Nyförvärvsjakten ...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 20, 2005 12:16 am

Räven skrev:Kan så vara Charlamov, men jag har retat mig på dessa människor som alltid går hem innan i hela mitt liv. Ibland har resultatet varit 3-2 eller 2-3 och så in i den spännande, när två minuter återstår, Vad händer då? Jo folk börjar trappa av. Jag kan inte förstå det, själv skulle jag inte märka om en bomb small bredvid mig, så inne i matchen är jag.

Håller med dig.
När det är jämnt så skulle inte ens pengar locka iväg mig.
Även om vi leder med 6-0 och det återstår 2minuter . du får mig aldrig ur lakerdome innan jag tackat spelarna för matchen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis dec 20, 2005 12:36 am

Precis, så fungerar jag också. Tyvärr har jag svårt att förstå de som har en annan uppfattning. Sedan ska jag vara ärlig och säg, att visst kan det finnas orsaker vid något enskilt tillfälle. Men jag skulle aldrig gå innan laget lämnat isen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tis dec 20, 2005 1:08 am

Räven skrev:Precis, så fungerar jag också. Tyvärr har jag svårt att förstå de som har en annan uppfattning. Sedan ska jag vara ärlig och säg, att visst kan det finnas orsaker vid något enskilt tillfälle. Men jag skulle aldrig gå innan laget lämnat isen.

Räven> Ibland tror jag du skriver bara för att du skall få upp statestiken på hur många inlägg du lyckats plita ner,,du har nu i denna tråd upprepat samma sak fanken vet hur många gånger om att du sitter kvar tills matchen är över och att de som lämnar innan är totalt fel på det.
Vad är det som gör att du måste dömma ut folk för att dom ej gör exakt det som du uprfattar som det rätta och om det nu är så att det finns vissa som väljer att lämna innan matchen är slut så må det väl vara deras ensak och låt för guds skull folk göra som dom vill utan att dömma ut dom.

En sak är väl att påpeka sin syn på en sak en gång men som du om o om igen upprepa samma sak gör ju att du tar död på trådar som är från början intressanta och vad detta har att göra med trådens ursprung det vet jag inte, men du lyckades ta dö på den med.
Kram o god jul
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Zebbe » tis dec 20, 2005 9:16 am

calle73 skrev:Såg att Mikael Romö har bytt klubb från Västerås till Sundsvall.
Det var inte han som var aktuell?

Rebecca skrev:
calle73 skrev:Zebbe, vilka spelare tror du var på G???

Nyfiken i en strut, öppnar man så tittar han ut :wink: Tror det kommer fram förr eller senare..

Kan ju tänkas lämpligt att anta att det var denna person

Zebbe
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Räven » tis dec 20, 2005 9:36 am

GS: Jag har vid den här tidpunkten av antalet inlägg, lärt mig en viktig sak när det gäller långa trådar och det är att många börjar läsa tråden baklänges, därför skriver jag en nyformulering av mitt tidigare budskap, när någon ny kommentar infunnit sig och jag försvarar alltid mitt inlägg, om någon annan har avvikande åsikt eller om jag får ett medhåll.
Dock så gör jag oftast en annan formulering.

Så fungerar jag och så kommer jag också att fungera i fortsättningen, så länge jag nu är här och skriver.

Tillslut, så är jag förvånad av att du tycker det är OK att en "hyfsad" mängd av publiken går innan slutsignalen. Tänk själv en teater, bio eller konsert och folk som trappar av fem minuter innan slut, respektlöst. Nu är jag väl medveten om att hockeyspelare är fokuserade på spelet och inte på publiken.

En God Jul på dig GS!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tis dec 20, 2005 10:07 am

Räven> Ser inte någonstans i mitt inlägg att jag tycker det är ok att folk går innan matchen är slut utan det jag menar är att det är väl upp till var och en hur man väljer att göra, och så var min fråga också vad detta har att göra med trådens ämne?

Bättre kanske att skicka pm om detta för annars spårar tråden ut än mer. :wink:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Räven » tis dec 20, 2005 10:10 am

Helt rätt, urspårningen är total.

För att återknyta till tråden, så kan det nog trassla till sig om Johans fingrar är skadade (får avvakta röntgen idag). Med ett sådant facit i handen, så skulle man kanske förstärkt ändå. Men man kan inte förutse vad som händer.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » ons dec 21, 2005 10:03 am

Räven skrev:Kan så vara Charlamov, men jag har retat mig på dessa människor som alltid går hem innan i hela mitt liv. Ibland har resultatet varit 3-2 eller 2-3 och så in i den spännande, när två minuter återstår, Vad händer då? Jo folk börjar trappa av. Jag kan inte förstå det, själv skulle jag inte märka om en bomb small bredvid mig, så inne i matchen är jag.

