Ny sportchef

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » tor feb 23, 2006 5:54 pm

Detta verkar vara riktigt jefla skumt - allt var ju klappat och klart, tom en intervju och en bekräftelse i dagens smålandspost...

...och så nu detta, jaja, spekulera kan man ju...

Då står väl Växjö Lakers på ruta ett igen vad det gäller sportchef, herregud!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tor feb 23, 2006 5:55 pm

Håller med! :roll:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor feb 23, 2006 5:56 pm

Jaha ,detta var mycket märkligt jag utesluter inte någonting vad som kan ha hänt .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor feb 23, 2006 6:00 pm

skulle bli förvånad om det inte har med hot att göra......
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tor feb 23, 2006 6:01 pm

Om det nu är det: Hur fan kan man sjunka så lågt!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor feb 23, 2006 6:01 pm

Skulle vilja se Shjon som sportchef
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » tor feb 23, 2006 6:06 pm

Detta var märkligt och trist. Men det finns ingen anledning att spekulera i om det förekommit hot eller inte.

Som sagt nu verkar det som VLH står på ruta 1 igen.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor feb 23, 2006 6:13 pm

Ja, i detta fallet är det ju ingen konst att läsa mellan raderna.
Jag säger inget mer, så har jag ingenting sagt om vad jag tror. :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor feb 23, 2006 6:15 pm

Man behöver väl inte vara Einstein för att fatta vad som har hänt...
Och när det väl kommer ut, så drabbar det bara tingsryd själva....
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav AP » tor feb 23, 2006 6:18 pm

serra skrev:Man behöver väl inte vara Einstein för att fatta vad som har hänt...
Och när det väl kommer ut, så drabbar det bara tingsryd själva....

Tja eller var det någon Lakej som tröttnade efter dagens inte så smarta uttlanade i SMP av honom och plingelingade... man behöver inte vara Einstein för att... ja du vet vad. Otroligt onödiga spekulationer helt enkelt
AP
Forumamatör

Inläggav erok » tor feb 23, 2006 6:18 pm

Än så länge vet vi ingen ting.Men det känns inget bra och med tanke på välgörenhetsmatchen så känns det än sämre med tanke på vad hat kan medföra
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor feb 23, 2006 6:31 pm

Jag blir mer och mer förbannad för varje minut som går. :wallbang:
Dessutom tycker jag det är väldigt tråkigt för Anders och hans familj, att inte kunna välja det jobb han ville ha.
Riktigt djävla tråkigt för båda parter.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor feb 23, 2006 6:34 pm

Som jag har sagt HELA tiden, en inavelsko, en inavelsko en Tengsrybo - ränderna går ALDRIG ur en sådan...

Jag hoppas INNERLIGEN att detta dras upp till ytan OCH att det publiceras i media - för om detta stämmer med hot och dyligt så är det ju rent ut sagt för jävligt!

/T5!! :asshole:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tor feb 23, 2006 7:18 pm

Detta verkar helmysko vad håller VLH på med ??
kan inte tänka mig att det skulle vara nått hot från nån Taifare inte fasen ger man upp en Sportchefstjänst för det bara för att någa tonåringar som håller på.
Att anställa en så viktig kugge som en sportchef i en klubb måste ju vaar planerat och tajmat in i minsta detalj innan man besluatr sig för att välja den personen går fan inte att hoppa av rätt som det är

Nej det känns som detta inte var helt 100 genomtänkt utan bara snabbt framhastat

Kom igen nu VLH Fokusera på uppgiften !!!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Räven » tor feb 23, 2006 7:21 pm

Ganska uppenbart vad som ligger bakom, påtryckningar som gör det omöjligt att bo kvar på orten, barnen gå i skolan och så vidare. Kan det verkligen vara så illa?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor feb 23, 2006 7:30 pm

-> Klonis, läs JOE:s meddelande en gång till så kanske du förstår anledningen, även om den inte står i klartext.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor feb 23, 2006 7:37 pm

Klonis skrev:...det känns som detta inte var helt 100 genomtänkt utan bara snabbt framhastat...

Hemska tanke - jag hoppas verkligen INTE att Växjö Lakers 'bara' hade Anders Gustafsson på listan, och kontaktade honom bara för att han kan handskas med mindre medel och för att han bor på 'gångavstånd' till växjö. Nästa säsong tar ju SNART sin början. Detta är ju en tjänst som är OERHÖRT viktig för laget i sig och jag hoppas att det finns fler kandidater på listan - Växjö Lakers har ju haft över en säsong på sig att leta reda på den rätta.

Surprise me!

/T5!! :dontknow:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor feb 23, 2006 8:46 pm

om nu det ligger hot bakom så är det för jävligt,spelar ingen roll varifrån dessa hot kommer!

synd att det inte löste sig,bara att gilla läget och ta nya tag:(
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tor feb 23, 2006 9:06 pm

om ingen har mer belägg så tycker jag att vi lämnar spekulationerna om varför, utanför forumet. vi kan ju knappast beskylla en hel by för tråkigheter... (inte ens Tingsryd...)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tor feb 23, 2006 10:22 pm

Så vitt jag vet så förekommer det SAMMARBETE mellan Tingsryd och Växjö Lakers. Vem vet han kanske ändrar sig igen! Hur som haver så var det synd på vad som verkar vara en bra och hockeykunnig man men nu får vi något nytt att spekulera i......Vem blir sportchef?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Lobo » tor feb 23, 2006 11:11 pm

Patrik Åkesson kanske ? alternativet är att man fixar en ny tränare illa kvikt som tillsammans med styrelsen värvar ihop de delar av laget som inte är komplett.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav The London Observer » tor feb 23, 2006 11:51 pm

Här drar man snabba slutsatser att Tingsryd skulle hotat den nye sportchefen. Tänk om det är en Lakers Anka ??

Just nu verkar anklagelser om läggmatcher från Borås fans och hotelse insinuationer från Lakers fans hagla över Tingsryd. Borås fansen fick äta upp det senare på kvällen...Får Piggelin & Co äta upp det också.. Spännande forts. följer i morgondagens SMP...var så säker
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Användarvisningsbild
The London Observer
Forumamatör

Inläggav Varanen » fre feb 24, 2006 12:48 am

Jag har ingen aning om varför parterna valde att inte fullfölja samarbetet och därför kommenterar jag inte den biten.

VLH behöver en sportchef. Detta av flera skäl, bl a för att uppnå långsiktighet vad det gäller det sportsliga i HELA föreningen. Värvningsarbetet är EN del i det arbetet, dock en viktig sådan. Ytterligare behövs en sportchef för att balansera tränarens (och styrelsens) inflytande. Jag betonar att huvudtränaren skall ha ett stort inflytande över den trupp han skall leda (och styrelsen ha det ekonomiska ansvaret för densamma), men det behövs en kraft som tänker långsiktigt på det sportsliga. Det är inte alltid tränarna gör detta. De behöver kortsiktigt få framgång, vilket kan drabba utvecklingen i föreningen i det långa loppet. Jag undrar om VLH delar min syn på uppdraget. Skulle vara intressant att få en deklaration från VLH av vad man vill ha (vad uppdraget egentligen skall ha för uppgifter). Det styr helt och hållet vem man bör leta efter. En sportchef innebär, enligt min syn, att andra får minskad makt i VLH vad gäller det sportsliga. Är alla beredda på detta? Att släppa något man har är det svåraste som finns för en människa. Coach Fagervall kommer lämna skutan vilket givetvis skapar utrymme. Förhoppningsvis styr/styrde han inte ensam den sportsliga utvecklingen.

Några kriterier har VLH tydligen satt upp för vår kommande sportchef:

- Lokal anknytning.
- Småländsk framtoning.
- Stor erfarenhet.
- Stort kontaktnät.
- Engagemang.

Den andra och sista punkten är självklara. Om man med småländsk framtoning menar ekonomisk. Om det menas att man älskar kroppkakor blir det knepigare... :wink:

En person med lokal anknytning...inget är sagt hur stark denna anknytning måste vara. Går nog att hitta en anknytning om man letar tillräckligt länge. Om punkten är absolut blir utbudet otroligt smalt. Jag hoppas att så inte är fallet.

Stor erfarenhet - Det tilltänkte kandidatens erfarenhet ansågs alltså som stor, dvs inget hinder för de flesta realistiska personer till sportchefsjobbet.

Stort kontaktnät - Den intressantaste punkten. Jag kan inget om AG:s kontaktnät och kan därför inte säga något om vad VLH anser som stort. Stort kontaktnät bygger man ofta upp efter många år i en verksamhet, eller att man haft uppdrag där det förekommit många kontakter. Sportchefer är nog de som har bäst kontaktnät inom hockeyn. Alltså lutar det åt någon som redan har ett liknande uppdrag i en annan förening.

Är det någon som kan nämna en kandidat som uppfyller alla de här kraven?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Zebbe » fre feb 24, 2006 1:23 am

Svek=hoT=avgång

Jävligt säker till detta inlägg är jag.......
Kan inte vara roligt för seiösa människor i Tingsryd att behöva uppleva detta........

Z
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Kjellsson » fre feb 24, 2006 8:14 am

Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav buck » fre feb 24, 2006 8:44 am

Att inte TAIF aktivt försöker bli av med dessa element?
Jag tycker fan inte att det längre räcker med att säga "jaaa, det är för jäävligt" eller skylla på nån växjöfalang av supportrarna..

nu måste ju nåt göras från klubbens sida, för är det tillräckligt för att en mänska inte ska våga säga nåt, samt att tacka nej till ett jobb... då är det ju RIKTIGT allvarliga hot det handlar om.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » fre feb 24, 2006 9:25 am

Det är inte så lätt för en klubb att bli av med sådana element. titta tex på AIK och andra klubbar. Däremot så tycker man att sponsorerna till klubben borde reagera och ta avstånd. Det kan ju inte vara speciellt positivt att knytas samman med en klubb där sådana här hot förekommer.
Jag tycker också att det borde vara svårare att rekrytera personer till TAIF när det föreligger risk för att utsättas för hot av olika slag i samband med att man vill byta jobb.
Det mest tråkiga är väl att den person eller personer som gjort detta har vunnit. Det var väl just att han avbröt överenskommelsen som var syftet med hotet. Detta gör ju att beteendet förstås upprepas igen vid liknande händelser. Det är av den anledningen som åtminstonde sponsorerna borde reagera eftersom de ställer upp med sitt varunamn
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » fre feb 24, 2006 9:38 am

Om hoten sker genom tfn, så kan man lätt spåra vem som ringt och därmed så är man avstängd på livstid från allt vad TAIF och Dackehallen gäller, det är bara det som gäller. Vid varje tillfälle som man vet vem som lågger bakom så gör man så här. Det är ju pinsamt som ort att förknippas med dessa idioter som beter sig så här.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » fre feb 24, 2006 9:38 am

Får ja fråga vad de finns för bevis för era påståenden att de är en TAIF anhängare som hotat Gusten???
Och kom inte och säg smålandsposten vad ni än gör.....

Finns massor me skäl som skulle kunna betraktas som familjära skäl.
Säger inte att de kanske är så. Men ni hugger ju fan på första betet som smålandsposten lägger ut direkt.

Ja är rätt intresserad av att se va smålandsposten har för belägg för deras artikel. Eller om de är rena fantasier och konspirationer...
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Putte#24 » fre feb 24, 2006 10:34 am

Jävligt tråkigt detta! Tror att AG hade kunnat varit bra för Lakers i nuläget (vet iofs inte något om honom...) och hur fan hittar man en ny sportchef lite snabbt? Det jag varit mest kritisk mot är att inte VLH såg till att det blev mer positivt kring nyheten.
Lakers har dessutom genom åren varit duktiga på att få mediautrymme, i tisdags fick de EN sida i SMP efter ett derby hemma mot NIF, Fagervalls avhopp och den nya sportchefen.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » fre feb 24, 2006 10:51 am

toyspeed- Det är väl kanske inte rätt läge att just nu gå in och ifrågasätta om det har förekommit eller inte. du har ju själv på ert forum tagit upp att det är för jävligt och samtidigt pekat på vad som händer om ingen byter däck på hans firma osv. Att nu säga att det inte beror på något är väl att se lite lätt på detta.
Detta är inte något negativt mot dej eftersom du har tagit avstånd till detta på ert forum
puff
Forumdemon

Inläggav Charlamov » fre feb 24, 2006 10:56 am

När ska folk lära sig att idrott bara är en lek :?: :?: :?:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav serra » fre feb 24, 2006 11:01 am

Det drabbar nog bara TAIF själva på sikt.
Vilken sponsor vill förknippas med en föreing vars fans ringer och hotar folk?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav mongo » fre feb 24, 2006 11:12 am

Putte/LL: Det var värst vad du varit tjurig och gnällig på VLH på sistone. 8O
Du får det nästan att låta som om det vore VLH's fel att någon ev. ringde och hotade han.

Nu hoppas jag att man inom VLH hittar en ny sportchef inom det snaraste. Dag Larsson (f.d. HV) kanske vore något, eller gick han över till fotbollen?
mongo
Forumamatör

Inläggav erok » fre feb 24, 2006 11:22 am

Lakers var en sådan sponsor för ca en vecka sedan.
Tyvärr har terron än en gång vunnit över rättvisan.Fundera på om matchen mot taif enbart var för att lungna ner dessa terrorister nu när sportchefen skulle ta över.
För det är ju inte första gången någon blir hotad av så kallade taifare :evil:
erok
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season