Spelare för nästa säsong

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Gson » sön mar 19, 2006 7:56 am

Mycket intressant centeruppsättning.

Om Ekelund kommer också så vill jag helst se honom på en kant, jag personligen tycker inte han är mannen som ska leda en andrakedja från centerpositionen, där behövs en mer kreativ spelare. Romö har ju platsen som tredjecenter och honom vill jag inte flytta på...

Vad sägs om:

Andersson - Yngveson - Jacobsson
Ekelund - Svensson - Persson (hoppas jag, annars en ny målskytt)
Pikkarainen - Romö - Markusson
Rutinerad spelare - Rosen - Arvidsson/Yngve/Magnusson

Vill gärna ha en rutinerad spelare i fjärdeformationen som kan ge lite stadga åt två unga spelare. Hoppas Evertsson tänker likadant.
Gson
Forumamatör

Inläggav Varanen » sön mar 19, 2006 10:52 am

Ser OK ut, men låt mig komplettera laget:

Jacobsson - Yngvesson - Andersson.
A.Persson - Svensson - Ström
Pikkarainen - Romö - Ekelund
Markusson - Rosén - Arvidsson/Yngve
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » sön mar 19, 2006 11:59 am

Får jag fråga varför du valt o splittra Markusson o Romö?
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Varanen » sön mar 19, 2006 12:02 pm

Någon måste spela i fjärde kedjan...mitt val föll på Markusson.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » sön mar 19, 2006 12:43 pm

Jag tycker det är helt rätt att splitta på Markusson och Romö. Många anser att dom presterar så himla bra ihop, men jag är inte lika övertygad om att de ska fortsätta tillsammans. Tycker det dom har presterat är under mina förväntningar. Helt klart är det värt att testa dom i olika kedjor, dock lite beroende på vilka spelare som kommer.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » sön mar 19, 2006 1:02 pm

nja så här kommer det se ut

Jacobsson - Yngvesson - Andersson.
A.Persson -Rosén - Pikkarainen
D Nyström- Ekelund- J Karlsson
Markusson - Romö - Arvidsson/Yngve
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Per Carlsson » sön mar 19, 2006 1:07 pm

Daniel, vem är J Karlsson ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » sön mar 19, 2006 1:21 pm

en liten hög oddsare men evertssons kontakter tror jag kan få hit
honon en spelare som fåt sparsamt med speltid på slutet

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=304
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Varanen » sön mar 19, 2006 2:05 pm

Daniel skrev:D Nyström- Ekelund- J Karlsson

En ES-line som tredje...MUMS!!! :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » sön mar 19, 2006 2:16 pm

nja varanen båda forwdsen i den spelar för till fället i eliserien
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Varanen » sön mar 19, 2006 2:30 pm

Och Ekelund har hyfsad erfarenhet från den serien...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Gson » sön mar 19, 2006 6:52 pm

Kommer Jens Karlsson hit, vilket jag starkt betvivlar, är det en av allsvenskans bästa värvningar utan tvekan. Jag gillar verkligens hans tuffhet och vilja och killen kan göra mål om han får chansen att spela.
Gson
Forumamatör

Inläggav dolitle » sön mar 19, 2006 7:55 pm

Varanen vem är Ström som du vill ha i denna linen?

A.Persson - Svensson - Ström

Jag vill btw ha en riktigt bra center istället för Svensson. En playmaker som kan leda powerplay. Vet inte hur bra Svensson är på det. Visserligen så har vi ju Rosén, men att vi ska förlita oss på honom som playmaker #2 efter Yngvesson tror jag kan vara en för tuff uppgift.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Zolen » sön mar 19, 2006 8:49 pm

Jag tror inte att Svensson är en bättre center än Hirvonen, bättre att ta tillbaka honom till Lakers!!! Om han nu vill? Tycker linen med honom mellan Jarno och Andree var klockren, dock verkar det ju tyvärr som att Andree försvinner :( kanske bättre att skaffa en bra ersättare till honom istället för att värva Jens Svensson?
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » sön mar 19, 2006 9:02 pm

De spelare som försvinner - ekvationen är enkel, iaf för mig...
Tänket från Växjö Lakers sida måste ju vara att ersättarna INTE får vara SÄMRE än de som lämnar. Följer man den strategin, plus att man kryddar till laget med tre eller fyra 'tunga' lirare - då kommer detta att bli bra. Eftersom att man ska ha en fjärdeline med juniorer så måste det ju finnas (ännu mer) pengar för att fylla diverse luckor som uppstår. Nu återstår det att se vilka som lämnar och vilka som ersätter.

