Truppen 06/07

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Truppen 06/07

Inläggav Varanen » fre mar 10, 2006 12:33 am

Ok dags att börja pussla ihop nästa säsongs favoriter. Jag använder mig av följande forwardsschema då jag tycker att vi skall ha det så helt enkelt:

Sniper - Förste center - Balans

Sniper2 - Andre Center - Balans2

Forward - Defensiv Center - Forward

Checkare - Checkare - Checkare

Placerar jag in de kontrakterade spelarna ser det just nu ut så här:

MV1:-
MV2:-

B1: Heino
B2: Custemo
B3: Augustin
B4: C. Persson
B5:
B6:
B7:
B8:

S1:- C1: Yngvesson BF1: Andersson

S2:- C2: Rosén BF2: Pikkarainen

F1: Markusson C3: Romö F2:-

Ch:- Ch2:- Ch3:-

Saknas gör alltså två målvakter, 5 backar, två målskyttar, en forward i tredje linen samt hela checkinglinjen. Lite enklare att se vilken typ av spelare vi behöver kontraktera. Målvakterna är viktigast, men det som oroar mig är att båda sniper-positionerna är obesatta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre mar 10, 2006 12:35 am

Jo, men sedan hänger väl en hel del på vilken tränare som kontrakteras. Spelarna ska passa in i hans idé och filosofi.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre mar 10, 2006 12:39 am

Den defensiva-/målvakts delen i laget är väl den som skapat mest huvudbry hos mig under säsongen. Gör man så pass mycket mål som Växjö Lakers har gjort (fjärde bästa laget i serien!!) så ska man definitivt ligga högre upp i tabellen - det återstår och se hur sportchef Evertsson och styrelsen väljer att agera. Målvaktssidan är utan tvekan oerhört viktig inför kommande säsong.

Hadelöv - han verkade ju trivas i Lakers, en förlorad match på tio spelade... 8)

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre mar 10, 2006 12:45 am

Räven - Nja...schemat ovan är rätt universiell och inte direkt beroende av taktiska dispositioner. Alla lag måste ha minst två målvakter, 8 backar, 4 centrar och 8 forwards. Av forwardsen skall minst två kunna göra mål (snipers)oavsett vilken tränare det är. Det enda som kan skilja är balansen på resten vad gäller offensivt kontra defensivt. Har man materialet kan man köra den tredje kedjan som en producerande enhet, har man ännu bättre material kan man ha Yngvesson som center i fjärde kedjan, men så mycket resurser kommer vi inte ha.

Om vår näste tränare vägrar spela med den balanserande forwarden kommer jag bli lika envis som du varit gällande Fagervall. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre mar 10, 2006 8:54 am

Jo, jag håller med dig Varanen, samtliga platser ska finnas. Jag var väl lite felfokuserad igår.

Helt riktigt som du skriver att vi måste ha klara målgörare bland forwards.

Positivt är väl också att tränaren ser ut att vara klar, dock vet jag inte hans starka kort.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » fre mar 10, 2006 10:18 am

Varanen om du säger att du är orolig för att
vi saknar snipers

om nu kempe blir tränare så finns det en rätt
bra sådan som står utan kontrakt med Skövde

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2536
Daniel
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » fre mar 10, 2006 7:10 pm

Det ska bli intressant att se hur det blir på backsidan nu när hälften av truppens backar är kontrakterade.

Ejdepalm?
Sundbom?
Messa?
Honkanen?

Knivigt värre - för defensiven och målvaktssidan måste bli mycket avsevärt bättre. Utav de fyra namnen som återstår så är jag tämligen säker på Peter Messa inte kommer att få förnyat kontrakt, och det är ingen förlust. Lika säker är jag på att Honkanen kommer att bli erbjuden kontrakt, om han sedan godtar det är en annan femma. Sedan vettifan hur sportchef Evertsson egentligen väljer att agera - för defensiven måste ju förstärkas. Ejdepalm tycker jag övertygade i början av serien, sedan åkte han på sin andra allvarliga knäskada, och ska väl opereras nu under försäsongen. Ejdepalm är bra offensivt - men ingen höjdare defensivt. Plus till hans skridskoåkning, men jag är tveksam - inte minst med tanke på de skadade knäna.

Ejdepalm, Sundbom och Messa (Custemo...) bort?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » fre mar 10, 2006 7:12 pm

Vem var det som var intreserad av Ejdepalm, var det Brynäs?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre mar 10, 2006 7:36 pm

Custemo har väl kontrakt nästa säsong. Vem vet med en ny tränare så kanske han är pånyttfödd igen.

Vi behöver 2-3 nya backar och då av god kvallité. Men vilka som inte blir kvar. Ja, Messa och Sundbom blir nog inte det. Även om jag tycker att Sundbom gör ett bra jobb på isen. Jag tror inte Ejdepalm blir det och jag tvivar på att Honkanen blir det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Romö till Sundsvall?

