Nyförvärvsjakten ...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav #54 » fre dec 16, 2005 2:36 pm

En bra beslut....Men men som sagt, man kan tycka att lakers har fått sin del av skador denna säsongen, men o andra sidan kan det ju skade listan fortsättas bygga på. Vi såg ju mot Sundsvall när truppen var skadad o sjuk gick väl runt på 9 spelare i slutet o 3 backar, inte så konsigt att vi förlorar....nu menar jag inte att det behöver bli så allvarligt igen, Men vi har inte råd att bli av med någon forward som det är nu.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Fredrik R » fre dec 16, 2005 2:37 pm

#54 skrev:En bra beslut....Men men som sagt, man kan tycka att lakers har fått sin del av skador denna säsongen, men o andra sidan kan det ju skade listan fortsättas bygga på. Vi såg ju mot Sundsvall när truppen var skadad o sjuk gick väl runt på 9 spelare i slutet o 3 backar, inte så konsigt att vi förlorar....nu menar jag inte att det behöver bli så allvarligt igen, Men vi har inte råd att bli av med någon forward som det är nu.

möjligt, men det får vi verkligen inte hoppas på :oops:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre dec 16, 2005 3:00 pm

buck skrev:
Charlamov skrev:Eller ska dom byta ut halva truppen igen??

Dom?? DOM?
"Dom" när det är negativt, "Vi" när det är positivt eller?

Brukar skriva "Lakers" i alla sammanhang... missade denna gång. Det gäller att hugga snabbt när dom illa omtyckta vänder ryggen till
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Zebbe » fre dec 16, 2005 3:40 pm

Efter att tro mig veta vilken spelare som var på G, så måste jag säga att styrelsen har agerat helt föredömligt i denna fråga....

Att slänga pengar på en dussinspelare som inte går in i 1-3kedjan, ser jag ingen anledning till...

Säger precis som Lakers styrelse.......Vi har ett bra lag som fungerar bättre med tre kedjor än när det rullas på fyra kedjor...juniorerna följer med och lär sig med strö inhopp, och lär sig inför nästa år...

Forza Rosen och Yngve...Augustin oxå, men dig ser jag numera som ordinarie back, så du får lite mindre forza :wink:

Zebbe
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav calle73 » fre dec 16, 2005 3:50 pm

Zebbe, vilka spelare tror du var på G???
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Rebecca » fre dec 16, 2005 3:50 pm

Zebbe skrev:Efter att tro mig veta vilken spelare som var på G, så måste jag säga att styrelsen har agerat helt föredömligt i denna fråga....

Att slänga pengar på en dussinspelare som inte går in i 1-3kedjan, ser jag ingen anledning till...

Säger precis som Lakers styrelse.......Vi har ett bra lag som fungerar bättre med tre kedjor än när det rullas på fyra kedjor...juniorerna följer med och lär sig med strö inhopp, och lär sig inför nästa år...

Forza Rosen och Yngve...Augustin oxå, men dig ser jag numera som ordinarie back, så du får lite mindre forza :wink:

Zebbe

Om jag har rätt uppfattning om vem som skulle komma, stödjer jag ditt resonemang. Styrelsen har agerat helt korrekt! Känns som att om det hade vart någon riktigt het spelare så hade nog inte styrelsen sagt nej, men det är dock bara spekulationer från mig!!!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Rebecca » fre dec 16, 2005 3:51 pm

calle73 skrev:Zebbe, vilka spelare tror du var på G???

Nyfiken i en strut, öppnar man så tittar han ut :wink: Tror det kommer fram förr eller senare..
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Lobo » fre dec 16, 2005 4:15 pm

carl skrev:Nuvarande Lakers-trupp är för bra för att riskera nedflyttning, vilket gör värvningen onödig.

Chansen att Lakers når en 4:e plats om man förstärker med en vass forward är för liten för att det ska vara värt kostnaden.

Jag tycker Lakers verkar ha en riktigt sund styrelse. Beslutet kan inte vara mer rätt.

Krasst så spelar det ju ingen roll om man kommer 5:a eller 11:a.

