Vilken elitspelare skulle du vilja se i lakers

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vilken elitspelare skulle du vilja se i lakers

Inläggav erok » fre feb 10, 2006 4:58 pm

Nu när suppoorterspelaren har kommit igång och pengarna börja flöda in som den största flodvåg så undra jag vilken spelare vi skulle vilja se i Lakers.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre feb 10, 2006 5:09 pm

Vi får väl vara nöjda om det räcker till en spelare.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre feb 10, 2006 5:11 pm

Vem är det nu som är negativ :wink: Stefan Liv i mål hade kanske inte varit helt fel
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre feb 10, 2006 5:14 pm

Jag är inte negativ ,men vet vad en toppspelare kostar och får vi in pengar till det på supporterspelaren så är jag helnöjd.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Pesse » fre feb 10, 2006 5:21 pm

Konstig tråd, men jag anser att Lubos Bartecko är elitseriens bästa spelare och därför hade jag helst sett honom. Han är dock för dyr även för Luleå vad det verkar :wink:
Pesse
Forumamatör

Inläggav erok » fre feb 10, 2006 5:24 pm

Man måste ha drömmar för att kunna arbeta hårdare :lol:
nU ÄR INTE DETTA EN PENGATRÅD UTAN TANKEN ÄR ATT MAN SKA KUNNA DRÖMMA HEJ VILT SEN FÅR VI JU SE VART PENGARNA RÄCKER TILL
Sen hur vi ska göra för att nå våra drömmar kan vi diskutera i andra trådar.
Är det en bra back,målvakt,högerskytt,vänsterskytt Lakers behöver?
Vem? Varför och så vidare skulle vara kul att höra
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » fre feb 10, 2006 8:39 pm

Tycker helt klart att vi skulle behöva en klassback i laget till nästa år. Kolla på Kenny Jönsson i Rögle, han har med säkerhet hjälp sitt lag till minst 10 extrapoäng under säsongen. Vi behöver någon med ett sådant lugn i egen zon inför uppspelen. Nicolas Angell hade inte varit fel. Tycker även att Ljungskog var väldigt duktig under sin korta sejour här.

Jag hoppas också att vi kan få ihop ett lag med fyra bra femmor till nästa säsong där Rosén och Yngwe plus kanske en junis till får speltid.
nr 12

Inläggav buck » fre feb 10, 2006 9:28 pm

Ang Angell så vore det ju störtskönt om han kom hit...

Kunde vi sen bara knyta till oss Mats Lusth som coach och Hadelöv som keeper så vettefaen om vi inte hade haft 1200 röglesupportrar som slog nytt decibelrekord i lakerdome! :D :D
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre feb 10, 2006 11:41 pm

Instämmer i Angell (och det gör även Fagervall)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Kiddan » fre feb 10, 2006 11:50 pm

nr 12 skrev:Jag hoppas också att vi kan få ihop ett lag med fyra bra femmor till nästa säsong där Rosén och Yngwe plus kanske en junis till får speltid.

Och Yngwe och Rosén är vad? ;)
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav Räven » lör feb 11, 2006 1:05 am

Som vanligt så behövs en klasspelare på varje plats om man fick önska, alltså en back, en forward och en målvakt. men det fattar jag väl, att inte pengarna räcker till.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » lör feb 11, 2006 1:29 am

Något som Lakers saknar och kommer behöva är en krutburk i powerplay som kan avlossa stora kanonen som Jan Huokko i SSK typ.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav PutteA » lör feb 11, 2006 1:11 pm

Jag tror ju inte tanken är att Supp.spelaren skall generera nått redan till hösten, utan den ska ju stå och växa nått år. Sen får vi se hur mycket den innehåller, kanske räcker till en på varje position, vem vet!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Piggelin » lör feb 11, 2006 1:39 pm

PutteA, om du läser programförklaringen för supporterspelaren, så står det ju att detta skall bidra till att stärka klubben redan nästa säsong.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör feb 11, 2006 1:52 pm

Jo, jag ser detta Piggelin, dock blir jag tveksam till om de pengar dom kan få fram kan täcka ett bra inköp redan inför nästa säsong. Hade dom däremot startat upp detta i höstas så tror jag nog de hade kunnat generera en hel del. Men vi får se, det finns ju andra saker som ligger i startgroparna som kanske kan ge oanande resurser för detta ändamål!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Per_växjö » lör feb 11, 2006 3:33 pm

