av C70T5 » sön mar 12, 2006 7:06 pm
Enligt talesättet så är en bra målvakt halva laget - och det stämmer väl överrens med verkligheten. Pål Grotnes (uttalad förstamålvakt som jag hade mycket större förväntningar på) och Pär Åkerström har denna säsongen agerat alldeles för ojämt och blandat bra insatser med dåliga - med en ganska så stor övervikt för dåliga, och det håller inte om man på denna nivån vill vara med i toppen och fightas. Den nya målvakten måste få kosta en slant, det får man tillbaka i långa loppet. Frågan man ställer sig är ju vilka målvakter det är som skulle kunna vara ett realistiskt namn för Växjö Lakers? Det finns säkerligen en hel hoper med bra (och relativt billiga) målvakter i division 1 - men är det verkligen ett alternativ för ett satsande Växjö Lakers? Pär Åkerström kom ju som bekant från division 1 och han har ju inte lyckats vidare bra, han har inte blommat ut som många trodde. Visst, han har fått sparsamt med speltid men jag tycker ändå inte att han övertygat på det stora hela när han fått chansen.
Mina realistiska målvaktsalternativ för Växjö Lakers är:
- Andreas Hadelöv
- Corey Hirsch
Ett annat alternativ är ju att man riktar blickarna mot finland - där finns det väl en hel uppsjö med (bra) målvakter. Stämmer inte det Varanen? Men det allra viktigaste är ju att det denna gången blir RÄTT, vare sig om man finner målvakten i sverige, finland eller i något annat land. Men som sagt Hadelöv skulle sitta som en fläskläpp.
Andra namnförslag på målvakter?
/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER