Kontraktsläget

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » tis jan 10, 2006 6:47 pm

Jag kan tro att det är som du säger LasseMaja. Chrille har alltid haft näsa för det här med, att ordna bra kontrakt för sig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » tis jan 10, 2006 7:00 pm

Är det någon i Lakers som är värd ett heltidskontrakt så är det ju CJ. Bara hoppas att han nappar på detta om det nu stämmer.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Räven » tis jan 10, 2006 7:05 pm

Jag kan ju i så fall tycka att Ejderpalm är en person som är värd det, Torsten Yngvesson ytterligare en och det finns fler, men det finns nog inte pengar till det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » tis jan 10, 2006 7:16 pm

Det är sant. Grejen med Chrille är ju att han är en sniper av yppersta klass och sådana är ju i princip omöjliga att hitta.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Räven » tis jan 10, 2006 7:31 pm

Jo, han är en duktig målgörare och kniper varje chans han får.
Men ska jag vara ärlig, så undrar jag om det är styrelsens mening att kontraktera spelare på heltid, jag har för mig att det står någonstans att samtliga spelare ska ha ett deltidsjobb vid sidan om. En del i den tanken är att det inte ska bli ett A-gäng och ett B-gäng bland spelarna. Ganska lätt att det blir lite splittrat om 8 av 10, ska knalla upp tidigt varje morgon för att jobba några timmar, medan någon/några får ligga och sussa.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis jan 10, 2006 7:37 pm

A och B-lag finns det ju överallt i sammhället.Målet måste väl vara att kunna ge spelarna de bästa förutsättningarna oavsett hur bra de är i laget
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis jan 10, 2006 7:54 pm

Jag tror att det kan vara positivt att ha kvar tanken om att varje spelare ska ha ett deltidsjobb, det skiljer ändå en hel del i lön enligt kontrakt. Det ger nog en bättre harmoni i gruppen, om man strävar efter att de ska ha ett deltidsjobb, tror jag. Men jag säger inte att jag har rätt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » tis jan 10, 2006 9:07 pm

Njae...finnarna har ju inget jobb, men det har en grym harmoni sinsemellan tycker jag... Tror det är flera stycken som kanske inte vill ha något jobb, att vara på ett lager kan ju vara ok eller ha lite enklare uppgifter, men att börja sju när man kommit hem 2 på natten kanske inte ger så goda resultat varken på jobbet, träningen eller ev. match...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » tis jan 10, 2006 9:19 pm

Nä, det måste vara hos en arbetsgivare som har stor förståelse, det handlar väl att göra upp specifika scheman.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » tis jan 10, 2006 9:31 pm

Ja visst är det så. Som det ser ut nu så tror jag att de flesta har riktigt bra jobb som ger de ett bra komplement till hockeyn...tror alla trivs bra och sköter sina jobb :D
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Kjellsson » tis jan 10, 2006 9:57 pm

Det där med att alla spelare ska ha ett deltidsjobb vid sidan om hockeyn är ju något som fungerar jätte bra så länge man lirar i Div1. Men ska man vara ett topplag i HockeyAllsvenskan med kvalserie ambitioner så måste man nog gå mot att ha en ganska stor del heltidsproffs i truppen.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Charlamov » tis jan 10, 2006 10:18 pm

Tycker grunden ska vara att dom har ett jobb eller studerar. Militärer som dom gamla ryssarna var, är nog svårt att ordna idag 8)

Sen är jag definitivt av åsikten att lönen delvis ska vara prestationsbaserad!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav ruppo » tis jan 10, 2006 10:19 pm

mmm, ingen kommunistlag med lika lön för lika arbete! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav serra » tis jan 10, 2006 10:21 pm

Charlamov skrev:Tycker grunden ska vara att dom har ett jobb eller studerar. Militärer som dom gamla ryssarna var, är nog svårt att ordna idag 8)

Sen är jag definitivt av åsikten att lönen delvis ska vara prestationsbaserad!!!

