TAIF`s forum om övergångar och rykten

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

TAIF`s forum om övergångar och rykten

Inläggav furioso » mån mar 06, 2006 6:57 pm

Hittar ej Växjö Lakers där när man klickar på allsvenskan, nån som vet varför vi ej finns med?
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav Räven » mån mar 06, 2006 7:28 pm

Jodå, om man söker på Växjö Lakers, så kommer det upp, men där finns inga rykten inrapporterade ännu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Kiddan » tis mar 07, 2006 9:53 am

Precis. Anledningen är nog helt enkelt att vi inte har några rykten ännu.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav erok » tis mar 07, 2006 2:32 pm

Läste på trojas forum att Esko kan vara på väg hit
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tis mar 07, 2006 5:31 pm

Skämtar du? tror jag knappast att han är 8O
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis mar 07, 2006 5:34 pm

Faktum är att jag hört några som nämnt detta. Visst Nokialainen skulle faktiskt vara ett bra alternativ.

Men samtidigt så har väl Esko en säsong kvar, men visst man kan bryta ett kontrakt om parterna är överrens.
Senast redigerad av Räven tis mar 07, 2006 5:38 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis mar 07, 2006 5:34 pm

Inte jag men kanske de på trojas forum :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tis mar 07, 2006 5:46 pm

Såg också det nu det, men det är ju bara ett ryckte (än så länge)
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis mar 07, 2006 6:22 pm

Silly Season är rykte :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis mar 07, 2006 11:43 pm

Frågan man som supporter ställer sig är ju hur Växjö Lakers kommer att agera för att förstärka den befintliga truppen inför den kommande hockeysäsongen? Den nytillträdda sportchefen Henrik Evertsson klargjorde klart och tydligt på etern i sista 'PP' att inför den kommande säsongen så kommer Växjö Lakers att max byta ut fem spelare. Nu räknar jag inte med Joakim Fagervalls förvinnande, för det är ju redan definitivt klart, och det känns riktigt bra. Min spontana tanke är då - vad menar egentligen sportschef Henrik Evertsson med antalet av värvningar?

- Två nya målvakter?
- Tre nya utespelare?

= Fem spelare.

Det enda logiska tänket efter sportchef Evertssons uttalande är då att det kommer värvas två nya målvakter och TRE nya utespelare.

Nog fan lär det väl behövas mer offensivt och defensivt krut i truppen inför nästa säsong om Växjö Lakers ska vara med i toppen - och framför allt kunna kvalificera sig till kvalserien?

Det ska bli oerhört intressant att få veta vad Växjö Lakers har för ambitioner inför nästa hockeysäsong. Om jag inte missminner mig helt så finns det ett utstakat mål från Växjö Lakers sida att då vara med i just kvalserien.

Växjö Lakers kanske ska börja köra in juniorerna i a-truppen redan från seriestarten - vem vet?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons mar 08, 2006 12:04 am

För första gången någonsin kan vi tänka i roller:

Sniper - Förste center - Balans

Sniper2 - Andre Center - Balans2

Forward - Defensiv Center - Forward

Checkare - Checkare - Checkare

Under säsongen tappade vi vår tilltänkte stjärnsniper (Calder), två checking-anfallare (Dalle & Selander) och en forward (J.Persson). Till laget har en andre center tillkommit (Rosén), en forward/checkare (Niinikoski) samt en checkare (Yngve). På slutet har man även lyft upp Magnusson och Ericsson.

Sportchef Evertsson nämner fem spelare som skall bytas ut, sedan skall man fylla på så att man återigen får en komplett trupp. Beroende på vilken bredd man önskar så rör det sig om 7-8 spelare skulle jag tänka mig.
Senast redigerad av Varanen fre mar 10, 2006 12:14 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav furioso » ons mar 08, 2006 12:13 am

Vi kommer aldrig ta en fjärde plats med enbart 3 nya utespelare,
i så fall får vi ha en målvakt som har en räddningsprocent på 98 %.
Lakers agerande är högst tafatt, det började med att man gav
upp säsongen redan i december, genom att inte värva ngn ersättare
till alla de spelare som plötsligt försvann, dåligt både mot publik
och sponsorer. I det långa loppet blir det Lakers som förening som drabbas då både sponsorer och publik tröttnar på ett lag som enbart
håller sig i mitten av tabellen.

Förresten någon som hört vilken ny klubb Fagerwall e klar för?
Läste att Björklöven eller Södertälje var aktuella...
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav Per_växjö » ons mar 08, 2006 12:14 am

Detta är ju off topic men jag tror att Fagervall går till Björklöven. Han är från Umeå så varför inte?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons mar 08, 2006 12:32 am

Jag utgår ifrån att sportchef Evertsson räknade fel på sin kulram när han i radion, i direktsändning, definitvt konstaterade antalet nyförvärv till Växjö Lakers till fem stycken. Calder, Dalle, Selandér och poängsprutan från norrland Jonte Persson - bara dessa tillsammans är ju fyra stycken, plus två nya målvakter, då är vi uppe i sex. Sedan så ska det värvas och kompletteras för att höja Växjö Lakers till en ytterligare nivå, och det antalet vet bara sportchef Evertsson. Jag hoppas bara att sportchef Evertssons NYA och mer realistiska kulram innehåller fler än fem kulor. Runt 8 nyförvärv är väl mer realistiskt (hoppas jag). 6-7 utespelare och givetvis två nya målvakter.

Vart Fagervall drar sin flyttkärra och sin 'byta-ut-spelar-startegi-som-passar-mig-bäst-för-att-få-bästa-laget-för-att-lyckas' är av mindre intresse. Men det ska bli oerhört kul att följa hans lagbygge...

