Oj, ni ställer tuffa krav boys...
Jari Kauppila gjorde
näst mest poäng i TPS den gångna säsongen. Slagen bara av Kai Nurminen. Och TPS, NHEKIV, ligger i ES.
Jag skrev i mitt första inlägg att han tål smärta. Jag vet inte om ni tolkade det som att han gillar S/M, men med det avsåg jag att han är frän i närkamperna och inte drar sig för att spela fysiskt. Vara framför kassen och kriga in puckarna. Inte riktigt Yngvessons cup of tea. Alla spelare med liknande fysiska mått har inte samma spelstil.
Finska ES är inte den lingonserie vissa här verkar tro. Leksand och Luleå nämns och man vill bygga hela sin bedömning av spelaren på de två säsongerna. Inget annat är värt ett vitten. Han har 14 säsonger i finska ES bakom sig. Tiden i Leksand exempelvis så värvades han i sista fönstret av LIF och tog hand om första kedjan. Hur lätt är det att komma in i slutet på en säsong och ta hand om en femma?
HV stod och valde mellan Voutilainen och Kauppila nu inför nästa säsong. Det blev den förstnämnda. Kan ingen av er ringa upp till HV och säga att Kauppila inte ens hade platsat i VLH så att de tänker sig för framöver.