Men du uppmärksammar att folk går hem?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Räven » ons dec 21, 2005 10:08 am

Riktigt påpekande Mygel, men det är människor som är precis framför mig, så det skymmer mig. Kan inte undgå att se det. Men ett bra påpekande du gör, Mygel. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons dec 21, 2005 3:08 pm

Undra när nästa finne ska skriva på nytt kontrakt med Lakers?? någon som hört nåt?
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav erok » ons dec 21, 2005 3:13 pm

Finns det fler chanser till att värva? Trodde inte det öppnades fler fönster
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » ons dec 21, 2005 3:23 pm

erok skrev:Finns det fler chanser till att värva? Trodde inte det öppnades fler fönster

Nästa fönster öppnas den 23-31 januari.

Edit:
säsongens transferfönster
För seniorspelare finns också möjligheten att byta förening vid följande tider:
7 - 11 november 2005
12 - 16 december 2005
23 - 31 januari 2006
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav Rebecca » ons dec 21, 2005 3:27 pm

erok skrev:Finns det fler chanser till att värva? Trodde inte det öppnades fler fönster

Jag menar nästa finne i lakers typ Ville, Jani eller Ninja... om någon av de kommer skriva på snart alltså?
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Kjellsson » ons dec 21, 2005 4:13 pm

Jani måste ju bara vara kvar, vår bäste def back denna säsongen. Dessutom har han ju lätt för att tappa handskarna och det gör ju inte saken sämre... :lol:
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Rebecca » ons dec 21, 2005 5:05 pm

Jag hoppas också att Jani blir kvar, men även Ville och Ninja, de är topp fem bland våra forwards tycker jag!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Mygel » ons dec 21, 2005 5:06 pm

Räven skrev:Riktigt påpekande Mygel, men det är människor som är precis framför mig, så det skymmer mig. Kan inte undgå att se det. Men ett bra påpekande du gör, Mygel. :wink:

Kunde inte hjälpa det- Jag är jurist och märka ord är en yrkesskada... :wink:
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Räven » ons dec 21, 2005 7:26 pm

Jag förstår att du inte kunde låta bli, Mygel :D

För att hålla lite i tråden, så tycker jag att Ville Hirvonen är en spelare som det borde skrivas en förlängning på. Hur är läget ställt med Chrille Jacobsson, som gör en av sina bätrre säsonger i år?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons dec 21, 2005 9:27 pm

Räven skrev:Jag förstår att du inte kunde låta bli, Mygel :D

För att hålla lite i tråden, så tycker jag att Ville Hirvonen är en spelare som det borde skrivas en förlängning på. Hur är läget ställt med Chrille Jacobsson, som gör en av sina bätrre säsonger i år?

Han ska ju bli pappa till två snart så vem vet, det är nog ganska osäkert om han kommer att spela nästa säsong, men hoppas hoppas. Ville Hirvonen vill jag fortsättningsvis se i Lakersdressen, men tror det är minst lika osäkert där...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » ons dec 21, 2005 10:02 pm

Ska Chrille bli pappa, vad har han nu hittat på? :? Han måste vara kvar, han är ju nästan på sin topp nu.

Nä, det får inte vara osäkert med Ville heller, för det är inte lätt att ersätta någon av dem.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » ons dec 21, 2005 10:06 pm

Ja du Räven, du undrar vad han har hittat på eftersom han skall bli pappa.
Hur gammal är du egentligen? :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons dec 21, 2005 10:09 pm

Räven skrev:Ska Chrille bli pappa, vad har han nu hittat på? :? Han måste vara kvar, han är ju nästan på sin topp nu.

Nä, det får inte vara osäkert med Ville heller, för det är inte lätt att ersätta någon av dem.

Nej men om det är 2 forwards vi tappar så tror jag det blir dem två tyvärr.. men även Andree Persson, nja det kan nog bli tre som försvinner till nästa säsong..
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » ons dec 21, 2005 10:25 pm

Piggelin: Jag trodde inte att det fanns tid till sånt, men sen kom jag på, att det finns en sommar också, med individuell träning. :wink:

Ja, Rebecca, det finns väl viss risk att du har rätt i det du säger tyvärr, Andrée är också en som verkligen blommat ut i år.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season