Jonathan Persson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav petbir » fre jan 20, 2006 11:47 pm

vart kom han ifrån? har glömt
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav RogerJson » lör jan 21, 2006 12:01 am

Jag har bara en sak att säga om detta och det är att:
Istid får man inte, det förtjänar man!
Röda, Gula, Blåa VLH...
Användarvisningsbild
RogerJson
Forumamatör

Inläggav Räven » lör jan 21, 2006 12:05 am

Jo, man förtjänar istid, men att jämt och ständigt bara köra med tre formationer kan inte vara rätt i synnerhet inte med ett så tätt matchprogram som varit. Man hämmar alltid några spelare på det viset som är i närheten av att gå in i någon annan formation. I mitt tänkande ingår fyra formationer och tre backpar när matchen startar och sedan går man ner beroende på hur utvecklingen av matchen är. För visst måste man oftast gå ner på tre, för att få tempo och högsta möjliga kvalité.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav RogerJson » lör jan 21, 2006 12:13 am

Jag håller med dig men samtidigt måste man bevisa att man vill vara med och det gör man genom stenhårt jobb. Tyvärr är detta något som har blivit signifikativt för 80-talisterna att när man inte platsar i ett lag så byter man klubb. Detta fenomen finns inom tex fotbollen oxå. Man kan inte åka och tro att bara för att man är A-lagsspelare så har man sitt på det torra. Det gäller att bevisa det också.
Sen tycker iofs inte jag att just Jonte har varit direkt dålig. Det kanske finns andra bakomliggande orsaker oxå...
Röda, Gula, Blåa VLH...
Användarvisningsbild
RogerJson
Forumamatör

Inläggav Räven » lör jan 21, 2006 12:22 am

Jo, det kan finnas några andra saker också, som sammantaget leder till ett avgörande. Och som du säger detta sker inom allaidrotter och är inte så himla ovanligt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör jan 21, 2006 12:29 am

Det var inte en dag för sent att Jonathan Persson, den fantastiska poängmakaren ifrån Boden, lämnade Växjö Lakers.

Frågan är nu, anser Växjö Lakers och styrelsen att säsongen praktiskt taget är över?

Spelare lämnar laget mitt under pågående säsong, det är fjorton poäng upp till fjärdeplatsen, vad händer och vad sker? Vad skickar detta för signaler till betalande supporters och sponsorer? Fönstret öppnar på måndag, det ska bli oerhört kul och intressant att se hur Växjö Lakers väljer att agera.

En sak kan man ju konstatera och det är ju att Växjö Lakers, i skrivandets stund, har en av AS tunnaste trupp, halleluleja. Ekonomin kan det ju inte vara något fel på, nu är ju ytterligare en spelare löst från sitt kontrakt.

OM, märk väl OM, nu Ejdepalm också skulle lämna Växjö Lakers, ja då ska det bli oerhört intressant att se hur Växjö Lakers agerar. En sak är ju säker och det är att defensiven i laget är ju inget som man skulle vilja hänga i julagranen. Custemo sviktar å det grövsta, Sundbom skadad, Ejdepalm kanske lämnar...

Jonte...
Dalle...
Selander...
Calder...
(Ejdepalm)...
To be continued...

Ersättare;
Ninjakosski...
... (målgörare)
... (målgörare)
... (fysiskt tuff spelare, alá Wernblom)
... (målvakt/er)

Rögle fick ju storpisk ikväll, så än lever hoppet liiiiiite...

/T5!! :(
Senast redigerad av C70T5 lör jan 21, 2006 12:31 am, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » lör jan 21, 2006 12:30 am

I början av säsongen så körde Fagervall med fyra femmor och då skrev vi på forumet att han borde gå ner på tre femmor för att få igång laget. Då var vi rörande överens om att det inte gick att envist köra på med fyra femmor.
puff
Forumdemon

Inläggav Piff » lör jan 21, 2006 1:10 am

c70t5 skrev:Spelare lämnar laget mitt under pågående säsong, det är fjorton poäng upp till fjärdeplatsen, vad händer och vad sker? :(

... och det är faktiskt bara 14 poäng ner till kvalplatsen!

de senast dagarna debatt om att släppa både den och andra spelaren för att tjäna pengar osv får det att låta som att allt är klart. Titta på Nybro tex de senaste matcherna, de har gått som tåget, några förluster för Lakers och vinster för bottenlagen så är de helt plötsligt med i matchen igen. Har inte Lakers befunnit sig i den situationenrunt olika streck så sent som förra säsongen och då flera gånger, allt verkar klappat och klart och sedan blir det obehagligt spännande de sista matcherna.
Nej jag hoppas att Andree mfl blir kvar i truppen och att man utifrån detta kan avsluta säsongen på ett bra sätt och sedan bygga vidare på ett lag som blir riktigt samspelt och slagkraftigt inför nästa säsong. Det är väl då Fagervalls/evertssons bygge riktigt skall skörda.
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » lör jan 21, 2006 1:19 am

Piff skrev:...och det är faktiskt bara 14 poäng ner till kvalplatsen...

Så sant, så sant, och oerhört viktigt att ha i åtanke. Och då är det ju än mer viktigare att Växjö Lakers visar lite jevflaranamma och ersätter de spelare som lämnar laget. Vi ska ju inte bli svagare/tunnare, Vi ska ju bli starkare. Jag måste återkomma till det igen, ekonomin kan det ju för allt i världen inte vara något fel på. Spelare efter spelare har ju blivit lösta från sina kontrakt, så nog fan måste det finnas ekonomiska resurser för att förstärka truppen. Likväl som att det kan gå fort neråt i tabellen så kan det ju gå fort uppåt också - en ekvation som säger att det går inte att glida in i den sista delen av serien på en halvdan och nonchalent skridsko - AGERA!

För en lekman så kan man ju bara spekulera gällande ekonomin, men tanken slår ju en ändå. Insparade pengar gällande löneutbetalningar på;

Ville Koivula $$
Jonathan Persson $$
Daniel Johansson $$
Adam Calder $$

Läggs dessa stålarna bara på hög eller? För inte fan kan man ligga på minus och ha det kärvt om man har handfullet spelare som inte längre erhåller någon ersättning. Skulle det vara kärvt och jevfligt, ja då är det en ekvation som inte jag klarar av att bemästra.

Som sagt, det är tretton matcher kvar att spela (39 poäng). I och med att Rögle fick stryk idag så finns ju chansen fortfarande. Jag hoppas innerligen att Växjö Lakers tänker på samma vis!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Piff » lör jan 21, 2006 1:28 am

Ja om de inte gör det så kommer det bli skittråkiga matcher framöver där de bara ställer ut skridskorna på isen. Och det ger i sin tur effekt på publiktillströmning osv osv. Det är lätt att komma in i en mycket negativ karusell. Men jag förutsätter faktiskt att det finns kompetent folk i ledningen som vet vad det pysslar med och gör det med klubbens bästa i åtanke.
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav Daniel » lör jan 21, 2006 1:33 am

så ni menar att en spelare som lämnar laget på grund av
att han har fått förlite speltid kommer att på värka laget negatift

roten till detta tror jag ligger i att fagervall valde att spela
rosen i stället för jonatan mot Västerås så
då kanske tåla modet sinade för den gode persson

jag tror inte vi behöver vara specielt oroliga
vänta och se :D
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Piff » lör jan 21, 2006 1:35 am

nej så menar jag inte alls, jag menar allt snack om det vi inte vet något om, tex att Andree och ytterligare ett antal skulle lämna nu när fönstret öppnar
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav buck » lör jan 21, 2006 10:54 am

Jonte till Bajen enligt dagens SMP.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör jan 21, 2006 11:13 am

För en gångs skull så håller jag med både Fagervall och Ländell, nu är det dags för våra juniorer att visa vad de går för. Rosén har redan gjort det, bland de bättre i Västerås och vi har som bekant fler som nu får visa vad de kan.

Sedan måste jag faktiskt ge Fagervall en eloge, när han säger att laget är viktigare än enskild spelare och att man inte kan ha spelare som sätter jaget före laget. Faktiskt bra sagt.

Nu handlar det att spela av säsongen och konsolidera inför nästa säsong, så vi då får se ett bra AS-lag som kan knacka på dörren till kvalspel uppåt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » lör jan 21, 2006 11:34 am

Andre Persson sade i en intervju jag antingen läste eller hörde att han kommer att fundera på framtiden först efter sässongen är slut. Jacobsson hr väl ännu inte bestämt sig och Ejdepalm har jag inte hört vill lämmna klubben från hans sida alltså. Det är bara våra spekulationer
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav C70T5 » lör jan 21, 2006 6:46 pm

Efter att ha läst dagens Smålandspost så kan jag bara konstatera en sak - Växjö Lakers med Peter Ländell i spetsen anser att denna hockeysäsongen är över, inga nya spelare är aktuella, nu så ska Vi bara spela av matcherna och lufta ett par juniorspelare. Jag vet inte om man ska behöva upplysa kostymnissarna på kansliet om att det är 39 poäng kvar att spela om, lagen framför oss har ~två matcher fler spelade och Rögle ska möta Malmö tre gånger till. Än är det väl för fan inte kört, definitivt inte på det teoretiska planet iaf. Man kan ju också fråga sig hur kommunikationen är i laget egentligen - kom det verkligen som en bomb i torsdags att Jonte hade för avsikt att lämna laget?