Ifall vi spekulerar att med ett nyförvärv att truppen kommer tex 5-6:a så skulle Klubben få större publikintäkter då marginalpubliken kommer i större grad. Samtidigt känns truppen bra då den kan plocka poäng av alla topplag, utan förlorar mot sämmre motstånd då kanske lite juniorer som inte vet vad ordet vika ner sig betyder hjälper mer.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Mygel » fre dec 16, 2005 4:22 pm

Charlamov skrev:
Att spara inför nästa säsong låter lite egendomligt... hur många spelare tror ni finns kvar... eller vill förnya kontraktet... om Lakers hamnar i bottenträsket vs slåss om 4:e platsen??? Bör ha en viss påverkan!! Eller ska dom byta ut halva truppen igen??

Men era spelare försvinner väl inte om ni ligger lågt i tabellen? De har väl kontrakt som binder dem fram till säsongs slutet?

Tror ni har faktiskt större chans att behålla dem om ni hamnar på en kass plats genom ren revanschlust. Vi fixade det efter Waltin säsongen.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Rebecca » fre dec 16, 2005 4:25 pm

Känns inte som att en spelare kan göra så stora underverk. Jag tycker styrelsen tagit rätt beslut fram tillsden dagen då jag får det 100 procentigt dementerat vem den tilltänkte spelaren var, då kan jag bedömma vad jag tycker och inte tycker! Publikintäkterna kanske hade ökat, men marginellt. En ny spelare drar alltid lite extra publik, men sen beror det på utvecklingen. Spelar han bra och övertygar så bibehålls intresset, annars är vi tillbaka på den tidigare publiksiffran igen! Så anser jag i alla fall...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Malul » fre dec 16, 2005 4:45 pm

Jag tycker styrelsen gjorde helt rätt!Synd att Fagis skall känna sig överkörd dock,kommunikationen brister som många påpekat.

Jag har alltid framförhållit mer spel för lovande spelare och detta är ju suveränt i detta avseende,rosén och gossen med två förnamn kommer bägge två bli slagkraftigare inför nästa viktigare säsong!(om nu inte yngwe fortsätter och slå utvisningsrekord)

på sätt och vis är det lite tragiskt att halva säsongen har gått och vi är allaredan placerade i limbo,förmodligen kommer vi sluta på samma plats!Hoppas den stora massan inte tycker detta är tråkigt med matcher där spänningen försvunnit så tidigt.minns div-1 lunket där det var 44 omgångar nåt och hur kul var det?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » fre dec 16, 2005 4:48 pm

Malul skrev:Jag tycker styrelsen gjorde helt rätt!Synd att Fagis skall känna sig överkörd dock,kommunikationen brister som många påpekat.

Jag har alltid framförhållit mer spel för lovande spelare och detta är ju suveränt i detta avseende,rosén och gossen med två förnamn kommer bägge två bli slagkraftigare inför nästa viktigare säsong!(om nu inte yngwe fortsätter och slå utvisningsrekord)

på sätt och vis är det lite tragiskt att halva säsongen har gått och vi är allaredan placerade i limbo,förmodligen kommer vi sluta på samma plats!Hoppas den stora massan inte tycker detta är tråkigt med matcher där spänningen försvunnit så tidigt.minns div-1 lunket där det var 44 omgångar nåt och hur kul var det?

Tycker inte spänningen har försvunnit, jag är lika sugen på hockey varje gång och exakt lika nervös :D Spänningen är på topp, hos mig iaf!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » fre dec 16, 2005 5:32 pm

Mygel skrev:
Charlamov skrev:
Att spara inför nästa säsong låter lite egendomligt... hur många spelare tror ni finns kvar... eller vill förnya kontraktet... om Lakers hamnar i bottenträsket vs slåss om 4:e platsen??? Bör ha en viss påverkan!! Eller ska dom byta ut halva truppen igen??

Men era spelare försvinner väl inte om ni ligger lågt i tabellen? De har väl kontrakt som binder dem fram till säsongs slutet?

Tror ni har faktiskt större chans att behålla dem om ni hamnar på en kass plats genom ren revanschlust. Vi fixade det efter Waltin säsongen.

Hade lite bråttom när jag skrev. Vad jag menade var att det kanske är lättare att få spelare att stanna om Lakers hamnar högre upp och indikerar att laget satsar på att bli ett etablerat topplag i AS, än om dom skulle hamna bland dom 5 i botten.
Om en ny forward hade påverkat spelarna i den riktningen har jag ingen aning om... kanske mer nu utan nyförvärv och signal om att "Vi i styrelsen tror på er och det behövs ingen förstärkning... NI fixar det!!!" :?

Spekulation... precis som alla andra 8)

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » fre dec 16, 2005 7:08 pm

När jag är på hockey, så fokuserar jag inte på tabelläget, utan då är det bara den matchen som pågår som är intressant och det känns som en cupmatch för mig. Den ska vinnas, helt enkelt.

