Är det samma Jonas som lirade i TAIF gågna säsongen måntro? =)
Välkommen iaf, Jonas!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Se honom som en mer anfallsglad ersättare till Sundbom...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
När finska elitspelare och goda AS-spelare försvinner har jag lite svårt att bli exalterad över nyförvärv av två div. 1 backar.
Signalen från Lakers är ju att nästa säsong ta ytterligare ett steg mot att bli ett stabilt topplag i AS... men dessa två nyförvärv får mig knappast att gå i taket i tron på att Lakers närmar sig den målsättningen.
Då får vi vänta på nästa nedräkning och hoppas på en...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Jag har sett Jonas Eriksson 2 ggr den gågna säsongen och visst är han en stabil division 1-back. Men som ordinarie back i en allsvensk klubb med topp-4-ambitioner är han ett mer osäkert kort......
DET LÄR det nog göra då vi ska värva en kanon målis en kanonback och en 1:a center och såna spelare kostar en slant så då tror jag att några nyförvärn blir lite "enklare" utan på nått sätt påstå att det är dåliga värvningar jag tror stenhårt på Kempewerts satsningar
Bra Jobbat Grabbar!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Välkommen Jonas, har ingen aning vad du kan på rinken men litar på Evertsson. Det är nog så att skall vi ha en toppspelare i varje lagdel så kostar det dollars och då blir det nog en del budgetlirare förövrigt.
Om man ser till vårt marknadsvärde och möjlighet till större sponsorer håller det nog inte med en "grå massa" som föregående säsong. Sen vete fan vad som är bäst rent resultatmässigt, men som förstärkt varumärke är det säkert helt rätt.
Nu tycker jag vi ska rikta in oss på vem som blir nästa nyförvärv. Läste nyss på TAIF:s sida om övergångar & rykten om att Jimmy Svensson var aktuell för Troja. Tror han skulle passa in ypperligt i Lakers lag till nästa säsong. Växjö Åktrans behöver en lastbilstvättare har jag hört
Så det betyder att man får värva som man vill under hösten, men sen efter sista januari är det stopp, då får man inte värva mer? Har jag förstått det rätt då?
Undrar när Rickard ska uppdatera läget inför nästa säsong och skriva till Mikko Niinikoski under förluster! För det är ju klart att han inte kommer spela här nästa säsong!
Det är skillnad på vilja se och vad som är praktiskt genomförbart. Jag vill gärna se Tomi Kallio exempelvis i Lakersdressen, men då krävs nog nåt som man bara kan se sig om i stjärnorna efter!
Tror helt seriöst att dessa spelare inte har orimliga lönekrav. Om vi skall ha mindre ambition än så med spelarnivån i förstalinen, så får vi nog revidera målsättningen en hel del. Här har ju både Wernblom och Hadelöv varit på tapeten, de ligger garanterat högt över ovan nämda lirares lönekrav(nåväl, inte Kallios då förstås).
Personligen vill jag se en transatlant i Lakers-dressen nästa säsong, en riktig mosare som får publiken at vallfärda till rinken oavsett tabellplacering. Skicka en målspruta från nhl eler ahl, tack!
Jag vill ju egentligen inte ha hit spelare från europas sämre ligor, men Holms spelstil gör att jag tror han inte tappat alltför mycket på det han är bra på. Särskilt viktig vore värvningen av Holm ifall vi inte förlänger med Honkanen. Någon måste försvara laget.