Gäller det backar med? Eller bara forwards?
Och då syftar jag på prestationsbas
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tis jan 10, 2006 10:33 pm

ALLA Serra. Det kan läggas upp på olika sätt naturligtvis... ett scenario kan vara att vinster ger mest, sen oavgjort och minst förlust.
En annan utgår ifrån Lakers målsättning för säsongen... ska hamna på plats 9-10 i år. Uppfylles det singlar slantar i luften... kommer dom högre upp, ännu mer slantar. Nästa säsong annan målsättning osv. Typ fotbollslandslaget och VM-turneringar.
Sen kan man bryta ned det på spelare oxå för att garantera att alla gör sitt för laget och inte åker snålskjuts på dom andras uppoffring... idag har dom olika roller och belönas efter hur dom gör sitt jobb.

Fri spåning med kort varsel... kom gärna med andra förslag :lol:

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav serra » tis jan 10, 2006 10:46 pm

oki..
missuppfattade dig lite...
trodde du menade att spelar skulle få lön beroende på hur många poäng man gjorde.
tror att morgan grans hade något sådant kontrakt.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » tis jan 10, 2006 11:16 pm

Vad gäller Chrille J så är nog heltidskontrakt ända chansen att få honom och fortsätta med hockeyn något år till. För om inte jag är helt felunderrättad så blir han väl snart far till två tvillingar och lär därmed knappast ha tid att både arbeta, resa landet runt med Lakers och ta hand om familjen samtidigt.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Räven » ons jan 11, 2006 12:29 am

Nä, det har du rätt i Kjellsson, ska Chrille vara kvar, så vill han nog ha en lön från hockeyn som han med råge kan leva på.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons jan 11, 2006 9:33 am

japp en rejäl löneförhöjning så kanske vi kan få behålla Chrille... man kan ju alltid hoppas :D
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » ons jan 11, 2006 11:15 am

Rejäl "löneförhöjning" tror jag inte är möjlig, eftersom Chrille har en bra sådan redan nu.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Rebecca » ons jan 11, 2006 12:05 pm

Nej men vi måste göra allt vi kan för att han ska stanna, så länge det ligger inom rimliga gränser...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Växjö Lakers Hockey » ons jan 11, 2006 12:47 pm

Senast redigerad av Växjö Lakers Hockey ons feb 22, 2006 9:16 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Växjö Lakers Hockey
Växjö Lakers Hockey

Inläggav Charlamov » ons jan 11, 2006 1:06 pm

Prioritering av förnyelse av utgående kontrakt: (högst personlig åsikt)

Prio 1:
#4 Johan Ejdepalm
#16 Christian Jacobsson
#43 Ville Hirvonen
#62 Jani Honkanen
#65 Andrée Persson
#23 Christoffer Persson
#15 Mikko Niinikoski

Prio 2:
#27 Peter Messa
#34 Per Sundbom
#91 Jonathan Persson
#2 Jeremias Augustin
#20 Pål Grotnes
#33 Pär Åkerström

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav A-sta » ons jan 11, 2006 3:04 pm

Håller för en gångs :D skull med dig sovjeten, om du flyttar upp Jonatan Persson.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Rebecca » ons jan 11, 2006 3:21 pm

Upp med Jonte och Sundbom annars håller jag helt med...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav LasseMaja » ons jan 11, 2006 5:57 pm

Visst är det så att CJ ska bli far till tvillingar!! :D Bra att Chrille gör saker ordentligt när han ändå är igång, vi behöver öka på vår folkmängd här i Byn!! :wink:
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » ons jan 11, 2006 6:34 pm

En normal Grotnes vill jag kanske ha upp i prioriteringen, men att han har sin spelstil intakt.
Jag vill eller önskar i allafall, att det inte blir fler än fyra-fem spelare som omsätts till nästa säsong. Det är inte enskilda spelare som är det viktiga utan ett homogent lag som drar åt samma håll och vet de andra spelarnas läge även i sömnen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » ons jan 18, 2006 9:45 am

Det har skrivits en del kloka saker i andra trådar kring målvaktsfrågan, och det är kanske läge att diskutera vidare under Silly Season...

c70t5 skrev:Gällande fibbleriet (vare sig Grotnes eller Åkerström har övertygat kontinuerligt på HELA säsongen) med målvakterna - vad jag menar är att hade Växjö Lakers haft en given förstakeeper så hade denne självklart vaktat kassen i morgondagens domedagsmatch, vare sig om det varit en tuff matchning eller inte. Det är ju inget juniorlag vi snackar om! Jag menar, de flesta lagen med ambitioner uppåt på denna nivån har ju en given och uttalad förstamålis (möjligt att det finns något undantag, men det ska isf bero på att det laget har två bra förstamålisar, och inte två hyffsat bra andramålisar). Jag tycker inte att det är fel att någongång skifta målvakter OM nu den utpekade förstamålvakten gjort en dålig insats. Men som det är nu så har Växjö Lakers ingen given förstamålvakt, därav detta fifflandet och skiftandet. Hade Grotnes övertygat på Fagervall så hade han ju stått mellan stolparna i morgon, det är min uppfattning iaf (även fast Fagervall's uttalande gällande att Grotnes har dominerat mellan stolparna de fyra senaste matcherna, vilket förvånar mig - NADA dominerande kontinuitet iaf). Inte för att hälla bensin på elden - men Åkerström, det har tjatats om att han en dag ska blomma ut och bli en supermålis, när ska detta ske? För någon kontinuerlig matchning lär han ju inte få eftersom att han hela tiden ställs åt sidan - är han inte bättre helt enkelt? Tjaffset om att 'vänta så får ni se' eller ' honom måste vi behålla för han kommer att bli grym' börjar bli aningen uttjatat.
/T5!!

Om det nu är aktuellt att iaf byta ut en av målvakterna till nästa säsong, för att till slut skaffa en given förstamålvakt, vem kan vara aktuell? Grotnes lär ju inte acceptera att vara andrakeeper, så det lär ju vara han som går. men vem kommer?

Om inte Arboga klarar sig kvar så bör väl Stephen Murphy vara ett hett kort eller? Annars handlar det kanske mest om någon andrakeeper i ES som har tröttnat på att vakta båsdörren. Heino-Lindberg från Färjestad lirade en match för Nybro nyligen, även om Färjestad säkert ogärna släpper honom. Med Henrikssons utveckling den här säsongen lär han knappast kunna räkna med att spela många matcher nästa säsong.

I övrigt kan det ju finnas nån div1-keeper på väg upp, men här har jag dålig koll. fyll gärna i.
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Zolen » ons jan 18, 2006 10:07 am

Arbogas Stephen Murphy kanske kan vara nåt...
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav calle73 » ons jan 18, 2006 11:40 am

För min del ser jag gärna att vi har kvar både Grotnes och Åkerström!!
Grotnes var en klippa i början av säsongen, men har sedan haft en svacka. Men nu i de senaste matchena tycker jag att han har varit bättre än vad räddningsprocenten visar!!
Åkerström är också bra, och han sa väl i en intervju att han vill helst ha reda på att han ska stå en tid i förväg så att han kan ladda mentalt.

Det vi behöver är att bygga en bra lagmaskin och inte hålla på att byta spelare hela tiden!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Klonis » ons jan 18, 2006 1:30 pm

Jag tycker vi behöver en ny 1:a keeper som skall stå typ 90%av matcherna sen är frågan om Per eller Pålle accepterar att vara 2:a målis så ska en av dom stanna annars byta bägge
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav teddy » ons jan 18, 2006 5:02 pm

Enligt hv-fantasten så är andrè persson på väg till hv kanske redan nästa vecka. Inte bra.
Samtidigt disskuterar dom johan andersson i Lindköping, som verkar vara på väg till lakers. Vet inte rikrigt vem denna andersson är. Någon stats kanske?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » ons jan 18, 2006 5:16 pm

Johan Andersson hittar du här

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=838

Skulle detta bli verklighet tror jag att det kommer att knorras i Ljungby....
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav ruppo » ons jan 18, 2006 5:22 pm

teddy skrev:Enligt hv-fantasten så är andrè persson på väg till hv kanske redan nästa vecka. Inte bra.

Tvivlar på att Persson skulle sticka innan säsongen är över!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Roggan » ons jan 18, 2006 5:25 pm

En Johan Andersson i toppform i Lakerströjan vore inte fel. Han har jämförts med Grans om jag inte missminner mig. Tror även att han är storebror till Erik Andersson som gjort bra ifrån sig i HV denna säsongen.

Carl, kom med fakta i målet!

Hoppas dock att André stannar ett år till och skriver in en elitserieklausul.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season