Honkanen.....

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Honkanen.....

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » fre mar 03, 2006 4:56 pm

...det har varit genomgående bra hela laget men en som jag inte vill ha kvar i laget är honkanen på grund av alla utvisningar han bifogar där har vi förlorat många poäng :(

så tycker jag iallafall... gärna några kommentarer tack...

MVH LABAN
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Baker » fre mar 03, 2006 5:05 pm

Är faktiskt beredd att hålla med. Visst är det i många lägen skönt att ha en "polis" men ibland känns det som om han inte har alla besticken i lådan. Skall man ta alla dessa utvisningar måste man se till att ta med sig en motståndare ut annars kostar det liksom mer är det smakar.
Baker
Forumproffs

Inläggav PutteA » fre mar 03, 2006 5:06 pm

Jag är av raka motsatsen. En mycket viktig back att ha kvar. Honakanen har visat en stor offervilja för laget. Han ligger på +11 i +/--ligan. Visst, han tar mycket utvisningar, men det är hans spelstil, han skall ta mycket utvisningar. Givetvis en del onödiga, men det har dom flesta spelarna!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav H:et » fre mar 03, 2006 5:14 pm

Håller med ovanstående. Det behövs en som ställer upp. Givetvis får det inte bli för många onödiga utvisningar, men det kan han säkert jobba på.
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
Användarvisningsbild
H:et
Forumamatör

Inläggav Stanger » fre mar 03, 2006 5:16 pm

Jag håller med dig Putte...enligt mig är Honkanen en av dom stabilaste backarna i laget och honom vill jag verkligen se lira i Lakers nästa år.
Ut med domarn in med pucken!!!
Användarvisningsbild
Stanger
Forumamatör

Inläggav Klonis » fre mar 03, 2006 5:31 pm

Instämmer med Putte
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav calle73 » fre mar 03, 2006 5:33 pm

Kan bara hålla med - Honkanen rockar!! :headbang:
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Varanen » fre mar 03, 2006 5:43 pm

Jag har förståelse för argumentet att han drar på sig för många utvisningar, säsrskilt då isolerade tvåor som inte beror på gruff. Men som med varje spelare måste man ställa det positiva mot det negariva och därefter ta ställning till en fortsättning.

Negativt:
- Drar på sig onödiga utvisningar.
- Är inte bra på uppspel.
- Kunde vara snabbare på grillorna.

Positivt:
- Bäste back i laget defensivt.
- Sköter sin roll klanderfritt.
- Kan det fysiska spelet.
- Står upp för laget i alla lägen, moralhöjare.

Min slutsats är att han behövs framöver. Det finns inte alltför många duktiga defensiva backar där ute. Varenda ung back drömmer om att bli en ny Paul Coffey, vilket givetvis hämmar deras utveckling. Varfär byta ut vår bäste defensiva back som dessutom har polisiära uppgifter. Jag tror den tid är förbi när vi skickade debutanterna till att försvara laget och där alla åkte iväg visslande när en hel femma stod och poundade vår målvakt. Vem minns inte Hadelövs kommentar i radion om den största skillnaden mellan att stå i ES och AS efter att han kommit till Lakers:

För en målvakt är det ingen större skillnad. Skotten kommer från liknande lägen. Den största skillnaden jag märkt är att utespelarna inte försvarar sin målvakt. :oops:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » fre mar 03, 2006 5:45 pm

Honkanen ska vara kvar annars begår VLH ett stort misstag. Han är ju den bästa defensiva backen vi någonsin haft i Lakers. Sen att han tar mycket utvisningar må väl vara sant, men det behövs spelare som kan stå upp hela vägen oxå. Jag kan inte förstå hur man INTE kan tycka att Honkanen ska vara kvar.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav skarza » fre mar 03, 2006 5:47 pm

tycker defenetift att Honkanen ska få vara kvar men problemet är att han får så mycket utvisningar
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » fre mar 03, 2006 5:55 pm

Jag hoppas verkligen att Jani 'Hulken' Honkanen förblir Växjö Lakers trogen någon/några säsonger till. Skitutvisningarna som han 'råkar' ut för tycker jag att han utan tvekan kompenserar med en fantastisk pondus i defensiv zon. Han är även den spelare som i ALLA lägen backar upp de sina i trångmål, viker sig inte en tum - RESPEKT!