Jag tror fortfarande att det är rimligt att tro någonstans kring plats nio, när säsongen är slut. Och det är godkännt inför byggandet på framtiden.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » fre dec 16, 2005 7:58 pm

Räven skrev:När jag är på hockey, så fokuserar jag inte på tabelläget, utan då är det bara den matchen som pågår som är intressant och det känns som en cupmatch för mig. Den ska vinnas, helt enkelt.

Jag tror fortfarande att det är rimligt att tro någonstans kring plats nio, när säsongen är slut. Och det är godkännt inför byggandet på framtiden.

Jag håller helt med dig Räven! Jag tror vi kommer hamna mellan plats 7 och 9, det är helt okej. Men trots allt kan jag inte sluta tänka på fjärde platsen när vi slår MIF, RBK, Bofors och tar pinnar mot SAIK och Almtuna. Men i nästa sekund tänker jag på loosen mot Arboga och NIF och då känns fjärde platsen lååångt borta... Lakers måste nog spela jämnare för att vara med i toppen...jämnare från målis till toppforwards helt enkelt.
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav alfax » fre dec 16, 2005 8:16 pm

Räven skrev:När jag är på hockey, så fokuserar jag inte på tabelläget, utan då är det bara den matchen som pågår som är intressant och det känns som en cupmatch för mig. Den ska vinnas, helt enkelt.

Helt överens med dej Räven.Men sen finns det en del som bara har tabelläget i skallen ,ibland frågar jag mej är de där för att titta på hockey eller räkna tabell.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » fre dec 16, 2005 9:33 pm

precis det jag menade!

hardcorefansen som kommer match efter match är ju trogna men vart tog resten vägen av de 4000 som t ex såg Limhamn?(jag räknar inte in mig själv där för jag fick inte plats den gången) :lol:

många läser nog senaste matchresultatet och kollar tabellen och bestämmer därav...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 16, 2005 9:36 pm

Kul att höra att vi är fler som tycker likadant, riktigt kul faktiskt. :D
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre dec 16, 2005 10:07 pm

Det är ju detta som jag inte kan fatta ,när vi var i på HC:s tid ett hundratal på läktaren ,vilket var förståligt, men sen när publiken kom i och med uppbyggnaden och vi nu nått till en Allsvenska som är värd namnet ,ja då finns det fortfarande tabellinriktade som inte bryr sig om hockey utan vill bara vara med i glans ,men ställa upp för sitt lag och vara tacksamma för vi har ALLSVENSK hockey,det vet inte dessa var det är .BEKLAGLIGT!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » fre dec 16, 2005 10:28 pm

ALFAXAR!!!!!!!! :golfclap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 16, 2005 10:55 pm

Kan bara hålla med dig Alfax. :D
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » fre dec 16, 2005 11:07 pm

Kul att det finns folk med ett riktigt intresse för sporten. Tror (hoppas) nog att det finns en stampublik på c:a 2500 pers. Sedan måste vi nog klättra lite i tabellen för att marginalåskådarna skall komma. Då räknar jag inte dom som har slutat att gå på matcherna för att dom tog bort "flickorna i balletten".
Jag kan heller aldrig förlika mig med dom åskådare som börjar gå hem innan matchen är slut, hur illa det än går. JAG SKALL HÖRA SLUTSIGNALEN. :wallbang:
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » fre dec 16, 2005 11:22 pm

alfax skrev:Det är ju detta som jag inte kan fatta ,när vi var i på HC:s tid ett hundratal på läktaren ,vilket var förståligt, men sen när publiken kom i och med uppbyggnaden och vi nu nått till en Allsvenska som är värd namnet ,ja då finns det fortfarande tabellinriktade som inte bryr sig om hockey utan vill bara vara med i glans ,men ställa upp för sitt lag och vara tacksamma för vi har ALLSVENSK hockey,det vet inte dessa var det är .BEKLAGLIGT!

