Stannar Fagervall?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav erok » ons feb 01, 2006 5:25 pm

Händer å fötter röre de, men rövva den står silla :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » ons feb 01, 2006 5:26 pm

Jag tror det vore förödande för Lakers om inte Jocke stannar minst ett år till, helst två. Att få in en ny tränare nu när laget befinner sig i en positiv trend är inte så lätt med tanke på spelsystem o dyl. Tycker att årets upplaga ser oerhört fräscha ut i jämförelse med motståndarna när det drar ihop sig till den tredje perioden. Känns som vi har en bättre grundkondition i kombination av fler vinnarskallar i år.

Nästa år bör målsättningen vara att nå en plats över strecket och få spela de publikdragande matcherna i en kvalserie. Även vad gäller spelarna så är det några stycken som kommit hit enbart tack vare Jocke. Hur blir det med spelaromsättningen om Jocke inte stannar?

Givetvis är det familjen som måste gå i första hand och det är inte lätt att komma till en småstad med storstadsmentalitet. Men vi som håller på Lakers hoppas av hela vårt hjärta att vi skall få behålla Jocke i två år till!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Räven » ons feb 01, 2006 5:54 pm

Jo, jag håller med. Jag tror också att det bästa skulle vara om Fagervall stannar kvar en period till. Både för att stablitet i laget ska kunns byggas upp och att vi slipper en alltför hög spelaromsättning igen.

Sedan tycker jag att den försäsongsträning som gjordes, har varit utslaggivande, det ses som ni säger i tredje perioden, men också på att laget har varit mindre skadedrabbat, med skador som består av dålig försäsongsträning, rena förslitningsskador, att det finns för lite muskler som skyddar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Jarran_Lakers » tor feb 02, 2006 9:01 am

Har funderat på varför man inte gav något besked om Fagervall skall skriva på för fortsättning i Lakers eller ej. En tanke (hemsk) är att han kanske redan lämnat besked om att INTE fortsätta med Lakers, men att man av taktiskta skäl väntar med att gå ut med informationen, till efter de viktiga matcherna som kommer. OIK igår, Löven på fredag och SAIK på söndag. Man vill kanske undvika en "Melin-effekt" som i Linköpingsfallet.

Hursomhelst så tycker jag personligen att det var märkligt att man inte lämnade något besked på tisdagens möte huruvida Fagervall skriver på för förlängt kontrakt med Lakers eller ej.
Jarran_Lakers

Inläggav Per Carlsson » tor feb 02, 2006 9:23 am

Jarran_Lakers, om du nu missat det så har man gett svar på varför det inte tagits nåt beslut ännu kring tränarfrågan.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » tor feb 02, 2006 10:00 am

Jag köper inte orsaken som Jocke har lämnat till varför han inte lämnar besked i tränarfrågan. Klubben har gjort klart att man vill ha honom och förslaget ligger på bordet. Jag tycker det är dax att vara lite tuffare och sätta ett datum där svaret skall vara inn från Jocke. Att låta honom ligga och vänta ut ett ev. erbjudande från en annan klubb gynnar inte oss. Sedan hoppas jag verkligen att han stannar men jag tycker det är dax att sätta ner hälarna.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Kungen » tor feb 02, 2006 11:10 am

Som vanligt spekuleras det i varför svaret dröjer, om det är för att Jocke skall spela ut klubbarna mot varandra eller om det är för att laget skall få lung o ro inför kommande hemmamatcher kan ju alltid diskuteras.
Men om han skulle stanna kvar, varför då dröja med svaret ?
Nä, jag tror att han är på G till Löven (eller i alla fall bort från Lakers)och av den anledningen att vi möter dem på fredag väntar med svaret.

Men men, den som lever får se....
Kungen
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » tor feb 02, 2006 12:17 pm

Varför inte lita på klubben och Jocke och faktiskt tro på att det är som de har sagt?
Tröttsamt att så många av er alltid måste ha så många olika teorier jämt å ständigt. Tanken har inte slagit er att dom kanske talar sanning eller ?

