Kontraktsläget

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Kjellsson » mån jan 30, 2006 3:28 pm

Ja de borde ju inte rikta en särskild inbjudan till pressen om de bara hade negativa nyheter att komma med. Tycker man ju inte iaf... :roll:
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Fröken Svår » mån jan 30, 2006 3:32 pm

de positiva nyheterna kanske är kring ekonomin. Och att man gärna vill att massmedia ska uppmärksamma det, eftersom det oftast bara är när man är i ekonomisk motvind som man får sitt namn skrivet med trycksvärta, vad vet jag.

Men det är bara att hålla tummarna att de har skrivit ett nytt tvåårskontrakt med Fagerwall.
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav erok » mån jan 30, 2006 3:36 pm

Det possitiva är att de kanske ska berätta när de ska uppdatera 50 lappen jag satte in den 2 januari :lol: Ska bli skönt att höra vad de har att säga om ekonomin, men bra kan ju alltid bli bättre :wink:
Skulle vilja höra att ishallen kommer att byggas om lite till så fort serien är slut
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » tor feb 02, 2006 6:42 am

Grotnes räddningsprocent är uppe på 90,32% efter storspel i de senaste matcherna!! 8)

Det är dags att signa honom till nästa år!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Räven » tor feb 02, 2006 2:22 pm

Jo, Grotnes har spelat bra, men han kommer inte att vara kvar nästa säsong, det är jag nästan helt säker på.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » tor feb 02, 2006 6:40 pm

Varför tror du inte det Räven?
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Klonis » tor feb 02, 2006 7:08 pm

Han flyttar med ganska stor sannolikhet till norge mkt beroende på familjen om nu inte nått elitserielag skulle vara intresserad av honom
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav serra » tor feb 02, 2006 7:14 pm

Han stannar inte nästa år
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » tor feb 02, 2006 7:19 pm

mmm det kan nog stämma bra!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Lillklonis » fre feb 03, 2006 4:06 pm

han stannar om han vill,han kommer bli erbjuden kontrakt,de är ja helt säker på men tror dok att han vill hem till norge. men annars är han given nästa år som förstemålvakt!! han har räddat oss mycket den senaste tiden! de ska vi va glada för att vi har honom!

the man behind the mask!!!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav serra » fre feb 03, 2006 4:08 pm

ja.
han har ju inte varit någon vägg tidigare i säsongen så det är väl dags nu
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre feb 03, 2006 4:16 pm

Jag hade gärna sett en färlängning av Grotnes, men så blir inte fallet och Åkerström kommer också att sticka. För vad skulle få honom att stanna kvar, han utveckling är ju i stå om han inte får stå, ha ha, det blev ju riktigt bra!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre feb 03, 2006 4:20 pm

I så fall är det bara att gratulera den klubb som tar hand om Åkerström ,den killen kommer vi få höra mycket om i framtiden.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » fre feb 03, 2006 4:24 pm

Om Grotnes flyttar hem till Norge tycker jag nog att det är dags att låta Pelle bli första-målvakt nästa säsong.
Jag tror att han är redo för det!! Och oftast så storspelar han när han får spela några matcher i följd.
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Räven » fre feb 03, 2006 4:29 pm

Problemet för Åkerström är ju att han inte får tillräckligt med matchträning, man utvecklas ju inte så himla bra om man står som båsvakt. Så det bästa för honom är att söka till ett lag kanske i ettan, där han blir en given förstemålis, under någon säsong för att sedan komma fullfjädrad tillbaka till AS eller ännu högre upp.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lillklonis » fre feb 03, 2006 5:15 pm

serra jo de har han varit,han har ju inte direkt varit den som släppt in en massa mål direkt!! du kan ju inte skylla allt på grotnes som ja vet att du göra..måste kolla hela försvaret,allt ansvar ligger inte på målvakten,han har spelat stabilt.. alla målvakter har väl svackor under säsongen eller?
han hade sin innan,nu har han sin formtopp.. så nytt kontrakt hade varit ett mycket stort glädjebesked!
om åkerström så tycker jai nte han håller den klassen för att vara en förstemålvakt i allsvenskan. han måste få bli förstemålvakt i ett lag och de blir han inte i lakers! de är ja helt övertygad om!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav C70T5 » ons feb 08, 2006 11:33 pm

Undra vem den nya sportchefen (som ska presenteras de närmsta veckorna) i Växjö Lakers blir? Sportchefen innehar en oerhört viktig position i en förening vad det gäller de sportsliga framgångarna - intressant! Växjö Lakers börjar mer och mer på isen att närma sig eliten, det hoppas jag också att man gör inom de organisatoriska.

Växjö Lakers nya sportchef hoppas jag har/är;

- Ett relativt känt (aktat) namn i hockeysverige.
- En person som har ett otroligt stort kontaktnät - ska kunna signa en spelare som man inte trodde var möjlig, massmedial publicitet är bra! Åkesson vs Podein...
- En person som gör sitt allra yttersta för att få de bästa spelarna, inom ramarna, till sitt lag.

Vem som blir den nya sportchefen i Växjö Lakers återstår att se.
----
Målvaktstränare Evertssons dagar i Växjö Lakers bås måste ju vara räknade efter denna säsongen, jag skulle bli oerhört förvånad om han får fortsatt förtroende - BORT!

Fagervall vill nog hem till norrland. Han har varit här i två säsonger nu och känner nog själv att han vill pröva på något nytt - back to the rootes. Som sagt, jag tror nog att detta blir den sista säsongen i Växjö Lakers för Fagervall.

Växjö Lakers står INTE och faller med Fag/Evert vid spakarna - ombyte förnöjer.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons feb 08, 2006 11:51 pm

Både håller med dig och inte håller med dig Volvo. Håller med dig i tankarna att ombyte förnöjer. Men jag känner att ett eller två år till med Fagervall vore bra för vår klubb som genomgått stora förändringar på kort tid, många in, många ut. Känner att vi behöver lugn och ro ett tag, får lite kontinuitet.
Håller också med dig om att vi inte står och faller med Fag/Evert.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav C70T5 » tor feb 09, 2006 12:02 am

Jepp, visst är det som så att kontinuitet är bra OCH Jocke har ju faktiskt tills dags datum gjort ett bra jobb denna säsongen - i sammarbete med spelarna så klart.

Det som skär sig lite i resonemanget gällande Jocke's vara eller icke vara kommande säsong/er är att han inför denna säsongen fick i stort sett fria händer att ta hit dom spelarna som passar just hans hockeyideologi - OM han nu lämnar Växjö Lakers, då gäller det fan i mig att Växjö Lakers rekryterar en tränare som kan 'handskas' med stora delar av de spelarna som finns i truppen. Självklart så kommer ju ett par spelare att bytas ut, men det känns ändå som om stommen i Växjö Lakers har börjat att gro.

Vi får se hur det går, men jag anser nog att ett tränarbyte skulle vara bra - en ny tränare/duo skulle kunna höja Växjö Lakers ytterligare mot eliten.

Bäckman...?
Bendelin...?
Nokkelainen...?

Det finns en hel del intressanta namn på marknaden...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor feb 09, 2006 12:07 am

Wikegård 8)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Kjellsson » tor feb 09, 2006 9:59 am

Wikegårg skulle ju vara ett klockrent altenativ, men helst av allt vill jag ha Jocke kvar.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Tullverket » fre mar 10, 2006 11:12 pm

Ser det ur så här nu då!
#12 Torsten Yngveson
#21 Robert Rosén
#32 Johan Andersson
#38 Johan Markusson
#44 Andreas Custemo
#55 Jarno Pikkarainen
#71 Martin Romö