Tiden går och Vi med den...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav PMK1 » sön mar 19, 2006 9:47 pm

Jens Karlsson till Lakers. Ja tjena, hoppas verkligen vi inte totalt tappat fotfästet här inne. Det verkar som att vissa forumskribenter bara plockar ett namn här o där som vederbörande känner igen från radio o tv och tycker att "han ska nog spela med oss för hans namn känner jag till". Varför skulle Jens Karlsson som är ordinarie i HV välja o spela i ett lag som hamnade på tionde!!! plats i Allsvenksan. Nyansera er för f-n!
Användarvisningsbild
PMK1
Forumamatör

Inläggav Varanen » sön mar 19, 2006 10:16 pm

Men hur ordinarie är han egentligen? En spelare som inte får spela i runda slängar 15 minuter per match kan knappast kallas bofast i laget. Vi såg ju i VLH hur vår 4:e line helt sonika försvann under säsongen av just det skälet. Daniel skrev dessutom att det är en högoddsare, men siktar man aldrig högt når man inte heller någonstans. Alltför många är relalister på formet i år och suktar efter avdankde "stjärnor" från division 1. I längden gör den svaga ambitionen att vi blir ett lag för de lägre serierna. Våga!

Dolitle - http://www.eurohockey.net/players/show_ ... serial=599 . Hans kontrakt har gått ut med Timrå.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » sön mar 19, 2006 11:26 pm

Honom hade jag inte tackat nej till Varanen.

Daniels högoddsare hade suttit som en smäck.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

hmmmm

Inläggav Macke23 » mån mar 20, 2006 1:08 am

jens Karlsson gjorde inte en människa glad i RBK,så ta ni han..d går så bra så,Vi kniper gärna Messa,Ejdepalm och Andree...d går bra väl? :)
Macke23

Re: hmmmm

Inläggav Gson » mån mar 20, 2006 1:13 am

Macke23 skrev:jens Karlsson gjorde inte en människa glad i RBK,så ta ni han..d går så bra så,Vi kniper gärna Messa,Ejdepalm och Andree...d går bra väl? :)

Om vi får Kenny Jönsson så är det en deal. Peter Messa kan ni få i vilket fall som helst.

Jens Karlsson har varit upp och ner i HV under säsongen, men jag betvivlar starkt att han kommer till Allsvenskan. Elitserien eller spel i Nordamerika ligger närmare till hands.

Peter Ström? Hmmz, jag vet inte om jag är helt nöjd om vi ska signera både Ström och Ekelund, två gamla hjältar som har sett sina bästa dagar. En av dem vore dock inte fel.
Gson
Forumamatör

hehe

Inläggav Macke23 » mån mar 20, 2006 1:18 am

nej Kenny får ni inte Inte,han spelar för sitt hjärtas lag o är dessutom den ÖVERLÄGSET bästa backen som spelar i Sverige inkluderat Elitserien,visste han va bra när han kom hem,men MY GOD va överlägsen han är...Nån match mot Mif när han plockade pucken av Jussi 3 raka gånger UTAN att tackla han...KLASS stavas d....Sen tycker jag också ni ska behålla Honkanen...möta ett lag med en man mindre är ju bra..
Macke23

Re: hmmmm

Inläggav Varanen » mån mar 20, 2006 1:20 am

Macke23 skrev:jens Karlsson gjorde inte en människa glad i RBK

Det var värst vad ni var kräsna då. 9 poäng, +4, på 10 matcher av en grovjobbare. Rätt hyfsat måste jag säga...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Re: hehe

Inläggav Lobo » mån mar 20, 2006 1:52 am

Macke23 skrev:nej Kenny får ni inte Inte,han spelar för sitt hjärtas lag o är dessutom den ÖVERLÄGSET bästa backen som spelar i Sverige inkluderat Elitserien,visste han va bra när han kom hem,men MY GOD va överlägsen han är...Nån match mot Mif när han plockade pucken av Jussi 3 raka gånger UTAN att tackla han...KLASS stavas d....Sen tycker jag också ni ska behålla Honkanen...möta ett lag med en man mindre är ju bra..

Vi behöver inte finsk dynamit för att få Grönvita isprinsessor spelare att sprattla på isen, det skulle vårat team 98 klara av. 8)
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Gson » mån mar 20, 2006 3:15 am

Jag slänger in ett nytt namn som kan vara intressant, nämligens Almtunas Marcus Jonasen som uppges inte vilja stanna kvar i klubben utan söker nya jaktmarker. Brynäs har tidigare ryktats vara ny klubbadress men deras forwardskvot är fylld så chansen att han hamnar där är liten. Lakers borde göra ett försök att värva honom, i mina ögon en Jens Karlsson liknande spelare som har lite bättre handleder.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1342
Gson
Forumamatör

Inläggav PMK1 » mån mar 20, 2006 7:53 am

[quote="Varanen"]Men hur ordinarie är han egentligen? En spelare som inte får spela i runda slängar 15 minuter per match kan knappast kallas bofast i laget.

15 min på isen o 4 min i det lilla båset gör 19 minuter per match :D
Användarvisningsbild
PMK1
Forumamatör

Inläggav Räven » mån mar 20, 2006 5:06 pm

Mycket namn som dyker upp här nu, Det är dock omöjligt att veta vem/vilka och hur de fungerar ihop. Hoppas att värvaransvariga har en "bättre" koll. Enskilda personligheter ger inget, så länge det är ett lagspel. Man måste också känna till hur deras roller varit och vilka roller som behövs i Lakers kommande säsong. Men det vet ni kanske? :wink:

Skämt å sido, det är spekulationer som ska finnas under denna tråd.

Däremot så tror jag inte att Ekelund har något avgörande att tillföra nu. Hans bästa tid har han bakom sig, hoppas att Lakers väljer med mer omsorg, varje krona bör hamna rätt inför nästa säsong.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån mar 20, 2006 5:48 pm

Vad det gäller Ekelund var jag, i likhet med dig Räven, skeptisk från början. Men om han har motivationen kvar (förutsättning) så tror jag nog att han med sin rutin och hockeykunnande har en hel del att bidra med. Absolut ingen frälsare, men han vet vad som krävs på den här nivån. Bollen verkar ligga hos honom själv.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » mån mar 20, 2006 5:52 pm

Fan, är det ingen mer än jag som vill se en förlängning eller ett nyförvärv tillkännages nu???

Evert, evert ge oss en kille! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » mån mar 20, 2006 6:06 pm

Ska bli kul att se hur Trygg klarar sig mot Hammarby ikväll.
Går det bra, stressar jag vidare på Per och Varanen! :roll:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Lobo » mån mar 20, 2006 6:45 pm

Bara för att man är en poängspruta utan dess like i div 1 betyder det inte att man är en allsvensk måltjuv. Vi har sett flera fall innan men det senaste i minnet måste vara Dalle J. på 7 matcher gjorde han 20 poäng nästan 3 poäng/match. på 22 matcher i allsvenskan i 2 olika lag så skrapade han ihop 1 assist.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav A-sta » mån mar 20, 2006 6:56 pm

Varför klarade Mariestad sig till slutkval?
Jo, för att dom har en jäkligt vass förstaline!
Killen har under alla år producerat, men tydligen inte varit villig att flytta på sig. Frågan är om han är villig att satsa?
Johan Andersson säger att Trygg är en riktigt bra avslutare.
Statistiken säger att han har rätt.
Låt oss se hur han klarar sig mot HIF ikväll.
Han har ju klarat sig bra mot Pantern och Örebro, med sin storvuxna biffar. Det tycker jag säger att han kan ta för sig. Jag tror inte att han är ett ögonblick sämre än t.ex André.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Varanen » mån mar 20, 2006 8:28 pm

Det blir ändå aldrig någon som vi diskuterar under Silly Season. Det kommer alltid några helt andra. Att en dialog förs med Ekelund är bekräftat av klubben. I övrigt kommer alla vara sådana som inte nämnts på forumet. Men det är skoj att tjafsa lite. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån mar 20, 2006 10:28 pm

A-sta skrev:Ska bli kul att se hur Trygg klarar sig mot Hammarby ikväll.

1 mål gjorde han i Mariestads segermatch mot Hammarby.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Kenneth » mån mar 20, 2006 11:54 pm

A-sta skrev:Ska bli kul att se hur Trygg klarar sig mot Hammarby ikväll.

Vad det gäller Trygg så tror jag att han är en kille som ligger lite mitt emelan. Vad jag menar så är han för bra för div 1 och för dålig för allsvenskan, och definnitivt ingen som skulle platsa i ert lag, ni är ju på väg upp och inte ner då ska man inte satsa på spelare som kommer nere ifrån och är 29 år. Inte för att jag missunnar er spelare på något sätt men satsa på någon annan.
Hade inte Trygg haft sina trogna kompanjoner som han känner utan och innan till så hade han aldrig producerat på det viset som han gjort i år.
Användarvisningsbild
Kenneth
Forumamatör

Inläggav Kenneth » mån mar 20, 2006 11:59 pm

Tänkte på en annan av era spelare, Johan Andersson har det varit tyst om. Är ni nojda med honom och kommer han att stanna hos er? Bara lite nyfiken.
Användarvisningsbild
Kenneth
Forumamatör

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season