Jag tror supporterspelaren kan skrapa ihop en hel del pengar till nästa säsong. Säger vi att det blir 40 företag som går med, 5000 åskådare sammanlagt på båda matcherna, så blir det 200 000 kr!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

hehe

Inläggav Macke23 » lör feb 11, 2006 8:31 pm

Buck: Jepp d hade inte varit nåt proble..peta gärna in Rydmark också... Kan vi fylla 37 bussar till scandinavium så...:) HATA MIF..[/i]
Macke23

Inläggav bobba » tis feb 14, 2006 11:48 pm

jag vill ha Tomas Holmström !! men de kostar nog en hel del :wink:
bobba
Forumdemon

Inläggav Lobo » tis feb 14, 2006 11:57 pm

bobba skrev:jag vill ha Tomas Holmström !! men de kostar nog en hel del :wink:

Tror nog att pengarna räcker precis lagom till alla hans specialskydd men inte mer...
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Varanen » tis feb 14, 2006 11:58 pm

Ja, han är skaplig :wink: . Fattar inte varför han inte kom med i truppen från början. Bra tvåvägsspelare som inte är livrädd för tufft spel. En krigare som höjer moralen i sitt lag genom sin inställning.

Till nästa säsong skall vi ha en elitseriemässig målvakt. Så är det bara.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons feb 15, 2006 9:52 am

Förstår inte varför ni gnäller om vad spelarna kommer kosta ni vill se i lakers :?:
När jag skriver om hur man kan få in pengar så gnälls det för det och nu när man kan få in pengar ja då tror ni inte att det kommer räcka.
Har ni ingen framtidstro alls i Växjö eller vad är det frågan om :?:
Sätt er ner och plocka fram ett vettigt system som kan ge ett par mille om året så ska ni se att drömmarna blir uppfyllda.
Varför kan Taif skaka fram över 100 företag och lakers bara 40 :?:
Finns nog bara ett svar på detta.Taifarna hjälps åt med att sitta vi telefonerna och ringa runt.Själv har jag ringt ett 20 tal häromkring men troja ska göra något liknande har jag hört och tyvärr är Älmhultsföretagarna mer trojakära än vad Lakers är än så länge.
Kollar man på listan vilka företag som är med så saknas alla statolmackar,Pressbyrån,Kvantum,Lidel,Volvo,saab och många fler.Känner ni någon företagare så snacka med han personligen så att alla få reda på att Supporterspelaren är igång.
Än så länge är det bara två som är med på listan över privatpersoner.Mitt namn har ej kommit upp ännu men jag hoppas det kommer idag.Hur många vet om att man kan betala in en hundring och få namnet på Lakers hemsida??Är det inte dax att vi gör något tillsammans för en gångs skull??
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » ons feb 15, 2006 10:44 am

jag tror det är bätre att vara realist då blir man inte så för baskat
besviken :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav erok » ons feb 15, 2006 10:51 am

Det är ju förvisso sant Daniel men så länge allmänheten inte får reda på vad man kan stödja så är det jävligt svårt att få in pengar
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor feb 16, 2006 5:27 pm

Vilken målvakt skulle du vilja se i Lakers Varanen??
Själv så har jag Stefan liv på önskelistan.Men vist finns det fler bra målvakter och han behöver ju inte just komma från Sverige.
Finland,Ryssland,tjeckien har kanske den målvakten vi just är ute efter och skulle kunna rädda oss i många tajta matcher.Varför jag väljer stefan liv är för att folk känner till han och på så sätt får Lakers en extra reklamspelare som allmänheten kanske skulle vilja se på lite närmare håll.
Sen att han är bra gör ju inte saken sämre
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tor feb 16, 2006 5:38 pm

Du kan väl inte för allt smör i hela j-a världen ens försöka drömma om att Stefan Liv skulle hamna i Lakers :evil: . Va lite realistisk nu erok för h-e, du kan väl inte mena allvar med vad du skriver... Liv vill till NHL.
Är det en drömtråd... fantasitråd... eller ska vi försöka resonera kring potentiella, realistiskt tänkbara spelare??
Malmö kanske köper på sig en etablerad och då kan C Hirsch bli övertalig. Så hit med honom i så fall. Tycker S Murphy i Arboga skötte sig bra när dom var här.

