Blomqvist till Djurgården ?.

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Blomqvist till Djurgården ?.

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 19, 2005 10:54 am

f.d spelaren Henrik ''blomman'' blomqvist har tydligen gjort bra ifrån sig i norska ligan.
Kanske spelar han i djurgården efter jul ?

LÄNK : http://www.smp.se/article.php?args=607329,102;0;0;0

Tycker personligen lakers kanske skulle ge han ett bud ?.
Jag skulle vilja se blomman i VLH igen , är jag själv om det ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Flest mål vinner » mån dec 19, 2005 11:10 am

Nej, du är inte ensam!

Jag gillar hans fysiska spelstil!

Kul att det gåt bra för honom i Norge!
Flest mål vinner

Inläggav buck » mån dec 19, 2005 11:18 am

finns ju flera sätt som folk ska passa in i ett lag...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån dec 19, 2005 11:18 am

Vill inte se Blomman i växjö
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån dec 19, 2005 11:34 am

serra skrev:Vill inte se Blomman i växjö

Varför :?: det skulle jag vilja.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » mån dec 19, 2005 12:21 pm

Nej nej, inte Blomman i Växjö.

Man ska som sagt kunna mer än spela hockey och tacklas för att passa in eller ingå i ett lag. :roll:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » mån dec 19, 2005 12:23 pm

Kanske om en 5-6 år, när han mognat lite mer som människa.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Blomqvist till Djurgården ?.

Inläggav teddy » mån dec 19, 2005 12:51 pm

Lakersfan_03 skrev:f.d spelaren Henrik ''blomman'' blomqvist har tydligen gjort bra ifrån sig i norska ligan.
?

Hm vilken svensk spelare skulle ha gjort bort sig i den norska ligan. Ingen. Motsvarar ju division ett klass tydligen.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » mån dec 19, 2005 12:56 pm

teddy skrev:
Lakersfan_03 skrev:f.d spelaren Henrik ''blomman'' blomqvist har tydligen gjort bra ifrån sig i norska ligan.
?

Hm vilken svensk spelare skulle ha gjort bort sig i den norska ligan. Ingen. Motsvarar ju division ett klass tydligen.

Viasat sport visade lite matcher från norska ligan i våras och jag tyckte att det var helt ok hockey, samma nivå som allsvenska förra året ungefär!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Fetisov » mån dec 19, 2005 1:47 pm

Varför älta detta ämne. Handlar det om att strö salt i såren, eller?
Om det går bra för grabben skall vi väl vara de första att gratulera.
det gör vi varje gång någon lämnar klubben, eller hur?
Fetisov
Forumamatör

Inläggav #54 » mån dec 19, 2005 4:09 pm

Va har han slutat :wink:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 19, 2005 4:15 pm

#54 skrev:

Va har han slutat :wink:

Ops: menade givetvis f.d lakersspelaren.
alla gör misstag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Bizon » mån dec 19, 2005 4:32 pm

Vem är det som säger att han inte passade in i laget?? Hade väl aldrig några problem att passa in, det var väl inte av den anledningen som han fick lämna eller?

Det är många som skriver det och jag undrar om det är något jag har missat?
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 19, 2005 4:58 pm

Bizon skrev:Vem är det som säger att han inte passade in i laget?? Hade väl aldrig några problem att passa in, det var väl inte av den anledningen som han fick lämna eller?

Det var väll utanför hockeyn som hans problem uppstod.
i VLH tröjan skötte han sig utmärkt tycker jag.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån dec 19, 2005 5:23 pm

Lakersfan_03 skrev:
Bizon skrev:Vem är det som säger att han inte passade in i laget?? Hade väl aldrig några problem att passa in, det var väl inte av den anledningen som han fick lämna eller?

Det var väll utanför hockeyn som hans problem uppstod.
i VLH tröjan skötte han sig utmärkt tycker jag.

några indianare kunde väl även den grabben göra, om man säger så, han var ju ingen Hirvonen enligt mig. :?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån dec 19, 2005 5:44 pm

Ingen mening att diskutera Blommans tidigare/nuvarande problem, förhoppningvis har han mognat. Jag tror nog inte att han blir aktuell för Lakers någon mer gång, men kul att han lyckats hitta sig själv till slut, tycker jag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » mån dec 19, 2005 7:01 pm

Notera att det är HAN själv som säger till tidningen att djurgården är intresserade. Det är en jäkla skillnad mot att få ett anbud direkt från klubben
puff
Forumdemon

Inläggav Pesse » mån dec 19, 2005 9:30 pm

Roligt att det går bra för killen i Norge. Det är ju omöjligt att ogilla honom som spelare, om man säger så. Sen har han säkert mognat som människa också - man utvecklas mycket i den åldern.
Jag tycker inte att det är så konstigt att han bekräftar intresset, det är ju inte direkt ovanligt att spelare gör det.

Men vetefasiken hur bra han skulle vara i elitserien. En sån som Ejdepalm känns ju bra mycket bättre isåfall, eller hur?
Pesse
Forumamatör

Inläggav brunetten » mån dec 19, 2005 11:09 pm

Fetisov skrev:Varför älta detta ämne. Handlar det om att strö salt i såren, eller?
Om det går bra för grabben skall vi väl vara de första att gratulera.
det gör vi varje gång någon lämnar klubben, eller hur?

håller med.. !
jaha du...
Användarvisningsbild
brunetten
Forumamatör

Inläggav Rebecca » mån dec 19, 2005 11:19 pm

Pesse skrev:Roligt att det går bra för killen i Norge. Det är ju omöjligt att ogilla honom som spelare, om man säger så. Sen har han säkert mognat som människa också - man utvecklas mycket i den åldern.
Jag tycker inte att det är så konstigt att han bekräftar intresset, det är ju inte direkt ovanligt att spelare gör det.

Men vetefasiken hur bra han skulle vara i elitserien. En sån som Ejdepalm känns ju bra mycket bättre isåfall, eller hur?

Det håller jag fullständigt med om. Men det klart Blomman har ju en grym tajming i tacklingarna. Nej men skämt å sido, Johan är en stabilare och jämnare back, han känns helt trygg på isen..mycket spelskicklig!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Pesse » mån dec 19, 2005 11:24 pm

Rebecca skrev:
Pesse skrev:Roligt att det går bra för killen i Norge. Det är ju omöjligt att ogilla honom som spelare, om man säger så. Sen har han säkert mognat som människa också - man utvecklas mycket i den åldern.

Det håller jag fullständigt med om. Men det klart Blomman har ju en grym tajming i tacklingarna. Nej men skämt å sido, Johan är en stabilare och jämnare back, han känns helt trygg på isen..mycket spelskicklig!

Båda är nog elitseriematerial egentligen. Faktum är att ett backpar med Blomman och Johan vore helt okej, även i elitserien. En defensiv tacklare och en spelskicklig kille. Johans skott går ju inte för hackor heller och han är bra defensivt, tycker jag.

Blomman - en publifavorit!
Pesse
Forumamatör

Inläggav Rebecca » mån dec 19, 2005 11:26 pm

Pesse skrev:
Rebecca skrev:

Båda är nog elitseriematerial egentligen. Faktum är att ett backpar med Blomman och Johan vore helt okej, även i elitserien. En defensiv tacklare och en spelskicklig kille. Johans skott går ju inte för hackor heller och han är bra defensivt, tycker jag.

Tycker det bästa med Johan är att han är lika bra framåt som bakåt. Han är lugn och säker, gör sällan några "indianare". Han känns som sagt trygg och stabil när han är på isen. Frågan är bara om vi får behålla honom??
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » mån dec 19, 2005 11:27 pm

Varför göra denna jämförelse??? Blomman gör en överjävligt bra prestation i Stjernan och Ejdepalm en likadeles i Växjö. Övertygad om att Stjernan är lika glada för Blomman som vi är över Ejdepalm!!!
Önskar Blomman ALL välgång i hockeyn såväl som i livet i övrigt!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Pesse » mån dec 19, 2005 11:29 pm

Rebecca skrev:
Pesse skrev:
Rebecca skrev:

Tycker det bästa med Johan är att han är lika bra framåt som bakåt. Han är lugn och säker, gör sällan några "indianare". Han känns som sagt trygg och stabil när han är på isen. Frågan är bara om vi får behålla honom??

Det känns minst sagt tveksamt om Lakers får behålla Johan... Han och några till spelare (Andrée & J.Andersson) har ju sådan uppenbar elitseriepotential att es-lagen helt enkelt inte kan missa dom. Eller vad tror du?
Pesse
Forumamatör

Inläggav Rebecca » mån dec 19, 2005 11:32 pm

Ja jag är beredd att hålla med. Tycker Johan.A övertygar mer och mer på mig. Han visar aggressivitet, kämparglöd, bra inställning och tuffhet som tyvärr en del andra spelare saknar. Andree har vart helt grym så här långt, han blir svårt att behålla. Och Ejderpalm, ja vad ska jag säga. Jag blir förvånad om vi lyckas hålla honom kvar. Jag vill så gärna se alla dessa tre spelare här nästa säsong, höjer vi deras löner så ökar åtminstone chanserna...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » mån dec 19, 2005 11:38 pm

Tråden handlar om Blomman och Djurgården. Förmodar att mer inte behöver skrivas. Resterande punkter har visst egna trådar...

/ Ordningsmannen

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Rebecca » mån dec 19, 2005 11:39 pm

Charlamov skrev:Tråden handlar om Blomman och Djurgården. Förmodar att mer inte behöver skrivas. Resterande punkter har visst egna trådar...

/ Ordningsmannen

Ok förlåt!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » mån dec 19, 2005 11:41 pm

Rebecca skrev:
Charlamov skrev:Tråden handlar om Blomman och Djurgården. Förmodar att mer inte behöver skrivas. Resterande punkter har visst egna trådar...

/ Ordningsmannen

Ok förlåt!
:wink:

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Rebecca » mån dec 19, 2005 11:41 pm

Charlamov skrev:
Rebecca skrev:

/ Ordningsmannen

Ok förlåt!

Ibland råkar man glida in på lite annat... :wink:
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » mån dec 19, 2005 11:56 pm

Rebecca skrev:
Charlamov skrev:
Rebecca skrev:

/ Ordningsmannen

Ok förlåt!

Ibland råkar man glida in på lite annat... :wink:

... sa kvinnan när hon... :wink:

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Flanders » tis dec 20, 2005 2:46 pm

Blomman är en helt fantastiskt begåvad hockeyspelare, och det var väl knappt nån här i Växjö som inte åtminstone lekte med tanken på att han skulle kunna bli en NHL-spelare i framtiden. Att han nu skulle vara aktuell för Elitseriespel ser jag inte som nåt förvånande, runt 20 utvecklas man som sagt väldigt mycket såväl på isen som vid sidan av.

Heja Blomman!!!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » tis dec 20, 2005 3:46 pm

Även Shjon hade höga tankar om honom, det framgick ganska klart. Mognar han bara till sig, så kan ha säkert lyckas bra.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season