Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Charlamov skrev:Tycker grunden ska vara att dom har ett jobb eller studerar. Militärer som dom gamla ryssarna var, är nog svårt att ordna idag
Sen är jag definitivt av åsikten att lönen delvis ska vara prestationsbaserad!!!
c70t5 skrev:Gällande fibbleriet (vare sig Grotnes eller Åkerström har övertygat kontinuerligt på HELA säsongen) med målvakterna - vad jag menar är att hade Växjö Lakers haft en given förstakeeper så hade denne självklart vaktat kassen i morgondagens domedagsmatch, vare sig om det varit en tuff matchning eller inte. Det är ju inget juniorlag vi snackar om! Jag menar, de flesta lagen med ambitioner uppåt på denna nivån har ju en given och uttalad förstamålis (möjligt att det finns något undantag, men det ska isf bero på att det laget har två bra förstamålisar, och inte två hyffsat bra andramålisar). Jag tycker inte att det är fel att någongång skifta målvakter OM nu den utpekade förstamålvakten gjort en dålig insats. Men som det är nu så har Växjö Lakers ingen given förstamålvakt, därav detta fifflandet och skiftandet. Hade Grotnes övertygat på Fagervall så hade han ju stått mellan stolparna i morgon, det är min uppfattning iaf (även fast Fagervall's uttalande gällande att Grotnes har dominerat mellan stolparna de fyra senaste matcherna, vilket förvånar mig - NADA dominerande kontinuitet iaf). Inte för att hälla bensin på elden - men Åkerström, det har tjatats om att han en dag ska blomma ut och bli en supermålis, när ska detta ske? För någon kontinuerlig matchning lär han ju inte få eftersom att han hela tiden ställs åt sidan - är han inte bättre helt enkelt? Tjaffset om att 'vänta så får ni se' eller ' honom måste vi behålla för han kommer att bli grym' börjar bli aningen uttjatat.
/T5!!
teddy skrev:Enligt hv-fantasten så är andrè persson på väg till hv kanske redan nästa vecka. Inte bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster