Derbydags Lakers - Oskarshamn

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Derbydags Lakers - Oskarshamn

Inläggav Lakersfan_03 » sön jan 22, 2006 3:08 pm

Ett derby igen mot Ik Oskarshamn kampen om 2a platsen i småland fortsätter..
Jag hoppas många kommer till lakerdoem trots tabelläget just nu.
Det är just nu som lakers spelarna behöver oss som mest , hoppas alla tar sig till lakerdome för att stötta fram lakers till en vinst.

3 poäng ska bärgas hem
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » sön jan 22, 2006 4:56 pm

lugna dig vi ska spela mot Bajen först. 8O :roll:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav antonius » sön jan 22, 2006 8:28 pm

vi har redan lekt me bajen nu ;)
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav Fredrik R » sön jan 22, 2006 8:48 pm

Ja nu kan vi börja snacka Onsdagsmatch, tycker inte att IKO ska vara några större problem som man spelar nu, utan jag tror att det blir en ganska stabil seger, alla till Lakerdome! :wink: :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån jan 23, 2006 8:37 am

Hoppas verkligen att mycket folk kommer nu på onsdag sen får vi vänta ett bra tag till nästa hemmamatch.
Ett derby vill man inte missa även om 4e platsen ser mörk ut med 11 poäng ifrån rögle så kan man väl åtminstonde komma ner och stötta fram lakers till en ev. 5 eller 6e plats ?.

Jag som innan varje match beger mig till domen och ska sjunga som F*N.
Väl mött i lakerdome
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån jan 23, 2006 9:34 am

Ja, man hoppas på 2800-3000, men det är kanske att ta i, för det är väl i skarven till att folk fått sin lön. Jag fattar inte att så många står utan gryn, varje januari månad.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån jan 23, 2006 10:07 am

Fagervall ger inte upp :lol: Med hans utalande i SMP idag borde det bli lapp på luckan.
De personer som redan gett upp fjärdeplatsen stöttar inte lakers och de personerna behöver vi inte:clap:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån jan 23, 2006 10:10 am

Ska bli gott med lite hemmahockey igen, dessutom derby. Nu bankar vi till IKO :twisted:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav king_vlh » mån jan 23, 2006 10:27 am

tror att vi vinner
MOT ELITSERIEN!
king_vlh
Forumamatör

Inläggav Fröken Svår » mån jan 23, 2006 11:09 am

Ny vecka, nya utmaningar. Tre matcher står på spel, en hemma och två borta. En rimlig målsättning kan vara 6 poäng, allt annat är bonus.

Två pinnar mot IKO på onsdag. Minst en pinne mot AIK på fredag och allt annat än tre poäng mot Arboga är underkänt. Det är spännande tider nu! Mer än sex poäng på dessa tre matcher lär ge lakers en skjuts uppåt i tabellen.

Nån rapport om läget i truppen?
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav teddy » mån jan 23, 2006 11:12 am

Ska bli kul att höra moore support nu när dom inte har någon bongtrumma. Tror inte dom kommer att höras överhuvudtaget. tre poäng på isen och hundra på läktaren.
forza lakers
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån jan 23, 2006 1:28 pm

Nu tror jag att även de personer som givit upp fjärdeplatsen behövs på onsdag, för att det ska bli 3000 på läktaren. Så stopp och halt för såna uttalanden.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » mån jan 23, 2006 3:46 pm

Själv är jag tyvärr bortrest så jag missar matchen, och det är för j-vligt helt enkelt. Jag tror det kan bli fett drag i en sån här riktig 6-poängare. Det här handlar inte bara om att hänga på en eventuell strid om fjärdeplatsen, utan framförallt om att efter säsongen vara rankad som smålands näst bästa hockeylag!

Inte alltid jätterolig hockey mot IKO, men det brukar vara mycket folk på bortastå. Dock väldigt få anmälda till bussresan enligt Moores hemsida, men avståndet är ju inte längre än att det är vettigt att åka bil.
Senast redigerad av Fröken Svår mån jan 23, 2006 3:50 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Räven » mån jan 23, 2006 3:48 pm

Det är riktigt, det handlar helt klart om prestige.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » mån jan 23, 2006 9:57 pm

Nu dj--lar tänder vi till inför matchen mot Reaktorn.
Jockes ord är vår lag. Tycker det var riktigt bra uttalande.
Nu ställer vi upp på onsdag, vi som inte har gett upp. :bash:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » mån jan 23, 2006 10:39 pm

En som däremot redan gett upp är Peter Ländell, mkt märkligt.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » mån jan 23, 2006 10:42 pm

DÅ får Ländell ändra sig helt enkelt! Vi slutar aldrig......sjunga vlh olé!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Johan A » mån jan 23, 2006 11:39 pm

Det är knappast nån högoddsare att satsa på Lakers i derbyt mot Oskarshamn. Det hjälper inte ens om dom plockar med sig kärnkraftverket... Jag tror stenhårt på en klar hemmaseger! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Johan A
Forumamatör

Inläggav Re Animator » tis jan 24, 2006 12:49 am

Johan A: Hahaha ja den var orginell! Ta me kärnkraftverket. Hahahaha jag tror jag dör!

