Ny sportchef

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Toyspeed » fre feb 24, 2006 12:08 pm

puff skrev:toyspeed- Det är väl kanske inte rätt läge att just nu gå in och ifrågasätta om det har förekommit eller inte. du har ju själv på ert forum tagit upp att det är för jävligt och samtidigt pekat på vad som händer om ingen byter däck på hans firma osv. Att nu säga att det inte beror på något är väl att se lite lätt på detta.
Detta är inte något negativt mot dej eftersom du har tagit avstånd till detta på ert forum

Nej alltså. jag skrev även där att OM de förekommit hot så är de fruktansvärt. Och hoppas att en polisanmälan görs så att personen i fråga får smaka på rättvisan. Och även som någon föreslog förbjuds besöka dackehallen fler ggr. Men som tillex Holger i webbgruppen på TAIF.nu skriver så pratade han med Gusten i morse. Och där dementerade han hoten och sa att de enbart va av sociala skäl han valde att hoppa av jobbet hos lakers.
Och de där me däcken va väl kanske ett konstigt infall på snacket. men ja menar bara att när man har ett företag som ligger i Tingsryd och jobbar som sportchef hos Lakers finns de risk att man kan mista en del kunder. De kanske är detta som Gusten har insett?? Men som sagt de är bara spekulationer.
Men har de förekommit hot så tar ja givetvis STARKT avstånd från detta.
Mvh Johan
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre feb 24, 2006 12:22 pm

Jag begriper inte varför man överhuvudaget försöker att försvara och förneka något som är så in i helvfetes UPPENBART? Dra av skygglapparna, släng stråhatten åt sidan, släpp sargen och kom in i matchen!

Snacka om att skämma ut sig i hela Hockeysverige. Ve och fasa för att vara förknippad med en sådan Tvi-klubb, hemska tanke...

/T5!! :oops:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre feb 24, 2006 12:25 pm

Om nu familjesjälen är så hemska så att man måste lägga locket på så kan det ju inte handla om sjukdommar,pengar,bostad eller liknande.>För gäller det detta så borde det gå att fixa hjälp att ordna upp det.Hade min sambo fott en alvarlig sjukdom eller liknande så inte fan hade jag lagt locket på och låtsats som hon inte har det
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » fre feb 24, 2006 12:28 pm

När man talar om skygglappar......

Ja försvarar INTE hot.
Men svara gärna på varför ni tror att Gusten sa till TAIF´s webbgrupp i morse att hot inte förekommit. Utan att de va sociala skäl.
Kanske han va så rädd så han inte ens vågar säga att han e hotad????
Han e så rädd att han till och med förnekar hot.

Jag säger bara DRA INTE FÖRHASTADE SLUTSATSER!
de är allt ja säger.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav erok » fre feb 24, 2006 12:31 pm

Eftersom jag själv har blivigt hotad av så kallade taifare så drar jag slutsatser
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre feb 24, 2006 1:08 pm

Nu är det dax att gå vidare och söka efter den sportchef som kan föra Lakers till nya bedrifter.
Hur är det mad masken karlsson??
Är han kvar i Leksand??
Jag vet att han ej var 100% älskad men tror dock att han är bättre än ingenting
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » fre feb 24, 2006 1:10 pm

Nej för fan inte masken det skulle bli vårat fall
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Räven » fre feb 24, 2006 1:17 pm

Det kanske hade varit bättre att A.G hade kommenterat det hela, så att det inte hade blivit en ryktesspridning om vad som låg bakom beslutet.

Jag kan själv tycka att det är lite märkligt att han oberopar familjeskäl (inga hot mot familjen), när båda parter var överrens helt och fullt, ända fram till igår. Visst kan det dyka upp plötsliga sjukdomar eller dylikt, men som sagt det hade varit bättre att han sa som det var i såfall.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre feb 24, 2006 1:19 pm

Klonis skrev:Nej för fan inte masken det skulle bli vårat fall

Kan du utveckla dig lite.Är han kvar i Leksand??
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » fre feb 24, 2006 1:23 pm

mongo skrev:Putte/LL: Det var värst vad du varit tjurig och gnällig på VLH på sistone. 8O
Du får det nästan att låta som om det vore VLH's fel att någon ev. ringde och hotade han.