Det var ju definitivt inte detta som man hade hoppats på när man inför denna säsongen löste sittplatsbiljetter för tusentals kronor - att Växjö Lakers, när det återstår tretton matcher, bara skulle lägga sig och 'lattja' av matcherna med ömsom ordinarie spelare ömsom juniorer. Vad är det för inställning och vad skickar det för några signaler?

Men det är iaf härligt att läsa att Peter Ländell minsann skulle ha tagit ett snack med sponsorerna angående den finansiella biten OM Växjö Lakers bara legat tre poäng efter kvalplatsen, herregud.

Nu gör Vi ju inte det - så nu går Vi in i den sista viktiga delen av serien med en klackspark.

Vart alla stålarna för spelarna som blivit lösta från sina kontrakt har tagit vägen, det är för mig en gåta.

Man får ju hoppas att nästa säsong blir längre än denna - alltså, man kör öset hela säsongen ut...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » lör jan 21, 2006 7:20 pm

KyriakoS skrev:tycker det är riktigt synd...gillade hans teknik skarpt...han va inte dålig direkt

Helt underbar teknik. Men något "så ända in i" omständig i anfallszon.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Charlamov » lör jan 21, 2006 8:24 pm

c70t5 skrev:Efter att ha läst dagens Smålandspost...
/T5!!

Måste säga att du läser Smp som fan läser Bibeln :twisted:

EN spelare lämnar... Lakers har spelat med 3 kedjor sedan dom två andra drog, så vari ligger skillnaden när Jonte nu drar??? Dom kommer att fortsätta spela med samma manskap som dom gjort så här långt... och gjort det bra.
Om du Volvon har ambitionen att Lakers ska hamna bland dom fyra främsta, så är det DU som får lära dig hantera DIN besvikelse. Lägg av att hela tiden måla fan på väggen. Tycker du har gett kverulanten ett ansikte!!
39 poäng kvar att spela om... visst... och Lakers kommer att ta många av dom, det är jag ganska övertygad om... med dom spelarna som är kvar!!

Vad är det som är så uppseendeväckande med Ländells uttalande om snack med sponsorerna om det gällt 3 poäng från kvalplats? Vill du ha en panikvärvning?? Besked om att Jonte skulle lämna fick dom tydligen i torsdags... för inte fan är det så att spelarna förvarnar innan det är klart med "biljetten till nästa destination"... och riskerar att hamna i frysfacket om det mot förmodan skulle gå i stöpet?? Är oxå övertygad om att "medarbetarsamtalen" inte alltid förs med öppenhet och ärlighet av precis samma anledning... frysfacksrisken... vilket är en svaghet hos många tränare. Lagets framgång i första hand... satsar på spelare i form och mer eller mindre skiter i att försöka lyfta tillbaka dom som befinner sig i en svacka. "Tror" alltså inte att Jonte uttryckt tydligt och klart att "får jag inte mer speltid så drar jag". Vi snackar Moment 22.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » lör jan 21, 2006 9:17 pm

Jaja, Charlamov, inte speciellt överraskande att just du skulle inflika med en av dina raketforskarkommentarer. Att jag hela tiden skulle måla fan på väggen och att jag skulle vara en kverulant - vilket jävla skitsnack!

Jag är starkt ifrågasättande och skriver ofta vad många andra tänker och pratar om på stan/läktaren. Men ditt påstående att jag ideligen skulle vara kverulant är ju befängt och gör att jag blir skenheligt förbannad!

Jag har väl inte påstått att Växjö Lakers inte har gjort det bra hittills, läs vad jag skriver! Jag anser att säsongen och kampen om fjärdeplatsen INTE är körd, men att jag fick de vibbarna när jag läste vad Peter Ländell sa i tidningen. Jag hade tyckt det varit oerhört inspirerande och spännande om Växjö Lakers hade valt att värva en forward nu i detta fönstret, men icke, istället så väljer man att plocka upp spelare från juniorleden. Truppen är tunn och man ska också ha i åtanke att det är lika många poäng ner till bottenstrecket som det är upp till kvalstrecket. Det kan gå fort - åt båda håll, och då gäller det ju för fan att vara rustade!