Uppträder ni lika dant som senast så kan ju tre skolpojkar sjunga ut er. Upp te kamp på onsdag lökar! Markusson lär ju balla ur som vanligt...
Användarvisningsbild
Re Animator
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 24, 2006 7:49 am

3 Skolpojkar sjunga ut oss ? Tror jag knappast
FÅr hoppas ni kommer bra med supportrar imorgon och att ni kan bjuda upp mot en läktarmatch , det brukar ni göra.
Väl mött i lakerdome
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » tis jan 24, 2006 9:16 am

Ö vad menar du med brukar göra. Den enda klacken i hela hockeyallsvenskan som kan bjuda på något motstånd i växjö ishall är väll ändå AIA (knappt).
Det enda oskarshamn någonsin har haft som överhuvudtaget låtit något var deras trumma. Och nu så har ju den försvunnit tack och lov.
Just nu så är det bara tjugo anmälda, även om dom får ihop en buss så tror jag dom får det svårt. Deras chans att vinna på läktaren är lika stor som att halmstad tar sig till play off :lol:
Hårda ord men det måste man ha. Man måste stå på sig som supporter och tro på sig själva som sveriges ledande supporterskara, trots att vi (kanske) inte är det. Annars kommer man ingenstans om man inte har det som målsättning.
MS tror precis likadant som oss, precis som alla andra klackar runt om i sverige. Tror man inte att man kan bli bäst så blir man aldrig det.
Tro kära lakers vänner så ska ni se att om vi gör allt för att vinna på läktarn, verkligen tar i så att halsarna blöder även när vi ligger under. Så ska ni se att lakers plockar hem tre poäng nere på isen.
Upp till kamp :golfclap:
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Kungen » tis jan 24, 2006 2:21 pm

teddy skrev:... Deras chans att vinna på läktaren är lika stor som att halmstad tar sig till play off :lol:

Nu tad du väl i ändå ?!

Det räcker med att IKO tar ledningen med ett par mål så räcker det att en (1) man skricker/sjunger så hörs han mer än hela Lakers klacken.
Tyvärr, det är inte motståndarnas antal eller decibel utan snarare Lakers motgångar (i detta fall) som påverkar om motståndarklacken hörs eller inte.
Kungen
Forumamatör

Inläggav PutteA » tis jan 24, 2006 2:35 pm

Kungen: Så du menar att dom som vinner på isen, vinner även klackmatchen?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 24, 2006 3:16 pm

När vi har motståndarklack så sjunger vi alltid för att höras mer även när det ibland går lite dålit på isen.
Däremot när vi möter något ''dåligt'' lag och de leder mot oss utan klack kan det bli mycket tyst i lakerdome.
har jag fel?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Davve » tis jan 24, 2006 3:20 pm

Tre poäng ska hem
Användarvisningsbild
Davve
Forumamatör

Inläggav Fröken Svår » tis jan 24, 2006 3:21 pm

nej du har rätt.. men jag tycker inte att det handlar om att klacken inte sjunger när laget ligger under.. utan att klacken inte sjunger när laget spelar dåligt... som exempel, när det står 2-3 mot Rögle i sista perren och laget spelar ut rögle fullständigt.. då hör man fan inte vad man tänker ens... eller 2-3 i tredje mot almtuna och markusson (eller vem det var) trycker upp ragnarsson i planket så man får såga loss honom... ;-)

men som sagt, när laget inte lirar lika bra.. typ underläge 0-1 mot IKO senast så sjöngs det sådär... likaså underläget mot Bofors senast.
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav PutteA » tis jan 24, 2006 3:23 pm

Precis som laget, har vi dåliga och bra dagar. :wink:

Sen bör klackmatchen avgöras av folk sittande mitt på sittplats. Dom är dom enda i hallen som hör båda klackarna från samma avstånd. Vi kan aldrig avgöra om vi hörs mest där vi står, iom den dåliga akustiken i Lakerdome.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 24, 2006 3:44 pm

Precis ibland har vi också dåliga dagar.
Men en sak är då säker när lakers spelar bra då sjunger vi alltid. Och det gör de flesta klackar också.