Å andra sidan har dom (VLH och Jocke) inga som helst förpliktelser gentemot oss att meddela varenda liten förhandling. Det är endast Jocke och klubben som vet hur det egentligen ligger till och det räcker.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Kungen » tor feb 02, 2006 1:30 pm

Jo, visst kan man sitta på baken och tro på allt som serveras.
Jag utgår sällan från att människor ljuger, tror alltid gott om de flesta. Även i detta fall.

Däremot ifrågasätter jag vad som sägs, eftersom jag är intresserad av vad som händer i klubben är det inte konstigt att jag också spekulerar.
Inte sagt att jag tror på allt som sägs/skrivs, viss nivå av förstånd har jag kvar.
En så pass viktig/central fråga som vem som skall träna Lakers har ju sin givna plats på agendan hos de flesta av oss supportrar.

Att tro/spekulera istället för att tyst sitta på röven och blunda är mitt sätt att driva informationsflödet inom Lakers till att bli (mer) trovärdigt/bättre än idag.

Lika fritt som att det är upp till mig att tro saker/tolka saker utifrån given information är det lika fritt klubben att släppa på den information de tror gagnar klubben/laget i detta precisa ögonblick.

Alltså, känns informationen det minsta tveksam/luddig eller vad du vill kalla det för är det väl (?) självklart att man reagerar och undrar varför en viss sak hanteras/eller inte hanteras på ett speciellt sätt.

Jag kan inte blunda och blint tro på allt, oavett om det handlar om Lakers eller Politik eller fakta eller reklam eller...
Kungen
Forumamatör

Inläggav Räven » tor feb 02, 2006 2:19 pm

Jag förutsätter att ingen sitter och ljuger, däremot så håller man inne med viss information, vilket kanske inte är så konstigt. Det finns självklart mycket som inte nämnts, det få vi nog leva med ett tag till.

Vi vet ju inte direkt om det finns ett slutdatum för Fagervall, när han måste lämna besked. Vi vet överhuvudtaget inte hur diskussionerna har gått.

Men jag tror att det finns andra klubbar med i bilden och att detta plus familjens framtid, var den kan trivas bäst och där den kan rota sig för lite längre tid, alltså en bra placering, där flera hockeylag av rang finns inom bilavstånd.

Men sedan får man inte heller låsa fast sig vid en person/tränare, för ingen person är oersättlig, det har vi väl sett tillräckligt många gånger.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » tor feb 02, 2006 3:35 pm

Jag är j-vligt glad att jag inte vet någonting. Det innebär att Lakers äntligen lyckats täppa till alla läckor som funnits tidigare och som förmodligen har satt stopp för både en och två värvningar...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Nille » tor feb 02, 2006 4:49 pm

Finns väl inte så mycket att läcka. Klubben vill skriva kontrakt och Jocke lämnar inga besked. Det är inte svårare än så. Vad sedan Jockes motiv till detta är kan man bara spekulera om, men klubben har väl inga hemligheter utan har klargjort att Jocke är deras val. Problemet är ju att det krävs två för att dansa tango. Vi får väl hoppas att Jocke snörar på sig dansskorna snart.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav alfax » tor feb 02, 2006 5:33 pm

Vi får väl ha lite tålamod ,Det finns många klubbar både i Elitserien och allsvenskan som inte har klart med tränare till nästa år ,O-hamn , Rögle ,Nybro,Västerås för att ta några ex. det finns säkert många fler.Tycker Jockes uttalande att nu är det matcherna som är i fokus visar varför han är i Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tor feb 02, 2006 8:27 pm

Eftersom Fagervall har 2 småttingar hemma som han förmodligen inte vill ska växa upp under nån typ av zigenarliv så vill han förmodligen välja en plats att rota sej. Där ungarna kan gå i skolan, lira hockey, ha kompisar mm.
Detta är inte speciellt vanligt för tränare då de oftast är ett par tre decennier äldre än Jocke och slipper "bekymret" med småungar. ;)

Eftersom Jocke inte lär träna Växjö hela sin karriär är det ju ett viktigt val han har framför sej.
Sett till Växjös fördel ligger det väldigt centralt i södra sverige. Här finns ganska gott om elithockeyklubbar på en radie av 15-20 mil. Det är en hyfsad stad med det mesta som behövs. Helt okej för ungarna att växa upp.
Kollar man Norrland är det ju väldigt mycket längre emellan elitklubbarna rent geografiskt sett. Ska man hitta ett tätare utbud är det väl egentligen bara STHML som slår det och frågan är, vill en norrlänning låta sina barn växa upp där?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » fre feb 03, 2006 11:30 pm

JOCKE DU SKALL STANNA I LAKERS. :wallbang:
HÖR DU DET JOCKE :!: :!: :!:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre feb 03, 2006 11:43 pm

Jag har ett förslag..
oavsett hur matchen går mot Skellefteå så ropar vi in FAGERVALL på isen och sjunger fagervall i lakers eller vi vill ha jocke kvar.
Nu ska vi berömma honom ordentligt får sista chansen att visa han hur mycket vi vill ha han kvar innan han tar beslutet.
inte så dum ide ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre feb 03, 2006 11:47 pm

Det är väl ok att berömma honom på alla vis, men det handlar om ett beslut som bara avgör hans och familjens öde. Tänk själv vad ni skulle göra. Inte är det lätt inte!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav mats malm » lör feb 04, 2006 3:30 am

han stanna inte.han vill flytta hem.tillnorrland.stanna han inte så går det åt helvete med lakers.det gör inte.men det gör det
Användarvisningsbild
mats malm
Forumproffs

Inläggav Nille » lör feb 04, 2006 10:02 am

Godag yxskaft. Att dömma av ditt inlägg så var segerfesten hård, Mats. Jag tror tyvärr också att Jocke hamnar i Norrland nästa år. Jag vet att en del inte gillar spekulationer men det är ju en del av nöjet. Spelaruttagningar, vem skall bänkas, vem bör köpas, säljas osv.

`För övrigt anser jag att Jocke bör stanna`
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Räven » lör feb 04, 2006 12:55 pm

Jag tror inte heller att Fagervall stannar, men det kommer för den delen inte att ske någon drastisk förändring för det.
Allt står som vanligt inte och hänger på en person, det borde väl alla kunna hålla med om.
Hur många har inte sagt att en eldsjäl i en förening och att i och med hans avgång, så faller klubben som ett korthus.
Vad händer? Jo han blir en historia och andra tar över och jobbar vidare på den redan inslagna vägen. J

Jag är inte ett dugg oroligt för fortsättningen när Fagervall inte är kvar, oavsett om det blir nu eller om två säsonger.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Bozze » lör feb 04, 2006 10:16 pm

Jag har en känsla att han kommer att träna morgondagens motståndare. Tommy Samuelsson har en viss Loob intresserat sig för inför nästa säsong. Boden ligger endast 15 mil från Skellefteå
Användarvisningsbild
Bozze
Forumentusiast

Inläggav Dragkampslakej » sön feb 05, 2006 1:00 am

Han har fått sina gubbar till laget Markusson och Romö! Han har byggt detta gäng och bevisat om de så missar kvalet att han hade rätt. Frågan är om han vill släppa det ännu eller stanna och utveckla detta hans skötebarn ännu mer? Vill han till Norrland? Han har varit i söder ett tag nu och borde trivas eftersom det blev Växjö efter Oskarshamn. En ledning som vill ha honom kvar! Den ende som vet är nog Fagervall själv, om ens han vet?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Varanen » sön feb 05, 2006 1:14 am

Självklart är tränarfrågan högintressant. Jag börjar också, mycket motvilligt, böja mig för att coach Fagervall antagligen inte är kvar i föreningen. I det här läget är det ytterst viktigt att VLH orkar/vågar/vill fortsätta på den inslagna vägen. Det handlar om mod nu. Det är lätt att böja sig och börja acceptera ett lalleri utan dess like (hockemässigt). Hawai-hockeyn kommer alltid att ha sina förespråkare. Vem vill inte stå för en extrem offensiv glad-hockey. Vem vill inte stå bakom lirarna? Vem vill inte låta alla göra precis som de vill? Sportchefen som rekryteras nu måste till varje pris så bakom VLH:s nuvarande policy. Ändrar vi den kan vi lägga ner.

Malm - Om jag inte missminner mig var det inte alltför länge sedan du hävdade att VLH skulle gå under om Fagervall stannade. Nu är det tvärtom. VLH går enbart under om man låter kreti och pleti styra den sportsliga utvecklingen baserat på en förenklad syn på hockey. Om VLH orkar stå fast kommer poängen att fortsätta trilla in. Skulle VLH, mot all förmodan, välja att bli lallare kommer jag att driva en kampanj utan dess like. En sur hockey som har ordning på sin defensiv är den enda möjligheten att nå ES (I en framtid). Det innebär inte att man inte får producera framåt. Denna säsongen visar tydligt på vad jag menar. Nu skall vi ta nästa steg i den sportsliga utvecklingen, med eller utan coach Fagervall.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » sön feb 05, 2006 11:17 am

Det bästa hade absolut varit om Fagervall stannar kvar och fortsätter sitt byggande... och handlar det enbart om hockeyn tror jag att han lätt hade valt det. Nu är det ju familjen som sätts i främsta rummet... helt förståeligt.

Nu är det inte så att Lakers står och faller med Fagervall (även om känslan kan dyka upp) och när det gäller framtiden håller jag med Varanen i att Växjö måste ha en uttalad strategi vilken hockey som ska spelas och inte bara ta hit en tränare som haft flyt med sitt lag senaste säsongen. Finns fler kriterier i tränarens CV att ta hänsyn till. Varför inte ta hjälp av P-G Fahlström & Co på Coaching och Sport Management i denna diskussion.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » sön feb 05, 2006 11:19 am

Enligt Ländell är det den typen av hockey som spelas denna säsong, som ska gälla även i fortsättningen. En ny tränare ska därför ha ungefär samma syn på hur hockey som den som spelas denna säsong. Så någon tok-offensiv hockey eller lall-hockey kommer det inte att bli.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » sön feb 05, 2006 11:56 am

Ja att det blir samma hockey i forsättningen är väl ett måste?
Om nu Jocke skulle gå så får man ju bara acceptera detta...fast det är svårt...men som någon sa,ingen är oersättlig.
Det han har gjort fram till idag!Är ju kanon!
Vi ligger femma just nu!vem hade trott de?Inte ja i alla fall.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Nille » sön feb 05, 2006 7:46 pm

Bozze jag tror du har rätt. Därför så har han heller inte kunnat lämna svar än. Bara spekulationer men snart vet vi svaret.
`
´Jocke skriv på nu!!!´
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav PP » ons feb 08, 2006 11:18 am

Är det inte dags att Jocke lämnar besked nu! Skall man tolka tystnaden som att han har gjort det och att man lägger locket på och letar ny tränare.
PP
Forumamatör

Inläggav asesaw » tor feb 09, 2006 5:03 pm

Här är en intressant artikel
Fagervall till Bofors och Broberg till Lakers?? :(
http://www.ostrasmaland.se/artikel.php?id=351539&avdelning_2=2

Kom igen Jocke. SKRIV PÅ!
asesaw

Inläggav serra » tor feb 09, 2006 5:39 pm

Jag vill INTE ha hit Broberg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav asesaw » tor feb 09, 2006 5:41 pm

Vem vill det? :evil:
asesaw

Inläggav serra » tor feb 09, 2006 5:43 pm

Hoppas VLH tänker likadant bara....
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor feb 09, 2006 5:48 pm

Jag ser ju definitivt hellre Joakim Fagervall i Växjö Lakers än Daniel Broberg. En tränare som har fått KICKEN innan denna säsongen ens är slut rimmar ju inte särskilt bra - att Daniel sedan har hus i Växjö (hovshaga) det kan ju inte Växjö Lakers hjälpa. Nä, OM, det nu skall till att bli ett tränarbyte så finns det andra namn på marknaden - jag hoppas att VLH begriper det också.

/T5!! :x
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav asesaw » tor feb 09, 2006 5:51 pm

Precis. Det måste finnas alternativ som är bättre... Men visst, Broberg kanske är revanshsugen och kan göra underverk... :roll:
asesaw

Inläggav serra » tor feb 09, 2006 5:55 pm

TRO mig...Broberg är INTE bra för Lakers...
Lovar..jag vet..................
serra
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season