Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
#54 skrev:En bra beslut....Men men som sagt, man kan tycka att lakers har fått sin del av skador denna säsongen, men o andra sidan kan det ju skade listan fortsättas bygga på. Vi såg ju mot Sundsvall när truppen var skadad o sjuk gick väl runt på 9 spelare i slutet o 3 backar, inte så konsigt att vi förlorar....nu menar jag inte att det behöver bli så allvarligt igen, Men vi har inte råd att bli av med någon forward som det är nu.
buck skrev:Charlamov skrev:Eller ska dom byta ut halva truppen igen??
Dom?? DOM?
"Dom" när det är negativt, "Vi" när det är positivt eller?
Zebbe skrev:Efter att tro mig veta vilken spelare som var på G, så måste jag säga att styrelsen har agerat helt föredömligt i denna fråga....
Att slänga pengar på en dussinspelare som inte går in i 1-3kedjan, ser jag ingen anledning till...
Säger precis som Lakers styrelse.......Vi har ett bra lag som fungerar bättre med tre kedjor än när det rullas på fyra kedjor...juniorerna följer med och lär sig med strö inhopp, och lär sig inför nästa år...
Forza Rosen och Yngve...Augustin oxå, men dig ser jag numera som ordinarie back, så du får lite mindre forza
Zebbe
carl skrev:Nuvarande Lakers-trupp är för bra för att riskera nedflyttning, vilket gör värvningen onödig.
Chansen att Lakers når en 4:e plats om man förstärker med en vass forward är för liten för att det ska vara värt kostnaden.
Jag tycker Lakers verkar ha en riktigt sund styrelse. Beslutet kan inte vara mer rätt.
Krasst så spelar det ju ingen roll om man kommer 5:a eller 11:a.
Charlamov skrev:
Att spara inför nästa säsong låter lite egendomligt... hur många spelare tror ni finns kvar... eller vill förnya kontraktet... om Lakers hamnar i bottenträsket vs slåss om 4:e platsen??? Bör ha en viss påverkan!! Eller ska dom byta ut halva truppen igen??
Malul skrev:Jag tycker styrelsen gjorde helt rätt!Synd att Fagis skall känna sig överkörd dock,kommunikationen brister som många påpekat.
Jag har alltid framförhållit mer spel för lovande spelare och detta är ju suveränt i detta avseende,rosén och gossen med två förnamn kommer bägge två bli slagkraftigare inför nästa viktigare säsong!(om nu inte yngwe fortsätter och slå utvisningsrekord)
på sätt och vis är det lite tragiskt att halva säsongen har gått och vi är allaredan placerade i limbo,förmodligen kommer vi sluta på samma plats!Hoppas den stora massan inte tycker detta är tråkigt med matcher där spänningen försvunnit så tidigt.minns div-1 lunket där det var 44 omgångar nåt och hur kul var det?
Mygel skrev:Charlamov skrev:
Att spara inför nästa säsong låter lite egendomligt... hur många spelare tror ni finns kvar... eller vill förnya kontraktet... om Lakers hamnar i bottenträsket vs slåss om 4:e platsen??? Bör ha en viss påverkan!! Eller ska dom byta ut halva truppen igen??
Men era spelare försvinner väl inte om ni ligger lågt i tabellen? De har väl kontrakt som binder dem fram till säsongs slutet?
Tror ni har faktiskt större chans att behålla dem om ni hamnar på en kass plats genom ren revanschlust. Vi fixade det efter Waltin säsongen.
Räven skrev:När jag är på hockey, så fokuserar jag inte på tabelläget, utan då är det bara den matchen som pågår som är intressant och det känns som en cupmatch för mig. Den ska vinnas, helt enkelt.
Jag tror fortfarande att det är rimligt att tro någonstans kring plats nio, när säsongen är slut. Och det är godkännt inför byggandet på framtiden.
Räven skrev:När jag är på hockey, så fokuserar jag inte på tabelläget, utan då är det bara den matchen som pågår som är intressant och det känns som en cupmatch för mig. Den ska vinnas, helt enkelt.
alfax skrev:Det är ju detta som jag inte kan fatta ,när vi var i på HC:s tid ett hundratal på läktaren ,vilket var förståligt, men sen när publiken kom i och med uppbyggnaden och vi nu nått till en Allsvenska som är värd namnet ,ja då finns det fortfarande tabellinriktade som inte bryr sig om hockey utan vill bara vara med i glans ,men ställa upp för sitt lag och vara tacksamma för vi har ALLSVENSK hockey,det vet inte dessa var det är .BEKLAGLIGT!
Åryd Lakej skrev: Fast ja bryr mig att nybban ska tappa poäng också
Rebecca skrev:calle73 skrev:Zebbe, vilka spelare tror du var på G???
Nyfiken i en strut, öppnar man så tittar han ut Tror det kommer fram förr eller senare..
Räven skrev:Piggelin: Håller med dig till 100%, angående dessa människor som går hem 3-4 minuter före slutsignalen. Jag blir så till den milda grad förbannad när jag ser dessa, så jag har faktiskt vid något tillfälle ropat, att de lika gärna kunde varit hemma från början. Så jävla respektlöst tycker jag att det är, för hur bra eller hur dåligt det gått spelmässigt, så ska man vara kvar till slutsignalen, allt annat är ynkedom.
Charlamov skrev:Räven skrev:Piggelin: Håller med dig till 100%, angående dessa människor som går hem 3-4 minuter före slutsignalen. Jag blir så till den milda grad förbannad när jag ser dessa, så jag har faktiskt vid något tillfälle ropat, att de lika gärna kunde varit hemma från början. Så jävla respektlöst tycker jag att det är, för hur bra eller hur dåligt det gått spelmässigt, så ska man vara kvar till slutsignalen, allt annat är ynkedom.
Begränsat tänkande!!! Det kan ju finnas anledningar till att folk knatar hem innan slutsignalen. I mitt fall har jag två barn som ska i säng pga skola dan efter och papparollen går faktiskt före Lakers... hur j-a illa den än kan låta hos några av er. Men jag var i alla fall på matchen... tjoade och klappade... gjorde vad jag kunde för att heja fram pojkarna. Men det räknas kanske inte... för jag stannade ju inte till slutsignalen
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 15 gäster