...då finns definitivt andra backar i laget som jag tycker hänger på en mycket skörare tråd än vad Jani Honkanen gör...

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 fre mar 03, 2006 6:00 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre mar 03, 2006 6:00 pm

Honkanen ska vi ha kvar.
Visst han har tagit en del onödiga utvisningar, men han står alltid upp för laget och det är en väldigt viktig egenskap.

Han har rollen som "polis" och den rollen har han skött bra. En defensiv klippa.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakejer115 » fre mar 03, 2006 6:02 pm

Honkanen VILL även jag,ABSOLUT ha kvar minst nästa säsong :D :D :D :D :D :D
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav #65 » fre mar 03, 2006 6:15 pm

Honkanen ska klart vara kvar
Han är vad vi saknat i många år
Stor,stark och FUL! (utseendemässigt och på banan)
Och ett STORT plus han backar aldrig!
Bästa backen efter Heino och Persson.
Har du sett Malmö.
Har du sett Världen!
Användarvisningsbild
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » fre mar 03, 2006 6:22 pm

Jag glömmer aldrig när han avgjorde mot Rögle hemma i början av serien, han satte 4-3 19.23 en sådan back måste vi ha kvar!!!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre mar 03, 2006 6:50 pm

Vi behöver snarare fler spelare av Honkanens typ, spåelare som inte är rädda för att ta för sig, som inger respekt. Visst det blir alltid lite fler utvisningar, varav en del helt onödiga, men det får man väga mot det positiva tycker jag. Vi behöver helt klart fler fysiska spelare, än vad vi har idag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre mar 03, 2006 10:30 pm

Klart han ska vara kvar... men det finns väl ingen intelligent människa som kan försvara alla onödiga utvisningar. Idag hade han BARA 27 min!?!?
Vore intressant om ngn statistikfreak tog på sig att plocka fram hur många baklängesmål Lakers drabbats av under hans tid på botbänken.
Slipa till diamanten så blir han 30% bättre... minst!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Lakejer115 » fre mar 03, 2006 10:56 pm

Att såga Honkanen för hans utvisningar,tror jag beror på att vi missat att ta oss till kvalserien.att vi har för många dåliga fölorare här på forumet.För många medgångssuportrar

Så fort han gör nåt bra så är han gud typ.
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav Charlamov » fre mar 03, 2006 11:07 pm

Sluta tro och läs statistiken!!!

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » fre mar 03, 2006 11:19 pm

Man kan ju knappast diskutera hans matchstraff idag, när vi inte var där. Det handlar om inställning och i och med den så kommer diverse utvisningar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre mar 03, 2006 11:59 pm

Leder man ligan med TVÅOR så sysslar man med annat än att fightas. Det jag kritiserar är för många onödiga utvisningar modell spelförstörande.
Har man fått ett rykte, så får man ögon på sig!

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » lör mar 04, 2006 12:15 am

Jo, jo, han har lite för mycket av "onödiga" utvisningar, så är det. Men det kan man kanske jobba bort, det handlar ju hur han löser olika problem på isen. Vi får väl se om han är kvar och vem som är tränare och vilka som är i laget, det löser sig säkert. jag efterlyser i allafall killar som kan ta för sig och inte åka och titta på motståndarna, det är väl hockey det handlar om.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav *anna* » lör mar 04, 2006 12:20 pm

Honkanen ska vara kvar.
lakers behöver backar som vågar ta och ge i närkamper. Självklart resulterar det i utvisningar och visst han har suttit mycket men inte i onödan alltid
harjoitus tekee mestarin
Användarvisningsbild
*anna*
Forumamatör

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » lör mar 04, 2006 1:46 pm

men jag tycker faktiskt att en sån kille som C. Persson är oxå en som alltid står upp, men skillnaden är att han tar inga utvisningar
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Varanen » lör mar 04, 2006 2:50 pm

C.Persson har helt klart varit en formidabel succé i år. Men man skall komma ihåg att unga spelare ofta går lite upp och ner i prestationerna, vilket är helt naturligt. De är under utveckling på alla plan (även utanför hockeyn). Honkanen har varit den stabilaste backen i VLH. Det är inte många matcher där han inte levererat på en hög allsvensk nivå. Jag tror aldrig att det kommer till en samsyn vad gäller Jani. Antingen anser man att hans fördelar överväger eller så gör man det inte. Det jag oroar mig över är om tacklingar och närkontakt kommer att förbjudas framöver. Det sas att spelet med klubba skulle stävjas men domarna har passat på att även straffa tacklingar. Hockeyn som vi känner till den är hotad. Om det värsta sker kan vi inte ha kvar Honkanen, Markusson, Andersson, Romö, Pikkarainen eller Yngwe.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » lör mar 04, 2006 4:10 pm

Tycker du har en poäng där Varanen när det gäller tacklingar... idag kan en spelare stå vid sargen och när motståndaren kommer så vänder han upp röven mot spelaren som KABONG, SCHMACK åker ut för CFB. Här måste förbundet fundera ett antal gånger om hur straff ska utdömas. Tycker många ggr spelaren som blir tacklad bakifrån lika gärna kan visas ut pga att det är han som styr situationen till CFB. Kan inte påminna mig att tacklingar bakifrån förekom för 10-20 år sen... i alla fall inte alls i samma utsträckning.

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Niles » lör mar 04, 2006 7:25 pm

Tycker Honkanen är mycket värd för Lakers och hoppas på en förlängning, samtidigt är utvisningarna alldeles för många vilket man inte heller kan blunda för. Totalt alldeles åt helsike för många för laget som helhet också. Finns inte en chans i världen att göra det bättre än dom gjort med en sådan belastning, dessutom med relativt tunn trupp att gå på under sista halvan av serien. Gärna tufft men antalet utvisningar måste absolut ner till hösten.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Flest mål vinner » ons mar 08, 2006 11:11 am

Jag tycker att Sundbom gör ett lika bra defensivt jobb UTAN att ta onödiga utvisningar.
Honom vill jag ha kvar!

Han blir bättre för varje år....
Flest mål vinner

Inläggav Modano 9 » ons mar 08, 2006 9:26 pm

Matchstraff idag igen :evil: . Ok att matchen inte gäller något, men dom andra matcherna har gjort det....
Användarvisningsbild
Modano 9
Forumamatör

Inläggav Lobo » ons mar 08, 2006 9:44 pm

Honkanens facit blev 218 min på 40 spelade matcher dvs 5 min 27 sek / match

Effektiv utvisiningstid 103 min eller nästan 2 hela matcher i boxplay bara på en enda person. Detta är helt klart oacceptabelt. Frågan är hur en "snällare" Honkanen skulle spela ? det är juh helt en del utav hans spel att spela på/över gränsen.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » ons mar 08, 2006 10:23 pm

Jag tror ändå att Honkanen skulle kunna vara något positivt, man kan nog inte bedömma honom efter de senaste halvdussinet matcher, det sätter jag på kontot, frustration, när inget fungerar i stort sett och inget engagemang finns från den personen som ska stå för det.

Men visst, det är åt helvete med så många utvisningsminuter.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » ons mar 08, 2006 10:24 pm

Vi behöver likt förbeskat nån som står upp för sin målvakt och sina kamrater, och Honkanen viker f-n aldrig en tum när nån jävlas med grotnes/pelle....

FÖRLÄNG!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » ons mar 08, 2006 10:26 pm

Riktigt! Nån som står upp och visar var skåpet ska stå behövs, men alla dessa skitutvisningar måste bort. Kan den gode Honkanen lösa det så är han solklar!!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Herr Oberst » tor mar 09, 2006 10:03 am

Vilket smarthuvud den där Honkanen är.
Att efter avblåsning köra fram till en i princip helt oskyldig Röglespelare som bara står och tittar på Grotnes och sen kötta ner honom...
Och sen när han åker förbi AIA så ska han självklart fortsätta genom att blåsa upp kinderna och hoppa runt som en apa. Han höll på i ett bra tag också.

Fattar han inte att det är han som gjort bort sig, både 1 och 2 gånger.
Hade jag varit i den situationen så hade jag kört med huvudet nere vid knäna och svansen mellan benen och glidigt ut snabbt som en liten mus.
Jävla SOPA.
Förläng ni bara
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tor mar 09, 2006 10:05 am

Verkar som att herr oberst är lite avndsjuk på en spelare som honkanen =).
Han retar gallfeber hos alla motståndare sånna ska man ha =)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season