Inläggav Poliwag » lör mar 11, 2006 10:33 pm

Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav buck » lör mar 11, 2006 10:40 pm

Jaha? Låter det så nu?
Han har ju själv bedyrat hur bra han trivs i Växjö och att han stannar så länge klubben vill ha honom.

Skumt...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » lör mar 11, 2006 11:12 pm

Ja där ser man..låter det så säger jag bara, bye bye bye. Romö är väl inte precis oersättlig heller. Är man inte 100% med på tåget får man stiga av, allt annat är oacceptabelt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön mar 12, 2006 12:46 am

Precis, vill man inte 100%, så har vi ingen glädje av honom, hur duktig tekare han än är.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön mar 12, 2006 1:30 am

C70 - Vad det gäller backarna vill jag ha kvar Ejdepalm och Honkanen och se om inte Generalen vill varva ner. Det skulle innebära att vi har två offensiva och tre defensiva backar klara. Två uppspelsbackar och en defensiv klippa kvar att värva.

Vad det gäller Romö bör han vara så rakryggad att han själv väljer att säga upp kontraktet. Har man tankarna och hjärtat i en annan klubb bör man lämna. 100% eller inget anser jag. Det måste vara ärligare mot honom själv också.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » sön mar 12, 2006 11:05 am

Vore inte alls fel om Romö försvinner. Han har inte alls imponerat och inte alls kommit upp till den nivån jag trodde. Jag är dock förvånad över att han vill lämna Lakers för Sundsvall eftersom han i flera uttalandet sagt hur mkt han trivs här. Men som sagt, försvinner han till Sundsvall så är han absolut inte oersättlig. Med andra ord, ingen större förlust enligt mig.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » sön mar 12, 2006 1:34 pm

Martin Romö kan packa sin hockeytrunk och bege sig till Sundsvall. Har Martin, som kontraktsbunden spelare, redan börjat föra diskussioner med andra klubbar, och säger att Sundsvall lockar, och att inga dörrar är stängda - då kan ju inte ambitionen att tillföra något till Växjö Lakers vara speciellt höga. Och det är definitivt ingen jätteförlust om Martin Romö skulle lämna Växjö Lakers.

Nä, ersätt honom med en spelare som har hjärta för klubben och laget!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » sön mar 12, 2006 1:48 pm

Alla spelare med lite rutin gör väl såhär i sillytider.... Pratar med andra klubbar för att se vad ens nuvarande klubb är beredda att pyttsa upp i pengaväg. Man kollar sitt marknadsvärde helt enkelt och dealar lön efter det...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Loseddos » sön mar 12, 2006 1:55 pm

Vill Romö gå så får han väl? Men hjärta för klubben? *s* Då ska vi alltså ersätta honom med en som har hjärta för klubben.. umm.. ersätta? Vi köper in en kille med hjärta... hihihi... Nåja.. lite ot, men jag kunde inte låta bli. Lycka till vart du än väljer att spela Romö!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Varanen » sön mar 12, 2006 3:07 pm

Baloo skrev:Alla spelare med lite rutin gör väl såhär i sillytider.... Pratar med andra klubbar för att se vad ens nuvarande klubb är beredda att pyttsa upp i pengaväg. Man kollar sitt marknadsvärde helt enkelt och dealar lön efter det...

Men Romö har ju kontrakt med VLH över nästa säsong (där även hans lön lär stå angiven). Att i det läget diskutera med andra klubbar skulle jag vilja kalla ett kontraktsbrott. Romö vill spela med sin bror i Sundsvall. Låt honom göra det då. 100% eller inget.

Vi kan aldrig värva någon med hjärta för klubben (om det inte är en hemvändare då förstås). Men jag vill ha spelare som ger sitt yttersta för det lag de spelar för. Inte spelare som vill spela i en konkurrentklubb och vars framgång verkar mycket viktigare än vår.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » sön mar 12, 2006 4:42 pm

Kanske blir så att Romö spelar med sin brorsa i Lakers ? Mikael var juh den spelare som fagervall hadde på gång som sedan styrelsen sa att vi inte behövde...
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » sön mar 12, 2006 4:55 pm

Vad jag menade med att spelarna ska han hjärta för laget är att det ska var hundra procentig fokus och inställning gentemot klubben som man representerar. Att en spelare med kontrakt basunerar ut i media att han vill bort ifrån klubben, då ska självklart de styrande i Växjö Lakers agera - tack för denna tiden, hej då.