Efter morgondagens match så är Vi ju bara elva poäng efter fjärdeplatsen (förhoppningsvis) - sedan så kommer det bara att rulla på, och Vi kommer allt närmare det övre kvalstrecket, jag hoppas på det iaf. Det är inte kört på långa vägar! Men om oturen infinner sig och det blir ett par skador i truppen, då blir det oerhört kärvt.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör jan 21, 2006 9:56 pm

Jag håller med dig till viss del Volvo. Men samtidigt tycker jag VLH aggerar med kyla. Vi har länge och väl nu spelat på tre femmor, och Jonte har inte tillhört dessa tre femmor. Tror det hade varit allvarligare om en av spelarna i nån av dessa tre linor hoppat av truppen, då tror jag VLH hade aggerat annorlunda. Jag är övertygad om att vi kommer att hålla undan från de negativa kvalplatserna med de laget vi har just nu. Det jag kan känna är väl att jag tycker det är lite onödigt av VLH att så tydligt påpeka att några värvningar inte är aktuella. Bättre kanske dom hållt den dörren utåt öppen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Charlamov » lör jan 21, 2006 10:13 pm

Ber om ursäkt Volvon om mina inlägg övergår ditt förstånd... förstår att psykologiskt resonemang inte är en av dina starka sidor... till skillnad från att gnälla och skälla :twisted:

Att du sen gjort dig till talesman för stora delar av vår stads invånare, det var fan inte dåligt... och alla du pratat med tycker precis som du. Jättebra!! Men du har möjligtvis inte funderat på vad all jävla surdeg du producerar får för återverkningar??? I mitt fall... och säkert många med mig... föredrar en mer positiv känsla kring laget och dess framtid. Men alla har rätt att tycka på forumet, så varsego och sprid dina negativa vibbar (har du några positiva överhuvudtaget???)... men var beredd på fett mothugg!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Varanen » sön jan 22, 2006 12:30 pm

Men vem var han bättre än? Det är inte bara en konkurrens mot motståndarna. En spelare måste också kriga till sig en plats i den önskade formationen. Låt oss säga att J.Persson vill spela i förstakedjan. CJ & JA? Knappast. Nästa par: Jarno & AP? Nej. Tredje: Markusson & Ninjakoski? Inte enligt mig. J.Persson kunde inte axla krigarrollen i någon femma vilket utsluter JA:s, Jarnos och Markussons roller. Han konkurrrade då med CJ, AP och Ninja. De två första är våra offensiva stjärnor. Återstår då kampen mot Ninja....enligt J.Persson ett givet val tydligen, inte enligt mig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön jan 22, 2006 12:37 pm

Jag kan förstå c70t5:s syn på saken. För visst är möjligheten stor att det är en "god" ekonomi i föreningen och att den skulle klara av att knyta 1-2 bra spelare, som i sin tur skulle kunna lyfta laget, kanske mot en spänning i kvalstrecket. Detta skulle då givetvis ge mer klirr i kassan, genom mer publik, det är givet.

Men frågan är hur dålig ekonomin i föreningen var tidigare denna säsong, den var inte bra, den saken är klar och det kan vara så, att den nu är stabil, men inte mycket mer.

Jag tror som jag vid det här laget har sagt ett otal gånger nu, och det är att vi har en oslipad diamant i Rosén och att vi kommer att få se honom blomma ut, kanske redan denna säsongen. Han kan komma att fungera som den "nya" forward skulle ha gjort.

Urtrist är givitvis att "bara" spela av säsongen, för givetvis kommer det att tappas på publikplats, det hör man redan klart och tydligt, när man diskuterar detta på jobb/stan.

Sedan vill jag säga till c70t5, att jag tycker det är väldigt bra att du står för dina åsikter, för det vet jag att du gör. Ingen annan ska tala om vad den andra ska skriva eller tycka, för det avgör man själv (givetvis inom regelverket). Och man ska både respektera andra och bli respekterad av andra för det man skriver/tycker, även om andra tycker annorlunda.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » sön jan 22, 2006 1:13 pm

Jag anser att Lakers gör rätt! Om nu ekonomin är god tycker jag man gör rätt i att hålla i pengarna för att isf kunna använda dessa inför nästa säsong och då förhoppningsvis kunna knyta till sig en riktig matchavgörare.

Vet att det är många poäng kvar att spela om men jag anser att tåget redan har gått om 4:e platsen och då kan man likaväl hålla i pengarna. Personligen tycker jag det är bättre och hålla i pengarna och hålla sig kring 7-10:e plats än att slänga ut pengarna på nån medelmåtta till ersättare och kanske komma 5:a eller 6:a.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Föregående

Återgå till Silly Season