...som utomstående... :D

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 ons mar 08, 2006 12:36 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons mar 08, 2006 12:34 am

furioso skrev:Vi kommer aldrig ta en fjärde plats med enbart 3 nya utespelare,
och sponsorer. I det långa loppet blir det Lakers som förening som drabbas då både sponsorer och publik tröttnar på ett lag som enbart

Lösningen stavas pengar, något "supporterspelaren" kan vara med och bidra till. Med tanke på det enorma gensvaret av privatsupportrar i just supporterspelaren (30st hittils..wow) kan vi kanske fortsätta hoppas på ett extra lyft :?
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons mar 08, 2006 1:23 am

Intressant diskussion. Men måste inte först styrelsen lägga fram de ekonomiska ramarna, samt vilket mål styrelsen sätter upp för representationslaget för säsongen 2006/07, innan herr Evertsson pratar om si eller så många nyförvärv. Det är ju till slut ekonomin som sätter begränsningarna på den kvalité som vi kan förvänta oss av nyförvärven, man får i regel (finns dock undantag) det man betalar för.

Jag tycker fortfarande att man ska satsa på tränaren, han får kosta tycker jag. En rätt tränare som har passion och engagemang, lyfter hela laget. Medan en tränare som saknar detta till 100% fäller et välmeriterad lagsammansättning. Så upp med plånboken och hitta den tränare som har förmågan att bilda en lagmaskin med inställning och engagemang i varje byte.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons mar 08, 2006 7:52 am

Niles skrev:
furioso skrev:Vi kommer aldrig ta en fjärde plats med enbart 3 nya utespelare,

Lösningen stavas pengar, något "supporterspelaren" kan vara med och bidra till. Med tanke på det enorma gensvaret av privatsupportrar i just supporterspelaren (30st hittils..wow) kan vi kanske fortsätta hoppas på ett extra lyft :?

Vet inte folk om att det finns hur fan ska de då kunna vara med??
Men det är klart.Har alltid fått svar.Fy fan vad vi är trötta på ditt pengatjat
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » ons mar 08, 2006 8:07 am

Är det bestämt att Åkerström skall lämna ? Kan nog vara så att han vill ha en ny förstamålis och 4 nya utespelare ?
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav erok » ons mar 08, 2006 8:28 am

Får vi en ny förstamålis så sticker någ Åkerström
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » ons mar 08, 2006 8:40 am

c70t5 skrev:Jag utgår ifrån att sportchef Evertsson räknade fel på sin kulram när han i radion, i direktsändning, definitvt konstaterade antalet nyförvärv till Växjö Lakers till fem stycken. Calder, Dalle, Selandér och poängsprutan från norrland Jonte Persson - bara dessa tillsammans är ju fyra stycken, plus två nya målvakter, då är vi uppe i sex. Sedan så ska det värvas och kompletteras för att höja Växjö Lakers till en ytterligare nivå, och det antalet vet bara sportchef Evertsson. Jag hoppas bara att sportchef Evertssons NYA och mer realistiska kulram innehåller fler än fem kulor. Runt 8 nyförvärv är väl mer realistiskt (hoppas jag). 6-7 utespelare och givetvis två nya målvakter.

Vart Fagervall drar sin flyttkärra och sin 'byta-ut-spelar-startegi-som-passar-mig-bäst-för-att-få-bästa-laget-för-att-lyckas' är av mindre intresse. Men det ska bli oerhört kul att följa hans lagbygge...

...som utomstående... :D

/T5!!

Intressant analys.. Du vill byta ut en tränare som har strategi att byta mycke spelare. Samtidigt som du vill ha in ca 8 nya spelare... Då bore ju Fagervall va perfekt tränare enligt dig. Försök få så LITE turbulens i ett lag som möjligt och skapa en klubbanda.... Nu viker ju varje lakersspelare ner sig så fort de är lite motigt... Kolla på säsongsavslutningen. Utan hjärta i klubben krigar ALDRIG spelarna för märket på bröstet. Byta halva laget är ju knappast en bra ide för att skapa hjärta... Köpa ett hjärta åt laget går inte.

Mvh Johan
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav C70T5 » ons mar 08, 2006 11:27 am

Det är inte för herr Fagervalls fallenhet att byta ut spelare som jag tycker det är bra att han slutar - hans fantastiskt 'lyckade' strategier och ruggigt taggade matchanalyser däremot orkar jag inte älta, eller för den delen höra mer. Om en spelare viker ner sig så är det är ju tränarens förbannade ansvar att repa mod i den spelaren igen. Sanningen är att om Växjö Lakers vill vara med i glamouren nästa säsong så måste det bytas ut en hel del spelare, cirkus 8 stycken. Det är ju ingen lingonserie som Växjö Lakers spelar i - vill man vara med i toppen så kostar det, hjärta eller inte. Huvudsaken är att det denna gången görs ett BRA scoutingjobb, så att man ungefär vet vad man kan förvänta sig! Denna säsongens floppvärvningar som poängsprutan Adam Calder (som man ju hade skyhöga förväntningar på) och Jonte Persson (som gör en hyffsat bra träningsmatch mot Mif och får kontrakt) talar ju sitt tydliga språk. Jag håller med dig om säsongsavslutningen, den har varit riktigt bedrövlig. Även smålandspostens analys är med sanningen överenstämmande - pinsam. Jag hoppas verkligen att Växjö Lakers gör en riktigt bra match ikväll mot Rögle och spelar bort dom från kvalserien så att lite hockeyheder räddas inför kommande säsong.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav pums » tor mar 09, 2006 10:10 am

Jocke är inte från Umeå från början. Långt ifrån.
pums
Forumamatör

Återgå till Silly Season