den stora "TRÄNARTRÅDEN"

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Lobo » tor feb 23, 2006 11:59 am

Personligen har jag aldrig gillat Tisells ryggsäckshockey.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » tor feb 23, 2006 12:26 pm

En intressant fråga för att kunna placera in någon form av tränare i "önsketänkandet" är. Vad får en tränare kosta? Vad har man budgeterat? Det avgör ju hela proceduren!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor feb 23, 2006 12:32 pm

Tisell?????
Mörrum ner i skiten, Hamlstad ner i skiten (förutom 10 matcher i en kvalserie) Nybro ner i skiten....
JA!! honom ska vi ha!!....öhhhh NOT
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » tor feb 23, 2006 5:05 pm

Harald Lückner Kunde han ta Mora till eliten med det materialet ska han väl kunna ta LAKERS till kvalserien nästa år. Tror stenhårt på honom som tränare.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Trigger » fre feb 24, 2006 3:33 am

Säger bara Wikegård tyvärr kommer det inte hända men det vore gött !
Användarvisningsbild
Trigger
Forumamatör

Inläggav C70T5 » lör feb 25, 2006 5:22 pm

Harald Lückner, Esko Nokkelainen, Pär Bäckman, Torgny Bendelin, Niklas Wikegård, Jim Brithén...

Som man kan se så finns det ju en uppsjö av potentiellla tränare ute i hockeysverige. Men hur attraktivt är det att träna Växjö Lakers i dagsläget, vilka ambitioner har klubben och hur ser den ekonomiska biten ut vad det gäller nyförvärv? Frågorna är många, nu är det bara att vänta och se vem som blir Fagervalls efterträdare. Av ovanstående namnförslag så ser jag Bäckman, Nokkelainen, Lückner, Bendelin, Wikegård och Brithén som intressanta namn - jepp, allihopa!

Svaret måste väl ändå komma snart, jag hoppas bara att inte Växjö Lakers går på sparlåga och tar vad som finns i närheten, för då tror jag att man är jäkligt fel ute - OCH har gjort det förbannat lätt för sig.
(...detsamma gäller Växjö Lakers nya sportchef - VEM? Det börjar ju som sagt att DRA IHOP sig...)

Ingen som har hört något?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör feb 25, 2006 5:31 pm

Ja, det är viktiga frågor. Jag hoppas också på ett etablerat namn, för det ger automatiskt dragningskraft till nya spelare.
Inom en månad bör det vara klart, för då gäller det att knyta an gamla och nya spelare.

Men min magkänsla säger mig att det inte blir en etablerad tränare, jag vet inte var jag fått det ifrån.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör feb 25, 2006 6:05 pm

Jag tycker VLH ska se sig om efter en tränare utomlands. Varför inte Tjeckien tex. Ett land med stor hockeykultur och många mycket rutinerade och duktiga tränare. I samma läge så plockar dom med sig spelare därifrån.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » lör feb 25, 2006 9:37 pm

Jo, det finns duktiga tränare utomlands, men samtidigt gäller det att hitta en tränare som har engagemanget att driva föreningen vidare, det är ingen lätt uppgift att hitta en sådan till rätt pris.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön feb 26, 2006 12:14 pm

Det är som alltid en fråga om pengar. Om VLH skulle välja en etablerad huvudtränare från utlandet, exempelvis FM-ligan, Ryssland, Tjeckien så kostar det en hel del klöver. Alternativt kan man kolla efter duktiga andretränare, men då är de mer oprövade. I den fas VLH just nu befinner sig i rent sportsligt bör vi inte välja ett helt nytt namn.

Fagervall gjorde oss till ett allsvenskt lag under sina två år. Nu behöver vi en tränare som kan göra oss till ett topplag strax under ES under sin sejour. Erfarenhet av hockey på minst den nivån är nödvändig. Esko Nokelainen? Han har erfarenheten. Han vet vad som krävs.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » sön feb 26, 2006 12:28 pm

Nokelainen tror jag också skulle vara ett bra val.
När det gäller att plocka upp en andre tränare som huvudtränare för Lakers så gäller det att veta vad man plockar upp och att samtidigt ha tur. Öster lyckades ju väldigt väl då man tog andretränaren från Halmstad.
puff
Forumdemon

Wikegård

Inläggav petbir » mån feb 27, 2006 2:25 pm

sponsorer VAR ÄR NI :?:
ojoj vilket drag det skulle bli om Wikegård kom till växjö.
Vi kör samma lag som idag och satsa pengar på Wikegård istället................
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav erok » mån feb 27, 2006 2:33 pm

Tror ju inte att han kommer för 121.371 kr :wink:
Behövs betydligt fler namn på listan och högre stapel för att din dröm ska gå i upplevelse.Men vist.Drömma ska man :twisted:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » mån feb 27, 2006 11:36 pm

Gunnar Persson lämnar Rögle enligt deras forum.
Allt enligt Patrik AIA.
Vart skall han?
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav puff » mån feb 27, 2006 11:39 pm

Elitserien står det i deras forum men inte till vilket lag
puff
Forumdemon

Inläggav Viktor666 » tis feb 28, 2006 7:31 am

Röglesupportrarna kanke är de sista som tror att vi går upp i ES?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav MEL » tis feb 28, 2006 1:01 pm

Vilken klubb skall det bli för G.P

http://expressen.se/index.jsp?d=751&a=536418
MEL
Forumdemon

Inläggav C70T5 » tis feb 28, 2006 9:50 pm

Vad det gäller Gunnar Persson så surras det ju som bekant om att Linköping kan komma att bli nästa klubbadress. Jag tror nog att Leksand och Södertälje kan vara två outsiders med.

Daniel Broberg kan ju gå till Rögle nu - han är ju van att pendla...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tis feb 28, 2006 10:59 pm

Det enda som skulle bräcka Broberg till RBK vore om Tissell lade sin ömma hand över det laget! :D
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor mar 02, 2006 11:20 am

Leif Strömberg nämns som en tänkbar kandidat av SMP idag: http://www.smp.se/article.php?args=635662,102;0;0;0. Nu vet vi ju alla att SMP brukar chansa vilt under Silly Season för att eventuellt ha tur och hitta rätt.

Jag vet inte så mycket om LS. Han fick en hel del negativ press efter att ha dömts till dagsböter pga en misshandel efter en BIK-fest. Vidare har han fällt en del uttalanden som skapat rubriker. Sparkades som andretränare av FBK nyligen i samband med att huvudtränaren avgick. Hockeymässigt verkar han stå för en fysisk och stenhård hockey. Kollar man igenom en del artiklar får man uppfattningen att LS är en person med mycket fasta åsikter om saker och ting vilket skapat smärre samarbetsproblem tidigare (bl a i BIK där andretränare avgick innan de knappt hunnit tillträda). Vår nya sportchef är kanske inte heller mest känd för sin ödmjukhet. De två skall kunna samarbeta om något de kan bäst i hela världen. Något att tänka på. Klar rollfördelning behövs.

Leif Strömberg ger en bra maggropskänsla hos mig. Jag gillar fysisk, tät och disciplinerad hockey där alla har sin bestämda roll att uppfylla. Att han spelat i Nybro och tränat FBK får gå på kontot om att ingen är ofelbar. Bofors är i dag ett vinnande lag. Är det någon som vet mer?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Virdelo » tor mar 02, 2006 12:26 pm

Bara det inte Blir Daniel Broberg som blir nytränare så är jag nöjd och att det blir en tränare som vill ha ett eget spel.
Virdelo
Forumamatör

Inläggav Varanen » tor mar 02, 2006 5:54 pm

Så alla andra i hela världen är ok då, eller? :lol:

Vad ändå det faktum att Leif Strömberg nämns i samband med VLH indikerar på är att tiden då klubben förknippades med svärmorsdrömmar, mylittlepony och sockervadd verkar vara över. Tack styrelsen! Tack FagEvert! Tack alla de fysiskt spelande krigare som medverkat till att förändra bilden. :ok:

Det är ytterst viktigt att vi fortsätter våga stå för en fysiskt tung hockey och då menar jag inte bara tacklingar utan också att spelarna åker kopiöst med skridskor. LS verkar stå för de värdena. Ingen som vill ha en synpunkt kring att hans namn nämns?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tor mar 02, 2006 6:15 pm

Eftersom det är ganska svårt att spekulera i hur det skulle kunna gå med LS som tränare så avstår jag, men önskar en tränare som kan hantera motgångar, spelare ur form, sponsorer, publik, media, DOMARE mm, förutom att lära ut hockey (kanske är att önska för mycket??). Förutom de av Varanen uppräknade "negativa" faktorerna, har läst att Lill-Bert Carlson anser LS vara den "värsta" tränare han mött på en rink, men jag vägrar att döma hans kvalitéer utifrån andrahandsinformation. Fan... han kanske är bra?

Lyssnar gärna till vad du vill berätta Varanen... varför har hans namn nämnts? Fram med nåt positivt!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tor mar 02, 2006 6:25 pm

Jag skulle definitivt inte ha något emot om Leif Strömberg tar över den huvudsakliga tränarsysslan i Växjö Lakers - helt klart ett steg i rätt riktning mot eliten för Växjö Lakers. LS är väl bla känd för att vara en bestämd tränare som inte skräder sina ordval, såväl i båset som i media, och som INTE vill se några handväskor på isen. Hård, tät och fysisk hockey förespråkas. LS har rutinen, erfarenheten och kontakterna - OM LS tar över Växjö Lakers så tror jag det blir skitbra!

Rögle vet jag rycker i honom också. Han verkar vara deras förstaval...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor mar 02, 2006 7:02 pm

Charlamov skrev:Eftersom det är ganska svårt att spekulera i hur det skulle kunna gå med LS som tränare så avstår jag...Lyssnar gärna till vad du vill berätta Varanen... varför har hans namn nämnts? Fram med nåt positivt!!!

Sedan när har du avstått att kommentera någonting överhuvudtaget bara för att det är ganska svårt att spekulera i? :wink: :lol: Självklart bygger min känsla av att LS är rätt person just på en känsla. Den kan visa sig vara helt tokig. Men så är det alltid när man sammansätter ett team. Individerna bör passa in och ihop, men några garantier kan man ju aldrig få.

Jag vet inte varför hans namn nämns av SMP och några andra källor har jag inte (Förutom C70 ovan som säger att Herr-BH vill ha han).

Räcker det inte med tung, tät, fysisk hockey! Är inte det tillräckligt positivt för dig Igor?

C70 - Skoj att vara överens om tränarsysslan för en gångs skull. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 02, 2006 7:19 pm

Varför SMP nämner hans namn beror på att lakers varit i kontakt med honom, det är bekräftat. Men lika bekräftat är att de varit i kontakt med andra tränare, så han är en bland flera. Konstigare än så är det inte.

Sedan väntar jag med att spekulera hur det eventullt kan bli, innan det är mer troligt än vad det är nu.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tor mar 02, 2006 9:37 pm

Jag uppfattade det som om du hade mer att avslöja...

Varanen skrev:... Ingen som vill ha en synpunkt kring att hans namn nämns?

Räcker det inte med tung, tät, fysisk hockey! Är inte det tillräckligt positivt för dig Igor?

Jo det räcker rätt bra... men jag vill OXÅ ha en tränare som är bra på att kommunicera med spelarna. Tror inte enbart på hot och månskensträning som formtoppare!!! Jag vill se självsäkra spelare med grym attityd! Från nedsläpp i match 1 till sista KS-matchens slutsignal! Som du skrev... vare sig Ewertsson eller LS har visat ödmjukhet som främsta egenskap. Ser ut att kunna bli en riktig tuppfäktning om inte tydliga regler graveras in i plexit.

