Lakersspelare till elitserien?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » tis dec 27, 2005 1:43 pm

rican: Jo, självfallet är det mer än en sak, men vi kan nog vara överrens om att Ejderpalm medverkan, ger ett ökat självförtroende, kanske på ett omedvetet plan, men det kvittar, bara det visar sig på isen för laget.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor dec 29, 2005 9:18 pm

helt ovetenskapligt kan man ju säga att utan ejdis var vi ett lag i spillror och med honom ett lag redo för kvalserien uppåt!

det lag jag sett i två matcher skulle inte göra bort sig i ett kval,och för att återgå till topicen så måste jag få säga att vi skall vara glada för att vi fått behålla chrille så länge som vi nu fått och tyvärr så lär vi inte ha kvar andrée nästa säsong..dock har jag stora förhoppningar på att ingen elitklubb vågar köpa ejdepalm då han är en för stor risk ur skadelägessynpunkt!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » tor dec 29, 2005 9:28 pm

Malul skrev:helt ovetenskapligt kan man ju säga att utan ejdis var vi ett lag i spillror och med honom ett lag redo för kvalserien uppåt!

det lag jag sett i två matcher skulle inte göra bort sig i ett kval,och för att återgå till topicen så måste jag få säga att vi skall vara glada för att vi fått behålla chrille så länge som vi nu fått och tyvärr så lär vi inte ha kvar andrée nästa säsong..dock har jag stora förhoppningar på att ingen elitklubb vågar köpa ejdepalm då han är en för stor risk ur skadelägessynpunkt!

Jag tror nog det finns en chans att Chrille stannar, men att Andree försvinner är nog ganska troligt, men mindre roligt :( Hoppas Ejder skriver på för oss, men f*n många klubbar som rycker i honom. Jag vill att det kommer ett glädjande besked snart....vem är nästa att skriva på??
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav buck » tor dec 29, 2005 9:32 pm

vore lite trist, när vi nu för en gångs skulle har en fin stomme att bygga laget kring, om de mest tongivande killarna drog iväg... ;)
näe, a-lagsgrupp/elitkommitee eller vad det nu kan vara... sätt igång och fixa förutsättningar för killarna så de stannar!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » tor dec 29, 2005 9:39 pm

buck skrev:vore lite trist, när vi nu för en gångs skulle har en fin stomme att bygga laget kring, om de mest tongivande killarna drog iväg... ;)
näe, a-lagsgrupp/elitkommitee eller vad det nu kan vara... sätt igång och fixa förutsättningar för killarna så de stannar!

det håller jag helt med om. Men tror nog att alla trivs här både socialt och med laget, vad jag har hört iaf. Alla som vill jobba har väl fått jobb och Lakers är kända för att ställa upp och hjälpa spelarna med jobb, trivsel och annat...det har mina säkra källor avslöjat. Höjer de lönen lite också så hoppas jag de stannar. Strunta i att skaffa någon mer forward vid nästa fönster och ge våra grabbar lite extra klirr i kassan istället...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » tor dec 29, 2005 10:16 pm

Kan bara hålla med om att det nu verkligen finns en grund, att bygga vidare på. Vi har en bra stomme, som vi måste vara rädda om och det inser säkert ledningen, hoppas jag. :roll:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » tor dec 29, 2005 10:20 pm

Räven skrev:Kan bara hålla med om att det nu verkligen finns en grund, att bygga vidare på. Vi har en bra stomme, som vi måste vara rädda om och det inser säkert ledningen, hoppas jag. :roll:

Klart de inser det, därför tror jag de valde att inte plocka in ytterligare en spelare...smart anser jag! Vi kan ju spela grym hockey med detta, varför värva en till som ska spelas in....näää ingen bra idé.
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » tor dec 29, 2005 10:29 pm

Men jag tror att det blir svårt som ni andra också skriver, att behålla Andrée. Däremot hoppas jag på att Chrille stannar ett år till.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor dec 29, 2005 10:43 pm

Varför skulle det bli svårt att behålla de nämda spelarna??Är det pengar som saknas?
Isåfall är det ju bara för lakers att sä'tta igång och redovisa och marknadsföra.Ja ni vet vad :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor dec 29, 2005 10:45 pm

Man kan ju inte undvika att leka med tanken att vi kan få ett grymt lag nästa år med ytterligare några spetsar. Möjligen kan det ju vara så att det attraherar ALLA i laget som får frågan om att delta..
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » fre dec 30, 2005 8:19 am

erok skrev:Varför skulle det bli svårt att behålla de nämda spelarna??Är det pengar som saknas?
Isåfall är det ju bara för lakers att sä'tta igång och redovisa och marknadsföra.Ja ni vet vad :wink:

Andree är för bra för serien och Chrille ska bli pappa till två så det kan vara därför...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav buck » fre dec 30, 2005 10:23 am

Man kan knappast säga att Andree är för bra för serien.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » fre dec 30, 2005 10:33 am

nja kanske inte helt och hållet, men han är ju helt klart en duktig lirare som ES är ute efter...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav bb6 » fre dec 30, 2005 11:04 am