Bra talat :D Fast ja bryr mig att nybban ska tappa poäng också :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav alfax » lör dec 17, 2005 12:07 am

Åryd Lakej skrev: Fast ja bryr mig att nybban ska tappa poäng också :D

Åryd lakej :detta är ju höjdpunkten när vårt hatkärlekslag tappar poäng ........men F*n vet om jag vill de ska åka ut, vi måste ha ett lag som vi har hatkärlek till.....och vem vet kanske det blir vi i Lakers som räddar dem kvar...ja det är svårt detta med hatkärlek.
Men den 28:e är det bara ett som gäller då står vi där Du och jag och då är det bara ett lag vi ÄLSKAR!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör dec 17, 2005 12:10 am

Alfax, får jag vara med?
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör dec 17, 2005 12:12 am

Piggelin: Håller med dig till 100%, angående dessa människor som går hem 3-4 minuter före slutsignalen. Jag blir så till den milda grad förbannad när jag ser dessa, så jag har faktiskt vid något tillfälle ropat, att de lika gärna kunde varit hemma från början. Så jävla respektlöst tycker jag att det är, för hur bra eller hur dåligt det gått spelmässigt, så ska man vara kvar till slutsignalen, allt annat är ynkedom.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör dec 17, 2005 12:14 am

Thank you, Fox.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör dec 17, 2005 12:24 am

Så lite så, vi är 100 överrens :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör dec 17, 2005 12:38 am

Piggelin skrev:Alfax, får jag vara med?

Jag ska tänka på saken :wink:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » mån dec 19, 2005 6:06 pm

Såg att Mikael Romö har bytt klubb från Västerås till Sundsvall.
Det var inte han som var aktuell?

Rebecca skrev:
calle73 skrev:Zebbe, vilka spelare tror du var på G???

Nyfiken i en strut, öppnar man så tittar han ut :wink: Tror det kommer fram förr eller senare..
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Charlamov » mån dec 19, 2005 6:27 pm

Räven skrev:Piggelin: Håller med dig till 100%, angående dessa människor som går hem 3-4 minuter före slutsignalen. Jag blir så till den milda grad förbannad när jag ser dessa, så jag har faktiskt vid något tillfälle ropat, att de lika gärna kunde varit hemma från början. Så jävla respektlöst tycker jag att det är, för hur bra eller hur dåligt det gått spelmässigt, så ska man vara kvar till slutsignalen, allt annat är ynkedom.

Begränsat tänkande!!! Det kan ju finnas anledningar till att folk knatar hem innan slutsignalen. I mitt fall har jag två barn som ska i säng pga skola dan efter och papparollen går faktiskt före Lakers... hur j-a illa den än kan låta hos några av er. Men jag var i alla fall på matchen... tjoade och klappade... gjorde vad jag kunde för att heja fram pojkarna. Men det räknas kanske inte... för jag stannade ju inte till slutsignalen :evil:

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 19, 2005 6:40 pm

Charlamov skrev:
Räven skrev:Piggelin: Håller med dig till 100%, angående dessa människor som går hem 3-4 minuter före slutsignalen. Jag blir så till den milda grad förbannad när jag ser dessa, så jag har faktiskt vid något tillfälle ropat, att de lika gärna kunde varit hemma från början. Så jävla respektlöst tycker jag att det är, för hur bra eller hur dåligt det gått spelmässigt, så ska man vara kvar till slutsignalen, allt annat är ynkedom.

Begränsat tänkande!!! Det kan ju finnas anledningar till att folk knatar hem innan slutsignalen. I mitt fall har jag två barn som ska i säng pga skola dan efter och papparollen går faktiskt före Lakers... hur j-a illa den än kan låta hos några av er. Men jag var i alla fall på matchen... tjoade och klappade... gjorde vad jag kunde för att heja fram pojkarna. Men det räknas kanske inte... för jag stannade ju inte till slutsignalen :evil:

Klart man förstår att de finns enstaka fall som t ex detta med dig och dina barn.
Men de flesta går innan signalen eftersom de inte kan vara i en liten bilkö på väg hem sedan.
Vi förstår dig charlamov
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån dec 19, 2005 10:58 pm

De fallen är i så fall väldigt, väldigt begränsade, det handlar möjligen om en kvart senare och det går inte världen under av.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » mån dec 19, 2005 11:23 pm

En STOR människa glädjer sig åt sina egna känslor istället för att reta sig på andras beteenden!!!

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » mån dec 19, 2005 11:51 pm

Kan så vara Charlamov, men jag har retat mig på dessa människor som alltid går hem innan i hela mitt liv. Ibland har resultatet varit 3-2 eller 2-3 och så in i den spännande, när två minuter återstår, Vad händer då? Jo folk börjar trappa av. Jag kan inte förstå det, själv skulle jag inte märka om en bomb small bredvid mig, så inne i matchen är jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season