Ibland så hör jag folk som sitter på sittplats säga att de hör bortaklacken mer p.g a den utbyggnaden nu som gör att LL kanske inte hörs lika mkt i hela hallen ?.
jag tycker att vi hörs riktigt bra många många gånger men jag står som sagt alltid i klacken och jag vet inte hör resten av hallen uppfattar oss.

Fy satan va man är sugen på att kolla imorgon.
Ni som tvekar att komma , det är inte många matcher kvar. Tänk efter hur många månader ni behöver vänta sedan för att se lakers igen. Se till att gå resten av matcherna.
VI kan få lakerdome att KOKA när som helst
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tis jan 24, 2006 4:50 pm

Kungen skrev:
teddy skrev:... Deras chans att vinna på läktaren är lika stor som att halmstad tar sig till play off :lol:

Nu tad du väl i ändå ?!

Det räcker med att IKO tar ledningen med ett par mål så räcker det att en (1) man skricker/sjunger så hörs han mer än hela Lakers klacken.
Tyvärr, det är inte motståndarnas antal eller decibel utan snarare Lakers motgångar (i detta fall) som påverkar om motståndarklacken hörs eller inte.

Lakers motgångar :roll: , vi har som mål att komma i mitten av tabellen tyvärr finns det dom som tror att så fort lakers vinner tre matcher i rad så är det elitseriekval som väntar.
IKO skulle väl vara med i topp eller???????????
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » tis jan 24, 2006 5:40 pm

PutteA skrev:Kungen: Så du menar att dom som vinner på isen, vinner även klackmatchen?

Jag kan bara utgå från mig själv men tyvärr så brukar det väl vara så. Det är alltid lättare/roligare att sjunga när man är go och glad. Dvs i medgång. .
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 24, 2006 6:45 pm

Bara jag som längtar enormt till matchstart ?.
är något enormt laddad..
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis jan 24, 2006 7:41 pm

jag såg ju iko hemma senast,hoppas på repris med den grymma vändningen som var i tredje!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » tis jan 24, 2006 9:05 pm

Hmm. är det så här det skall vara när det är derby el?????

http://video.google.com/videoplay?docid ... 8883951656
( med risk för övertändning, så får Marcusson, Honkanen ej se denna länk ) :wink:

Kört hårt grabbar....
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Kungen » tis jan 24, 2006 9:06 pm

LAKEJ89 skrev:Lakers motgångar :roll: , vi har som mål att komma i mitten av tabellen tyvärr finns det dom som tror att så fort lakers vinner tre matcher i rad så är det elitseriekval som väntar.
IKO skulle väl vara med i topp eller???????????

Ursäkta att jag inte var tydligare, nu pratades det om att IKO's klack inte skulle ha någon chans att höras i hallen (lika stor som att Halmstad gick till kval enligt Teddy).
Vad jag sa var att klacken, Lakejerna alltså inte behöver mer än ett par mål i baken för att tystna och ge motståndar klacken möjlighet att höras, oavsett bongotrumma eller inte.

Alltså, vad jag ville ha sagt var att klacken, eller vissa medlemmar i alla fall, måste inse att det är långt ifrån i alla hemmamatcher klacken gör ett riktigt bra jobb och sjunger både i med- som motgång.

Solklart ?! Om inte kan du väl läsa mina inlägg i denna tråden igen så förstår du nog vad jag ville ha sagt.
Kungen
Forumamatör

Inläggav IKO-tjej » tis jan 24, 2006 9:39 pm

visst att moore alltid låtit mycket med trumman... men nu har de skippat den.. de vill sjunga mer... kommer kanske inte låta lika mycket, men de har blvit mer sång på våra hemmamatcher och det hörs.... hoppas de blir likadant imorgon med.. att de sjunger och stöttar IKO..

senaste matchen i lakerdom som vi möttes så kom inte lakers lakejer igång me att sjunga förän lakers tog ledningen.... medan moore sjöng hela.... tots att vi tappade ledningen....

är väl i motgång laget behöver peppas mest, eller hur??? men visst de behövs hela matcher o visst de e lättare att sjunga om de går bra för laget de håller jag fullständigt med om...

men färdig babblat om de...

jag hoppas som vanligt att de blir bra stämmning somd e alltid brukar vara då vi möts och en bra match.... alltid kul o komma till lakerdom...

Hoppas aven IKO ska få 3 poäng på borta plan och att markusson får sig en slänga..... ;)
Användarvisningsbild
IKO-tjej
Forumamatör

Nästa

Återgå till Matchsnack