Västra stå!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Västra stå!

Inläggav Anders L » tis dec 27, 2005 2:36 pm

Är det någon som vet hur det blir med "burnätet" på västra stå?
Skulle inte det rivas i samband med att man tog bort handikapsläktaren på samma plats?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Inläggav Fredrik R » tis dec 27, 2005 3:08 pm

Jo men det verkar bli kvar!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis dec 27, 2005 3:18 pm

Kommunen inväntar nog beslut om arenastaden innan, alternativt att man tar upp det på ett extra kommunfullmäktigesammanträde april 2009 under punkten "idrottskommunen undersöker nytt banbrytande projekt".
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tis dec 27, 2005 4:09 pm

asså, ge oss bara mandat att utföra det så lovar jag att det förb-nnade nätet är nere på en kvart!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Qrax » tor dec 29, 2005 10:12 pm

Nätet är verkligen värdelöst. Jag förstår inte hur folk kan stå nära nätet frivilligt. Eftersom man tittar snett genom nätet blir det nästan obefintlig sikt på den delen av isen där man ser genom nätet. Står man inom 10 meter från nätet på bortre delen av västra stå ser man knappt målet och som bäst halva isen. Det kan väl inte vara så svårt att ta bort detta nät?

Och när ska dom bygga till de extra raderna högst upp? Från början var det väl tänkt att allt skulle vara klart i november? Vad sysslar dom med? Att dom väntar på beslut om arenastaden tror jag inte på. Låter konstigt om dom skulle strunta i resten av ombyggnaden bara för att det blir en ny arena om 3 år.
Qrax
Forumproffs

Inläggav Niles » tor dec 29, 2005 10:25 pm

Qrax skrev:Att dom väntar på beslut om arenastaden tror jag inte på. Låter konstigt om dom skulle strunta i resten av ombyggnaden bara för att det blir en ny arena om 3 år.

Detta var menat med en stor portion ironi från min sida. Totalt värdelöst att man inte kan ta bort något som ingen vill ha och som inte fyller nån som helst funktion..Dessutom bör det ta en kafferast i anspråk att få bort eländet. Jag är frivillig som hjälp om någon ger mandat som Buck också skrev..
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Walle » fre dec 30, 2005 3:14 am

jag lovar å bli lite på fyllan å snubbla in i burenom nån har råkat tappa en vinkelslip rakt i min hand
Bild Bany Lagg
Användarvisningsbild
Walle
Forumproffs

Inläggav Loseddos » fre dec 30, 2005 11:58 am

Jag är på! Våld mot tramsigt nät kan aldrig vara fel!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Niles » fre dec 30, 2005 4:22 pm

Har mailat berörda nu igen för att få svar gällande nätet. Det går säkert att på närmast frivillig väg få bort det vilket jag belyste. Vi får se vad dom svarar..
Senast redigerad av Niles mån jan 02, 2006 8:05 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån jan 02, 2006 8:03 pm

Responsen från vår kära kommun i frågan om "burnätet" på västra ståplats är sval och tämligen ointresserad vad jag kan förstå.

Ett sätt att få ansvariga att inse att det är en fråga att ta på allvar är ju att
maila och berätta vad VI tycker. Kanske det som behövs för att något skall hända. Om nu kommunen inte har några resurser kan ju frivillig hjälp i en organiserad form vara ett alternativ. Vem som helst ser ju att det inte är något jättejobb det handlar om. Ett tips är ju också att vara sakliga och korrekta om mailen skall få någon trovärdighet. Berätta vad du tycker och varför..

lars-evert.ekman@kommun.vaxjo.se

fritidsnamnden@kommun.vaxjo.se
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån jan 02, 2006 8:14 pm

Att en och en skriver är nog ingen lösning.LL borde ordna en namninsamling Där det står.Vi är berädda på att plocka bort buren.Bara vi får klartecken från er
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån jan 02, 2006 8:19 pm

Tror nog att alla som tycker man borde få ner det lämpligen kan berätta det. Namninsamling är ju också ett bra sätt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » tis jan 03, 2006 9:58 am

kan inte webbgruppen ordna en sån där webbaserad namninsamling?
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Återgå till Off-Topic