Kontraktsläget

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav röd-vit » ons jan 18, 2006 9:07 pm

Johan är mycket riktigt storebror till Erik!!Det finns även en till bror i j20/18 laget som spås blir minst lika bra som sina bröder!!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Baloo » ons jan 18, 2006 11:20 pm

LasseMaja skrev:Angående Jacobsson så har han fått ett kontraktsförlsag från Lakers där han blir "heltidsproffs". :) Men om han nappar på det vet jag inte, han lär ha fullt upp med annat än hockey snart!!!! :D

Dubbelt upp dessutom 8O
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav carl » tor jan 19, 2006 9:20 am

Roggan skrev:En Johan Andersson i toppform i Lakerströjan vore inte fel. Han har jämförts med Grans om jag inte missminner mig. Tror även att han är storebror till Erik Andersson som gjort bra ifrån sig i HV denna säsongen.

Carl, kom med fakta i målet!

Hoppas dock att André stannar ett år till och skriver in en elitserieklausul.

Han är mycket riktigt storebror till Erik.

Att Johan skulle vara aktuell för utlåning från LHC är inte alls otänkbart. Johan har fått allt mindre istid av Melin. Han bildar 4:e line med Soling bland annat. Att för Lakers skicka iväg Persson och ersätta med Andersson skulle förmodligen drabba Lakers poängskörd. Johan är en ansvartagande och hårt arbetande center, men någon poängmaskin har han aldrig varit.

Johans styrkor är att han är klok, hårt arbetande, stark och hyfsat duktig i passningsspelet. Hans svagheter är målskyttet och rappheten.

Likheterna med Grans är få. Grans var ett naturbarn med ofattbar talang och Johan är en träningsprodukt som alltid kört extrapass på egen hand. Det skulle aldrig falla Grans in att köra extra pass........ :wink:
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Toby » tor jan 19, 2006 10:03 am

teddy skrev:Enligt hv-fantasten så är andrè persson på väg till hv kanske redan nästa vecka. Inte bra.
Samtidigt disskuterar dom johan andersson i Lindköping, som verkar vara på väg till lakers. Vet inte rikrigt vem denna andersson är. Någon stats kanske?

Johan Andersson uttalade sig i media för några år sedan att det skulle krävas äckligt mycket pengar för att spela i Lakers så jag hoppas att han står för sina uttalanden.
Det finns ju för fasen 14 andra allsvenska klubbar att välja på.
Användarvisningsbild
Toby
Forumamatör

Inläggav dolitle » tor jan 19, 2006 1:08 pm

Nu tror jag ju att Johan A har blivit mer mogen på dessa 2-3 åren som gått sedan han gjorde det uttalandet.

Jag skulle inte ha något emot att se Johan i Lakersdressen. Han är som Carl säger en hårt arbetande center som alltid ger allt.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Zebbe » tor jan 19, 2006 2:27 pm

ruppo skrev:
teddy skrev:Enligt hv-fantasten så är andrè persson på väg till hv kanske redan nästa vecka. Inte bra.

Tvivlar på att Persson skulle sticka innan säsongen är över!

Tänk tanken att en ES-klubb rycker i Persson, då tycker jag att styrelsen gör rätt som släpper honom till kommande transferfönster under förutsättningar att vi inte har en realistisk chans på fjärde platsen.

Varför undrar säker många????

Då kommer klubben att erhålla lite pengar för Persson, väntar vi säsongen ut går han gratis....och resterande del av året kan Rosen och Yngwe få spela in sig i lite mera A-lags hockey.
Pengarna är säkerligen välkomna in till klubbens konto, för de flesta klubbarna i årets allsvenska serie har det tungt med ekonomin.

Finns intresse av en ES-klubb av Persson, så kan vi räkna med att han är en förlorad Lakersspelare. vare sig vi vill det el inte.
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav calle73 » tor jan 19, 2006 2:48 pm

Zebbe: Det låter ganska så troligt det du säger!!

När öppnar nästa fönster??
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Fröken Svår » tor jan 19, 2006 3:36 pm

Visst är HV säkert intresserade av Andrée, men troligen först till nästa säsong. Ska HV göra några förstärkningar under det kommande fönstret så ska det väl vara spelare som kan förstärka dem inför ett kommande slutspel, och det vet jag inte om Andrée är tänkt som, eller?
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Fröken Svår » tor jan 19, 2006 3:41 pm

calle73 skrev:
När öppnar nästa fönster??

Fönstret öppnar den 23:e och stänger den 31 januari.
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Troy » tor jan 19, 2006 3:50 pm

dolitle : det har inget med mognad att göra, det handlar om hjärta till klubben...varför spelar kenny i rbk tror du? :roll:
Kronoberg tillhör oss
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör

Inläggav Zebbe » tor jan 19, 2006 4:00 pm

Troy skrev:dolitle : det har inget med mognad att göra, det handlar om hjärta till klubben...varför spelar kenny i rbk tror du? :roll:

Därför att den grabben har redan gjort sina miljoner, och då är det plötsligt mycket lättare att snacka om hjärt för klubben.....
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav dolitle » tor jan 19, 2006 6:53 pm

Troy: Varför spelar inte Johan kvar i Troja då? Han spelar väl bara med hjärtat för klubben?
Jämför inte Johan Andersson med K. Jönsson, det är inte snällt mot Johan.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Troy » tor jan 19, 2006 8:12 pm

Känner johan o tro mig han hade blivit glad att bli jämförd med en sådan spelare....kanske tog i lite men jag VET han inte är intresserad och att det ska till mycket $ om han ska hamna hos er, enligt honom själv. Vi har även haft kontakt med Lhc i frågan och han är inte aktuell för utlåning so drop it :twisted:
Kronoberg tillhör oss
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör

Inläggav PutteA » tor jan 19, 2006 8:20 pm

Ja e så j**la trött på det här med hjärta hit och hjärta dit. Om JA väljer att spela för VLH om han får tillräckligt med $, så är det ju inte hjärtat som styr fullt ut i alla fall, utan pengarna. Och snacket om att han alldrig skulle hamna hos oss handlar ju inte om hjärta, utan om hat till en annan förening, som jag inte tror spelarna har, utan den står supparna för. Sen får du känna honom hur mycket du vill.......

.....och skulle han mot förmodan hamna i VLH i framtiden, så blir det väl med honom som med CJ, ett stort hatobjekt i moderklubben....sorgligt....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Troy » tor jan 19, 2006 8:32 pm

oj fick jag hela styrelsen på mig nu :lol:

han vill o kommer aldrig spela för er...BASTA

putte vad vet du om egna produkter som säljer sig till hatlag? skulle va blomman då och det vet vi ju vad han tycker om sin moderklubb ( vhc )....sorgligt...märker att du aldrig åkt in i en ishall med din modersklubbs emblem på tröjan...

lycka till efter nästa transfer...ser inte just ut vad jag hört :lol:
Kronoberg tillhör oss
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör

Inläggav serra » tor jan 19, 2006 8:51 pm

"troy är med från Ljungby"...men Reb hade vett att flytta därifrån......
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » tor jan 19, 2006 9:22 pm

Troy skrev:dolitle : det har inget med mognad att göra, det handlar om hjärta till klubben...varför spelar kenny i rbk tror du? :roll:

Därför att hans fru bestämmer. :eeeh:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Troy » tor jan 19, 2006 10:08 pm

och du serra är från alvesta många därifrån som hade vett att inte hoppa på karusellen.. :twisted:
Kronoberg tillhör oss
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör

Inläggav Charlamov » tor jan 19, 2006 10:32 pm

Inget fel på att ha tagit sig därifrån :lol:

Något Ljungbybor bör ta lärdom av :twisted:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Malul » tor jan 19, 2006 10:32 pm

troy,ibland tillför du vårt forum lika mycket som de som kallar sig lakersfans tillför trojas forum,dvs inte ett skvatt..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Troy » fre jan 20, 2006 12:04 am

malul du menar oh ah välilä säg oh ah välilä :twisted:
Kronoberg tillhör oss
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör

Inläggav buck » fre jan 20, 2006 12:07 am

kontraktsläget pojkar... kontraktsläget...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre jan 20, 2006 12:11 am

Troy: Du vet inget om min hockeybakgrund, så lägg ner de snacket. Jag lägger inte inlägg i detta forum i första hand som styrelsemedlem i LL, utan som enskild, precis som du...... och JA, både jag och min bror har Växjö som moderklubb....och jag stöttar VLH i alla lägen, men jag är inte extremist...

Sorry Bucken, åter till ämnet!!! //Putte
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » fre jan 20, 2006 6:19 am

Efter denna ointressanta ordväxling med våra röd-vita kamrater vill jag lämna följande (nästan lika ointessanta) reflektion om kontraktsläget.

Om, och jag betonar, om spelare förvinner vid nästa transferfönster kan det vara smart att utnytja det för att börja bygga för nästa år. Jag tycker inte vi skall låna/värva spelare resten av säsongen som vi vet att vi inte kan behålla nästa säsong. Om det är möjligt bör vi knyta till oss spelare som vi tror vi kan och vill ha kvar. Vi skriver inte längre än säsongen ut och får då en möjlighet at se om de är av det rätta virket. Därmed minskar vi osäkerhetsfaktorn.

Ett alternativ är att köra vidare med en kraftigt decimerad trupp (Det saknas redan en forward), spara en del pengar, och ge oss ut marknaden vid säsongsslutet som ju bara är om 1,5 månad.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor jan 26, 2006 2:25 am

Efter kvällens oerhört viktiga vinst så är Växjö Lakers, som jag så många gånger innan påpekat innan, definitivt med i kampen om kvalplatsen.

Lagen kring detta (miljon)strecket gör ju allt för att förstärka sina trupper - inget är än bekräftat (...fönstret är ju öppet hela veckan...), men uppenbarligen så jobbas det på det för fulla muggar, vad man kan läsa sig till iaf. Jag är inte på något sätt missnöjd med vad Växjö Lakers har presterat hittills, men när man nu är så nära kvalplatsen, använd då (bråkdelen) av de (löne)insparade pengarna på att värva en giftig forward! Det skulle lyfta laget till högre höjder, intresset skulle öka och det skulle dra den sista förvirrade gräsätaren till hallen.

Laget i sig är bra - men det kan bli bättre!

För en vecka sedan så var Vi/Växjö Lakers fjorton poäng efter, nu är Vi åtta poäng efter, inhämtningen har börjat...

Rögle ska möta Mif tre ggr till, och Vi (med mindre matcher spelade än lagen framför oss) har majoriteten av 'topplagen' kvar på hemmaplan!

Klubbchef Peter Ländell sa i Smålandsposten gällande värvandet att agerandet -> i detta sista transferfönstret<- hade varit annorlunda OM det 'bara' hade skiljt TRE poäng - NU skiljer det ÅTTA poäng, med mindre matcher spelade, och trettiotalet poäng kvar att spela om. NU så är de väl ett GRYMT jefla bra utgångsläge för att agera, 'spendera' och förstärka inför vad som förhoppningsvis komma skall!

/T5!! :headbang:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor jan 26, 2006 3:45 am

gärna för mig,en ny shjon podein med medföljande effekt hade ju varit klockrent!

om inte det nu blir nåra nyinköp så måste vi behålla laget resten av säsongen och inte tappa typ andrée!

den typ av sponsring som rådde kring podeins kontrakt borde ju kunna tas i bruk igen då företag går in och subventionerar lönen åt oss,snacka om reklam för företaget om det blir en lyckad värvning!!

man hoppas det råder febril aktivitet i frågan iaf
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor jan 26, 2006 8:04 am

Rögle har faktiskt en match mindre än oss, så om de tar poäng i den så är det fortfarande 11 poäng.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor jan 26, 2006 2:44 pm

C70 - Om inte annat så kan det ge en tydlig signal från styrelsen om att man inte gett upp hoppet. Man skall inte underskatta den psykologiska faktorn...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor jan 26, 2006 3:56 pm

Varanen, visst är det så - och ser man till spelet och förberedelserna i dagsläget så är ju inte hoppet ute på något vis.

MEN...

/T5!! :wink:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor jan 26, 2006 6:49 pm

Vad jag förstår så finns idag inga tankar på att "förstärka" laget. Jag tror också att det är svårt att hitta den där "speciella" spelaren som kan lyfta laget ett kraftigt snäpp, hans finns liksom inte så här på säsongen. Men de sk "tusenbröderna" som inte tillför speciellt mycket finns det säkert gott om.

Jag skulle kunna tänka mig att de sökt bland agenter, för att se möjligheten till ett nyförvärv av rang, men som sagt, inte hittat.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån jan 30, 2006 12:31 pm

Varanen skrev:Ett alternativ är att köra vidare med en kraftigt decimerad trupp (Det saknas redan en forward), spara en del pengar, och ge oss ut på marknaden vid säsongsslutet som ju bara är om 1,5 månad.

Transferfönstret stänger imorgon vid midnatt och allt tyder på att VLH valt att fullfölja säsongen med den trupp vi har. Inte heller har man kommit ut med några nyheter om förlängda kontrakt. VLH har ett medlemsmöte imorgon, kanske kommer något trevligt besked där. Det finns fortfarande en möjlighet att nå kvalserien. Skulle så ske blir det tufft när vi bara kan ställa 3 kedjor på benen. Känsligheten vid skador är extrem.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » mån jan 30, 2006 12:53 pm

Men å andra sidan, skulle vi mot förmodan nå kvalserien har ju klubben ändå inga ambitioner med att gå upp, utan det är väl mest för att vara med och lära samt dra in massa extra trevliga pengar till klubbkassan från hemmamatcherna (som man inte budgeterat med)! :lol: Vad jag vill säga med detta tycker jag inte det gör så mycket om man har ett så extremt slagkraftigt lag om vi skulle ta oss dit!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Varanen » mån jan 30, 2006 1:02 pm

Extremt slagkraftigt är inte min målsättning heller. Men gärna att vi kan bjuda upp till match. Det kan vi om alla håller sig friska, annars blir vi en extrem slagpåse.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån jan 30, 2006 1:52 pm

Varanen skrev:
Varanen skrev:VLH har ett medlemsmöte imorgon, kanske kommer något trevligt besked där.

Om inte annat så finns det två punkter som lockar till besök i morgon. "Ekonomi" och "Tränarfrågan"...
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån jan 30, 2006 3:02 pm

Ja, båda punkterna är av stor betydelse för föreningen. Jag får en känsla av att det kommer presentras något positivt i morgon eftersom man särskilt nämner att media är välkomna i inbjudan. Det är ren spekulation från min sida.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season