Nu hoppas jag att man inom VLH hittar en ny sportchef inom det snaraste. Dag Larsson (f.d. HV) kanske vore något, eller gick han över till fotbollen?

Japp, jag känner mig tjurig som fan!
Sen hur då får det till att jag menar det skulle vara VLH:s fel att han blev hotad kan jag inte begripa...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » fre feb 24, 2006 1:40 pm

erok skrev:Eftersom jag själv har blivigt hotad av så kallade taifare så drar jag slutsatser

Smart slutsats... Jag har oxå blivit hotad, Av en lakers anhängare. Så då måste de va en Lakersanhängare som hotat Gusten.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav erok » fre feb 24, 2006 1:44 pm

Hoppas du polisanmälde Lakersanhängaren.Detta gorde jag men tyvärr spårade de datorn till en skola så fallet blev nedlagt.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » fre feb 24, 2006 1:46 pm

Jag trodde inte att vissa Taif fans kunde sjunka så lågt att hota en person bara för att han går till Lakers. Riktigt lågt är det. Finns inga ursäkter för det heller. När man idag öppnade smålandsposten hoppades man på att inte behöva läsa om att han inte tog jobbet för att han blivit hotad utan att det skulle vara en familjesak. Men icke. :notOK:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Linda » fre feb 24, 2006 1:49 pm

Tycker det här börjar likna pajkastning! :evil:

Sånt trams tjänar ingen på.
Vad jag vet så är det ingen av oss som vet vad som har hänt och innan dess är det lönlöst att spekulera och anta och tro osv.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre feb 24, 2006 2:03 pm

Sant linda.Mitt fall är nerlagt så lika bra att gå vidare.Jag håller på Lakers om jag så skulle få en pistol i pannan.
Så frågan kvarstår.Vilken sportchef vill vi se i Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » fre feb 24, 2006 3:32 pm

Åkesson!
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Charlamov » fre feb 24, 2006 3:45 pm

Wayne Gretzky... och det är okey om han jobbar på distans 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav PutteA » fre feb 24, 2006 3:48 pm

Toyspeed: Jag håller med dig att vi kanske skall ta det lilla lugna när det gäller hotfrågan. Men det som gör att jag känner att det verkligen är hot som ligger bakom är att det inte kommit några dementier. Eftersom detta är oerhört känsligt för TAIF, och om det nu inte ä sant, så borde väl klubben i samråd med AG kraftfullt gå ut och dementera SMP:s uppgifter. Detta borde ju vara livsviktigt i en sådan här fråga....eller?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Toyspeed » fre feb 24, 2006 4:01 pm

PutteA skrev:Toyspeed: Jag håller med dig att vi kanske skall ta det lilla lugna när det gäller hotfrågan. Men det som gör att jag känner att det verkligen är hot som ligger bakom är att det inte kommit några dementier. Eftersom detta är oerhört känsligt för TAIF, och om det nu inte ä sant, så borde väl klubben i samråd med AG kraftfullt gå ut och dementera SMP:s uppgifter. Detta borde ju vara livsviktigt i en sådan här fråga....eller?

De håller ja med om.
Och om de är så som en från Webbgruppen på Taif.nu sa så hoppas ja verkligen att dom gör de.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Charlamov » fre feb 24, 2006 4:02 pm

Är det så oerhört viktigt vad anledningen till avhoppet egentligen är? Oomkullrunkeligt beslut... måste ni veta varför???
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Loseddos » fre feb 24, 2006 4:02 pm

Dock. Är det ingen som reagerar på detta??

För jävligt, anser Tingsryds AIF:s ordförande Tommy Palmér, själv vid ett flertal tillfällen utsatt för Taifsupportrarnas ilska.

Står ju längre ner i artikeln...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav erok » fre feb 24, 2006 4:02 pm

Vem ska bli vår nya sportchef??
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre feb 24, 2006 4:10 pm

Challe: I det stora hela är det inte av vikt, men i detta fallet var diskusionen kring TAIF, och för dom måste det ju vara viktigt att dementera såna uppgifter. Och om det är sant är det ju också av vikt, även för oss.....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav puff » fre feb 24, 2006 9:26 pm

I kväll var det ett avsnitt om affären på smålandsnytt. Intervju med Tommy Pamler och en del andra runt arenan i tingryd. Det var ingen som förnekade att det hade varit hot men däremot så hade man ingen aning om varifrån eller hur eftersom AG inte hade talat med någon utan ville lägga locket på och dra sig undan. Det hade inte gjorts någon polisanmälan enligt smålandsnytt.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » fre feb 24, 2006 9:33 pm

Visst är det hela djupt tragiskt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav king_vlh » fre feb 24, 2006 11:39 pm

Lägre kan man ej sjunka!!!
MOT ELITSERIEN!
king_vlh
Forumamatör

Inläggav C70T5 » lör feb 25, 2006 12:18 am

http://www.tv4.se/sydost

...enligt uppgifter till tv4 sydost så var trycket och hoten för många för att Anders Gustafsson skulle börja sitt nya jobb som sportchef i det rivaliserande Växjö Lakers...

...Tingsryds supportrar ska ha stått bakom FLERA av hoten...

Satan i gatan vad jag hade skämts om jag hade varit Taifsupporter/sponsor, vilka jefla skämmen!

/T5!! :oops:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör feb 25, 2006 12:23 am

Sanningen börjar så sakta krypa fram. Ja, svårt att finna lämpliga ord.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Skyldiga

Inläggav Macke23 » lör feb 25, 2006 5:03 am

Är det inte ganske uppenbart att d är nån AIA:ARE som ringt...d vet ni väl? :) haha.... "No one likes us,we dont care...." ps HATA MIF ds
Macke23

Inläggav Lakersfan_03 » lör feb 25, 2006 6:06 am

Det är ju så J*vla pinsamt att det kan gå till så.
Om nu Fagervall skulle gå till Taif, rögle , troja eller oskarshamn tror jag knappast någon hade hatat honom.
man ska vara glad det tränaren tillfört klubben.
PINSAMT TAIF!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör feb 25, 2006 1:59 pm

Nu är det ju inte taifs fel att de har korkade personer som tror att de vet och gör bäst saker för klubben.Stark av de taifare som jobbar da ut och da in för att reda upp taifs ekonomi som andra korkade personer fördärvade för ett antal år sen.Men att de får konsekvenser för klubben kan vi nog alla vara överäns om.Nu gäller det att vi själva konsentrera oss på VLH och att vi får in kulor till en supporterspelare. Skulle taif klara av att gå upp iår så skulle det kännas jävligt skönt att slå dem med 10-0 i en seriematch :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » lör feb 25, 2006 2:15 pm

Det var en ganska bra skrivning på ledarsidan i smp idag. Det är faktiskt något som alla borde tänka på.
puff
Forumdemon

Inläggav alfax » lör feb 25, 2006 2:19 pm

puff skrev:Det var en ganska bra skrivning på ledarsidan i smp idag. Det är faktiskt något som alla borde tänka på.

Ja förutom att han jämnför Allsvenskan med näst intill gärdsgårdserien.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » lör feb 25, 2006 11:38 pm

Ja, just den jämförelsen var kanske inte riktigt vad jag menade när jag skrev att det var bra. Jag tänkte mera på eftertanken att det bara är en sport.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » sön feb 26, 2006 2:55 pm

Lars Johanssons beskrivning av problemen i SMP var bra. Att jämföra div 1 med nästintill gärdsgårdserien, ja både fel och rätt, div 2 är väl i stort sett gärdsgårdsserien, för div 3, med Rydaholm är väl nästintill korpnivå. Jag såg en av deras matcher och det var bland det värsta jag sett på år och dagar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season