gör, att det är en spelare som de sett ett antal matcher, inte bara kollat statistik, det säger en del, men inte allt...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav calle73 » ons dec 14, 2005 4:16 pm

Jag skulle nog inte ha ngt emot ett framtida löfte till 4:e femman.
Jag tycker att det är viktigt att Rosén får mer speltid. Tänk dessutom på A Persson som tidigare bara fick spela lite då och då, nu är en av våra giganter :D
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Rebecca » ons dec 14, 2005 4:20 pm

calle73 skrev:Jag skulle nog inte ha ngt emot ett framtida löfte till 4:e femman.
Jag tycker att det är viktigt att Rosén får mer speltid. Tänk dessutom på A Persson som tidigare bara fick spela lite då och då, nu är en av våra giganter :D

Precis! Lika bra att låta Yngwe och Rosen spela... Jag har sett några träningar och Yngwe tar verkligen för sig, han har storleken och viljan att lyckas, samt tekniken...tror på honom!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav serra » tor dec 15, 2005 5:48 pm

Känner på mig att det kan komma en julklapp ikväll....... :dontknow:
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » tor dec 15, 2005 5:56 pm

serra skrev:Känner på mig att det kan komma en julklapp ikväll....... :dontknow:

Nej Serra, jag tror inte det kommer någon julklapp....
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » tor dec 15, 2005 6:06 pm

Rebecca skrev:
serra skrev:Känner på mig att det kan komma en julklapp ikväll....... :dontknow:

Nej Serra, jag tror inte det kommer någon julklapp....

Greken VET... han brukar ge Fagervall fotmassage 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Piggelin » tor dec 15, 2005 6:48 pm

Tomten kommer tidigt i år.... :whistle:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » tor dec 15, 2005 9:36 pm

Serra vet!!!
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Rebecca » tor dec 15, 2005 9:40 pm

KyriakoS skrev:Serra vet!!!

Om Serra vet kan han väl säga, åtminstone ge en ledtråd???
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season