Fagervall hade ju Mikael Romö som sitt första alternativ (sägs det) när Växjö Lakers skulle förstärka på sluttampen. Med facit i hand så var det väl ganska bra att styrelsen satte sig emot det valet - för någon poängspruta har han ju inte varit på slutet direkt. Västerås kickade ju honom också. Mikael och Martin Romö skulle nog passa bättre ihop i Sundvall än i ett satsande Växjö Lakers - om dom nu tvunget vill spela ihop. Martin säger ju själv att det vore kul att få spela ihop med brorsan i Sundsvall.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Zolen » sön mar 12, 2006 5:09 pm

Trodde också att han trivdes riktigt bra, men kanske inte så bra ändå... Jag tycker vi kan ta hit Mikael så kan de lira ihop. De var ju riktigt bra i Sundsvall. Mikael fick priset som bortalagets bäste spelare när han var här, men hur han vart resten av säsongen har jag ingen koll på. Men vill Romö dra, så släpp honom... ingen är oersättlig!
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Loseddos » sön mar 12, 2006 9:14 pm

Jag förstod vad du menade T5, men jag kunde inte låta bli att hugga på den... *s*
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Sådär

Inläggav ON THE WAY UP » mån mar 13, 2006 2:09 pm

då behöver vi inte hoppa på Romö mer! eller?
Tro inte allt som står i tidningen.
Citat VLH´s hemsida
"Martin Romö dementerar rykte
VÄXJÖ
Under lördagen skrev st.nu att Växjö Lakers center Martin Romö förde en diskussion med Sundsvalls Hockey angående nästa säsong.
Detta är helt felaktigt."
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs

Inläggav serra » mån mar 13, 2006 2:13 pm

"Martin känner sig felciterad och vill starkt dementera det felaktiga ryktet.
– Ja det gör jag verkligen, både jag och min sambo har trivts i Växjö sedan vi kom hit och ingenting har ändrat på det. I artikeln utelämnades att jag pratade om hur jag skulle göra efter min aktiva karriär, om 5-10 år. Så länge Växjö Lakers är intresserad av mig kommer jag att stanna här för den här publiken lämnar jag inte i första taget, hälsar Martin."

:)

GOTT MARTIN!
Visste väl att du inte ville lämna....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » mån mar 13, 2006 2:41 pm

Bra Romö att gå ut och rätta till sånt här :ok:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav buck » mån mar 13, 2006 2:42 pm

Tänkte väl det. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån mar 13, 2006 2:43 pm

Härligt Romö.Nu plockar vi ner brossan din så får du även lira ihop med han i ett par år frammåt 8)
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » mån mar 13, 2006 2:50 pm

Tja du Fredrik Lindahl, oetisk journalist på Sundsvalls Tidning... det innebär att du åker ut för Game Misconduct och får 4 matchers avstängning. En av dom är definitivt mötet mellan Lakers och Sundsvall nästa säsong. Dåliga journalister verkar det finnas gott om! Men du har förmodligen karriären klockrent utstakad... nästa Hänt å sånt!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav calle73 » mån mar 13, 2006 3:01 pm

Puh!! Det var för väl för Romö är en av mina favoriter..
Han har ju sin karakteristiska åkstil :) Tekar bra! Och dessutom ser han rent kriminell ut!! :headbang:
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Räven » mån mar 13, 2006 5:08 pm

Ja, det var ju bra eftersom Romö är en bra tekare och det behöver vi.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » mån mar 13, 2006 5:12 pm

Härligt att läsa Romö.

Tyckte att det verkade lite konstigt, inte hans stil liksom att göra så.

Martin är spelaren som sätter laget framför jaget 24seven.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån mar 13, 2006 5:17 pm

Tänkte likadant som Dej Dolitle.
Men rätt intressant var som han blev sågad som SPELARE här på forumet efter tidningsankan.[/b]
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » mån mar 13, 2006 5:35 pm

Alfax, jag förstår inte riktigt vad du menar med att Martin Romö ska ha blivit sågad på forumet? Martin Romö blev utifrån den skrivna artiklen ifrågasatt huruvida han vill spela för Växjö Lakers eller inte. OM det nu hade varit som det står i artiklen så tycker jag fortfarande att Växjö Lakers skulle köpt en enkelbiljett till Sundsvall åt Romö, definitvt. Och nej, Martin Romö är inte oersättlig, och tycker någon att Romö är skitkass och skriver det så tycker jag inte det är någon sågning, snarare den personens uppfattning - och den skall repskteras. Inom rimliga gränser givetvis.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » mån mar 13, 2006 5:49 pm

Hördu Volvon... du kan väl inte spekulera i hur det HADE kunnat vara om artikeln varit sann!! Nu blev han ju fett felciterad av en mindre seriös journalist. Tydligen stämde innehållet i artikeln föga med verkligheten. Lärdomen bör bli att få läsa artikeln INNAN den publiceras.

Och visst blev han sågad ganska omgående av vissa, så en ursäkt bör vara på sin plats... såvida ni ångrar er vill säga.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Nästa

Återgå till Silly Season