Ny sportchef

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » ons feb 22, 2006 12:59 am

Möjligt att speedkulan Brasar inte skulle hålla i AS, (hyffsat) bra offensivt men kanske aningen vek/kass defensivt, hmm, lite Kustemo i honom också trots allt - trots två helt skilda roller i laget...

Jag tycker bara att Brasar var jefvligt bra när Lakers mötte Taif i träningsmatchen, han stack ut ganska så rejält just i det offensiva spelet - och var snabb som fan på grillorna, men han kanske väger lite lätt sammantaget i allsvenskan.

Men det skall bli oerhört intressant att få följa lagbygget inför den kommande säsongen. Därtill, vem som blir den nya tränaren - en OERHÖRT viktig pusselbit. Jag håller mina tummar för vem det kan komma att bli, och inte bli.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » ons feb 22, 2006 1:05 am

sportchefen anses mkt duktig på TAIF:s forum. Det skrivs att det är han som haft de goda kontakterna med sponsorer.
puff
Forumdemon

Inläggav Viktor666 » ons feb 22, 2006 7:58 am

Det låter ju bra!
Vi ska ju inte måla fan på väggen direkt. Bara för att vi inte vet vem det är betyder det inte att han är kass...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Räven » ons feb 22, 2006 9:29 am

Jag förstår inte detta tvivel hela tiden. Själv är jag övertygad att han kommer att bli en klar tillgång och ingenting annat. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Linda » ons feb 22, 2006 10:03 am

Självklart är det många som undrar när man bara får ett namn presenterat för sig och inget mer.
Något måste ju finnas att säga om killen, varför man vill ha honom, meriter osv osv.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » ons feb 22, 2006 10:48 am

Lugna, det kommer säkert mera. vi måste väl lita på styrelsens bedömning och kompetens i denna fråga.
puff
Forumdemon

Inläggav carl » ons feb 22, 2006 11:06 am

Jag är övertygad om att Brasar skulle göra sig mycket bra i HA. Likaså skulle Markus Eriksson i Troja göra. Sätter man dem i rätt omgivning kommer de producera multum även i HA.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav C70T5 » ons feb 22, 2006 8:14 pm

Jag tror också att Daniel Brasar i rätt omgivning skulle kunna producera en hel del framåt i HA - Växjö Lakers. Som jag tidigare skrivit så var Brasar outstanding i sin offensiv i träningsmatchen mot Växjö Lakers, kvick som fan på grillorna och en bra speluppfattning. Den defensiva biten finns det ju andra spelare som ska i åtanke. Det finns ju spelare i dagens Växjö Lakers som har en defensiv roll i laget och som hanterar den uppgiften UNDER all kritik, och som ändå får fullt förtroende, gång efter annan, säsong efter säsong - DET övergår mitt förstånd. Jag hoppas att det blir ändring på det när den nya tränaren tar över, och att han begriper att här finns det ett kontrakt att bryta.

Spelare som påminner om Daniel Brasar's spelstil är tex:

Mikka Männikkö - 1,70 cm och 77 kg
Anders Söderberg - 1,69 cm och 72 kg
Daniel Brasar - 1,73 cm och 83 kg

Jag skulle definitvt inte ha något emot att få se speedkulan Brasar i Lakersdressen.

Daniel Brasar's statistik i Taif;
40 matcher
25 mål
27 assist
=52 p

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor feb 23, 2006 6:11 am

Det finns spelare som passar/trivs utmärkt i division 1, men som får svårigheter högre upp i seriesystemet pga mindre ytor och tuffare spel. Jag vet inte om Brasar tillhör den kategorin, men fruktar att så är fallet. Tydligen har de allsvenska lagen hittills gjort den bedömningen. Kanske har han nu härdats i o m att erfarenheten ökat. Men jag skulle hellre se en yngre och mer utvecklingsbar forward i VLH, en som har potential att en dag ta klivet upp till ES. Det klivet kommer Brasar aldrig att ta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor feb 23, 2006 9:41 am

Kan inte påstå att man fick några jättebra vibbar av den nye sportchefen i smp, tyvärr.

Tror inte heller Brasar är nåt för Lakers, jämförelser mot Männikkö och Anders Söderberg är väl bara en jämförelse i längd och vikt. Nåt annat som når upp till dessa är han nog inte nära ens. Sen bör man nog sträva efter ett lag som är ännu tyngre och inte tvärtom.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tor feb 23, 2006 9:52 am

Fick åxå en kymig känsla...

Inte verkar han brinna särskilt mycket för uppgiften mer än att "samla erfarenhet" för att kunna använda i TAIF, där han klart och tydligt säger att han har sitt hjärta (inte så lustigt).

Hoppas jag har fel, men det låter ju lite sådär...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » tor feb 23, 2006 10:09 am

Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav A-sta » tor feb 23, 2006 10:58 am

Vad skulle ni själva säga, om ni bodde i Tingsryd och skulle jobba för Lakers? Tänk efter!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » tor feb 23, 2006 11:03 am

Han verkar dock ha rätt låga ambitioner och jag sätter ett stort frågetecken kring hans erfarenhet och hans kontaktnät. Förstår inte riktigt varför vi tillsätter en sportchef som ser detta som en möjlighet att skaffa sig lärdom och utbildning inom ishockeyn.

Känns inte helt rätt. På denna positionen bör vi väl ha en person med stor rutin, erfarenhet och som inte är ute efter att skaffa lärdom.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav AP » tor feb 23, 2006 11:13 am

Han använder ju er som ett lite experiment och utbildningsobjekt, och får dessutom bra betalt för det.
AP
Forumamatör

Inläggav Flest mål vinner » tor feb 23, 2006 11:37 am

Har han verkligen rätt inställning?

Växjo Lakers- det rätta virket...............med hjärtat och ambitionerna i TAIF??
Flest mål vinner

Inläggav Räven » tor feb 23, 2006 11:51 am

Jag tror att han tar det här som ett jobb, inte en hjärtefråga där en massa känslor spelar hit och dit. Det är hans resultat i nutid som värderas, inte vad han ska göra om 4-5 år.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor feb 23, 2006 12:12 pm

Per Carlsson skrev:Han verkar dock ha rätt låga ambitioner och jag sätter ett stort frågetecken kring hans erfarenhet och hans kontaktnät. Förstår inte riktigt varför vi tillsätter en sportchef som ser detta som en möjlighet att skaffa sig lärdom och utbildning inom ishockeyn.

Känns inte helt rätt. På denna positionen bör vi väl ha en person med stor rutin, erfarenhet och som inte är ute efter att skaffa lärdom.

Vad jag har hört så har en ett grymt kontaktnät.
Vi får väl se vad som händer.
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tor feb 23, 2006 12:24 pm

Känner lite oro hoppas jag har fel bara
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav serra » tor feb 23, 2006 12:25 pm

tycker vi ska ge killen en chans....
eller har vi råd med att chansa? :)
frågorna många, men det är inte så mycket vi kan göra...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor feb 23, 2006 12:26 pm

Jag håller med föregående skeptiker. Det var ju inte direkt så att man slog klackarna i taket när man i morse läste intervjun i smålandsposten med Växjö Lakers nya sportchef Anders Gustafsson.

Fortfarande har jag Taif i mitt hjärta. Med ytterligare lärdom och utbildning kan jag komma tillbaka i min moderklubb i framtiden

Ska man inte på denna nivån redan vara fullfjärdad ut i fingerspetsarna när man tar ett jobb som sportchef?

Vi få väl se vad han komma att uträtta i Växjö Lakers när han beträder rollen som sportchef - det lär ju iofs dröja ett tag eftersom att han ska hjälpa laget i sitt hjärta säsongen ut...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor feb 23, 2006 12:28 pm

* Använd inte citat när ni svara på föregående inlägg *

Håller med dig traktorn...
Ang att han inte ska börja i Lakers förän taif-säsongen är över....
Senast redigerad av serra tor feb 23, 2006 12:28 pm, redigerad totalt 1 gång.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor feb 23, 2006 12:28 pm

Jag måster göra mig lite lustig och säga, det var väldigt vad ni tar SMP på orden och gör hela er framtidstro på exakt vad de har skrivit. Så brukar det inte låta!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » tor feb 23, 2006 1:16 pm

Dags att VLH kommenterar saken! Hur ser man på sportchefens uppgifter? Är Anders en kortsiktig lösning kanske? Har Anders någon koppling sen tidigare till VLH? Det måste vara JÄVLIGT viktigt att han börjar redan nu eller måste han stå kvar i Taifs bås?

Undrar förövrigt vad det kommer att kosta VLH, det är väl knappast ideellt? Har någon i Lakers fått betalt för detta tidigare?
Senast redigerad av Putte#24 tor feb 23, 2006 3:31 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tor feb 23, 2006 1:33 pm

Nu måste jag hålla med Räven. Att vara sportchef är ett jobb. Att anställa någon på ett jobb som är "färdig" dvs kan allt, färdigutvecklad, inget att lära, vad tror ni då att vi får. Nej jag tycker det är bra att han vill lära och att han vill utvecklas.
Detta eviga snack om "hjärta" är ju patetiskt. Hur många av er har hjärta för det jobb ni just nu har och samtidigt lovar att ni alltid kommer att ha det. Inte många skulle jag gissa utom kanske de som är egna företagare.
Jag kan inte se något negativt i den artikel som fanns i SMP.
Om Han är en kortsiktig lösning eller inte beror väl på hur han utför sitt jobb och från hans sida blir det väl avgörande hur han trivs. Det kan alltså ses från två sidor. Ingen är väl betjänt av en långsiktig lösning om det inte fungerar, inte från något håll. Frågan som ni vill att Lakers skall besvara angående långsiktig lösning eller inte kan inte jag se har något värde och känns inte relevant.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » tor feb 23, 2006 2:10 pm

Puff: Kan inte ha sagt det bättre själv. :D
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tor feb 23, 2006 3:50 pm

Låt Anders Sportchef börja på NOLL och inte på minus som många här vill sänka honom till. Håller med Puff i hans resonemang... när du/ni börjar ett nytt jobb vill ni väl inte att chefer och jobbarkompisar ska ha inställningen att ni inte är rätt person för jobbet! Eller hur...? Ett vanligt uttryck här på forumet är att "sin plats i laget förtjänar man", så låt honom visa det!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Per Carlsson » tor feb 23, 2006 5:12 pm

Jag skulle ändå vilja veta från klubbens sida varför man valde honom.

Vad ni än säger så får han börja på minus i mina ögon, men jag blir gärna positivt överraskad. :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor feb 23, 2006 5:26 pm

Så länge han inte uträttat något så står han på noll :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » tor feb 23, 2006 5:32 pm

"Anders Gustavsson inte aktuell som sportchef längre."

http://www.vaxjolakers.se
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor feb 23, 2006 5:36 pm

Jag säger då det...

/T5!! 8O
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor feb 23, 2006 5:41 pm

Gick märkligt fort.
Senast redigerad av Niles tor feb 23, 2006 5:44 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tor feb 23, 2006 5:43 pm

Mycket kontigt med tanke på att det stod i tidningen idag, lycka till iallafall. 8O
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor feb 23, 2006 5:47 pm

Bara inte killen har blivigt mordhotad eller nått
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tor feb 23, 2006 5:48 pm

Man vet ju aldrig eftersom att han nämde att det var av familjeskäl. :roll:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season