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav erok » tor feb 16, 2006 5:44 pm

Jag har en dröm som jag aldrig släpper.Liksom andra supportrar har för att deras klubbar ska kunna leva kvar.Lakers har inte de ekonomiska negativa siffrorna utan nu kan vi verkligen visa oss på den styva linan.
Vist liv är väl kanske svår att få hit innom kort men är det inte meningen att Lakers ska klättra ett snäpp till innom en 5 års period?
Men för att detta ska lyckas så måste Lakers ha minst lika många personer bakom sig som finns i halva kronoberg.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tor feb 16, 2006 5:51 pm

Starta en drömtråd då... i denna tråd kan du försöka resonera HÄR och NU!!!

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tor feb 16, 2006 5:52 pm

Att Stefan Liv skulle komma till Växjö Lakers är val att ta i liiiiite i överkant, någon måtta får det vara.

På tal om målvakter så är jag inne på Varanens linje, nästa säsong så måste Växjö Lakers skaffa sig en riktigt bra målvakt - det var ju ett tag sedan nu. Grotnes försvinner med all säkerhet och Åkerström har också gjort sitt i Lakersdressen, hoppas jag. Ganska så tröttsamt att ideligen höra (av vissa) att Åkerström minsann är ett framtidslöfte, Växjö Lakers ska hålla hårt i honom. Hur många år/säsonger kan man anses vara ett jättelöfte egentligen - MOVE ON!

Andreas Hadelöv gjorde så in i helvfetes bra ifrån sig under sin sejour i Växjö Lakers förra säsongen, så jag skulle definitivt inte ha något emot att åter se honom i Lakersdressen igen - smakar det så kostar det!

Andreas Hadelöv till Växjö Lakers nästa säsong - det vore något det...

Corey Hirsch hade ju inte heller varit fel - skulle Mif avancera uppåt så finns han med all säkerhet ute på marknaden till andra klubbars förfogande.

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 tor feb 16, 2006 5:55 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor feb 16, 2006 5:53 pm

Varför så inihelvetes negativ???
Om någon hade sagt till mig att Lakers skulle slåss om 4 platsen för sju år sen så hade jag också skrattat eller sagt att skapa en drömtråd.
Det gäller att skapa ett sug och det får man om vi visar sponsorer att inte vi ligger på latsidan för att nå våra drömmar och mål.
Men för att detta ska lyckas så gäller det att alla insamlingar och uppoffringar funkar till etthundra %
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » tor feb 16, 2006 9:14 pm

Nu tar alla det lilla lugna här. Frågan är faktiskt Vilken elitspelare skulle du vilja se i lakers, inte vem man tror. Så drömma tycker jag inte är fel.

Den spelaren jag själv jag skulle vilja se i Lakers är redan nämd Andreas Hadelöv. En bra målvakt lyfter hela laget. Om jag inte har helt fel så förlorade Lakers bara en av matcherna då Hadelöv stod i Lakersdressen.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor feb 16, 2006 9:51 pm

Andreas är välkommen tillbaka precis när han vill.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » tor feb 16, 2006 10:19 pm

Hadelöv har ju inte direkt övertygat denna säsongen, 3:e sämst i HA med 89,18 i räddningsprocent, och då spelar han ändå i HA`s kanske bästa lag.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav king_vlh » tis feb 21, 2006 12:35 pm

kom igen lakers värvaLiv,Hannula,Melin ja handlar upp hela Hv Och Frölunda så får vi hit Salo :clap: :headbang: :clap: :headbang: :hbang: :eeeh: :clappy: :whistle:
MOT ELITSERIEN!
king_vlh
Forumamatör

Inläggav Lobo » ons mar 08, 2006 7:57 pm

Peter Ström verkar på väg bort från timrå, kan tänka mig att han är ett hett byte för de allsvenska klubbarna.

Länk
http://www.st.nu/sport/index.php?action ... &id=538290

Stats
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=307
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 10, 2006 12:20 am

Nästa NHL värvning kunde vara Theo Fleury som dunkat in duktigt med poäng på de brittiska öarna men som nu verka bli avstängd säsongen ut.
Medger att det är en chansning men missköter han sig så adjöss. skulle förmodligen dra ett antal till hallen med sitt kunnande och ATTITYD. :twisted:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Nästa

Återgå till Silly Season