Får inte glömma att det är stor skillnad på allsvenskan och es.. bara för man har gjort en bra ifrån sig i Växjö där man spelat in sig med dom andra betyder det inte att man automatiskt är bra nog för es...
Jag tror att han är lite för ung för att komma upp i es, några säsonger till i allsvenskan skulle nog inte skada!!
hmmm..
bb6
Forumamatör

Inläggav Rebecca » fre dec 30, 2005 11:08 am

Nej höjer vi hans juniolön, vilket inte är annat är rimligt så ska vi kanske kunna få honom att stanna i alla fall en säsong till. Blir kanske bänken i ES och det vill väl ingen ung hungrig spelare?
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav bb6 » fre dec 30, 2005 11:19 am

Absolut inte! Men son junoie är det nog bra att få kämpa sig upp och slita för sina pengar...något man oxå måste tänka på är att bli lite ödmjuk..

Men visst håller jag med dig!
hmmm..
bb6
Forumamatör

Inläggav Rebecca » fre dec 30, 2005 11:21 am

jag tror nog att Andree är mogen, men han kanske är sugen på att göra en bra säsong till i Lakersdressen, med tanke på att han satt en del på bänken förra säsongen. Om inte så hamnar säkert i HV71
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » fre dec 30, 2005 4:13 pm

Man får väl se hur han resonerar, det han kan ha att välja på är, att nöta bänk om det inte går som vanligt, det är stor skillnad mellan ES och AS trots allt. Kommer självsäkerheten på skam kan det bli jobbigt. Men visst man ska satsa för att vinna.

Men jag tror kanske, att det bästa för Andrée är att spela ett år till i Lakers och utvecklas ännu mer och komma riktigt förberedd och mogen till ES.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre dec 30, 2005 4:35 pm

Är nästan övertygad om att både Andree och Ejderpalm spelar i Lakersdressen nästa år också,men nu ska vi se fram mot andra hälften av årets serie, sedan blir det tid till att diskutera ev, flyttningar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Tyringe » fre jan 20, 2006 6:23 pm

MIF ville ha Andreé redan när han spela i Tyringe men valde då Växjo för att utvecklas (fick bättre betalt med). Nu går ryktet här i Tyringe att en del elitserieklubbar är ute efter honom och att Växjo vill skriva nytt kontrakt med honom.... summor som nämts ligger över 50.000:- i månaden i ett nytt kontrakt... dvs dubbelt mot gamla!
Tyringe
Forumamatör

Inläggav Räven » fre jan 20, 2006 6:24 pm

Inte rimligt att pröjsa 50 000 kr/mån enligt mig i allafall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » fre jan 20, 2006 6:37 pm

Kan verkligen inte tänka mig att VLH skulle ge nån spelare den lönesumman i dagsläget
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Räven » fre jan 20, 2006 6:57 pm

Nä, precis, för i så fall har man tappat förståndet fullständigt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Zolen » fre jan 20, 2006 7:10 pm

det låter inte riktigt klokt, kan inte tro att det skulle stämma!!!
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » fre jan 20, 2006 7:38 pm

Varför det? Henke Andersson lyfte 40 lakan i månaden... och det var som att kasta pärlor för s**n
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav serra » fre jan 20, 2006 7:41 pm

kan inte fatta att Henke hade nästan lika mycket i lön som jag!!!! ;)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre jan 20, 2006 8:52 pm

Jag har en bestämd uppfattning att man ska inte skriva kontrakt med den summan. Nu har jag hört en helt annan summa när det gäller Henke, dessutom från hyfsat trovärdigt håll, men det spelar mindre roll, just nu, för det är historia.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre jan 20, 2006 9:45 pm

Henke hade inte dom pengarna i VLH...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Putte#24 » lör jan 21, 2006 11:27 am

Andree lär ju knappat ha 25000:-/mån nu 8O hans tidigare säsonger har ju inte varit lysande...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Tyringe » mån jan 23, 2006 8:37 pm

Andreé har lite över 25.000:- i månaden... MIF erbjöd honom 25.000:- men Lakers erbjöd honom mer än så... Detta vet jag eftersom jag känner Andreé personligen och prata rätt mycket med honom om hans byte av klubb när han skulle lämna Tyringe...
Tyringe
Forumamatör

Inläggav serra » mån jan 23, 2006 8:48 pm

Som Andreès kompis, tro du han skulle uppskatta att du skriver på ett forum om hur mycket han tjänar?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Bozze » mån jan 23, 2006 9:30 pm

I detta fall är det någon som som sprider lögner. Det finns inte en chans att André Persson tjänar 25´under nuvarande kontrakt.
Användarvisningsbild
Bozze
Forumentusiast

Inläggav Zolen » mån jan 23, 2006 11:03 pm

Andree har inte 25 000 i månaden, så är det bara!
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Per_växjö » tis jan 31, 2006 2:07 pm

Var det någon mer än jag som blev sur på smp i morse? Man öppnar sporten uppslaget så tycker man att det står André Persson till HV71. Men det stod Pettersson. :roll:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav lolles » ons feb 01, 2006 3:39 pm

klart han är värd minst 40000 tycker dom måste betala om dom ska kunna komma till kvalserien....
lolles
Forumamatör

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season