INTE Igor Varanen:
Valerij Borisovitj Charlamov (ryska: Валерий Борисович Харламов), född 14 januari 1948 död 27 augusti 1981, var en framgångsrik sovjetisk ishockeyspelare. Han omkom i en bilolycka tillsammans med sin fru, endast 33 år gammal.

Respekt :!: :!: :!:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav august » fre mar 03, 2006 11:13 am

En tidig morgon hemma hos Ewertsson...
http://www.grapheine.com/bombaytv/play_uk.php?id=829809
Användarvisningsbild
august
Forumamatör

Inläggav Baloo » fre mar 03, 2006 11:07 pm

Moberg eller?

http://www.grapheine.com/bombaytv/play_uk.php?id=833844

Kanske inte skulle ligga under denna tråden....
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Räven » lör mar 04, 2006 11:38 am

Gunnar Persson kan vi ta bort i allafall, för han är klar för LHC. Men han har säkert aldrig varit aktuell heller.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » lör mar 04, 2006 10:01 pm

En liten petitess när det gäller Strömberg är att han flera gånger under den tid han tränade Bofors gjorde offentliga kärleksförklaringar till Rögle. Så tar ni honom så får ni vänja er vid uttalanden i tidningen varje silly season att han skulle vilja träna Rögle helst av allt i allsvenskan...

Nu börjar det bli kul på Lakers forum igen. Silly season är här och detta forum är återigen det roligaste att läsa. Vilka namn som presenteras här bland era tränarkandidater. Hade kanske varit roligt om en promille av de spelare och tränare som Lakers supportrar drömmer om faktiskt hade kommit till allsvenskan och spelat. Men risk är tyvärr mindre än obefintlig.

Men kul är det att läsa som utomstående.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav C70T5 » lör mar 04, 2006 10:28 pm

Menar juristen från de mörka skogarna i afrika att spekulationerna på Vårt forum gällande tränarfrågan skulle skilja sig nämnvärt från spekulationerna på Rögles forum? Knappast, såvitt jag kan se så förekommer det samma namnförslag på tränare hos er som här.

Bortsett från Er tränartråd - så är ju även tråden om Er ordförande Kjell Nilsson fantastiskt humoristisk och för den delen ganska så tragisk. Han verkar vara 'omtyckt' den där Kjelle med Boforshalsduken. Jag tror aldrig att jag har läst en tråd där det har riktats så många mindre smickrande adjektiv mot en person - vilken klubbkänsla...

Kenny Jönsson kom hem till ängelholm med förhoppningen att föra sin hårdsatsande modersklubbs Rögle till elitseriekval, ett kval som Rögles ledning på förhand tveklöst och stenhårt kalkylerat med - men vad är det som håller på att hända?

Som sagt, alltid kul att läsa på AIA's forum för en utomstående.

/T5!! :oops:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör mar 04, 2006 11:14 pm

Det var väl inte bara Rögles ledning som trodde det utan även fansen ,det skrevs på detta forum att de enda som kunde tänkas gå upp i Elitserien var Malmö ,Skellefteå och RÖGLE och Bofors skulle aldrig kunna vara bland de 4 kvallagen,verkligheten blev en annan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » lör mar 04, 2006 11:27 pm

Ska vara en röglefantom till att sätta sig lite över andras spekulationer :)
Har inte sett nån här spekulera om Hardy Nilsson eller Mats Hallin än i alla fall men det kommer kanske. Deras högsta dröm måste ju absolut vara att träna bandyklubben från söder kommande år. Vi andra får slänga oss i väggen och spekulera om det som är tillåtet när alla landets tränare slagits färdigt om att träna kvalserielaget.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » sön mar 05, 2006 3:18 pm

Haha... läs lite på eget forum innan du börjar gny om vad som skrivs här... bra koll... bra koll... *asg*
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season